9 ایده جذاب برای داشتن دکوراسیونی لاکچری

منبع: فوت و فن

254

1401/8/14

00:47


همه ما دوست داریم دکوراسیونی منحصر به فرد و خاص داشته باشیم که علاوه بر احساس راحتی و آرامش، احساس شعف از تک بودن دکوراسیونی که برای خانه خود چیده ایم، به ما دست بدهد.

9 ایده جذاب برای داشتن دکوراسیونی لاکچری

همه ما دوست داریم دکوراسیونی منحصر به فرد و خاص داشته باشیم که علاوه بر احساس راحتی و آرامش، احساس شعف از تک بودن دکوراسیونی که برای خانه خود چیده ایم، به ما دست بدهد. کارشناسان گامی نو، برای این که دکوری لاکچری و لوکس داشته باشید، به شما 10 ایده که بتوانید از آن ها الهام بگیرید را در ادامه ارائه می دهد.

یک : فضایی برای مطالعه و ریلکسیشن

داشتن فضایی دنج و آرام برای مطالعه کتاب مورد علاقه تان یا نوشیدن یک فنجان چای و قهوه بعد فراغت از مشغله های روزمره از لازمه های یک دکور لوکس و مدرن است. گوشه ای از اتاق نشیمن خود را با یک مبل راحت و ویژه دکور کنید و یک میز کنار مبلی خاص و هماهنگ با آن را نیز در کنارش استفاده کنید، این گونه نوشیدنی یا کتابتان را می توانید روی آن قرار دهید. اگر پنجره ای دارید که به نمای زیبای شهر یا منظره سرسبز منتهی است، قرار دادن مبلتان کنار این پنجره به شدت پیشنهاد می شود. یا فضایی در کنار میز تلویزیون جدید تان، بدون اشارف به خود تلویزیون که مناسب مطالعه و استراحت است برای این مبل در نظر بگیرید.

دو : رنگ های خاص

همیشه گفته شده است که از رنگ های خنثی برای دیوار ها استفاده کنید تا فضا بزرگ تر نشان داده شود. البته که این نکته صحیح است، اما شما می خواهید یک دکوراسیون لاکچری داشته باشید، پس ریسک کنید و به سراغ رنگ های خاص مثل سرمه ای ، سبز های خاص یا نوک مدادی بروید. یک یا دو دیوار یا بخشی از دیوار ها را به این رنگ ها در بیاورید . روی آن از اکسسوری هایی با رنگ روشن استفاده کنید. آنگاه شاهد تغییر چشم گیری در نمای خانه ی خود خواهید بود.

سه : لوازم تزئینی و اکسسوری ها

ویترین ها و قفسه های خانه را با توجه به شرایط ، مد ، مناسبت ها و حتی فصل به فصل ؛ تغییر دهید. عوض کردن و تغییر دوره ای دکوری ها باعث می شود که با هزینه ای کم تغییرات چشم گیری اعمال کنید. برای مثال اگر شلف ها طبقاتی در محیط بود که روی آن ها مجسمه یا کتاب قرار می دادید، آن ها را با گلدان ها و شمع جایگزین کنید یا در فصل زمستان از وسایل تزئینی چوبی استفاده کنید تا حس گرما را به خانه ببخشید. از یک کنسول زیبا در نشیمن استفاده نمایید و یک ست شمع و عود در کنار یک اثر هنری زیبا روی آن قرار دهید.

چهار : کوسن ها و بالشت ها

برای ایجاد حس شادابی در اتاق خوابتان، از انواع کوسن و بالشت با رنگ ها و طرح های متنوع و شاد بهره ببرید. آن ها را در تعداد و سایز های مختلف روی تخت خواب خود قرار دهید و با یک شال تخت زیبا به عنوان حسن ختام، کار را تمام کنید.

همین کار را برای مبل های اتاق نشینمن هم انجام دهید از کوسن هایی با طرح های انتزاعی و خاص یا هنری و شاعرانه بسته به سبک دکوراسیون خود استفاده کنید. ایجاد تغییر و تحول با کوسن ها به راحتی قابل انجام است و در بازه های زمانی مختلف می تواند تغییر کند.

پنج : پرده ها

به سراغ طرح های قدیمی و عام پسند برای پرده ها نروید، برای یک دکوراسیون خاص، زیبایی را در سادگی اجرا نمایید. والان ها و زیر پرده ای ها را کنار بگذارید و از دو لایه پرده استفاده کنید که شفاف باشند و نور را به داخل خانه عبور دهند در کنار بخش شفاف یا نیمه شفاف از پارچه های ضخیم تر برای نما به جای والان استفاده کنید که از طرح یا جنس خاصی باشد تا علاوه بر افزون یک عنصر زیبا، بتوانید به وسیله آن ها میزان نور ورودی را نیز کنترل کنید که این مورد در اتاق خواب ها بسیار اهمیت پیدا می کند.

شش : راهرو و ورودی

کمتر خانه ای است که در آن راهرو یا یک قسمت ورودی برایش تعبیه نشده باشد، این فضا ها عموما قسمتی از خانه هستند که در لحظه اول ورود به خانه دیده می شوند، پس بسیار تاثیر گذار هستند، با خرید جاکفشی شیک و کنار آن یک آینه زیبا همراه با اکسسوری که عشق و آرامش را تداعی می کند بسیار به زیبا شدن این قسمت ها کمک می کند.

برای راهرو ها هم می توانید همین موارد را نیز اجرا نمایید اگر هم عرض راهرو کم و فضای قرار دادن کنسول یا میز در آن فراهم نیست، از دیوار ها بهترین استفاده را برای قرار دادن تابلو های خاص و قاب عکس ها ببرید. به این ترتیب فضایی که اغلب از دید افراد جا می ماند را به شیوه خودتان خاص نموه اید.

هفت : سرویس های بهداشتی

آخرین قسمتی که به دکور کردن و لاکچری کردن آن، معمولا توجه می شود، سرویس های بهداشتی هستند. اما این محیط ها چه حمام و چه دستشویی، از جمله مکان هایی هستند که از آن ها به مراتب استفاده می کنیم. برای داشتن یک سرویس بهداشتی لاکچری از نظم دهنده ها و کمد های سنگی و فلزی که ضد رطوبت باشند، استفاده کنید. در آن ها از خوشبو کننده ها، شمع ها، حوله هایی که به زیبایی تا یا رول شده باشند و حتی عود استفاده کنید. یک سینی دکوراتیو در کنار وان یا سینک استفاده کنید و مرطوب کننده ها و تونر ها را در آن قرار دهید.

هشت : رویه های مبلمان

عوض کردن مبلمان هزینه بر خواهد بود پس بهترین گزینه برای تغییر آن ها و دادن یک جلوه زیبا و لوکس استفاده از پارچه هایی با بافت و رنگ ها و طرح های خاص برای روکش مبل ها و صندلی ها است. یک ایده جذاب در این زمینه استفاده از پارچه های طرح دار ترند برای یک یا دو تا از مبل ها در کنار مدل های ساده است که یک زیبایی منحصر به فرد برای شما به ارمغان خواهد اورد.

علاوه بر رویه های مبلمان اتاق نشینمن می شود با تغییر ملحفه ها و رو تختی خود، دکوراسیون اتاق خوابتان را نیز دچار تغییر و تحول نمایید. این کار را می توانید به صورت فصلی با انتخاب پتو های پشمی و سنگین تر در زمستان و نازک و خنک تر برای تابستان انجام دهید.

همین کار را برای میزغذا خوری خود با انتخاب رو میزی های متنوع و رانر های پر نقش و نگار برای ایجاد یک تحول بنیادی و چشم گیر انجام دهید. به همین ها اکتفا نکنید و فرش و قالیچه های خود را نیز درگیر این قضیه کنید. قالیچه ها و گلیم های خاص دستباف یا ماشینی با طرح های جذاب و رنگارنگ، حس زندگی را به خانه می آورند.

نـُه : لوستر، چراغ و دیوار کوب

خواه نا خواه ما به منبع های نور در قسمت های مختلف خانه نیاز داریم، از حمام و دستشویی گرفته تا نشیمن و اتاق خواب و آشپزخانه که به وسیله آن ها فضا را روشن و محیط را نورانی کنیم. همین امر باعث می شود که یک موقعیت خوب برای داشتن یک دکوراسیون زیبا برای ما ایجاد شود. از لامپ هایی با طراحی های خاص و سیم های بلند که از سقف آویزان می شوند، در بالای جزیره یا گوشه نشینمن استفاده کنید. از آباژور های خاص و زیبا برای روی میز کنسول، پاتختی و حتی از انواع بزرگ و بلند آن در کنار کاناپه استفاده نمایید. برای پخش شدن و نرم شدن نور در محیط از دیوار کوب ها استفاده کنید که در کنار هالوژن ها یک محیط نوری مطبوع ایجاد کنند. از نور های مخفی در پشت آینه های اتاق خواب و سرویس بهداشتی و نیز زیر کابینت ها بهره ببرید و اثر شگفت انگیزی که می گذارند، لذت ببرید.

سخن آخر

تمام این ایده هایی که در متن بالا به آن ها اشاره کردیم، کمک خواهند کرد که خانه خود را لوکس و خاص کنیم و در نهایت یک دکوراسیون لاکچری داشته باشیم که با کمترین هزینه و تنها با خلاقیت آن را ایجاد نموده ایم. برای تهیه لوازم خاص و مدرن می توانید از سایت گامی نو (www.gaminodena) دیدن نمایید. این مجموعه به شما امکان ایجاد تغییر و سفارش هر کالا طبق سلیقه شخصی شما را فراهم کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو