راهنمای خرید رک دیواری در سال 1401

منبع: فوت و فن

5

1401/9/7

14:23


خرید رک دیواری موجب افزایش طول عمر تجهیزات شبکه و عدم نیاز به سرویس و تعمیرات مکرر تجهیزات شبکه می شود.

راهنمای خرید رک دیواری در سال 1401

خرید رک دیواری موجب افزایش طول عمر تجهیزات شبکه و عدم نیاز به سرویس و تعمیرات مکرر تجهیزات شبکه می شود.

درباره رک های دیواری چه می دانید؟

یک شبکه دارای تجهیزات مختلفی شامل مودم ، یو پی اس ، سرور ، سوئیچ و … می باشد. برای نظم دهی به شبکه و آرایش اصولی تجهیزات آن ، نیاز به محفظه های نگهدارنده تجهیزات شبکه تحت عنوان رک می باشد. یکی از انواع رک های شبکه ، رک دیواری است. همانگونه که از نام این رک ها پیداست ، این رک ها به دیوار نصب شده و تجهیزات مختلف را درون خود جای می دهند. کاربردهای رک دیواری بسیار زیاد است که از جمله آنها می توان به استفاده در ایستگاه های بی آر تی اشاره نمود.

مهمترین ویژگی های رک دیواری چیست؟

پیش از خرید رک دیواری بهتر است با ویژگی های این رک به خوبی آشنایی داشته باشید:

رک های دیواری یا WALL RACK از اندازه کوچکتری در مقایسه با سایر رک ها برخوردار بوده و این ویژگی موجب استقبال بالا از نصب آنها در شبکه هایی که محدودیت فضا دارند، شده است.

رک های دیواری به دلیل امکان نصب در بالاترین ارتفاع دیوار ، امنیت تجهیزات شبکه را تا حد بسیار زیادی بهبود می بخشند.

رک های دیواری را می تون به راحتی نصب نمود و حمل آنها به آسانی انجام می شود.

درون این رک ها ، امکان نصب فن های متعدد وجود دارد تا هوا به خوبی داخل آنها در جریان باشد و از سوختن تجهیزات به دلیل داغ شدن آنها جلوگیری شود.

یکی از مهمترین ویژگی های رک دیواری که موجب افزایش تمایل به خرید رک دیواری شده است، ممانعت از قطعی سرورها می باشد. کلیه متعلقات و اجزای سرور را می توان درون رک نصب نمود تا از قطعی اتصالات و وارد شدن صدمات فیزیکی به شبکه پیشگیری نمود.

قیمت رک دیواری در مقایسه با رک ایستاده پایین تر است. رک ایستاده به دلیل ابعاد بزرگتر و قابلیت های متعددتر، گران قیمت تر است.

ابعاد رک دیواری چقدر است؟

منظور از ابعاد رک دیواری، طول و عرض و ارتفاع آن است. تولیدکنندگان مختلف رک دیواری ، این محصول را در ابعاد گوناگونی تولید می کنند. اغلب سازنده ها، به ساخت رک های دیواری در ارتفاع 4 ، 5 ، 6 و 7 و 12 یونیت اقدام می کنند.

طول رک های دیواری را معمولاً عمق می گویند. بنابراین اگر در زمان خرید رک دیواری واژه عمق را شنیدید ، بدانید که همان طول رک است. عمق رک دیواری در اندازه های مختلفی شامل 30 ، 32 ، 35 ، 40 ، 45 و 60 سانتی متر می باشد. بزرگترین رک های دیواری در اندازه های 80 تا 100سانتی متر وجود دارند.

عرض رک دیواری معمولاً 60 سانتی متر می باشد. اما برخی از سازندگان به ساخت رک های دیواری با عرض 50 سانتی متر و … اقدام می نمایند. توجه به ابعاد رک دیواری مناسب شبکه موردنظر شما ، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

متعلقات و جنس WALL RACK چیست؟

نکته مهم دیگری که در زمان خرید رک دیواری باید بدان توجه داشت ، جنس رک است. سازندگان حرفه ای از ستون های فولادی برای برای ساخت رک های دیواری استفاده می کنند. قطعه Rack Rail سبب شده که سرورها به بهترین شکل ممکن درون رک دیواری ، جای بگیرند.

رک دیواری دارای سینی هایی است که تجهیزات شبکه را بر روی آن قرار می دهند. دماسنج های پیشرفته ای را درون رک های دیواری قرار می دهند که دما را به طور پیوسته و به صورت دقیق اندازه گیری می کنند.

پاور ماژول را به منظور تأمین جریان الکتریکی موردنیاز تجهیزات درون شبکه ، مورد استفاده قرار می دهند. وجود پاور ماژول از آسیب رسانی به تجهیزات شبکه در زمان نوسانات برق ، پیشگیری می کند.

تفاوت رک دیواری و رک ایستاده چیست؟

پیش از خرید رک دیواری بهتر است با تفاوت های رک دیواری و ایستاده آشنا بوده و رک مناسب شبکه خود را به درستی انتخاب نمایید. اصلی ترین تفاوت این دو رک ، مربوط به کاربردهای آنها می باشد رک دیواری مناسب شبکه های کوچک است اما رک ایستاده مناسب شبکه های بزرگ در فضاهای وسیع مانند اتاق سرور می باشد.

تعداد یونیت های رک دیواری غالباً 4 تا 12 یونیت می باشد ولی تعداد یونیت های رک ایستاده 12 تا 47 یونیت می باشد. امکان دسترسی 4 طرفه به رک ایستاده وجود دارد ، اما در رک های دیواری نمی توان به هر 4 طرف رک دسترسی داشت. قیمت رک های ایستاده و دیواری با توجه به اندازه رک تعیین می شود.

خرید رک دیواری با قیمت بسیار مناسب

قیمت رک های دیواری هر چقدر که باشد ، خرید آنها به دلیل افزایش طول عمر تجهیزات و ممانعت از خرابی تجهیزات ارزشمند است. رک های دیواری در چندین نوع شامل Single section Rack و Double section Rackوجود داشته که هر یک از آنها دارای مشخصات خاصی هستند. طبیعتاً قیمت رک ها با توجه به ویژگی ها و قابلیت های آنها متفاوت است.

علاوه بر قیمت ، موارد مهمی وجود داشته که در زمان خرید این محصول باید بدان توجه نمود. جنس پیچ و مهره ها ، ستون ها ، سینی ها ، شیشه ها و نوع فن ها و تعداد فن ها و … از موارد مهمی هستند که باید بدان توجه نمود. توجه به تمامی نکات گفته شده موجب شده که سالیان سال بتوانید از رک خریداری شده استفاده نموده و نیازی به تعویض آنها نداشته باشید.

آماد سیستم

آماد سیستم تولیدکننده انواع رک ها می باشد که سال های زیادی است در این حوزه فعالیت دارد. خرید رک دیواری و ایستاده باید از شرکت های بزرگ و معتبر انجام شود. تجربه و دانش بالای مهندسان و متخصصان آماد سیستم سبب شده که کیفیت محصولات تولیدی در سطح جهانی بوده و طول عمر رک ها بسیار بالا باشد.

اغلب سازمان ها و شرکت های مطرح و مهم از رک های تولیدی آماد سیستم در شبکه های خود استفاده می کنند که این مسئله نشان از برتری رک های تولیدی آماد سیستم دارد. این مجموعه رک های دیواری خود را در ابعاد مختلفی تولید می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو