طرز تهیه پاستای خوشمزه ومتفاوت با گوشت و ریحان

منبع: آکا

15

1401/9/7

18:17


در تهیه این پاستا از گوشت چرخ کرده استفاده می شود و شما می توانید بنا به ذائقه خود آن را به صورت ایرانی دم بگذارید و یا بعد از نرم شدن پاستا با سس آن را سرو کنی

آکاایران: پاستا و ماکارونی یکی از غذاهای مورد علاقه ما ایرانی هاست. این غذای لذیذ به شیوه‌های گوناگون درست می‌شود که یکی از آنها پاستا با گوشت و ریحان است که یکی از پرطرفدارترین غذاهای گیاهی بخصوص در رستوران هاست.این پاستای خوشمزه به خاطر وجود سبزیجات تازه، بسیار خوش‌‌عطر و طعم است.  شما می توانید این پاستا را به راحتی در خانه تهیه کنید و از هر نوع پاستا فرمی که دوست دارید برای تهیه آن استفاده کنید. در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات آکا طرز تهیه این پاستای خوشمزه با گوشت را آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

طرز تهیه پاستا گوشت و ریحان

مواد لازم برای ۲ نفر

گوشت چرخ کرده  ۲۰۰ گرم
پیاز  ۱ عددد
پاستا  ۱ پیمانه
سیر  ۲ حبه
ریحان تازه  ۱۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی  ۱٫۵ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی   ۴ عدد متوسط
خامه صبحانه   ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پاستا گوشت و ریحان

مرحله اول
برای تهیه پاستا گوشت و ریحان خوشمزه در ابتدای کار پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه مقداری روغن مایع درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت گذاشته و تفت می دهیم.

مرحله دوم
زمانی که پیاز نرم و سبک شد، گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت تغییر رنگ پیدا کند، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر، اورگانو و پودر آویشن به تابه می‌ افزاییم.

مرحله سوم
حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه‌ ها گرفته شود، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت می دهیم تا رب کاملا سرخ شود. در ادامه پوست گوجه فرنگی ها را جدا کرده و پوره می کنیم.

مرحله چهارم
حالا پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا کاملا پخته شود، سپس آب جوش را اضافه کرده و اجازه می دهیم سس بجوشد. در ادامه پاستا را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم پاستا کاملا بپزد.

مرحله پنجم
زمانی که سس به خورد پاستا رفت تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و خامه را به آن می افزاییم، سپس مخلوط می کنیم تا خامه با حرارت پاستا نرم و به خورد آن برود. در نهایت ریحان را خرد کرده و به تابه می‌ افزاییم. نوش جان.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو