طرز تهیه چیز کیک شکلاتی با پایه کیک ساده و خوشمزه و مجلسی با پنیر به روش کافی شاپی

منبع: جدول یاب

15

1401/9/9

17:14


طرز تهیه چیز کیک شکلاتی

چیز کیک شکلاتی یکی از دسرهای جدید و خوشمزه با طعمی کاملا متفاوت است که از یک لایه بیسکویت یا کیک به همراه پنیر درست می شود. چیز کیک شکلاتی دستور تهیه راحتی دارد و بدون فر و فقط با استراحت دادن در یخچال قابل درست کردن می باشد؛ همچنین چیز کیک لایه پنیری حجیم تری دارد و طعم لایه پنیری غالب می باشد. چیز کیک ها انواع مختلفی دارند و با فر و حتی بدون فر به آسانی قابل طبخ در منزل می باشند. اگر طرفدار کیک و دسر هستید و طعم شکلات را دوست دارید، حتما چیز کیک شکلاتی را درست و در کنار اعضا خانواده نوش جان کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه چیز کیک شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک شکلاتی با فر

  • آرد قنادی ۲ لیوان
  • شکر ۱ لیوان
  • شیر ولرم ۱ لیوان
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • روغن مایع نصف لیوان
  • پودر کاکائو ۳ قاشق غذا خوری
  • بکینگ پودر ۱ قاشق غذا خوری
  • وانیل نوک قاشق چای خوری

مواد لازم برای تهیه کرم پنیری

  • پنیر ماسکارپونه ۲۰۰ گرم
  • شکلات صبحانه ۱ قاشق غذا خوری
  • خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
  • شکر ۵ قاشق غذا خوری
  • پودر کاکائو ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی با کیک خیلی ساده و راحت

مرحله اول: درست کردن کیک شکلاتی

ابتدا تخم مرغ ها را داخل یک ظرف بشکنید و شکر و وانیل را به آن اضافه کنید و با همزن برقی حسابی هم بزنید تا سفید و کشدار شود. در ادامه روغن و شیر را داخل مواد بریزید و در حد مخلوط شدن چند دقیقه ای مواد را هم بزنید.

مرحله دوم: اضافه کردن ترکیب آرد و بکینگ پودر و پودر کاکائو

آرد، بکینگ پودر و پودر کاکائو را با هم مخلوط و سه بار الک و ترکیب را طی سه مرحله به مایه کیک اضافه و با لیسک مواد را آرام در یک جهت مخلوط کنید.

مرحله سوم: پخت کیک شکلاتی در فر

کف قالب کاغذ روغنی قرار دهید و مایه کیک را داخل قالب بریزید و چند ضربه به کف قالب بزنید تا حباب های داخل مایه خارج شود؛ بعد کیک را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۳۵ الی ۴۰ دقیقه قرار دهید تا کیک پخته شود. بعد از پخت، کیک را از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شود و در این فاصله کرم پنیری را آماده کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک در قابلمه

قالب کیک را داخل یک قابلمه بگذارید و شعله را ملایم کنید و قابلمه را روی شعله قرار دهید. ۴۰ دقیقه اول درب قابلمه را باز نکنید، بعد از این مدت با خلال دندان چک کنید؛ اگر مواد کیک به خلال دندان نچسبید کیک شما آماده است.

مرحله پنجم: اضافه کردن خامه، شکر و پنیر

خامه صبحانه را از پاکت خارج کنید و داخل یک ظرف بریزید؛ شکر را به آن اضافه و با همزن بزنید تا خوب فرم بگیرد. پنیر خامه ای را با قاشق کمی هم بزنید و به خامه اضافه و مجدد مواد را مخلوط کنید.

مرحله ششم: اضافه کردن پودر کاکائو و شکلات صبحانه

۱ قاشق غذا خوری پودر کاکائو را به مواد اضافه کنید و بعد از هم زدن شکلات صبحانه را هم داخل مواد بریزید و مخلوط کنید تا کرم پنیری شکلاتی آماده شود.

مرحله هفتم: ریختن کرم پنیری روی کیک

دور کیک طلق ببندید و با نوار چسب خوب فیکس کنید و مایه پنیری را روی سطح کیک بریزید و صاف کنید. در انتها به دلخواه کمی پودر کاکائو روی کیک الک کنید و به مدت سه ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کمی خود را بگیرد. بعد از این که لایه پنیری کامل بست به آرامی طلق را از کیک جدا و با خامه شکلاتی تزئین و نوش جان کنید.

 

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی

نکات کلیدی برای تهیه چیز کیک شکلاتی با پنیر ماسکارپونه

  1. اگر پنیر ماسکارپونه در دسترس ندارید از پنیر کم نمک ویلی استفاده کنید.
  2. هنگام پخت کیک داخل قابلمه، شعله پخش کن و دمکنی فراموش نشود.
  3. بعد از هر برش، چاقو را تمیز کنید تا خرده های کیک که به چاقو چسبیده باعث بد شکل شدن برش های کیک نشود.
‫۵/۵ (۱ امتیاز )
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو