طرز تهیه چیز کیک نیویورکی با طعمی که عاشقش می شوید

طرز تهیه چیز کیک نیویورکی با طعمی که عاشقش می شوید


منبع: آرگا

142

1399/8/11

18:04


در این مطلب طرز تهیه چیز کیک نیویورکی با ساده ترین روش را در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار خواهیم داد که امیدواریم از تهیه این نوع کیک مجلسی و بی نظیر در منزل نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه چیز کیک نیویورکی با طعمی که عاشقش می شوید

چیز کیک نیویورکی را می توانید به صورت یخچالی یا درون فر بپزید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید. در طرز تهیه چیز کیک نیویورکی از بیسکویت پتی بور و کره و پنیر ماسکارپونه و ماست خامه ای و شکر و تخم مرغ و عصاره وانیل و پوست لیمو و پودر دارچین استفاده می شود.

برای تهیه چیز کیک از روش های مختلف نظیر چیز کیک شکلاتی و چیز کیک یخچالی و چیز کیک توت فرنگی و چیز کیک نیویورکی و … استفاده می شود و شما می توانید به کمک روش های ذکر شده در تهیه این نوع کیک خوش طعم تنوع ایجاد نمایید.

روش تهیه چیز کیک نیویورکی

مواد لازم

  • بیسکویت پتی بور : دو بسته
  • کره : صد گرم
  • پنیر ماسکارپونه : یک بسته
  • ماست خامه ای : یک پیمانه
  • شکر : یک پیمانه
  • تخم مرغ : ۴ عدد
  • عصاره وانیل : به مقدار لازم
  • پوست لیموی رنده شده : به میزان لازم
  • پودر دارچین : به میزان لازم

طرز تهیه چیز کیک نیویورکی در منزل

ابتدا فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود سپس بیسکویت ها را خرد نمایید. برای خرد کردن بیسکویت ها آن ها را درون کیسه پارچه ای قرار دهید و به کمک گوشت کوب بیسکویت ها را بکوبید همچنین می توانید آن ها را درون غذاساز بریزید.

کره را ذوب نمایید و به مخلوط بیسکویت ها بیفزایید توجه داشته باشید که مقدار استفاده از کره باید به اندازه ای باشد که بیسکویت ها به یکدیگر بچسبند.

قسمت کف و دیواره های قالب کمربندی را به کمک کره به صورت کامل چرب نمایید همچنین می توانید در کف قالب ورق روغنی را پهن نمایید سپس روی ورق را به کمک کره چرب کنید. توجه داشته باشید که قسمت دور و کف قالب را باید به صورت کامل با کاغذ روغنی بپوشانید.

چرب کردن قالب

سپس مخلوط مواد را درون قالب بریزید و به کمک قاشق سطح آن را صاف نمایید.

ریختن مواد درون قالب

مراحل تهیه چیز کیک نیویورکی در منزل

درون ظرفی مناسب ماست و شکر و پنیر ماسکارپونه را بریزید و با سرعت کم همزن شروع به مخلوط کردن مواد نمایید.

روش تهیه چیز کیک نیویورکی در منزل

تخم مرغ ها را به صورت یکی یکی به مخلوط ماست بیفزایید و بعد از افزودن هر تخم مرغ مخلوط مواد را هم بزنید تا یکدست شود. در این مرحله از طرز تهیه چیز کیک نیویورکی می توانید دارچین یا چاشنی مورد نظر خود را به مخلوط مواد بیفزایید.

افزودن تخم مرغ به مایه چیز کیک

مخلوط ماست را درون قالب برزید و قالب را چندین بار روی میز یا سطحی سنگی بکوبید تا بافت چیز کیک بعد از پخت یکدست تر شود.

طرز تهیه چیز کیک نیویورکی در منزل

مراحل پخت چیز کیک نیویورکی

قالب حاوی چیز کیک را درون ظرف یا سینی آشپزی بزرگ قرار بدهید و مقداری آب جوش به سینی بیفزایید به صورتی که تا نصف قالب چیز کیک به کمک آب پوشیده شود.

ریختن آب جوش در کف قالب

چیز کیک را به مدت ۶۰ دقیقه درون فر قرار دهید و در طول این مدت زمان آب درون سینی را چک نمایید که تبخیر نشود. برای اینکه از پخت چیز کیک مطمئن شوید باید خلال دندان تمیزی را در وسط کیک فرو کنید و اگر چیزی به آن نسچبید کیک خوشمزه شما آماده سرو می باشد.

چیز کیک پخته شده را از درون فر بیرون آورید و آن را روی توری فلزی قرار دهید و بعد از اینکه خنک شد اطراف آن را از قالب جدا نمایید.

طرز تهیه چیز کیک نیویورکی

مراحل خت چیز کیک نیویورکی

سپس چیز کیک را درون ظرفی مناسب برای سرو قرار دهید و این کیک خوشمزه را به مدت یک شب درون یخچال قرار دهید.

مراحل تهیه چیز کیک نیویورکی

برای تزیین کردن چیز کیک می توانید از میوه هایی نظیر تمشک و آلبالو و گیلاس و … استفاده نمایید که میوه های انتخابی تان باید ترش باشند.

تزیین چیز کیک

در این بخش از آشپزی مجله آرگا با روش تهیه چیز کیک نیویورکی در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم با توجه مراحل ذکر شده بتوانید این نوع کیک را در منزل به راحتی بپزید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو