طرز تهیه شربت توت فرنگی خانگی، خوش طعم‌ترین شربت فصل بهار!

منبع: خبرنما

4

1402/2/21

09:32


حالا تصور کنید با آن طعم و رنگ آن، وقتی شربت توت فرنگی را آماده کنید چقدر وسوسه انگیز خواهد بود. طرز تهیه شربت توت فرنگی نیز خیلی ساده و آسان است. اگر می‌خواهید بعد از یک روز گرم شربتی خنک بنوشید، حتما شربت توت فرنگی را امتحان کنید…

طرز تهیه شربت توت فرنگی خانگی، خوش طعم‌ترین شربت فصل بهار!

توت فرنگی یک نوع از خانواده توت‌ها است که نه تنها یک میوه خوشمزه است بلکه مطمئنا شما طعم آن را در انواع شیرینی‌ها، دسرها، چیز کیک، مربی و بستنی نیز دوست دارید. حالا تصور کنید با آن طعم و رنگ آن، وقتی شربت توت فرنگی را آماده کنید چقدر وسوسه انگیز خواهد بود. طرز تهیه شربت توت فرنگی نیز خیلی ساده و آسان است. اگر می‌خواهید بعد از یک روز گرم شربتی خنک بنوشید، حتما شربت توت فرنگی را امتحان کنید.

طرز تهیه شربت توت فرنگی

مواد لازم:

نیم کیلو توت فرنگی

1 لیتر آب (4 لیوان)

2 لیوان شکر

نحوه درست کردن شربت توت فرنگی

  • توت فرنگی‌ها را تمیز بشویید، سپس آن‌ها را به قطعات کوچک‌تر برش دهید.
  • تکه‌های خرد شده توت فرنگی را داخل یک قابلمه متوسط بریزید.
  • قابلمه را روی حرارت قرار دهید و روی توت فرنگی‌ها 4 لیوان آب بریزید. سپس صبر کنید و توت فرنگی‌ها حدود 20 دقیقه با آب بپوشانید و بجوشانید. حرارت را کم کنید و 20 دقیقه به توت فرنگی‌ها اجازه دهید تا بپزند. حین جوش کف روی آن‌ها را با قاشق بگیرید.
  • پس از حدود 20 دقیقه، رنگ آب صورتی یا قرمز تیره می‌شود. در این مرحله قابلمه را از روی حرارت بردارید.
  • مایع توت فرنگی را از طریق یک صافی مشبک در یک قابلمه تمیز دیگر صاف کنید تا دانه های ریز توت فرنگی گرفته شود.
  • وقتی مایع توت فرنگی صاف شد، 2 فنجان شکر را به مایع توت فرنگی اضافه کنید. دوباره قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیایید. سعی کنید مرتب مایع را هم بزنید تا شکر داخل آن به طور کامل حل شود. بعد از 5 دقیقه جوشاندن مایع، کف سفید روی آن را با قاشق بگیرید.
  • از روی حرارت بردارید و بگذارید کاملا خنک شود. شما می‌توانید این شربت توت فرنگی را در ظرفی شیشه‌ای بریزید، درب آن را ببندید و در یخچال نگهداری کنید.
  • حالا شربت شما آماده است، هر زمان که دوست دارید شربت توت فرنگی را میل کنید، چند قاشق از آن را داخل یک لیوان آب ریخته و چند تکه یخ نیز داخل آن بریزید. حتی برای ظاهری دل فریب‌تر، چند تکه توت فرنگی تازه نیز داخل لیوانتان بریزید و از طعم آن لذت ببرید. نوش جان!

توجه: اگر شربت‌تان را کمی غلیظ‌تر درست کنید می‌توانید روی پنکیک یا وافل‌تان نیز بریزید.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو