درمان خشکی واژن با روش‌های خانگی خیلی ساده

درمان خشکی واژن با روش‌های خانگی خیلی ساده


منبع: مدیسه

38

1401/9/10

11:38


درمان خشکی واژن یکی از دلایلی است که بسیاری از خانم‌ها به خاطر آن به پزشک زنان مراجعه می‌کنند. اگر

درمان خشکی واژن با روش‌های خانگی خیلی ساده

درمان خشکی واژن یکی از دلایلی است که بسیاری از خانم‌ها به خاطر آن به پزشک زنان مراجعه می‌کنند. اگر شما از افرادی هستید که از این مشکل رنج می‌برید، به شما می‌گوییم که شما تنها نیستید، بلکه بسیاری از زنان هستند که مانند شما حداقل یک بار در زندگی به این مشکل دچار می‌شوند.

خشکی واژن ممکن است که به دلایل متفاوت روی دهد. در این مقاله ما به را‌ه‌های درمان خشکی واژن خانگی و گیاهی آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

استفاده از تخم کتان

یکی از شیوه‌های درمان خشکی واژن با طب سنتی در خانه استفاده از تخم کتان است. این ماده مزایای زیادی دارد که یکی از آن‌ها برطرف کردن خشکی واژن است. تاثیر این ماده به خاطر وجود ماده‌ای به نام فیتواستروژن است که سطح استروژن را در زنان افزایش می‌دهد.

همین امر سبب می‌شود که رطوبت واژن بیشتر شود. برای استفاده درست از آن به این منظور باید مقداری از آن را خرد کنید و روی مواد غذایی مختلفی که میل می‌کنید، بریزید.

مصرف سویا

برای درمان خشکی‌واژن در خانه سویا ماده خوراکی دیگری است که مصرف آن میزان استروژن را افزایش می‌دهد. پس آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید تا شاهد بهبود این مشکل باشید.

مصرف سویا استروژن را در زنان افزایش می‌دهد.

این ماده در خود ترکیباتی مانند فیتواستروژن‌ها، پروتئین‌ها، کلسیم، ایزوفلاون‌ها، اسید فولیک، آهن، مواد معدنی و ویتامین‌ها را جای داده است. علاوه بر آن به جلوگیری از گرفتگی نیز کمک می‌کند.

مصرف ماهی

یکی دیگر از راه‌های درمان خشکی‌واژن فوری در خانه مصرف مرتب ماهی است. انواع ماهی‌ها از جمله ماهی سالمون سطح استروژن را در بدن افزایش می‌دهند. اگر تهیه این ماهی برای شما دشوار است، می‌توانید از تن ماهی یا ماهی‌های دیگر استفاده کنید.

استفاده از روغن زیتون

درمان خشکی‌واژن با روغن زیتون راهکار دیگری است که در خانه می‌توانید برای این مشکل انجام دهید. از مزایای این روغن بسیار شنیده‌ایم، چراکه سرشار از ویتامین E است و به همین دلیل بسیاری از خانم‌ها از آن برای جوانسازی پوست خود استفاده می‌کنند.

روغن زیتون بر نرم شدن دیواره واژن تاثیر مثبت می‌گذارد.

اثر مرطوب‌کنندگی این روغن به خاطر ترکیباتی مانند هیدروکسی‌تیروسول و اولئوروپین است. این روغن را به منظور درمان خشکی واژن می‌توانید به دو شکل استفاده کنید.

می‌توانید آن را وارد رژیم غذایی خود کنید یا اینکه آن را به دیواره واژن اعمال کنید که در این صورت برای درمان خشکی‌واژن هنگام دخول بسیار موثر واقع می‌شود.

برای اینکه شاهد درمان فوری خشکی واژن باشید، باید میزان ۲۵ گرم سویا یا بیشتر از آن را در طول روز مصرف کنید.

خرید بهترین کالاها از بهترین سوپرمارکت

استفاده از روغن نارگیل

روغن دیگری که می‌توانید با استفاده از آن خشکی واژن را درمان کنید، روغن نارگیل است. این روغن را نیز می‌توانید به دو شکل مانند روغن زیتون مصرف کنید.

استفاده از سبزیجات

یکی از شیوه‌های خانگی دیگری که می‌توانید از آن برای درمان خشکی‌واژن استفاده کنید، مصرف سبزیجاتی است که برگ‌های تیره دارند.

این برگ‌ها می‌توانند خون را تصفیه کنند و در خود موادی مانند نیترات‌های گوناگون را جای داده‌اند که به وسیله‌ آن‌ها گردش خود در بدن تقویت می‌شود. تحقیقات نشان داده‌اند که نیترات می‌تواند ترشحات ناحیه واژن را بهبود ببخشد. موادی مانند ویتامین E سبب تقویت ماهیچه‌های واژن می‌شوند.

مصرف شبدر قرمز

برای درمان خشکی‌واژن در یائسگی یکی از بهترین راهکارها استفاده از عصاره شبدر قرمز است. البته اگر از یک بیماری زمینه‌ای رنج می‌برید، توصیه می‌کنیم که از شیوه دیگری استفاده کنید.

در مطالعاتی که انجام شده‌است، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که خشکی واژن در افرادی که این داروی گیاهی را مصرف کرده‌اند کاهش پیدا کرده است.

استفاده از روغن کنجد

این ماده یک روان‌کننده طبیعی برای ناحیه واژن به حساب می‌آيد که درمان قطعی خشکی واژن نیز به شمار می‌آید. برای استفاده از آن یک تکه پنبه را بردارید و آن را به روغن کنجد آغشته کنید سپس آن را به دیواره‌های واژن بمالید. این کار را برای یک هفته انجام دهید که به خوبی تاثیر آن را ببینید.

مطالب کاربردی :  بهترین برند کاپ قاعدگی را بشناسید

آب زیاد مصرف کنید

کم شدن آب بدن یکی از دلایلی است که واژن خشک می‌شود یا خشکی آن تشدید می‌شود. برای اینکه از این عارضه دوری کنید، توصیه ما این است که روزی ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید.

استفاده از سیب‌زمینی شیرین

این ماده خوراکی سرشار از ویتامین A است. با مصرف این ویتامین رحم و دیواره واژن تمیز و قوی نگه داشته می‌شوند و علاوه بر آن طبق نظر پزشکان این ماده نقش مهمی در تولید هورمون‌های جنسی دارد.

ژل آلوئه‌ورا

چاره دیگری که در خانه برای درمان خشکی‌واژن به شما پیشنهاد می‌کنیم‌، استفاده از ژل آلوئه‌ورا است. می‌توانید آن را به دو شکل مصرف کنید. در روش اول آن را در ناحیه واژن اعمال کنید. در روش دوم می‌توانید یک فنجان آب آلوئه‌ورا را بنوشید.

لیست قیمت انواع لوازم بهداشت بانوان

استفاده از جینسینگ

نام جینسینگ را بسیاری از ما شنیده‌ایم، چراکه خواص بسیار زیادی دارد. برای درمان خشکی‌واژن ناشی از یائسگی استفاده از جینسینگ بسیار موثر عمل می‌کند. با مصرف آن‌ها دیوار واژن نرم باقی می‌ماند.

افرادی که یائسه شده‌اند، برای درمان خشکی واژن می‌توانند از جینسینگ استفاده کنند.

درمان خشکی واژن با استفاده از پماد

استفاده از پماد درمان خشکی‌واژن می‌توانند تاثیر بسیار زیادی برای درمان این مشکل بگذارند. یکی از انواع این پمادها مرطوب‌کننده‌ها هستند. این مرطوب‌کننده‌ها را می‌توانید چندبار در هر هفته استفاده کنید که تعداد و میزان دقیق آن را باید پزشک مشخص کند.

بهترین زمان روز برای اعمال آن شب‌ها هستند. به یاد داشته باشید که هرگز نباید از انواع کرم‌‌های مرطوب‌کننده‌ دست و صورت برای برطرف کردن خشکی واژن استفاده کنید، چون pH محیط واژن را تغییر می‌دهند.

انواع دیگر پمادها روان‌کننده‌های با پایه آب هستند که بهترین پماد به شمار می‌آیند. هنگام رابطه جنسی نیز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این محصول نه تنها خشکی واژن را برطرف می‌سازد، بلکه برای بهبود خارش و کشیدگی پوست واژن نیز کارساز هستند.

درمان خشکی واژن با رازیانه

رازیانه ماده گیاهی دیگری است که از آن‌ها می‌توان برای از بین بردن خشگی واژن استفاده کرد.

درمان خشکی واژن با عسل

برای درمان خشکی واژن با عسل آن را با کمی ماست مخلوط کنید و مقداری از آن را وارد قسمت واژینال کنید.

 

توجه: دقت داشته باشید، حتما قبل از انجام هر یک از این شیوه‌ها با پزشک خود مشورت کنید تا از بروز عوارض و مشکلات احتمالی پیشگیری نمایید.

 

منبع : mayoclinic

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو