گوشی شیائومی 13 معرفی شد; رقیب چینی آیفون 14 معرفی شد

گوشی شیائومی 13 معرفی شد; رقیب چینی آیفون 14 معرفی شد


منبع: پلازا

4

1401/9/21

11:35


گوشی شیائومی 13 معرفی شد; رقیب چینی آیفون 14 معرفی شد

گوشی شیائومی 13 محصول قدرتمند دیگری از برند Xiaomi بوده که با برخورداری از مزایای برجسته توانست یک روز پس از معرفی رسمی نظرات و امتیاز بالایی را از سایت های مطرح جهانی کسب کند که در این خصوص به بررسی Xiaomi 13 خواهیم پرداخت. شیائومی ادعا می کند با عرضه شیائومی 13 پرو و شیائومی 13 از نظر مدیریت گرما هنگام بازی می تواند با آیفون 14 رقابت کند.

تا چندی پیش شایعات بسیاری در مورد سخت افزار و تراشه بکارگیری شده در موبایل شیائومی ۱۳ مطرح بود حتی نقد هایی علیه دوربین این محصول وارد دنیای مجازی شد. این موارد تاثیری در ساخت Xiaomi 13 نداشت زیرا این شرکت نام آشنا با درنظر گرفتن ویژگی های بسیار برای محصول جدید خود سعی بر عرضه یک محصول قدرتمند را داشته که به این هدف رسیده است. پشتیبانی از فناوری 5G سبب شده تا این گوشی در لیست بهترین گوشی های 5G سال 2022 به جایگاه خوبی برسد. حال قبل از پایان سال 2022 شاهد یک گوشی قدرتمند از Xiaomi بوده ایم که در ادامه میتوانید بررسی کامل آنرا مطالعه کنید. با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

گوشی شیائومی 13

چند روز گذشته افشاگر OnLeaks اطلاعاتی را از رندر های موبایل شیائومی ۱۳ فاش نمود که این مورد از یک محصول پرچمدار قدرتمند انتظار میرفت. حال با عرضه شیائومی 13 که بطور کلی مسیر خود را از شیائومی 12 جدا ساخته شاهد یکسری ویژگی های جدید بوده ایم که در این زمینه میتوان به محفظه دوربین اصلاح شده و فریم مانند در کنار طراحی آیفون شکل اشاره داشت که این موارد سبب زیباتر شدن محصول از زوایای مختلف شده است.

بررسی گوشی شیائومی 13

بررسی گوشی شیائومی 13

در خصوص معرفی گوشی شیائومی ۱۳ باید بدانید قبل از معرفی رسمی و اصلی این گوشی توسط سازنده افشاگر قابل اعتمادی بنام OnLeaks توانست اطلاعاتی را از دل شیائومی بیرون بکشد و آنرا در اختیار دوست داران این محصول قرار دهد. در بخش طراحی موبایل Xiaomi 13 شاهد فاصله گرفتن این محصول از شیائومی 12 بوده ایم که پیش بینی شده این مورد برای متمایز کردن شیائومی 13 از شیائومی 12 و حتی شیائومی 13 پرو درنظر گرفته شده است.

از یک طرف شاهد نبود صفحه نمایش خمیده در این محصول بوده ایم که این مورد سبب ارزان تر شدن گوشی شده و از طرف دیگر صفحه نمایش تخت آن که با حاشیه های متفارن شکل گرفته میتواند گوشی را به نوعی در احاطه قرار دهد. علاوه بر این موارد باید بدانید که شیائومی 13 دارای یک سوراخ مرکزی برای دوربین جلو بوده که علاوه براین مورد شاهد 2 دکمه سخت افزاری ، یک پورت USB Type-C و یک جلوپنجره ای که برای بلندگو درنظر گرفته شده است بوده ایم. با این اوصاف احتمالا آرایش گوشی در مقایسه با شیائومی 12 نزدیک تر به OnePlus 10 Pro و حتی OnePlus 10T بوده است.

از دیگر مشخصات موبایل شیائومی ۱۳ که سبب نزدیک تر شدن گوشی به محصولات آیفون نظیر آیفون 14 شده قاب تخت بوده است. علیرغم تمام تغییرات ظاهری بین شیائومی 12 و 13 میتوان گفت که این دو محصول تقریبا جاپای یکدیگر گذاشته اند. بطور دقیق تر اگر بخواهیم در خصوص طراحی صحبت کنیم باید بدانید که شایئومی 13 دارای ابعاد 152.8 x 71.5 x 8.3 میلی‌ متر یا 10.3 میلی‌ متر بوده و در مقابل شیائومی 12 به صورت ۱۵۲.۷ در ۶۹.۹ در ۸.۲ میلی‌ متر طراحی شده است.

تاریخ عرضه موبایل شیائومی ۱۳ در 11 دسامبر 2022 یعنی 20 آذر 1401 انجام گرفت که بصورت رسمی در کشور چین عرضه شد و باید شاهد عرضه جهانی آن به زودی زود باشیم.  در ادامه میتوانید با دیگر مشخصات این گوشی نظر سخت افزار و دوربین آشنا شوید. باما همراه باشید.

دوربین گوشی شیائومی 13

دوربین گوشی شیائومی 13

همانطور که گفته شد این محصول برای رفتن به لیست بهترین پرچمدار های شیائومی عرضه شده است که یکی از اصلی ترین دلایل قدرتمند بودن آن ، دوربین های بکارگیری شده در محصول بوده است. دوربین هایی که فارغ از کیفیت مناسب امکان ثبت ویدیو با کیفیت های بالا را داشته اند که بطور دقیقتر آنرا در ادامه بررسی خواهیم نمود.

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با ویژگی های نرم افزاری بسیار سبب شده تا نسبت به دیگر پرچمدار های شیائومی شاهد کیفیت و قدرت بالاتری باشیم. این مورد در کنار 10 مگاپیکسل دوربین telephoto و 12 مگاپیکسل دوربین ultrawide به تکامل رسیده است که با استفاده از قدرت بالای این موارد میتوانید تصاویر هنری و باکیفیت بسیاری را به ثبت برسانید. همچنین بدنیست بدانید در بخش نرم افزاری به ویژگی هایی نظیر Leica lens, Dual-LED dual-tone flash, HDR, panorama دسترسی خواهید داشت.

شیائومی برای حالت فیلم برداری این محصول در دوربین اصلی برنامه ریزی خوبی را داشته که اگر بخواهید از طریق دوربین فیلم برداری کنید به کیفیت های 8K تا 24 فریم برثانیه با دسترسی به اچ دی آر ، کیفیت 4K با 24 و 30 و 60 فریم برثانیه با دسترسی به اچ دی آر پلاس ، کیفیت 1080 از 30 تا 960 فریم برثانیه و در نهایت کیفیت 1080 تا 1920 فریم برثانیه به صورت gyro-EIS دسترسی خواهید داشت.

دوربین سلفی محصول نیز بی شک جزو بهترین دوربین سلفی گوشی های هوشمند بوده است زیرا توانسته در خود دوربین 32 مگاپیکسلی را جای دهد که این مورد با ویژگی های HDR, panorama همراه بوده است. در حالت فیلم برداری با استفاده از دوربین سلفی میتوانید به کیفیت 1080 تا 30 فریم برثانیه دسترسی داشته باشید.

سخت افزار موبایل شیائومی 13

سخت افزار موبایل شیائومی 13

مشخصات گوشی شیائومی 13 را میتوان یکی از اصلی ترین بخش هایی که دستخوش تغییرات بسیار بوده دانست. در این زمینه از تراشه و قطعات قدرتمندی استفاده شده که اگر بدنبال دانستن آنها هستید در ادامه میتوانید باما همراه باشید.

چیپست مرکزی که از مدل Qualcomm SM8550 Snapdragon 8 Gen 2 (4 nm) بوده به تنهایی میتواند نوید یک گوشی قدرتمند را به شما بدهد که این مورد نسل جدیدی از تراشه های اسنپدراگون 8 نسل 2 بوده که به صورت 4 نانومتر پیاده سازی شده است.

فارغ از تراشه میتوان به سی پی یو هشت هسته ای با توان پردازش بالا اشاره داشت که در این زمینه با گزینه خوبی سروکار دارید زیرا براساس ویژگی های آن از سرعت خوبی برخوردار خواهید بود. ویژگی های CPU شیائومی 13 به صورت Octa-core (1×3.2 GHz Cortex-X3 & 2×2.8 GHz Cortex-A715 & 2×2.8 GHz Cortex-A710 & 3×2.0 GHz Cortex-A510) بوده است. بدنیست بدانید که پرازنده موبایل Xiaomi 13 یکی از قدرتمندترین مواردی بوده که در میان تاریخچه گوشی های شیائومی میتوان به آن اشاره داشت.

پردازنده گرافیکی یا همان GPU از مدل Adreno 740 بوده که این مورد سازگاری کامل با تمام قطعات دیگر و از همه مهم تر سازگاری کامل با اپ و بازی های گرافیکی داشته که با وجود ویژگی های بسیار در صفحه نمایش میتوانید شاهد کیفیت خوبی در این محصول قدرتمند باشید.

عرضه گوشی در مدل های مختلف سبب شده تا رم و حافظه داخلی این محصول در سایز های مختلف قرار گیرد. البته تنها این دو مورد برای مدل ها متفاوت بوده که با بررسی ما این موارد نیز در سطح خوبی قرار داشته اند. طبق اطلاعات درج شده در سایت gsmarena میتوان انتظار رم 8 گیگابایتی با 128 گیگابایت حافظه داخلی ، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی ، 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی و در نهایت 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی را از این گوشی داشت.بدنیست بدانید در زمینه خواندن اطلاعات توسط رم و حافظه داخلی برای نسخه 128 گیگابایت شاهد 2.2 گیگابایت بر ثانیه و نسخه های 256 و 512 گیگابایت شاهد 3.5 گیگابایت بر ثانیه خواهیم بود.

سیستم عامل اندروید 13 شمارا هیجان زده نخواهد کرد اما رابط کاربری MIUI 14 که به تازگی از آن رونمایی شده شاید بتواند نظر شمارا به سمت خودش جذب نماید.

صفحه نمایش گوشی شیائومی 13

در این زمینه نیز شاهد یکسری ویژگی های بارز و برجسته بوده ایم که این مورد سبب خواهد شد تا در هر ثانیه فعالیت با این گوشی شاهد کیفیت دیدنی و شفاف باشید. صفحه نمایش 6.67 اینچی که از مدل OLED بوده میتواند وضوح بسیار خوبی به صورت 2400 * 1080 را در اختیار شما قرار دهد. این مورد با نرخ تازه سازی 120 هرتز که با Dolby Vision, HDR10+, 1200 nits (HBM), 1900 nits (peak) همراه بوده دلیل خوبی برای اثبات قدرتمند بودن گوشی بوده است. همچنین باید بدانید تراکم پیکسلی این محصول روی 414 ppi تنظیم شده که نسبت صفحه به بدنه روی 89.4% قرار گرفته است.

باتری موبایل شیائومی ۱۳

باتری موبایل شیائومی ۱۳ 

درنظر گرفتن یک باتری 4500 میلی آمپری غیرقابل جا به جایی که از نوع لیتیومی بوده میتواند شمارا با ویژگی های مناسبی مواجه کند. با خرید این گوشی میتوانید به یک شارژر 67 واتی که در عرض 38 دقیقه میتواند شارژ گوشی را از صفر به صد برساند دسترسی داشته باشید. همچنین براساس نیاز خود میتوانید به شارژر بی سیم 50 واتی که در عرضه 48 دقیقه شارژ گوشی را از 0 به 100 خواهد رساند دسترسی داشته باشید. شارژر بی سیم معکوس 10 وات از دیگر مزایای برجسته بخش باتری بوده است. دقت داشته باشید که مدت زمان های درج شده براساس تبلیغات شیائومی بوده است.

قیمت موبایل شیائومی ۱۳

برای خرید این محصول پرچمدار باید قیمتی معادل 530 یورو را بپردازید. رنگبندی محصول نیز در گزینه های مختلفی نظیر مشکی، آبی، سفید، نعنایی، خاکستری، آبی تیره، قرمز، سبز و زرد انجام گرفته است. بررسی گوشی شیائومی 13 به پایان رسید که میتوانید نظر خود را باما در میان بگذارید.

سخن پایانی

حدالمقدور سعی کردیم به تمام مواردی که در خصوص گوشی شیائومی 13 میتواند مفید باشد اشاره داشته باشیم. شما عزیزان اگر احساس میکنید بخش مهمی وجود داشته که در مقاله موبایل شیائومی ۱۳ به آن اشاره نشده است ، میتوانید در بخش نظرات باما همراه باشید و نیازهای خود را برایمان ارسال کنید. نظر شما در مورد این محصول پرچمدار شیائومی چیست ؟ نظرات خود را باما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو