راهنمای خرید نوار بهداشتی

منبع: اوما

5

1401/10/17

17:49


راهنمای خرید نوار بهداشتی

راهنمای خرید نوار بهداشتی چه اهمیتی دارد که باید با آن آشنا باشیم؟ همانطور که هر فردی منحصر به فرد است و ویژگی‌های خاص خود را دارد، واکنش بدن هر فردی که پریود می‌شود هم نسبت به پریود منحصر به فرد است. این موضوع یکی از دلایلی‌ست که باعث شده نوار بهداشتی‌های متنوعی در بازار موجود باشد. ترجیح هر شخصی با توجه به نوع پوست، شکل بدن و میزان خونریزی متفاوت است. هر زن با توجه به الویت‌هایی که نسبت به هر یک از این عوامل دارد نواربهداشتی مورد نظر خود را انتخاب می‌کند. بنابراین برای خرید نوار بهداشتی باید نکاتی را مد نظر قرار داد، اما نکات مهم هنگام خرید انواع نوار بهداشتی چه چیزهایی هستند؟

هنگام خرید نوار بهداشتی به چه نکاتی دقت کنیم؟

 

  1. قبل از هر چیز باید دوره‌های قاعدگی خود را بشناسید؛ شناخت بدن و شناخت دوره‌های قاعدگی، بخش اصلی از انتخاب نواربهداشتی مناسب است چرا که نوار بهداشتی‌ای که شما از آن استفاده می‌کنید باید با بدن شما مطابقت داشته باشد. هر خانم دوره‌های قاعدگی متفاوتی را نسبت به خانم‌های دیگر تجربه می‌کند این تفاوت‌ها می‌تواند شامل میزان خون‌ریزی، مدت زمان دوره و ... باشد. بنابراین، شناخت  نوار بهداشتی مورد نیاز شما نکته‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد. پریود، بدون تجربه نشت و کثیف شدن لباس غیر واقعی نیست فقط کافیه که نواربهداشتی مناسب را پیدا کنید.
  2. قدرت جذب مناسب؛ ظرفیت جذب نوار بهداشتی باید به گونه‌ای باشد که متناسب با میزان و شدت خونریزی شما، خون را جذب و از خارج شدن آن از نواربهداشتی و برگشت جریان خون جلوگیری کند. (در صورتی که جریان خون‌ریزی شما زیاد است، از نواربهداشتی‌های بلندتر استفاده کنید.)
  3. طول نواربهداشتی؛ نواربهداشتی مناسب باید مطابق با میزان خونریزی و شکل بدن باشد. توجه به این نکته که به یک نواربهداشتی بسیار بلند که دنباله پهن دارد نیاز دارید یا یک نواربهداشتی معمولی، مهم است. با توجه به میزان خونریزی و شکل بدن خود نواربهداشتی مناسب را انتخاب کنبد.
  4. جنس نواربهداشتی؛ نواربهداشتی‌ها در دو نوع پنبه‌ای و مشبک تولید می‌شوند. انتخاب هر یک از این دو نوع نواربهداشتی بستگی به ترجیحات و نوع پوست هر شخص دارد اگر پوست حساسی دارید بهتر است از نواربهداشتی‌های پنبه‌ای (نواربهداشتی مخصوص پوست حساس) استفاده کنید. همچنین در روزهای آخر پریود هم استفاده از نواربهداشتی‌های پنبه‌ای توصیه می‌شود.
  5. سبک زندگی؛ هر فرد با توجه به فعالیتهایی که در طول روز انجام می‌دهد، باید نواربهداشتی مناسب را انتخاب کند. برای مثال اگر در طول روز فعالیت ورزشی دارید بهتر است از نواربهداشتی‌های نازک و بالدار استفاده کنید.

 

برای جلوگیری از آسیب‌های زیست محیطی، بعضی از افراد شروع به استفاده از نواربهداشتی‌های تجزیه‌پذیر یا چندبار مصرف کرده‌اند در صورتی که تمایل دارید از این محصولات استفاده کنید، قبل از استفاده از بهداشتی بودن آن‌ها مطمئن شوید.

گفته می‌شود بیش از نیمی از زنان در جهان از نواربهداشتی اشتباه استفاده می‌کنند. برای اینکه چرخه قاعدگی سالم‌تری داشته باشید، شناخت بدن و نیازهای آن اهمیت زیادی دارد.

برای اینکه بتوانید نکات بالا را در خرید نواربهداشتی در نظر بگیرید بهتر است با انواع مختلف آن آشنا شوید.

انواع نوار بهداشتی

نواربهداشتی معمولی

این نواربهداشتی‌ها قدرت جذب متوسطی دارند و برای روزهایی که شدت خون‌ریزی خیلی زیاد نیست (روز سوم پریود به بعد) مناسب هستند.

نواربهداشتی با قدرت جذب بالا

 

این نواربهداشتی‌ها قدرت جذب بالایی دارندو برای افرادی که پریود سنگین دارند و یا روزهای اول و دوم پریود که میزان خون‌ریزی زیادتر است، مناسبند.

نواربهداشتی ویژه شب

 

نواربهداشتی‌های شبانه معمولاً ضخیمتر و بلندتر از نوار بهداشتی‌های معمولی هستند. طول بلندتر این نوع نواربهداشتی باعث جذب بیشتر در ساعاتی که در خواب هستید، می‌شود و به شما کمک می‌کند بدون نگرانی استراحت کنید.

نواربهداشتی بارداری

 

نواربهداشتی‌های بارداری بسیار ضخیم هستند و برای مادرانی که تازه زایمان کردند، مناسب اند. در بعضی از این محصولات از آلوئه ورا به عنوان تسکین دهنده استفاده شده است.

پدهای روزانه

 

اگر پیش بینی می‌کنید که در روزهای آینده پریود می‌شوید و یا ترشحات روزانه دارید، پدهای روزانه انتخاب مناسبی هستند. این پدها بسیار نازک هستند، قدرت جذب بسیار پایینی دارند، در نتیجه برای استفاده در دوران پریود مناسب نیستند. این پدها برای تمیز نگه داشتن لباس زیر استفاده می‌شوند اما فراموش نکنید همانند نواربهداشتی باید زود به زود تعویض شوند.

 

کدام نوع نواربهداشتی را‌ باید انتخاب کنم؟

 

هر شخص معمولا ترکیبی از انواع نواربهداشتی را استفاده می‌کند. در طول دوران پریود با توجه به میزان خونریزی و نیازهای مختلف بدن باید از نواربهداشتی‌های مختلف استفاده کرد. هر فرد با توجه به شناختی که از دوران پریود خود دارد باید نواربهداشتی‌های مناسب را استفاده کند. این تنوع استفاده از نواربهداشتی می‌تواند از پد روزانه تا نورابهداشتی‌های ویژه شب باشد.

هر یک از انواع نوار بهداشتی می‌تواند از جنس مشبک یا پنبه‌ای باشد بنابراین هنگام خرید نرمی و لطافت نواربهداشتی را در نظر بگیرید؛ در صورتی که پوست بسیار حساسی دارید بهتر است از نواربهداشتی‌هایی استفاده کنید که لایه رویی پنبه‌ای دارند این نواربهداشتی‌ها در بازار معمولا با نام‌هایی مثل نواربهداشتی مخصوص پوست حساس یا پنبه‌ای و یا کتانی شناخته می‌شوند.

همچنین به بالدار بودن نواربهداشتی دقت کنید، مزیت نواربهداشتی‌های بالدار این است که راحت‌تر در لباس زیر شما قرار می‌گیرد و از نشتی‌های احتمالی جلوگیری می‌کند.

سایز و ضخامت نواربهداشتی از نکات دیگری است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید و متناسب با دوره پریود خود و فعالیتی که قرار است در دوران پریود انجام دهید، سایز مناسب را خریداری کنید.

سعی کنید برای دوران پریود خود محصولات با کیفیت تهیه کنید. در کنار خرید محصول خوب، استفاده درست از نواربهداشتی هم باعث می‌شود دوران پریود راحتتری را سپری کنید در استفاده از نواربهداشتی این نکات رو در ذهن داشته باشید:

  1.  نواربهداشتی را درست سر جایش قرار دهید، معمولا روی بسته‌بندی نواربهداشتی‌ها نحوه استفاده از آن توضیح داده شده است و یا از طریق وبسایت برند آن می‌توانید این اطلاعات را کسب کنید.
  2. نوار بهداشتی را به موقع تعویض کنید. بهتر است نواربهداشتی را هر 4 ساعت یکبار تعویض کنید حتی اگر خون‌ریزی سنگینی نداشته باشید.
  3. لباس زیر مناسب بپوشید. می‌توانید از لباس زیرهای مخصوص دوران پریود استفاده کنید.

اطلاعاتی برای پدر و مادرها و معلمان در ارتباط با پریود فرزندان

اولین پریود معمولا در حدود 12 سالگی اتفاق می‌افتد، البته ممکن است دیرتر یا زودتر هم اتفاق بیافتد و جای نگرانی نیست. اما مهم است که فرزند شما هر آنچه در مورد پریود و درمان درد پریودی لازم است را بداند و با محصولات مختلفی که در دوران پریود استفاده می‌شود آشنایی داشته و در دسترس او قرار داشته باشد

بعضی از برندها نمونه‌هایی از محصولات خود را در اختیار شما قرار می‌دهند برای مثال از نمونه‌های کوچکی که برند پنبه‌ریز در فروشگاه‌های بزرگ در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید استفاده کنید و به

فراموش نکنید آموزش‌های لازم در مورد سلامت قاعدگی و تاثیری که قاعدگی بر سلامت بدن دارد را به او بیاموزید. این اطمینان را ایجاد کنید که پریود مانعی برای رشد و پیشرفت نیست.

 

آیا پریود مردانه هم وجود دارد؟

 

پریود مردانه تنها یک افسانه است. شاید برخی حالات روحی باعث ایجاد چنین شبه ای بشود. اما هیچ مردی تا به امروز دچار خون ریزی و پریود به شکل فیزیکی نشده است. IMS پدیده ای است که در آن برخی تغییرات هورمونی در آقایان ایجاد می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو