چرا باید کاندوم استفاده کنیم

چرا باید کاندوم استفاده کنیم


منبع: اوما

4

1401/10/17

17:49


چرا باید کاندوم استفاده کنیم

یکی از روش‌های ارزان و قابل دسترس جلوگیری از بارداری، استفاده از کاندوم است. کاندوم یک محفظه پلاستیکی است که پیش از رابطه جنسی، روی آلت تناسلی قرار می‌گیرد و مانع از ورود باکتری‌ها و سایر مایعات بدن می‌شود. کاندوم‌ها در انواع مختلف تولید می‌شوند و به طور تخصصی برای مردان و حتی زنان کاربرد دارند.

مزایا استفاده از کاندوم

استفاده از کاندوم مانند هر وسیله پیشگیری مقاربتی، با مزایا و معایب گوناگونی همراه است. برخی از مزایا و معایب استفاده از کاندوم به شرح زیر هستند:

کاندوم موثر و قابل اطمینان است

اینکه یک کاندوم چقدر خوب کار می‌کند، به استفاده درست از آن بستگی دارد. با این حال مهم‌ترین پاسخ به این سوال که چرا باید از کاندوم استفاده کنیم ، این است که استفاده مناسب از این وسیله می‌تواند تا 98 درصد از بارداری پیشگیری کند. یعنی در سال از هر 100 زنی که همسرانشان همیشه از کاندوم استفاده می‌کنند، تنها 2 نفر باردار می‌شوند.

کاندوم در پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی موثر است

از جمله مزایا و به ویژه فواید استفاده از کاندوم در بارداری ، این است که این وسیله تنها روشی است که به جلوگیری از گسترش عفونت‌های مقاربتی مانند اچ آی وی، کلامیدیا و سوزاک کمک می‌کند. 

پزشکان توصیه می‌کنند که حتی اگر برای جلوگیری از بارداری از روش‌های دیگری استفاده می‌کنید، بهتر است با هر بار رابطه جنسی از کاندوم نیز استفاده کنید تا از خود در برابر بیماری‌های مقاربتی محافظت نمایید. 

چرا باید کاندوم استفاده کنیم

کاندوم ارزان است و به راحتی استفاده می‌شود

تهیه کاندوم از فروشگاه‌های مختلف، مراکز بهداشتی، داروخانه‌ها، سوپر مارکت‌ها و حتی فروشگاه‌های آنلاین به راحتی امکان پذیر است. برای خرید این وسیله نیازی به نسخه یا دستور پزشکی خاصی وجود ندارد و البته که قیمت آن هم نسبت به دیگر روش‌های پیشگیری از بارداری، بسیار ارزان است.

کاندوم به سایر روش‌های پیشگیری از بارداری کمک می‌کند 

یکی دیگر از مزایا استفاده از کاندوم ، محافظت بیشتر این وسیله در کنار سایر روش‌های پیشگیری است. همانطور که گفتیم کاندوم‌ها می‌توانند تا 98 درصد از بارداری پیشگیری کنند. بنابراین افزودن کاندوم به عنوان پشتیبان به شما کمک می‌کند تا در صورت شکست روش‌های دیگر، همچنان احتمال بارداری وجود نداشته باشد.

کاندوم عوارض جانبی ندارد

بیشتر مردم می‌توانند بدون مشکل و پیش آمدن عوارض جانبی، از کاندوم استفاده کنند. ممکن است به ندرت کاندوم‌های لاتکس (لاستیکی) برای افرادی که به این ماده آلرژی یا حساسیت دارند، تحریک کننده باشند. و گاهی اوقات روغن‌های روی کاندوم‌ها باعث ایجاد حساسیت پوستی شوند.

اگر به لاتکس حساسیت دارید، می‌توانید برند آن را تغییر دهید یا از کاندوم‌های پلاستیکی استفاده کنید. کاندوم‌های ساخته شده از پلاستیک‌های نرم مانند پلی اورتان، پلی ایزوپرن و نیتریل بدون لاتکس هستند و استفاده از آنها هیچ عارضه جانبی ندارد. 

خوشبختانه در وبسایت الانزا انواع مختلفی از کاندوم‌ها وجود دارد و شما عزیزان می‌توانید برای خرید اینترنتی کاندوم کاپوت ، به این وبسایت مراجعه نمایید.

چرا باید کاندوم استفاده کنیم

کاندوم‌ها می‌توانند لذت رابطه جنسی را بیشتر کنند

در بازار محصولات بهداشتی مدل‌های متنوعی از کاندوم‌ها ساخته شده است، بنابراین هر کس می‌تواند متناسب با نیاز خود این وسیله را تهیه کند. از جمله مزایا استفاده از کاندوم این است که بسیاری از آنها برای لذت‌بخش‌تر کردن رابطه جنسی طراحی شده‌اند.

برخی از این محصولات با داشتن بافت‌ متفاوت و حتی استفاده از روان‌کننده‌های خاص، می‌توانند به افزایش لذت حین رابطه جنسی کمک نمایند.

مشکلات استفاده از کاندوم

با وجودی که کاندوم‌ها در مجموع مفید و موثر هستند اما می‌توانند در برخی موارد نیز مشکلاتی داشته باشند. بعضی از مشکلات استفاده از کاندوم عبارتند از:

استفاده از کاندوم در هر رابطه جنسی

برای اینکه کاندوم موثر عمل کند، باید هر بار که رابطه جنسی دارید از یک کاندوم جدید استفاده کنید. این بدان معناست که قبل از تماس پوست با دستگاه تناسلی، باید کاندوم استفاده شده و تا پایان رابطه جنسی، در جای خود نگه داشته شود. این مراحل ممکن است برای برخی حوصله‌سر بر باشد و یا عادت کردن به آن کمی دشوار به نظر برسد.

اگر فقط گاهی از کاندوم استفاده می کنید یا آن را از اواسط رابطه جنسی قرار می‌دهید، ممکن است موثر عمل نکند. همچنین باید پیش از استفاده از این وسیله تاریخ روی بسته بندی یا جعبه را بررسی کنید و مطمئن باشید که کاندوم منقضی نشده است.

چرا باید کاندوم استفاده کنیم

کاهش تحریک پذیری

کاهش تحریک پذیری آلت در اثر استفاده از کاپوت به ویژه برای افرادی که به انزال زودرس مبتلا هستند، به عنوان یکی از معایب این وسیله شناخته می‌شود. همچنین استفاده از کاندوم در مواردی که ناتوانی جنسی نسبی در کار است، می‌تواند نعوظی را که به دشواری بوجود آمده است، از بین ببرد.

کوتاه بودن عمر کاندوم

یکی از معایب استفاده از کاندوم، کوتاه بودن مدت نگهداری آن است. در حقیقت کاندوم‌ها تاریخ انقضای محدودی دارند و نمی‌توان آنها را بعد از خرید، به مدت زمان طولانی نگهداری کرد.

خشکی واژن

برخی از متخصصان بر این باورند که استفاده از کاندوم به ویژه کاندوم‌هایی که در آنها روان کننده وجود ندارد، ممکن است در دراز مدت باعث خشکی واژن شود. در ساختار کاندوم‌ها از ماده‌ای به نام تالک استفاده می‌شود تا این لایه پلاستیکی حالت ارتجاعی خود را حفظ کند. 

تالک موجود در کاندوم‌ها می‌تواند در اثر استفاده مداوم به خشکی واژن کمک کرده و یا باعث ایجاد حساسیت در این نقطه از بدن شود.

سخن آخر

تلاش کردیم تا در این مطلب به سوالات متداولی مانند چرا باید کاندوم استفاده کنیم پاسخ دهیم و به بررسی مزایا و معایب این وسیله پیشگیری مقاربتی بپردازیم. به طور کلی مزایای این وسیله بسیار بیشتر از معایب آن است و به دلیل جلوگیری از بارداری و ابتلا به بیماری‌های عفونی، یک انتخاب موثر پیش از رابطه جنسی به حساب می‌آید.

 

 

هاي بس كلها آه ما سألهم خبيتك مكاني أنا بيعي

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو