پول بدون پشتوانه ای بنام بیت کوین!

پول بدون پشتوانه ای بنام بیت کوین!


منبع: آسمونی

130

1398/5/3

12:58


 

آیا تاکنون نام بیت کوین به گوش شما خورده است؟

مسلماً در دنیای پیشرفته و دیجیتال امروزی مشتاق خواهید بود با این مفهوم آشنا شده و در مورد آن آگاهی لازم کسب نمائید.

بیت کوین  با نام لاتین Bitcoin و نماد BTC به عنوان یک ارز دیجیتالی شناخته شده که توزیع و استفاده از آن به صورت الکترونیکی صورت می گیرد. هیچ کس نمی تواند شبکه کاربر به کاربر این نوع ارز را تحت کنترل خود درآورد زیرا ماهیت آن به صورت غیر متمرکز است.

این ارز مجازی در چند سال اخیر توجه افراد بسیاری را در فضای اینترنت به خود جلب نموده و نخستین ارز رمزنگاری شده در دنیا می باشد که نخستین بار توسط یک برنامه ریز ژاپنی با نام مستعار ناکاموتو در یک مقاله به مردم دنیا معرفی گردید.

ارز های رمزدار، یکسری کدهای کامپیوتری هستند که از ارزش پولی برخوردارند و طی فرآیندی پیچیده توسط رایانه های قدرتمند ایجاد می شوند. تراکنش هایی که با این پول عمومی صورت می گیرند تحت یک فرآیند امنیتی حفاظت می شوند، به همین دلیل به آن ارز رمزنگاری شده می گویند.  همچنین ماهیت رایانه ای بودن این نوع ارز تقریباً امکان جعل آن را به صفر رسانده و تعداد بسیاری کاربر در سراسر دنیا بر درستی آن نظارت می نمایند.

استقلال بیت کوین بزرگ ترین امتیاز آن محسوب می شود زیرا هیچ بانک، شرکت، سازمان، دولت و یا مقامی نمی تواند بر تراکنش های این ارز دخالت داشته و یا برای آن مالیات تعیین نماید. طراحی این شبکه به نحوی است که هر کاربر یا صاحب کسب و کار که در استخراج و تائید اعتبار تراکنش های ارزی نقش دارد جزئی از این شبکه بوده و حتی اگر بخشی از شبکه غیر قابل دسترس شود باز هم ارزی دیجیتالی در گردش خواهد بود.

هر چند بیت کوین یک شبکه مستقل است و نمی توان آن را تحت کنترل درآورد اما کاربران آن می توانند بر حساب های مالی خود کنترل و نظارت داشته باشند زیرا سوابق تمام تراکنش ها در بلاک چین که یک دفتر حساب گسترده است ذخیره می شود. در واقع می توان گفت تراکنش های رمزنگاری شده توسط کاربر به شبکه ارسال شده، سپس در بلاک ها ذخیره و نگهداری می گردند. هر گونه اشتباه یا تقلبی که در این دفتر حساب عمومی انجام گیرد توسط کاربران قابل شناسایی و یا اصلاح خواهد بود و حفاظت از تراکنش ها از طریق امضای مربوط به آدرس های ارسالی صورت خواهد گرفت. از این رو پایان یک تراکنش در بیت کوین ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

از دیگر مزایایی بیت کوین این است که افرادی که در آن فعالیت دارند کاملاً ناشناس هستند و نمی توان به هیچ اطلاعاتی در مورد آدرس، شماره تلفن و یا دارایی های آن ها دست یافت. البته این ناشناس بودن هویت کاربران امری نسبی است زیرا زمانی تراکنش های این ارز دیجیتالی تکمیل خواهند شد که در بلاک چین ذخیره شده باشند. یکسری اقدامات را می توان برای ناشناس ماندن تراکنش ها انجام داد از جمله عدم انتقال ارز تنها به یک آدرس و استفاده از چند آدرس. علاوه بر آن کیف پول هایی نیز هستند که امنیت شما را در اولویت قرار داده و در تراکنش ها ابهام ایجاد می کنند.

آیا این سوال برای شما پیش آمده که چگونه می توان از بیت کوین بهره مند شد؟

راحت ترین راه برای استفاده از آن خرید این ارز است. شما می توانید آن را از صرافی ها و یا مستقیماً از اشخاص معتبرخریداری نمائید و بهای آن را با پول نقد یا کارت اعتباری یا با خرید وب مانی و خرید پرفکت مانی بپردازید. همچنین می توان از طریق تبادل با بیت کوین و ارزهای رمزدار صاحب آن شوید. اما لازم به ذکر است که برای دریافت این پول دیجیتالی حتما به یک کیف پول نیاز دارید که یا به صورت آنلاین و یا به شکل ذخیره شده بر روی هارد کامپیوتر قابل دسترسی است.

در کل مراحل خرید بیت کوین شامل نصب کیف پول، یافتن فروشنده معتبر، انتقال هزینه به فروشنده و ارسال آدرس کیف پول به وی جهت دریافت بیت کوین و در نهایت انتقال ارز از فروشنده به کیف پول می باشد.

این ارز دیجیتالی همانند سایر ارزها تحت قوانین تضمین پول نیست و اگر به دلیل عدم رعایت امنیت یا گذرواژه، کیف پول شما مورد سرقت قرار گیرد، هیچ ضمانتی برای برگشت پول وجود ندارد. شما مسئول نگهداری و مراقبت از دارایی های خود در بیت کوین هستید، بنابراین مراقب باشید وحتماً یک نسخه پشتیبان از کیف پول خود تهیه نمائید تا اگر رمز آن مفقود و یا دستگاهی که این برنامه بر روی آن نصب شده پاسخگو نباشد بتوانید پول خود را برگشت دهید.

در هر صورت مراقب هک شدن کیف پول خود باشید زیرا پیگیری بیت کوین های مفقود شده کاری دشوار است. به منظور خرید بیت کوین نیز باید به فروشندگان معتبر مراجعه نمائید تا پس از احراز هویت با خیالی آسوده هزینه ارز را با کارت اعتباری به حساب وی انتقال داده و بیت کوین دریافت کنید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو