آموزش مرحله‌به‌مرحله و تصویری نقاشی روی ماگ

آموزش مرحله‌به‌مرحله و تصویری نقاشی روی ماگ


منبع: کاغذ رنگی

5

1401/11/14

01:32


ایده بازسازی و ساخت دوباره ظروف و اشیا که استفاده می‌کنیم همیشه جذاب است. اگر یک ماگ سفید ساده دارید که از رنگش خسته شدید پیشنهاد می‌کنم این مطلب را بخوانید. اینجا آموزش می‌دهیم که چگونه با یک ماژیک طرح‌های مختلف روی ماگ اجرا کنید.

آموزش مرحله‌به‌مرحله و تصویری نقاشی روی ماگ

نقاشی روی ماگ یکی از آن کارهای سرگرم‌کننده است که می‌تواند نتیجه جالبی هم داشته باشد. در ادامه در کاغذرنگی به شما یاد می‌دهیم که چطور ماگ ساده سرامیکی خود را طراحی کنید. با طراحی ماگ احساس خوشایند داشتن یک ماگ منحصربه‌فرد را که مشابه آن هیچ جای دیگر دنیا نیست، تجربه خواهید کرد.

البته این آموزش نقاشی روی ماگ تنها دریچه کوچکی را به روی شما باز می‌کند که با الهام از آن می‌توانید فانتزی‌های ذهنی خود را هم به تصویر بکشید.

وسایل موردنیاز

  • ماگ سفید سرامیکی ساده
  • ماژیک

    ماژیک اکریلیک

چطور نقاشی روی ماگ را انجام دهید؟

برای اینکه بتوانید یک ماگ خیلی خاص برای خودتان داشته باشید، کافی است مراحل زیر را قدم به قدم پیش ببرید.

1. طراحی بالای لیوان را طراحی کنید

برای نقاشی روی ماگ باید قبل هرچیز ماگ را از قسمت پایین در دستتان بگیرید و شروع به طراحی از لبه بالایی آن کنید. می‌توانید از طرح تصویر زیر الگو بگیرید یا هرآنچه را در ذهنتان است، آرام‌آرام طراحی کنید.

شروع نقاشی بالای ماگ

پس از تمام شدن ردیف بالای لیوان، کمی پایین‌تر بروید و شروع به کشیدن طرحی دیگر در ردیف دوم کنید.

تکمیل ردیف بالایی نقاشی روی ماگ

2. طراحی میانی نقاشی روی ماگ

برای ادامه کار تکنیک یا روش متفاوتی وجود ندارد. کافی است از ردیف بعدی نقاشی روی ماگ را مجددا شروع کنید و یک طرح گرداگرد ماگ رسم کنید.

طراحی میانی نقاشی روی ماگ

یک توصیه خوب حین نقاشی روی ماگ این است که برای طراحی ساده‌تر قسمت میانی، دسته لیوان را در دست بگیرید. بعد هم به همان روش قبل به طراحی ادامه دهید.

ادامه طراحی روی ماگ

3. نقاشی بخش پایین ماگ

در نظر داشته باشید هنگامی که قرار است زیر دسته را طراحی کنید، کافی است جایگاه دستتان را عوض کنید و لیوان را مجددا از پایین در دست بگیرید.

شروع نقاشی بخش پایینی ماگ

مواظب باشد زاویه دستتان درست باشد تا حین نقاشی روی ماگ این لیوان بزرگ از دستتان نیفتد. دوباره کارتان را تکرار کنید و ادامه دهید. طرح دلخواهتان را روی ماگ رسم کنید و پیش بروید.

ادامه نقاشی روی ماگ با طرح های ساده

حالا نوبت به چند ردیف آخر نقاشی روی ماگ می‌رسید. پایین لیوان را نیز به سادگی قسمت بالا و قسمت میانی نقاشی می‌کنید. ماگ را از بالا بگیرید و طرح‌های نهایی را روی آن سوار کنید.

نقاشی با ماژیک روی ماگ

4. نقاشی روی ماگ و طراحی دسته

شاید تصور کنید که کار نقاشی روی ماگ تمام است؛ اما نه! طراحی دسته، بر جزییات و زیبایی کار شما اضافه می‌کند. توجه به جزییات همیشه بر جذابیت کار تاثیر مثبت دارد. حالا الگوی مناسبی برای دسته انتخاب کنید.

نقاشی روی دسته ماگ

این الگو را با الگوی بدنه هماهنگ کرده و در راستای آن شروع به کشیدن خطوط و طرح‌ها کنید.

5. تثبیت رنگ و نقاشی روی ماگ

قدم آخر این است که رنگ‌های نقش بسته روی لیوان را تثبیت کنید. برای این کار لازم است ماگ را حدودا 30 دقیقه در دمای 205 تا 230 درجه سانتی گراد قرار دهید تا رنگ‌ها بپزد. بعد از آن نیز به مدت 30 دقیقه به آن اجازه خنک شدن بدهید.

برای نتیجه بهتر به نکات زیر توجه کنید

  1. می‌توانید قبل نقاشی روی ماگ این طرح را روی کاغذ بکشید تا با آمادگی بیشتری آن را روی لیوان پیاده کنید.
  2. از نوارهایی برای هدایت و مدیریت خطوط صاف روی ماگ استفاده کنید.
  3. نگران اشتباهات خود نباشید! حتما یک پنبه آغشته به استون کنار خود داشته باشید. درصورت اشتباه در نقاشی روی ماگ می‌توانید رنگ اکریلیک را با استون پاک کنید.
  4. از مهر و موم استفاده کنید. آب بندی لیوان سرامیکی رنگ شده با پلی اورتان پایه آب، جایگزین خوبی برای پخت در فر برای ماندگاری رنگ است.
  5. سعی کنید رنگ‌های مختلف را برای نقاشی روی ماگ امتحان کنید. استفاده از رنگ‌های مختلف کار شما را زیباتر نشان می‌دهد.
  6. خلاقیت به خرج دهید! می‌توانید اسم خودتان یا فردی را که می‌خواهید ماگ را به او هدیه دهید روی آن طراحی کنید. بجز این از هر ایده‌ای که در ذهنتان می‌آید هم برای نقاشی روی ماگ استقبال کنید.

نقاشی روی ماگ

در آخر یادتان باشد اگر کمی به دستان خود اعتماد کنید، می‌توانید هنرتان را در زمینه‌های مختلف به نمایش بگذارید. اجازه دهید کمی رنگ و احساس وارد دنیایتان شود. شاید زمانی که در اوج کار قهوه‌ای می‌نوشید، دلتان بخواهد گرمی قهوه را همراه طرح زیبایی که از اعماق وجودتان در نقاشی روی ماگ نشات گرفته، ترکیب کنید و نوش جان کنید!

پرسش‌های متداول درباره نقاشی روی ماگ

در این مطلب با چه چیزی روی ماگ نقاشی میکشند؟
در این مطلب نقاشی روی ماگ با ماژیک ساده غیروایتبرد را آموزش می‌دهیم.
چه طرحی روی ماگ می‌توان کشید؟
اینجا یک طرح ساده فانتزی روی ماگ می‌کشیم ولی شما می‌توانید نقاشی دلخواه خود را بکشید.
آیا کشیدن نقاشی روی ماگ برای استفاده از آن کافیست؟
خیر× بعد از کشیدن نقاشی باید ماگ در دمای ۳۰ دقیقه در ۲۰۵ درجه سانتی‌گراد بپزد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو