گچ مو چیست و طرز استفاده از آن چگونه است؟

گچ مو چیست و طرز استفاده از آن چگونه است؟


منبع: روزیاتو

4

1401/12/15

12:38


گچ مو چیست و طرز استفاده از آن چگونه است؟

گچ مو چیست و طرز استفاده از آن چگونه است؟

احتمالا تا الان با یکی از محبوب ترین ترندها برای رنگ کردن مو آشنا شده‌اید: گچ مو! روشی سریع، ساده و مقرن‌به‌صرفه برای افزودن رنگ های فانتزی به موهایتان که افراد مشهوری مثل پاریس هیلتون و پینک هم از آن استفاده می‌کنند. موقتی بودن گچ مو همان چیزی است که باعث محبوبیت بسیار آن شده است. اما گچ مو چیست و طرز استفاده از آن چگونه است؟ چقدر دوام دارد؟ آیا گچ مو مضر است؟ در این مقاله سعی می‌کنیم به تمام سوالات شما درباره گچ مو پاسخ دهیم.

گچ مو چیست؟

گچ مو به عنوان یک رنگ موی موقت عمل می‌کند و معمولاً بعد از یک بار شتسشو از موها پاک می‌شود. البته بعضی از مدل‌های دیگر آن تا ۶ هفته هم ماندگاری دارند. این رنگ دهنده موقت مو، اغلب به رنگ‌های نئونی یا پاستلی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

بر خلاف رنگ مو که به کوتیکول مو نفوذ می‌کند، گچ مو به سادگی رنگ را در بالای مو نگه می‌دارد. در نتیجه، هیچ آسیبی به موها وارد نمی‌شود و رنگ طی چند بار شستشو از بین می‌رود.

انواع گچ مو

گچ مو بافت چوبی مانند و خشک دارد و ترفندی برای روشن کردن مو بدون نیاز به دکلره است. البته بر عکس چیزی که به نظر می‌رسد، انواع مختلفی از این محصول آرایشی در بازار موجود است که هر کدام کاربرد و قدرت ماندگاری خاص خود را دارند. استفاده از تمام انواع گچ مو تقریبا آسان است و به طور قابل توجهی ارزانتر از مواد دائمی است.

گچ مو حرارتی

همان‌طور که از نامش پیداست، گچ مو حرارتی مدت زمان کمی روی مو می‌ماند. از ویژگی‌های این محصول بازی با رنگ‌ها و ترکیب و تغییر آن‌ها به شکل دلخواه است. بعضی از برندها، این مدل از گچ مو را در قالب‌های گیره‌ای قابل حمل تولید می‌کنند. همین موضوع طرز استفاده‌ از آنها را بسیار راحت می‌کند. گچ مو حرارتی را به سادگی روی تارهای مو‌هایتان قلاب کرده و به پایین بکشید. این گچ مو در کمترین زمان ممکن ظاهری شیک و دوست داشتنی به موهایتان می‌بخشد.

گچ مو مایع

این نوع از گچ مو کمی ماندگاری بیشتری دارد و تقریبا بعد از ۸ الی ۱۰ بار شستشو هم روی مو باقی می‌ماند. به دلیل رنگ گرفتن دست‌ها بهتر است برای استفاده از گچ مو مایع از دستکش لاتکس استفاده کنید.

گچ موی سفید

گچ‌ مو سفید عمدتا به‌سرعت و در عرض یک دقیقه خشک می‌شود. برای موهای با رنگ روشن و تیره یک انتخاب ایده آل است و تا چند روز ماندگاری دارد. اگر شما هم می‌خواهید مانند بعضی از کاراکترهای معروف فیلم‌ها در موهایتان خط سفیدی باشد، این روش بهترین راه حل است. رنگ سفید در میان تارهای تیره مو قطعا جلوه جذابی به آن می‌بخشد.

گچ موی سیاه

گچ مو سیاه برای تیره کردن موهای روشن روشی عالی است. همچنین برای موهایی که خاکستری شده‌اند یک راه حل سریع و آسان است. این محصول آرایشی برای مواقعی که زمان کافی برای رنگ کردن موهایتان ندارید روشی کاربردی محسوب می‌شود. با این حال، بهتر است از این گچ مو در نزدیکی ریشه موها استفاده نکنید. گچ موی سیاه برای عمق بخشیدن به موهای قرمز و نارنجی هم کاربرد دارد.

گچ مو قلمی

شاید با ایده استفاده از خودکار برای رنگ کردن موهایتان وحشت کنید. اما گچ مو قلمی، متفاوت و حتی بهتر از انواع دیگر است. چه کاری ساده‌تر از این که تنها با یک خودکار موهای خود را رنگ کنید؟ روش جالب و مؤثری که احتمالا هزینه کمتری هم خواهد داشت. آرایشگران عموما برای موهای تیره گچ مو قلمی را توصیه می‌کنند.

کاربردهای مختلف گچ مو

  • از گچ مو در مهد کودک ها برای اجرای نمایش بچه ها هم استفاده می‌شود.
  • آقایان نیز می‌توانند در ورزشگاه ها و سالن های نمایش از آن استفاده کنند.
  • برای ایجاد هایلایت های موقت روی موها می توانید از گچ مو استفاده کنید.
  • با استفاده از گچ مو دیگر نیازی به استفاده از اسپری رنگ مو و هایلایت و … که ماندگارترند، نیست.

مزایای گچ مو چیست؟

  • رنگ کردن موها بسیار ساده و سریع تر انجام می‌شود.
  • شستشوی رنگ از روی موها، به سادگی انجام می شود.
  • رنگ مو موقت عوارض رنگ های شیمیایی را ندارد.
  • این نوع رنگ، آلرژی و حساسیت ایجاد نمی‌کند.
  • با کمک گچ مو می‌توانید در عرض چند ثانیه موهای خود را به زیبایی رنگ کنید
  • با استفاده از بهترین گچ مو دیگر نیازی نیست موهایتان را ساعت ها در رنگ موی شیمیایی غرق کنید.
  • گچ مو برای بچه ها اصلا شیمیایی نیست و کاملا طبیعی است.

آیا گچ مو به مو آسیب می‌زند؟

واقعیت این است که تمام محصولات مو می توانند به مو آسیب برسانند. همه آنها ترکیبی از مواد تشکیل‌دهنده دارند که طبیعی نیستند.

از آنجایی که گچ مو تمایل به جذب رطوبت مو دارد و استفاده زیاد از آن باعث خشک شدن مو می‌شود، نرم کننده به محافظت از موهایتان کمک می‌کند. همچنین، پرهیز از رنگ کردن مرتب مو با گچ مو (یا حتی رنگ مو) به موهایتان زمان لازم برای بهبودی را می‌دهد.

رنگ های گچ مو

طیف رنگ های تولید شده برای گچ مو بسیار گسترده بوده و امروزه این محصول در اکثر رنگ ها تولید و به بازار عرضه می‌شود.

در واقع انتخاب های بسیار زیادی وجود دارد؛ از رنگ های فانتزی و خاص گرفته تا رنگ های متداول را می توان در میان انواع گچ مو پیدا کرد. همچنین اگر با ترکیب کردن رنگ ها آشنایی داشته باشید می‌توانید با مخلوط کردن رنگ های مختلف، رنگ دلخواه و خاص خود را بسازید.

به این ترتیب هر فرد می‌تواند بر اساس رنگ پوست، چشم و یا حتی لباس خود از یک رنگ فوق‌العاده جذاب استفاده کند. با این رنگ موها به سادگی می‌توان برای یک مهمانی و مجلس، رنگ موها را عوض کرد.

طرز استفاده از گچ مو

استفاده از گچ مو آن‌قدرها هم که به‌نظر می‌آید دردسرساز نیست. برعکس؛ با یکی از راحت‌ترین شیوه‌ها برای تغییر رنگ مو روبه‌رو هستید. قبل از شروع تنها به چند وسیله احتیاج دارید. یک گچ موی دلخواه همراه با یک اتو مو یا حالت دهنده مو برای تغییر رنگ یکنواخت و یکدست موها کافی است. اسپری مو هم برای فیکس کردن موها لازم می‌شود. درضمن بهتر است حین استفاده از گچ مو برای جلوگیری از لک شدن لباستان یک تی‌شرت قدیمی بپوشید. بعد از فراهم کردن این وسیله‌ها مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

ابتدا از بین انواع گچ مو بسته به استفاده و طول عمری که می‌خواهید داشته باشد، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. اگر برایتان ماندگاری زیاد رنگ مو مهم است گچ موی مایع را انتخاب کنید و اگر هم به دنبال نتیجه سریع‌تر هستید از گزینه‌های دیگر استفاده کنید.

گچ مو در موهای چرب ظاهر زیبایی ایجاد نمی‌کند. بنابراین موهای خود را به خوبی بشویید و با حوله خشک کنید. از ماسک یا نرم کننده برای موهایتان استفاده نکنید. موهای شما باید تمیز و خشک باشد تا رنگ آن به بهترین شکل ممکن نمایش داده شود.

در این مرحله نیازی به خیس کردن آن نیست و صرفا مرطوب بودن مو کافی است. گچ مو را به موهای خود بکشید. دقت داشته باشید که آن را روی پوست سر یا نزدیک ریشه‌ موها استفاده نکنید. گچ‌ موها به بهترین شکل برای قسمت‌های پایینی مو استفاده می‌شوند. اطمینان حاصل کنید که آن را مداوم روی موهای خود می‌کشید و رنگ‌ها هم یکدست روی موهایتان قرار می‌گیرند.

سعی کنید این مراحل را به تمیزترین شکل ممکن انجام دهید. حالا باید اجازه دهید که گچ مو خود را بگیرد و خشک شود. سپس با استفاده از اسپری مو رنگ موها را فیکس کنید این کار به صاف شدن موهایتان هم کمک می‌کند.

نکاتی برای استفاده از گچ مو

دانستن نکات کلیدی در استفاده از گچ مو می‌تواند به هرچه زیباترکردن رنگ موهایتان کمک کنید. پس این نکات را در ذهن داشته باشید:

  • ترجیحا رنگ مو را روی موهای مرطوب و نه چندان خیس بکشید.
  • در حین استفاده از گچ مو، رنگ را مستقیم به سمت پایین مالش دهید، این کار را همزمان برعکس و به بالا انجام ندهید.
  • تا زمانی که رنگ روی مویتان را بگیرد این تکنیک را ادامه دهید.
  • برای خشک کردن رنگ گچ مو روی موها، از سشوار استفاده نکنید؛ در عوض به موها زمانی کافی دهید تا در هوای محیط خشک شود.
  • بعد از خشک شدن رنگ مو، موهای خود را با اسپری حالت دهید. این شیوه به شما اطمینان می‌دهد که به بهترین شکل موهایتان رنگ گرفته است.

آیا می‌توان از گچ مو برای موهای تیره استفاده کرد؟

با توجه به ساختاری که گچ مو دارد، برای موهای روشن‌تر پیشنهاد مناسب‌تری محسوب می‌شود. ولی به این معنی نیست که روی رنگ موهای تیره قابلیت استفاده ندارند اما برای استفاده از گچ مو روی موی تیره، رنگدانه گچی بیشتری مورد نیاز است. شما می‌توانید از رنگ‌های روشن‌تر مانند نارنجی و سبز برای موهای تیره استفاده کنید. گچ موی سفید هم رنگ مناسبی برای موهای تیره است.

رنگ‌ گچ مو چقد دوام دارد؟

ویژگی اصلی گچ‌ موها موقتی بودن آن‌ها است. بالاترین ماندگاری گچ موها تا ۱۰ بار شستشوست. البته این ماندگاری صرفا مختص گچ موی مایع است و بسیاری از انواع دیگر به منظور استفاده سریع در نظر گرفته شده‌اند. مدت زمانی که طول می‌کشد تا موهای شما تمیز شود به رنگ مو و رنگدانه رنگ گچ بستگی دارد اما به طور معمول، رنگ گچ مو برای یک تا چهار شستشو دوام می‌آورد.

اگر می خواهید زودتر رنگ گچ مو را از بین ببرید، از آب داغ استفاده کنید و موهایتان را دوبار شامپو بزنید. از بین بردن رنگ گچ مو از روی موهای بلوند ممکن است سخت تر باشد، در حالی که موهای تیره رنگ را طولانی‌تر نگه می دارند.

گچ مو برای کودکان ضرر دارد؟

استفاده از گچ مو برای کودکان خطری ندارد و می‌توانید در فواصل زمانی طولانی از آنها برای کودک خود استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو