برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و بلندمدت کدام تحلیل پیشنهاد می‌شود؟

منبع: فوت و فن

4

1402/1/22

13:30


تفاوت مهم و اصلی این دو روش از انجام معاملات، بازهٔ زمانی در رسیدن به سود است. افرادی که قصد دارند در مدت‌زمان زیر یک سال به سود برسند، از روش معاملهٔ کوتاه‌مدت و افرادی که تمایل دارند در درازمدت سود بیشتری را کسب کنند از روش سرمایه‌گذاری بلندمدت استفاده می‌کنند.

برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و بلندمدت کدام تحلیل پیشنهاد می‌شود؟

برای داشتن یک سرمایه‌گذاری موفق، انجام معاملات با استفاده از انواع روش‌های تحلیل کاری بسیار عاقلانه و منطقی به‌نظر می‌رسد. به‌این‌ترتیب می‌توان موقعیت‌های مناسب سرمایه‌گذاری در بازار بورس را شناسایی کرد. تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی و تابلوخوانی، ازجمله روش‌های بهترین تحلیل برای سرمایه گذاری کوتاه‌مدت و بلندمدت هستند که با توجه به نوع سرمایه‌گذاری و حجم آن، می‌توانید بهترین روش را انتخاب کرده و به انجام معاملات بپردازید. اگر به‌دنبال یافتن بهترین تحلیل برای انجام معاملات خود در بازارهای مالی هستید، با ما همراه باشید تا دربارهٔ انواع روش‌های آن بیشتر بدانید:

انواع روش‌های تحلیل در بازار سرمایه

روش‌های مختلفی برای تحلیل یک سهم وجود دارد که با شناخت و به‌کارگیری آن‌ها، می‌توان به سود خوبی دست یافت. با استفاده از بهترین تحلیل برای سرمایه گذاری، می‌توان به‌درستی از میان چند سهم، سودآورترین آن را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرد. به‌بیان‌دیگر، این تحلیل‌ها می‌توانند مهارت لازم جهت فعالیت در بازارهای مالی را برای فرد فراهم کنند. روش‌های تحلیل در بورس را بهتر بشناسید:

•    تحلیل تکنیکال
یکی از روش‌های تحلیل در بازار سرمایه، تحلیل تکنیکال است که در آن تحلیلگر می‌کوشد با بررسی نمودارها و با توجه به رفتار قیمتی گذشته یک دارایی، وضعیت آیندهٔ سرمایه را پیش‌بینی کند. درواقع فعالیت اصلی یک تحلیلگر فنی، تجزیه‌وتحلیل نمودارهای یک سهم و روند تغییر قیمت با استفاده از ابزارهای تحلیل و شناسایی الگوهاست. محدودیت اصلی این روش زمانی مشخص می‌شود که سهام یک شرکت به‌تازگی وارد بورس می‌شود، زیرا در این حالت، هیچ داده و الگویی وجود ندارد تا از طریق آن بتوان وضعیت بعدی را پیش‌بینی کرد.
•    تحلیل بنیادی
از دیگر شیوه‌های بهترین تحلیل برای سرمایه گذاری می‌توان به روش بنیادی اشاره کرد. این روش تحلیل بر این اصل استوار است که هر ورقه بهادار، ارزش ذاتی مشخصی دارد، بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع، می‌توان به انجام معاملات پرداخت. براساس مفهوم این تحلیل می‌توان این‌طور عنوان کرد که هر سهامی که ارزش قیمت‌گذاری‌شدهٔ آن از ارزش ذاتی بیشتر باشد، نباید خریداری شود و در مقابل هرگاه ارزش قیمت‌گذاری‌شده کمتر از ارزش ذاتی باشد، بهترین زمان برای خرید سهام است. ارزش ذاتی یک سهم با استفاده از داده‌های بنیادی شرکت مانند میزان تولید و فروش، سود و زیان تعیین می‌شود. عموما در تحلیل بنیادی برای به دست آوردن ارزش ذاتی سهم‌ها نسبت پی بر ای سهم را محاسبه می‌کنند. می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این مفهوم مقاله نسبت پی بر ای را مطالعه کنید.
•    تابلوخوانی
تابلوخوانی به معنای بررسی اطلاعات موجود در تابلو یک سهم است که از طریق آن می‌توان به اطلاعات مهمی همچون نرخ سود و زیان یک شرکت دست یافت. درواقع هدف از تابلوخوانی، تجزیه‌وتحلیل معاملات انجام‌شده در رابطه با یک سهم مشخص برای بررسی میزان خریدوفروش سهامداران حقیقی و حقوقی، حجم معاملات، میزان بازده و نرخ سود و ضرر است.

سرمایه گذاری کوتاه مدت


سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت

یکی از انواع سرمایه‌گذاری، معاملات کوتاه‌مدت است که به دو روش مستقیم و غیرمستقیم در بازارهای مالی انجام می‌شود. مهم‌ترین فاکتور در این نوع از سرمایه‌گذاری، زمان است. افرادی که به‌دنبال رسیدن به سود در بازهٔ زمانی کم هستند، این روش سرمایه‌گذاری برای آن‌ها بسیار مناسب است. با این‌که رسیدن به سود در بازهٔ زمانی کوتاه بسیار جذاب است، اما نباید از ریسک زیاد این نوع معاملات نیز غافل شد. به‌بیان‌دیگر، همان‌طور که این روش از معاملات ممکن است با سودهای کلان همراه باشد، ممکن است ضررهای سنگینی را به شخص سرمایه‌گذار وارد کند، بنابراین توصیه می‌شود که افرادی در این معاملات شرکت کنند که از دانش کافی و صبر زیاد برخوردار هستند.

یک سرمایه‌گذار باهوش برای انجام معاملات کوتاه‌مدت در بورس، به‌دنبال پیدا کردن سیگنال‌های لحظه‌ای است تا از طریق آن بتواند در بهترین زمان به انجام معاملات بپردازد. بهترین تحلیل برای سرمایه گذاری کوتاه‌مدت، تحلیل تکنیکال است، زیرا این نوع تحلیل به‌صورت لحظه‌ای بازار را رصد می‌کند. درنهایت سرمایه‌گذاری‌ای به سود می‌رسد که با تحلیل تکنیکال به‌خوبی آشنایی داشته باشد و بتواند به شکل صحیح و منطقی، بازار را پیش‌بینی کند.

سرمایه‌گذاری بلندمدت

سرمایه‌گذاری بلندمدت نوع دیگری از سرمایه‌گذاری است که رسیدن به سود و نقد شوندگی آن، با زمان زیادی همراه است. در این نوع از معاملات، نگه‌داری از سهم می‌تواند بین یک تا ده سال و حتی بیشتر طول بکشد. برای افرادی که از دانش، زمان و یا سرمایهٔ کافی برای سهامداری برخوردار نیستند، این روش از معاملات بهترین گزینه خواهد بود. شاید بتوان مهم‌ترین مزیت این روش از سرمایه‌گذاری را حفظ ارزش دارایی‌های اولیه دانست، چراکه در این شیوهٔ معاملاتی، فرد دیگر بر اثر استرس و هیجان به‌صورت لحظه‌ای تصمیم نمی‌گیرد و دارایی‌های خود را به خطر نمی‌اندازد.

درواقع فاکتورهای مهمی مانند زمان، سیر روند بازار در درازمدت و تحلیل بازار به کمک شخص می‌آیند تا دارایی‌های خود را حفظ کند و در درست‌ترین زمان به فروش برساند. یک سرمایه‌گذار کاربلد با انواع روش‌های تحلیل بازار آشنایی دارد و می‌داند که بهترین موقع برای انجام معاملات چه زمانی است.
بهترین تحلیل برای سرمایه گذاری بلندمدت، تحلیل بنیادی است که از طریق استناد به نتایج آن، رسیدن به سود کلان ممکن خواهد بود.

سرمایه گذاری بلند مدت بهتر است یا کوتاه مدت

سرمایه‌گذاری بلندمدت بهتر است یا کوتاه‌مدت؟

هدف از انجام سرمایه‌گذاری، رسیدن به سود است. سرمایه‌گذاری بلندمدت و کوتاه‌مدت دو روش از سرمایه‌گذاری هستند که اگر با بهترین تحلیل همراه باشند، می‌توانند سودده و مفید باشند. تفاوت مهم و اصلی این دو روش از انجام معاملات، بازهٔ زمانی در رسیدن به سود است. افرادی که قصد دارند در مدت‌زمان زیر یک سال به سود برسند، از روش معاملهٔ کوتاه‌مدت و افرادی که تمایل دارند در درازمدت سود بیشتری را کسب کنند از روش سرمایه‌گذاری بلندمدت استفاده می‌کنند.

در بخش تحلیل بنیادی سایت enigma.ir  انیگما، EPS و P/E آینده‌نگر تمامی سهم‌های تولیدی بازار سرمایه محاسبه شده است. در این بخش جزئیات تحلیل تمامی شرکت‌های تولیدی بازار سرمایه قابل دسترس است. همچنین کاربران می‌توانند با استفاده از قابلیت ویرایش، تمامی مفروضات امکان شخصی‌سازی هر یک از آن‌ها را نیز در کنار تحلیل‌های انیگما در اختیار داشته باشند. در دیده‌بان بنیادی بخش تحلیل بنیادی افراد می‌توانند به لیست ارزنده‌ترین شرکت‌های تولیدی با کمترین نسبت پی بر ای فوروارد دسترسی داشته باشند

باید توجه داشت که حتی اگر از بهترین تحلیل برای سرمایه گذاری استفاده شود، باز هم نرخ ریسک آن به صفر نمی‌رسد، بنابراین اگر به‌دنبال روشی برای انجام معاملات با نرخ ریسک پایین هستید، می‌توانید از سرمایه‌گذاری بلندمدت استفاده کنید. علاوه‌بر ریسک پایین، حفظ ارزش اصلی سرمایه و زمان بهتر جهت انجام برنامه‌ریزی از دیگر مواردی هستند که برخی از افراد را ترغیب به استفاده از سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌کنند. بااین‌حال نمی‌توان نسخهٔ یکسانی را برای همه پیچید و هرکس با توجه به دارایی‌ها و حجم آن و همچنین با در نظر گرفتن علائق شخصی می‌تواند از یکی از روش‌ها استفاده کند.

سخن پایانی
دو روش تحلیل تکنیکال و بنیادی، از بهترین تحلیل‌ها برای سرمایه‌گذاری در بازارهای معاملاتی هستند که با توجه به نتایج آن‌ها می‌توان یکی از روش سرمایه‌گذاری بلندمدت و کوتاه‌مدت را انتخاب کرد. درواقع فرد با در نظر گرفتن نتایج تحلیل، می‌تواند بهترین زمان برای انجام معاملات را پیدا کند و به خریدوفروش بپردازد و درنهایت به سود خوبی برسد. به نظر شما بهترین تحلیل برای سرمایه گذاری کوتاه‌مدت و درازمدت کدام است؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو