ظرفیتهای تاریخی و گردشگری اردبیل علاقه ترکیه برای همکاری را افزایش داد

منبع: همگردی

3

1402/2/9

13:35


ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، ظرفیتهای تاریخی و گردشگری اردبیل علاقه ترکیه برای همکاری را افزایش داد.

حجابی کرلانگیچ (سفیر ترکیه در ایران) در جریان رویداد بین المللی اردبیل 2023 و در نشست با استاندار اردبیل گفت: از ملت و دولت ایران که در زلزله بزرگ اخیر ترکیه در کنار ملت و دولت ترکیه بودند، مراتب قدردانی و تشکر را داریم، چرا که از ساعات اولیه زلزله کمکهای امدادی و مواد غذایی و دارویی ایران ارسال شده و تا به امروز این روند قطع نشده است.

سفیر ترکیه در ایران تصریح کرد: با توجه به بازدید از ظرفیتهای تاریخی و گردشگری بسیار چشم نواز استان اردبیل، علاقمند به همکاری با اردبیل در حوزه های مختلف اعم از گردشگری هستیم.

کرلانگیچ ادامه داد: در کتب تاریخی ترکیه از شیخ صفی الدین اردبیلی و شاه اسماعیل صفوی ملقب به شاه خطایی یاد شده که در همین راستا بازدید از بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی بسیار قابل توجه بود.

سفیر ترکیه در حاشیه رویداد 2023 اردبیل گفت: سازمان اکو تشکیلات بزرگی است و کارهای بسیار خوبی انجام یافته است و قطعا رویدادهای اینچنینی در کاهش تنش های موجود در منطقه و تعامل نزدیکتر و بیشتر کشورهای عضو و افزایش همکاری ها موثر واقع خواهد شد.

سید حامد عاملی (استاندار اردبیل) نیز در جریان رویداد بین المللی اردبیل 2023 و در نشست با سفیر ترکیه در ایران از آمادگی استان برای افزایش همکاری ها و ارتباطات با ترکیه در حوزه های اقتصادی، صنعتی، گردشگری، کشاورزی و فرهنگی خبر داد و تعاملات و ارتباطات بین استانداری ها و شهرداری های دو طرف را مهم دانست.

عاملی اظهار کرد: ارتباطاتی بین استان اردبیل و کشور ترکیه وجود دارد که پیشنهاد افزایش تعاملات و قراردادهای اقتصادی، صنعتی، گردشگری، کشاورزی و فرهنگی در بخش های دولتی و خصوصی و نمایشگاه ها را اعلام می کنیم.

وی افزود: استان اردبیل دارای بیش از 800هزار هکتار اراضی کشاورزی است که سالانه بیش از 4میلیون تن از محصولات کشاورزی کشور را تأمین می کند و ظرفیت بسیار قابل توجه دیگر استان، وجود 2 مجموعه کشت و صنعت است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در راستای افزایش همکاری های استان اردبیل و کشور ترکیه، تعاملات و ارتباطات بین استانداری و شهرداری اردبیل با استانداری ها و شهرداری های کشور ترکیه همچون خواهر خواندگی و...، اقدام قابل توجهی خواهد بود.

عاملی گفت: مجددا مراتب تسلیت و همدردی را با مردم و دولت ترکیه به دلیل زلزله بزرگ اخیر در این کشور را اعلام می کنیم و با وجود همزمانی این زلزله با زلزله خوی در آذربایجان غربی، ولی از همان ساعات اولیه زلزله اخیر ترکیه، نیروهای امداد و نجات هلال احمر استان اردبیل به ترکیه اعزام شدند.

وی با دعوت از سفیر ترکیه برای سفر مجدد به استان اردبیل برای بازدید از ظرفیتهای مختلف استان ادامه داد: پیشنهاد می شود که در جریان رویداد اردبیل 2023 و با هماهنگی وزارت امور خارجه ایران، حوزه گردشگری استان اردبیل یک یا 2 روز در آنکارا معرفی شود.

ظرفیتهای تاریخی و گردشگری اردبیل علاقه ترکیه برای همکاری را افزایش داد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو