اردبیل آماده همکاری با اعضای اکو برای توسعه ارتباطات گردشگری است

منبع: همگردی

2

1402/7/11

12:48


ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، اردبیل آماده همکاری با اعضای اکو برای توسعه ارتباطات گردشگری است.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل در نشست فعالان اقتصادی اعضای اکو گفت: صنعت گردشگری می تواند طلایه دار توسعه همه جانبه باشد و ظرفیتهای اردبیل از جمله بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، 37 منطقه گردشگری و مراکز متعدد آب درمانی و آبگرم آماده پذیرش سرمایه گذاران است.

یاسر عبداللهی عابد ادامه داد: اردبیل می تواند مقصد گردشگری تاریخی، طبیعی و مذهبی گردشگران کشورهای عضو اکو باشد و انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری نقطه عطفی در رونق گردشگری استان اردبیل است.

همچنین در این نشست اژدری، مدیر کل گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آبهای گرم و معدنی اردبیل را گنجینه بزرگی برای استان اردبیل ارزیابی کرد و گفت: در نشست کارشناسان ارشد اکو در اردبیل طرحی درباره آب های درمانی این استان ارائه شد که بی شک از ناحیه فعالان اقتصادی اکو استقبال خواهد شد.

وی ادامه داد: میزبان وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو خواهیم بود و امیدواریم در این نشست نتایج و دستاوردهای خوبی برای توسعه گردشگری حاصل شود.

حسن محمدی ادیب، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل هم در این نشست گفت: جلسات مشترک برای دستیابی به تفاهم مشترک بین کشورها برگزار می شود و امیدوارم این نشست ها برای اعضای اکو و استان اردبیل مفید و پرثمر باشد.

وی با اشاره به تدابیر و تمهیدات اتخاذ شده برای برگزاری بهتر و موثرتر نشست فعالان اقتصادی کشورهای عضو اکو گفت: در این نشست برای هر میز یک دبیر و مترجم مستقر شده تا مذاکرات موثری در حوزه اقتصاد گردشگری در میزهای کشورهای مختلف محقق شود.

اردبیل آماده همکاری با اعضای اکو برای توسعه ارتباطات گردشگری است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو