بیوگرافی بیلی ایلیش + 15 حقیقت باورنکردنی از زندگینامه بیلی آیلیش

بیوگرافی بیلی ایلیش + 15 حقیقت باورنکردنی از زندگینامه بیلی آیلیش


منبع: پلازا

7

1402/2/16

23:44


بیوگرافی بیلی ایلیش + 15 حقیقت باورنکردنی از زندگینامه بیلی آیلیش

بیلی ایلیش از دوست داشتنی ترین خواننده‌های دختر این روزهاست. چقدر از زندگی نامه بیلی آیلیش می‌دانید؟ آیا به حواشی زندگی او علاقه‌مند هستید؟ با بررسی بیوگرافی، عکس‌ها، حقایق زندگی و آهنگ‌های این خواننده همراه ما باشید.

بیلی ایلیش به انگلیسی Billie Eilish، خواننده، ترانه‌سرا و آهنگ‌سازی کم سن و سال و بسیار موفق است که امروزه با آهنگ‌ها و سبک لباس پوشیدنش در جهان، طوفانی به پا کرده و الهام‌بخش میلیون‌ها طرفدار در سرتاسر جهان شده است و روز به روز نیز بر محبوبیتش اضافه می‌شود. بیلی ایلیش همیشه سعی دارد با اشعار و ترانه‌هایش به همه بگوید که خودشان را دوست داشته باشند و آرامش و صلح درونی را با پذیرفتن و شناخت خود واقعی‌شان به دست آورند. با پلازا همراه شوید که بدانید بیلی ایلیش کیست و درباره بیوگرافی کامل بیلی ایلیش و واقعیت‌های کمتر شنیده شده راجع به این ستاره دوست داشتنی، اطلاعات جالبی بدست آورید.

فهرست مطالب

بیوگرافی بیلی ایلیش

بیلی آیلیش

تاریخ تولد بیلی ایلیش، فوق ستاره محبوب دنیای موسیقی، 18 دسامبر 2001 (تاریخ تولد بیلی ایلیش به شمسی: 27 آذر 1380) است و در منطقه‌ای به نام های‌لند پارک واقع در لس آنجلس کالیفرنیا به دنیا آمد. خانواده او شامل پدر، مادر و برادر بزرگترش است که همگی هنرمند بوده و هر کدام به نحوی در کشف استعداد موسیقی و موفقیت روز افزون بیلی تاثیر به‌سزایی داشته‌اند.

زندگی شخصی بیلی ایلیش

در ادامه زندگی نامه بیلی ایلیش می‌خوانیم که، پاتریک اوکانل (Patrick O’Connel) و مگی بایرد (Maggie Baird) پدر و مادر بیلی، بازیگر و موسیقی‌دان هستند و اصالتا ایرلندی اسکاتلندی هستند. برادر بزرگترش، فینیاس اوکانل (Finneas O’Connell) نیز ترانه‌سرا، خواننده و آهنگسازی معروف است که در اکثر آهنگ‌های منتشر شده از بیلی به او کمک کرده و آهنگ‌سازی، ترانه‌سرایی و تهیه‌کنندگی بسیاری از آهنگ‌های بیلی بر عهده برادرش بوده است. بیلی برادرش را شریک موسیقی خود می‌داند و همیشه در ساخت ترانه‌هایش از او کمک می‌گیرد. برادرش در  سرتاسر بیوگرافی Billie Eilish نقش کلیدی دارد.

بیوگرافی بیلی ایلیش

در ادامه بیوگرافی بیلی ایلیش می‌خوانیم که فینیاس در مصاحبه‌های بسیاری گفته است همیشه تمام سعیش را می‌کند تا برای بیلی آهنگ‌هایی بسازد که بتواند خودش را به خوبی در آن‌ها به تصویر بکشد و به او کمک می‌کند که هر پیامی را که می‌خواهد، به طرفدارانش منتقل کند و همیشه ابتدا به ایده‌ها و داستان‌های بیلی آیلیش گوش می‌دهد که ببیند خواهرش علاقه دارد آهنگ‌هایش بازگوکننده چه مطالبی باشند. برادر بیلی آیلیش در خیلی از اجراهای زنده و کنسرت‌های او حضور دارد و در کنارش آهنگ اجرا می‌کند. بیوگرافی بیلی ایلیش پر از صحنه‌ها و اتفاقات خانوادگی است.

سن بیلی ایلیش

می‌توان گفت رابطه بسیار نزدیک و صمیمی این خواهر و برادر و هم‌فکری و هم‌اندیشی همیشگی آن‌ها منجر ‌به ساخت آهنگ‌هایی شده که طرفداران موسیقی را در سرتاسر جهان، در مدت زمانی بسیار کوتاه تحت تاثیر خود قرار داده است. همه عاشق این همکاری خانوادگی هستند و دنبال کنندگان همیشه نقدهای مثبتی در مورد کارهای انتشار یافته توسط این خواهر و برادر می‌کنند. این رابطه خواهر برادری، بیوگرافی بیلی ایلیش خواننده را رنگین‌تر کرده است‌.

جالب است بدانید که تا سال 2019 خانه بیلی ایلیش و خانواده‌اش در محله هایلند پارک در لس‌آنجلس بود. اما بیلی در این سال از خانواده‌اش جدا شد و تصمیم گرفت مستقل زندگی کند. با این حال، او در سال 2021 عنوان کرد که هنوز هم شب‌های زیادی را در اتاق دوران کودکی‌اش می‌خوابد تا به والدینش نزدیک‌تر باشد.

قد بیلی ایلیش

جس رادرفورد و بیلی آیلیش

اگر درباره روابط بیلی آیلش کنجکاو هستید و دوست دارید بدانید شوهر بیلی آیلیش کیست، باید بگوییم که بیلی در حال حاضر مجرد است و ازدواج نکرده. اما در اکتبر 2022 خبر رسید که او با خواننده‌ای به نام جس رادرفورد (Jesse Rutherford) قرار می‌گذارد.

افراد تاثیرگذار بر سبک موسیقی بیلی آیلیش

زندگی نامه بیلی ایلیش

در بخش حرفه‌ای بیوگرافی بیلی ایلیش، می‌خوانیم که او طرفدار موسیقی هیپ‌هاپ و رپ است و افراد معروفی مانند تایلر گرگوری (Tyler, the Creator)، دونالد گلاور (Donald Glover) و آوریل لوین (Avril Lavigne) الهام‌بخش او هستند و تاثیر عمده‌ای در موسیقی و سبک او داشته‌اند. همچنین، خوانندگان دیگری مانند ارل سوییشرت (Earl Sweatshirt)، امی واینهاوس (Amy Winehouse)، اسپایس گرلز (Spice Girls) و لانا دل ری (Lana Del Rey) نیز، از خوانندگان مورد علاقه و تاثیرگذار در زندگی وی به حساب می‌آیند.

شروع حرفه موسیقی و آلبوم های بیلی آیلیش

بیلی آیلیش در سال 2015 با انتشار تک‌آهنگ چشم‌های اقیانوسی (Ocean Eyes) در ساوندکلاود (SoundCloud) در مدت‌زمانی بسیار کوتاه، حسابی سرو صدا به پا کرد، معروف شد و بر سر زبان‌ها افتاد. این آهنگ از شاهکارهای موسیقیایی بیوگرافی بیلی ایلیش تا کنون است.

همچنین آیلیش دو آهنگ برای سریال معروف 13 دلیل برای اینکه (Reasons Why 13) خوانده است: یکی در سال 2017 با نام Bored و یکی در سال 2018 با همکاری خواننده آمریکایی معروف، خالد (Khalid) به نام Lovely. آهنگ لاولی بیلی آیلیش جزء آهنگ‌های بسیار محبوبش به حساب می‌آید که سروصدای زیادی هنگام انتشارش به پا کرد و همه از آن تعریف می‌کردند.

همچنین در بخش آلبوم‌های زندگی نامه بیلی آیلیش می‌توانیم مینی آلبوم «به من لبخند نزن» (Don’t Smile at Me) محصول 2017 و آلبوم‌های «وقتی همه خواب هستیم، به کجا می‌رویم؟» (?When We All Fall Asleep, Where Do We Go) محصول 2019 و «خوشحال‌تر از همیشه» (Happier Than Ever) محصول 2021 را ببینیم.

بیلی ایلیش به انگلیسی

آیلیش پس از انتشار آلبومش در سال 2019، نخستین هنرمند متولد دهه 2000 میلادی است که یک آلبوم شماره یک در آمریکا دارد و و جوان‌ترین زن و اولین هنرمند متولد قرن 21 است که توانسته صدرنشین بیلبورد 200 انگلیس و آلبوم شماره یک انگلیس شود!

آهنگ Bad guy نیز، پس از انتشار توانست رکورد 19 هفته‌ای آهنگ Old Town Road از رپر آمریکایی، لیل ناز اکس (Lil Nas X) را بشکند و در صدر جدول قرار بگیرد. آهنگ بیلی آیلیش، بد گای، شهرت بیشتری دارد که باعث شد در ادامه زندگی نامه بیلی آیلیش به معرفی آن بپردازیم.

بیلی آیلیش جوان‌ترین آرتیستی است که در هر 4 بخش اصلی جشنواره گرمی نامزد دریافت جایزه شده و همچنین نخستین هنرمند متولد دهه 2000 و دومین فرد در تاریخ موسیقی تاکنون است که توانسته 4 جایزه مختلف در بخش‌های مختلف گرمی شامل بهترین آرتیست جدید سال، بهترین آهنگ سال، بهترین آلبوم سال و رکورد سال را به صورت همزمان از آن خود کند. این افتخاری در زندگی نامه بیلی آیلیش است.

بیلی ایلیش و بی تی اس

زندگینامه بیلی ایلیش

بی تی اس، نام گروه موسیقی‌ای در کره جنوبی است که اعضای آن، هفت پسر نوجوان هستند. اعضای این گروه: جین، شوگا، جی-هوپ، آر اِم، جیمین، وی و جونگ‌کوک، به طور مشترک، در ترانه‌سرایی و تهیهٔ آثار خود، با هم همکاری می‌کنند. سبک آن‌ها ابتدا هیپ‌هاپ بوده اما به تدریج، در سبک‌های مختلفی آهنگ منتشر کرده‌اند.

ترانه‌های آن‌ها بیشتر درباره دغدغه‌های شخصی و اجتماعی، سلامت روان، مشکلات دوران مدرسه، از دست دادن، عشق به خود و فردگرایی است.

بیلی آیلیش، در 26 آوریل، 4 عکس از جی هوپ (J_Hope)، از اعضای معروف گروه بی تی اس را، که در آن‌ها ست هودی نایک (Nike) به تن داشت، در صفحه اینستاگرام خود گذاشت. نایک، طرف تجاری بیلی آیلیش است و همین باعث شد که بین طرفداران این دو هنرمند صاحب‌نام موسیقی شایعه شود که قرار است این دو با هم همکاری داشته باشند و آهنگ‌های مشترک تولید کنند.

بیلی آیلیش از هواداران خود پرسید که آیا با بی تی اس همکاری داشته باشد یا خیر، اما پاسخ‌های آن‌ها چنان که او انتظار داشت، نبود.

مشخصات ظاهری بیلی آیلیش

شوهر بیلی آیلیش

برخی از مشخصات بیلی ایلیش عبارتند از:

  • سن بیلی ایلیش: 21 سال
  • وزن بیلی ایلیش: 61 کیلوگرم
  • قد بیلی ایلیش: 161 سانتی متر
  • رنگ چشم: آبی
  • رنگ مو: بلوند

آیا حضور بیلی آیلیش در ایران حقیقت دارد؟

خیر، بیلی آیلیش هرگز به ایران نیامده، بلکه او را با دختری که بسیار شبیه بیلی ایلیش بوده، اشتباه گرفته‌اند و این موضوع، واقعیت ندارد. اما درباره نظر بیلی ایلیش در مورد ایران باید بگوییم که او با در دست داشتن پرچم ایران در یکی از کنسرت‌هایش، حمایت و علاقه خود را به مردم ایران ابراز کرده است.

جوایز و افتخارات بیوگرافی Billie Eilish

بیلی ایلیش کیست

بیلی ایلیش کیست

در بیوگرافی بیلی ایلیش آمده است که این خواننده با داشتن تنها 21 سال سن، تا کنون توانسته است 7 جایزه گرمی، 2 جایزه موسیقی آمریکا، 2 جایزه موزیک ویدئو ام تی وی اروپا، 3 جایزه موزیک ویدئو ام تی وی، 2 رکورد جهانی گینس،1 جایزه موسیقی NRJ و 3 جایزه بریت را از آن خود کند. همچنین، بیلی آیلیش در سال 2022 توانسته به خاطر آهنگ فیلم «No Time To Die»، برنده جایزه بهترین آهنگ اورجینال اسکار ۲۰۲۲ شود.

او جوان‌ترین هنرمند تاریخ گرمی است که برنده هر چهار جایزه بهترین هنرمند جدید، رکورد سال، ترانه سال، و آلبوم سال در یک سال واحد شده است. با توجه به سن کم و کسب افتخاراتی که در بالا نام بردیم، بیلی آیلیش را می‌توان یک نابغه موسیقی و یک فوق ستاره معروف و محبوب به حساب آورد.

فیلم‌های بیلی آیلیش

تولد بیلی ایلیش

در این بخش از  زندگینامه بیلی ایلیش به فیلم‌ها و برنامه‌هایی می‌پردازیم که او در آن‌ها حضور داشته است. او تا کنون در دو فیلم کوتاه Not My Responsibility محصول 2020 و When Billie Met Lisa محصول 2022، دو مستند Coachella: 20 Years in the Desert محصول 2020 و Billie Eilish: The World’s a Little Blurry محصول 2021 و فیلم کنسرت Happier Than Ever: A Love Letter to Los Angeles محصول 2021 در نقش خودش حضور داشته است.

بیلی همچنین در قسمت اخر سریال مستند یوتیوبی Justin Bieber: Seasons محصول 2020 حضور پیدا کرد. او همچنین در سال 2021 در یک قسمت از برنامه تلویزیونی Saturday Night Live به عنوان مهمان حضور داشت. در سال 2022 نیز آیلیش را در قسمت Elmo’s Number Adventure از سریال کودکانه Sesame Street دیدیم.

حقایقی درباره بیوگرافی بیلی ایلیش

در ادامه زندگی نامه بیلی آیلیش می‌خوانیم که این خواننده در سن 15 سالگی، در حالی که هنوز یک نوجوان بود، با آهنگ چشمان اقیانوسی در دنیای موسیقی شناخته شد و از آنجایی که او بسیار جوان و محبوب است، چیزهای زیادی وجود دارد که جهان از او نمی‌داند. در اینجا ما 14 حقیقت بیوگرافی Billie Eilish را که برای بیشتر طرفدارانش ناشناخته هستند، بیان کرده‌ایم:

1. او در 11 سالگی نوشتن موسیقی را شروع کرد

نظر بیلی ایلیش در مورد ایران

تبدیل شدن به یک نابغه آهنگ‌سازی چیزی نیست که بتواند یک‌شبه اتفاق بیفتد، بیلی آیلیش پس از پیوستن به گروه کر کودکان در لس آنجلس، در سن 11 سالگی شروع به نوشتن کرده است که حالا توانسته به شهرتی که دارد، دست یابد. او در مصاحبه‌ای با Vogue گفت که پیوستن به گروه کر به او یاد داد که چگونه بدون آهنگ، ترانه‌ای که از قلبش می‌آید را بر زبان بیاورد و آن را با احساسی که از اعماق وجودش حس می‌کند، بخواند. این از نقاط شروع کار حرفه ای در بیوگرافی Billie Eilish است.

2. او دارای سندرم توره است

تاریخ تولد بیلی ایلیش

از حواشی زندگی نامه بیلی آیلیش، بیماری اوست. قرار گرفتن در کانون توجه، آن هم برای یک نوجوان، نمی‌تواند کار آسانی باشد، چه رسد به این‌که شخصی با مسائل شخصی خودش روبرو شود که قادر به هضم کردن آن نیست. در حین انتشار موزیک ویدئوهای بیلی، بسیاری از بینندگان متوجه می‌شوند که او حرکات عجیب و غریبی دارد که باعث می‌شود در نهایت او را به خاطر این موضوع مسخره کنند.

هنگامی که او در مورد این حواشی و شایعات شنید، شجاعتی مثال زدنی به خرج داد و در مصاحبه‌ای گفت که دچار سندروم توره (Tourette syndrome) است؛ نوعی بیماری که در آن شخص از خودش صدا و حرکات ناخودآگاه عجیبی در می‌آورد که کنترلی بر آن‌ها ندارد. آیلیش همچنین گفت که دارد هر روز بیشتر در مورد چگونگی کنترل و مدارا با این بیماری یاد می‌گیرد. بیماری بیلی ایلیش از موارد نادر جهان نیست و بسیاری از افراد به آن مبتلا هستند.

به نقل از ویکی پدیا درباره بیماری ثبت شده در بیوگرافی Billie Eilish:

«سندروم تورِت (به انگلیسی: Tourette’s syndrome) یک عارضه عصبی است که به وسیله ترکیبی از حرکات و صداهایِ ناخواسته که به آن‌ها تیک (Tic) می‌گویند، توصیف می‌شود. این گونه حرکات تحت کنترل فرد نیست. حرکات کلیشه‌ای پریدن یا رقصیدن، بیش‌فعالی و اختلالات یادگیری علایم شاخص این سندروم محسوب می‌شوند. شروع این اختلال قبل از ۱۶ سالگی و معمولاً در ۵ سالگی است. تیک‌ها عموماً خطری برای سلامتِ عمومیِ فرد محسوب نمی‌شوند، هر چند تیک‌های حرکتی مانند تکان دادن سَر می‌تواند دردناک باشد. با این وجود، کودکان و بزرگ‌سالانی که دچار نشانگان تورت هستند، ممکن است مشکلاتی مانند دوری از جامعه، خجالت و کمبود اعتمادبه‌نفس را تجربه کنند.»

3. بیلی ایلیش به مدرسه نرفته است

مشخصات بیلی ایلیش

اگرچه در زندگی نامه بیلی آیلیش آمده است که در سن 11 سالگی به گروه کر لس آنجلس پیوست، اما اعلام کرده است که او و برادرش فینیاس توسط والدینشان در خانه تمامی موارد لازم را آموزش دیده‌اند و هرگز به مدرسه نرفته‌اند. آن‌ها همه مباحث مربوط به مدارس ابتدایی را یاد گرفتند، اما والدین آن‌ها بیشتر از چیزهای دیگر، بر جنبه موسیقی توجه داشته و سعی کرده‌اند تا دو فرزندشان بیشتر از هر چیزی موسیقی را از پایه یاد بگیرند!

بیلی در مصاحبه‌اش با Vogue گفت که با تحصیل در خانه، او و برادرش زمان بیشتری برای تمرکز روی یادگیری موسیقی و سایر علاقه‌های خود داشته‌اند که قطعاً در طولانی مدت برای هر دوی آن‌ها موثر بوده است.

4. برادر او اغلب در نوشتن موسیقی به بیلی آیلیش کمک می کند

نماد بیلی ایلیش به چه معناست

برادر بیلی، فینیاس، نه تنها یکی از نزدیک‌ترین دوستان او است، بلکه در تمامی موسیقی‌های شگفت‌انگیزی که از او می‌شنویم نیز، کمک بزرگی محسوب می‌شود. او تمام 14 آهنگ موجود در آلبوم بیلی با عنوان «وقتی همه خواب هستیم، به کجا می‌رویم؟» را نوشته و تولید کرده است. فینیاس تمایل دارد آهنگ‌هایی بنویسد که به احساسات بیلی بیشتر از هر چیز دیگری نزدیک باشد!

5. او برای جلوگیری از صحبت پیرامون اندامش لباس های بگ و بسیار گشاد می پوشید

نماد بیلی ایلیش

در بازار موسیقی امروز جهان، پوشیدن لباس‌های بدن‌نما و حواشی دنیای مجازی در مورد اندام و سبک لباس خواننده‌ها، حسابی داغ است و این چیزی است که بیلی قبل از ورود به صنعت موسیقی درباره‌اش می‌دانست.

او علاوه بر داشتن صدای آواز بی نظیرش، بیشتر به دلیل داشتن لباس‌های عجیب و غریب و گشادش شناخته می‌شود، اما با کند و کاوی در بیوگرافی Billie Eilish معلوم شد که او برای دوری کردن از جلب توجه با لباس‌های بدن‌نما و صحبت مردم درباره بدنش، این لباس‌های خاص و عجیب را انتخاب می‌کند و عاشق لباس‌ها و سبک و استایلش است و دوست دارد با سبک خاص خودش دیده و شناخته شود.

اما کم‌کم، در سال ۲۰۲۱ دیدیم که بیلی دوست دارد در سبک لباس پوشیدن خود تغییر ایجاد کند. او این تصمیم خود را با گرفتن فوتوشات‌هایی برای مجله وگ نشان داد. موهای روشن، لباس های کاملا باز و پرنسس وار او نشانگر تغییراتی در عقاید بیلی هستند. با گفتن این سخنان قصد نداریم بیلی را قضاوت کنیم. بالاخره سن بیلی ایلیش تازه به 21 سال رسیده و تغییرات این چنینی کاملا طبیعی هستند.

6. او از طرفداران جاستین بیبر است

بیلی ایلیش چند سال دارد

همه در یک مقطع زندگی خود طرفدار جاستین بیبر بوده‌اند، درست است؟ بیلی از کودکی طرفدار بزرگ جاستین بیبر بوده و در خیلی از مصاحبه‌هایش در این مورد صحبت کرده و همچنان هم او را دنبال می‌کند. در حال حاضر بیلی و جاستین دوستان بسیار نزدیکی با هم هستند. جاستین حتی در مصاحبه رادیویی با زین لاو اظهار داشت که نسبت به بیلی احساس مسئولیت می‌کند و برای حفظ امنیت و محافظت از او هر کاری انجام می‌دهد. دیدن جاستین از آرزوهای بسیار بزرگ در زندگینامه بیلی آیلیش بود که برآورده شد.

7. بیلی ایلیش از لبخند زدن متنفر نیست

بیلی آیلیش کیست

اگر کمی به بیلی ایلیش در این سال‌ها دقت کرده باشید، به راحتی متوجه شده‌اید که او هرگز لبخند نمی‌زند؛ مگر در مصاحبه‌ها و یا کنسرت‌هایش! و بعید است در یک برنامه عکس‌برداری بتوانید از او عکسی گیر بیاورید که در آن بخندد یا لبخند بزند. این موضوع همیشه یکی از مباحثی بوده که بین طرفداران در موردش صحبت شده و همه دنبال دلیل آن بوده‌اند. چرا بیلی آیلیش لبخند نمی‌زند؟

بیلی در یکی از مصاحبه‌هایش گفته است که لبخند زدن باعث می‌شود احساس ضعف و بی‌قدرتی داشته باشد و از لبخند زدن اصلا خوشش نمی‌آید. همچنین بیلی گفته بود که از خودش متنفر است و این ضعف بزرگی برای او محسوب می‌شد. تا این‌که اخیرا در یکی از مصاحبه هایش راجع به این موضوع گفت وقتی که این حرف‌هارا گفته، در سن کم‌تری بوده و حقیقتا، آن سال‌ها خودش را دوست نداشته است، اما حالا هم خودش را دوست دارد و هم لبخند زدن را!

8. بیلی ایلیش گیاهخوار است

فیلم‌های بیلی آیلیش

جای تعجب نیست که یک طرفدار محیط زیست و عاشق گیاهان و حیوانات مانند بیلی، گیاهخوار باشد. وی از سال 2014 کاملا گیاهخوار است و از خوردن هر چیزی با گوشت یا فرآورده‌های گوشتی امتناع می‌کند.

او حتی در قسمتی از برنامه Hot Ones که افراد مشهور بال‌های مرغ را با ریختن تندترین سس‌های دنیا روی آن‌ها امتحان می‌کنند، به جای آن مقداری مرغ تقلبی ساخته شده با سویا خورد.

9. او کنترل کاملی بر زندگی شخصی و رسانه های اجتماعی خود دارد

خانه بیلی ایلیش

معمولا اکثر افراد معروف برای صفحات رسمی و شبکه‌های مجازی خود مدیر و ادمین دارند و خودشان آن‌ها را اداره نمی‌کنند، اما برای بیلی این‌طور نیست. او آشکارا بیان کرده است که همه حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود را شخصا اداره می‌کند و به کسی هم پاسخ نمی‌دهد.

اینستاگرام بیلی آیلیش با داشتن میلیون‌ها فالوئر، یکی از صفحات بسیار محبوب به حساب می‌آید و بیلی ایلیش اینستا همیشه با پست‌هایش سعی دارد به طرفدارانش نشان دهد که زندگی او فرقی با زندگی افراد معمولی و غیر معروف دیگر ندارد.

10. بیلی ایلیش عاشق سریال Office است

بیلی ایلیش

با شخصیت تاریک بیلی و روشی که همیشه در رسانه‌ها حضور دارد، به نظر می‌رسد سریال مورد علاقه او، چیزی تاریک و اسرارآمیز باشد، اما با کمال تعجب، مجموعه مورد علاقه او، سریال دوست داشتنی Office است. او حتی از قسمت‌هایی از فصل 7 این سریال برای ترانه خود به نام «اعتیاد عجیب من» استفاده کرد و به این نکته اشاره کرد که معتاد این سریال دوست‌داشتنی است و از طرفداران سرسخت و پروپاقرص این سریال به حساب می‌آید!

11. بیلی ایلیش گیتار اختصاصی تولید کرده است

در ماه سپتامبر 2020 بیلی ایلیش با همکاری کمپانی فندر، گیتار اختصاصی خود را معرفی کرد. او در ویدیوی رونمایی از این گیتار که از نوع ukulele است، گفت اولین سازی که با آن خوانندگی را شروع کرد، ukulele بوده و به همین دلیل تصمیم گرفته است که گیتار اختصاصی خود را از این نوع بسازد.

بیلی آیلیش

12. تمامی اعضای خانواده بیلی ایلیش در زمینه موسیقی فعال هستند

جالب است که درباره این نکته زندگی نامه بیلی آیلیش بدانید که تمام اعضای خانواده اوکانل دستی بر آتش موسیقی دارند. برادر و مادر بیلی ایلیش ترانه‌سرا، و  پدر بیلی ایلیش نیز نوازنده پیانو است.

13. بیلی ایلیش زندگی سالمی دارد

بیلی هرگز از مواد مخدر استفاده نکرده است و تاکنون درگیر اعتیاد به سیگار یا مشروب نیز نبوده است. او برای سلامت روان خود، هرگز درگیر مسائلی از این قبیل نشده است که فشار روانی مخربی بر خود تحمیل نکند.

14. مستند زندگینامه بیلی ایلیش

بیلی آیلیش در صفحه اینستاگرام خود، از طرفداران خواست سوالاتشان را از او بپرسند. یکی از طرفداران بیلی از او درباره مستند زندگینامه‌اش پرسید که او در پاسخ نوشت:

«مستند «جهان کمی تار است» روز 26 فوریه 2021 (مصادف با 8 اسفند 1399) منتشر خواهد شد.»

این مستند در تاریخ مذکور اکران شد. همچنین، در این مستند و مصاحبه‌های بیلی ذکر شد که کسی به عنوان دوست پسر بیلی ایلیش وجود ندارد و حتی عناوینی مثل همسر بیلی ایلیش نیز دروغ هستند و او مجرد است. بیلی بهترین دوست خود را برادرش می‌داند و حتی دوست صمیمی هم ندارد.

15. نماد بیلی ایلیش به چه معناست

بیوگرافی بیلی ایلیش

احتمالا تا کنون بارها نماد بیلی ایلیش را دیده‌اید و از خودتان پرسیده‌اید که این نماد به چه معناست. این نماد در واقع تصویری از یک انسان است که جنسیتش نیز مشخص نیست. او کمی کج ایستاده و سرش را نیز روی شانه‌اش خم کرده. این نماد را اکثر اوقات در رنگ‌هایی چون زرد یا فسفری می‌بینیم. بسیاری باور دارند که این لوگو در واقع نشان‌دهنده‌ی روحیه‌ی سرکش این خواننده و انرژی زیاد او است.

بهترین آهنگ های بیلی ایلیش

در این بخش از بیوگرافی بیلی ایلیش، به معرفی آهنگ‌های مشهور او می‌پردازیم. هرچند که بیلی ایلیش از جمله ستارگان نوظهور دنیای موسیقی است، اما تا کنون آهنگ‌های موفق و پرطرفدار بسیاری را منتشر کرده که برخی از آنان برای هفته‌ها در لیست پرمخاطب‌ترین آهنگ‌های آمریکا قرار داشتند. در ادامه، بهترین آهنگ های بیلی آیلیش را بررسی خواهیم کرد.

1. آهنگ Bad Guy

سن بیلی ایلیش

اولین آهنگ در لیست بهترین‌های بیلی ایلیش، آهنگ Bad Guy است. این آهنگ پنجمین ترک از آلبوم When We All Fall Asleep, Where Do We Go است که در تاریخ 29 مارس سال 2019 منتشر شد. شعر این آهنگ را نیز، مانند تمام آهنگ‌های دیگر بیلی، خود بیلی و برادرش فینیاس اوکانل نوشته‌اند و مانند اکثر آهنگ‌های او رنگ و بوی طنز و طعنه دارد.

بیلی در شعر این آهنگ، از معشوق خود  به دلیل بدی‌هایش گله می‌کند و به او طعنه می‌زند. هرچند که بیلی در این شعر در حال ملامت معشوق خود است، در انتها به او یادآوری می‌کند که سرسخت‌تر از این حرف‌هاست!

کمی بعد، در تاریخ 11 جولای 2019 برابر با 20 تیر 1398 نسخه دیگری از این آهنگ، با هم‌خوانی جاستین بیبر، منتشر شد و بسیار مورد توجه طرفداران این دو خواننده قرار گرفت.

2. آهنگ When The Party’s Over

قد بیلی ایلیش

آهنگ When The Party’s Over دومین تک‌آهنگ از آلبوم استودیویی او است که در 17 اکتبر 2018 برابر با 25 مهر 1397 منتشر شد. این آهنگ، اولین‌بار در 30 جولای 2018 برابر با 8 مرداد 1397 در کنسرت نیوزیلند بیلی آیلیش از تور Where’s My Mind اجرا شد. When The Party’s Over سر و صدای بسیاری به پا کرد و فیلم‌های اجرای آن نیز، در شبکه‌های اجتماعی بازدیدهای بسیاری داشت.

بیلی در مصاحبه‌ای در مورد این آهنگ این چنین گفت:

«خاطرم است که هنگامی که ملودی آهنگ When The Party’s Over در حال پخش بود، من در اتاقی دیگر بودم و به محض این‌که این ملودی به گوشم رسید، تاثیر خارق‌العاده‌ای بر من گذاشت و بلافاصله خود را به اتاق ضبط رساندم و فینیاس آنجا رو به من گفت که بیلی، این ملودی را همین الان ساختم و فکر کنم کار خوبی از آب درآمده باشد.»

3. آهنگ Bury a Friend

زندگی نامه بیلی ایلیش

رتبه سوم بهترین آهنگ‌های بیلی ایلیش متعلق به Bury a Friend است. سومین تک‌آهنگ، آلبوم When We All Fall Asleep, Where Do We Go که در سال 2019 منتشر شد. شعر این آهنگ از دیدگاه هیولایی است که زیر تخت بیلی زندگی می‌کند. ( کنایه از سیاهی‌ها و تاریکی‌های روح خواننده). آهنگ Bury a Friend به رابطه وجودی بیلی با هیولای درونش ( که درون هر فردی وجود دارد) اشاره می‌کند و آن را شرح می‌دهد.

بیلی در شعر این آهنگ، به این نکته اشاره می‌کند که این هیولای درونی در حال شکار چیزی است. این چیز ممکن است معشوقه بیلی و یا روح خودش باشد که اسیر این هیولا شده‌اند.

4. آهنگ Lovely

بیلی ایلیش به انگلیسی

بیوگرافی بیلی ایلیش را با آهنگ دوست‌داشتنی ادامه می‌دهیم. بیلی در این تک‌آهنگ با دی‌جی خالد، همکاری داشته است. آهنگ Lovely برای فصل دوم سریال پرطرفدار نتفلیکس یعنی 13Reasons Why نوشته و ساخته شد. محتوای شعر این آهنگ، در مورد غلبه بر افسردگی و اختلالات روحی درونی است. این آهنگ در 19 آوریل سال 2018 منتشر شد و در صدر جدول پرشنونده‌ترین آهنگ‌های ایستگاه‌های رادیویی آمریکا قرار گرفت.

5. آهنگ You should see me in a crown

زندگینامه بیلی ایلیش

آهنگ You should see me in a crown یکی از پرطرفدارترین آهنگ‌های بیلی است که به تهیه‌کنندگی اپل موزیک در 18 مارس 2018 برابر با 27 اسفند 1396 منتشر شد. جالب است بدانید که ایلیش ایده اولیه ساختن این آهنگ از روی سریال تلویزیونی شرلوک هلمز گرفته است. خود بیلی ایلیش در یکی از مصاحبه‌هایش در مورد این آهنگ می‌گوید:

«ایده نام این آهنگ از سریال شرلوک هلمز گرفته شده است. من و برادرم فینیاس در حال تماشای سریال شرلوک بودیم. در یک از سکانس‌های این سریال، شخصیت جیم موریارتی در یکی از دیالوگ‌های خود جمله You should see me in a crown (تو باید منو با تاج ببینی) را استفاده کرد که به نظرمان خیلی جاه‌طلبانه و جالب به نظر رسید و تصمیم گرفتیم آهنگی به همین نام بسازیم.»

6. آهنگ Ocean Eyes

تولد بیلی ایلیش

اگر بگوییم این آهنگ، زندگی نامه بیلی آیلیش را برای همیشه دستخوش تغییر کرد و سبب معروفیت او شد، قطعا سخن ناروایی نگفته‌ایم. آهنگ چشمان اقیانوسی در سال 2016 منتشر شد و به موفقیت زیادی دست پیدا کرد. شاید خود بیلی هم در زمان منتشر کردن این آهنگ انتظار موفقیت آن را در این مقیاس نداشت. بلافاصله پس از انتشار آن، کاربران زیادی از جمله برخی از معروفترین اینفلوئنسرهای آمریکایی آن را بازنشر کرده و از آن تعریف و تمجید کردند. همین آهنگ بعدها، به شهرت ایلیش کمک می‌کند.

7. آهنگ Bellyache

شوهر بیلی آیلیش

آهنگ Bellyache یکی دیگر از آثار موفق بیلی ایلیش است که در سال 2017 منتشر شد. شعر این آهنگ مانند همیشه، نوشته خود بیلی آیلیش است. شعر این آهنگ از نگاه یک فرد روانپریش روایت می‌شود که سابقه قتل‌های سریالی متعددی را دارد و حال از اعمال خود پشیمان است. در انتهای شعر نیز، این روانی قاتل به زندگی خود پایان می‌دهد.

8. آهنگ No Time To Die

بیلی ایلیش کیست

نمی‌شود در زندگی نامه بیلی ایلیش آهنگی را که جوایز و افتخارات زیادی را برایش به ارمغان آورد معرفی نکنیم. آهنگ زمانی برای مردن نیست که برای یک فیلم جیمز باند با همین نام ساخته شده، همکاری دیگری از بیلی و  برادرش است. این آهنگ افتخارات زیادی را برای بیلی ایلیش همراه داشت و جایزه اسکار، جایزه گرمی بهترین آهنگ ساخته شده برای رسانه تصویری، گلدن گلوب بهترین آهنگ غیراقتباسی و جایزه منتقدین فیلم برای بهترین آهنگ را دریافت کرد. بیلی آیلیش با خواندن آهنگ زمانی برای مردن نیست، به اولین فرد متولد قرن 21 تبدیل شد که جایزه اسکار را از آن خود کرده.

سوالات متداول

1. آیا بیلی آیلیش بیماری دارد؟

او دارای سندرم توره است. بیماری که در آن شخص از خودش صدا و حرکات ناخودآگاه عجیبی در می‌آورد که کنترلی بر آن‌ها ندارد. بیلی همچنین به اختلال حس‌آمیزی (سینستزیا) دچار است.

2. آیا بیلی آیلیش خواهر دارد؟

خیر. او یک برادر دارد.

3. ایا بیلی ایلیش ازدواج کرده است؟

خیر. او مجرد است.

4. بیلی آیلیش چند سالشه؟

او 21 ساله است

در ویدیوی زیر «اجرای زیبای بیلی آیلیش در مراسم اسکار 2020» را تماشا کنید:

کلام آخر

نظر بیلی ایلیش در مورد ایران

در این مطلب به بررسی بیوگرافی بیلی ایلیش، ستاره نوظهور و پرطرفدار این روزهای موسیقی پرداختیم. علاوه بر آن، نگاهی به حقایقی از زندگی او انداختیم که کمتر کسی از آنان مطلع است. در انتها نیز تعدادی از بهترین و پرطرفدارترین آهنگ‌های بیلی ایلیش را معرفی کردیم. حالا که می‌دانید بیلی آیلیش کیست و از اینکه بیلی ایلیش چند سال دارد نیز با خبر هستید، نظرات خود درباره این خواننده محبوب را با ما در پایین همین صفحه در میان بگذارید. آهنگ مورد علاقه شما از این خواننده کدام است؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو