افت قیمت خودرورهای مونتاژی پس از اجرا مصوبه شورا رقابت

منبع: فیگار

7

1402/3/3

15:31


بله تازگی خبری مبنی بر افت قیمت خودرورهای مونتاژی پس از اجرا مصوبه شورا رقابت در فضای مجازی پخش شده که گویا افداماتی قرار است برای این مورد انجام شود.

افت قیمت خودرورهای مونتاژی پس از اجرا مصوبه شورا رقابت

بله تازگی خبری مبنی بر افت قیمت خودرورهای مونتاژی پس از اجرا مصوبه شورا رقابت در فضای مجازی پخش شده که گویا افداماتی قرار است برای این مورد انجام شود.

اخیرا حواشی در مورد کم شدن قیمت خودرورهای مونتاژی در رسانه ها پخش شده است. گویا کاهش قیمت خودرورهای مونتاژی به دلیل یکسری از مصوبه های شورا رقابت بوده است. در ادامه بیشتر در مورد پایین آمدن قیمت خودرورهای مونتاژی توضیح خواهیم داد.

افت قیمت خودرورهای مونتاژی

افت قیمت خودرورهای مونتاژی

کم شدن قیمت خودرورهای مونتاژی

شورای رقابت حدود دو هفته پیش قیمت 17 خودروی مونتاژی را برای اولین بار مصوب کرد، با توجه به اینکه قیمت خودروهای مونتاژی بین 100 تا 800 میلیون تومان کمتر از قیمت کارخانه‌ای این خودروها تعیین شد، لذا قیمت این خودرو بلافاصله در بازار  در حدود 16 درصد کاهش یافت.

البتروسازان نسبت به قیمت‌های ابلاغی واکنش نشان دادند که قیمت‌ها باید بازنگری شود، ولی با وجود ممانعت مونتاژکاران برای عدم اجرای مصوبه شورای رقابت به لازم‌الاجرا بودن آن تاکید کرد و پیرو آن نیز وزارت صمت جلسه‌ مشترکی با حضور مدیران عامل خودروسازی‌ها برگزار کرد. پس از آن جلسه مدیران شرکت‌های خودروسازی مونتاژکار از جمله شرکت‌های بهمن، مدیران خودرو، کرمان موتور، فردا موتور و ایلیا خودرو بر اجرای مصوبه شورای رقابت درباره قیمت‌های جدید خودروی مونتاژی تاکید کردند و به عبارتی قیمت‌های جدید را پذیرفتند.

پایین آمدن قیمت خودرورهای مونتاژی

افت قیمت خودرورهای مونتاژی

کاهش قیمت خودرورهای مونتاژی

حدود دو هفته پیش شورای رقابت قیمت 17 خودروی مونتاژی را برای اولین بار مصوب کرد و نکته قابل توجه در قیمت های مصوب این بود که قیمت این خودروها بین 100 تا 800 میلیون تومان کمتر از قیمت کارخانه ای خودروها تعیین شده بود. (فهرست جدید قیمت خودروهای مونتاژی مصوب 16 اردیبهشت 1402 را در اینجا ببینید.) البته خودروسازان نسبت به قیمت‌های ابلاغی واکنش داشتند و معتقد بودند که باید قیمت‌ها بازنگری شود که با وجود ممانعت مونتاژکاران نسبت به عدم اجرای مصوبه؛ شورای رقابت و وزارت صمت نسبت به لازم‌الاجرا بودن مصوبه تاکید داشتند.

بنابراین وزارت صمت جلسه ای با حضور مدیران عامل خودروسازی‌ها برگزار کرد که پس از آن جلسه مدیران شرکت‌های خودروساز مونتاژی از جمله شرکت‌های بهمن، مدیران خودرو، کرمان موتور، فردا موتور و ایلیا خودرو بر اجرای مصوبه شورای رقابت درباره قیمت‌های جدید تاکید کردند و به عبارتی این خودروسازان قیمت های جدید مصوب شده توسط شورای رقابت را پذیرفتند.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزاما بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو