علت پف زیر چشم چیست؟ روش های درمان تورم زیر چشم را بدانید!

علت پف زیر چشم چیست؟ روش های درمان تورم زیر چشم را بدانید!


منبع: وقت مد

4

1402/3/9

16:47


آموزش انواع علت پف زیر چشم [موارد مهم که بهتر است بدانید❌] آموزش روش های درمان تورم زیر چشم ❌ مجله آرایشی و زیبایی وقت مد

علت پف زیر چشم چیست؟ روش های درمان تورم زیر چشم را بدانید!

علت پف زیر چشم، یک بیماری چشمی است که پوست اطراف و زیر چشم، به دلیل آن، متورم یا پف کرده به نظر می‌رسد. پف زیر چشم ناشی از عوامل متعددی می‌تواند باشد، اما معمولا پف چشم به دلیل تجمع مایع در پوست زیر چشم است که منجر می‌شود این ناحیه متورم و پف کرده به نظر برسد.
انواع روش درمان پف زیر چشم؛ به روش های مختلفی مانند بهبود کیفیت خواب، استفاده از کمپرس سرد، استفاده از داروهای موضعی یا انجام عمل جراحی زیبایی می‌توان پف زیر چشم را درمان کرد.
در این بخش از سری مطالب آموزشی سلامت وقت مد (vaghtemod.ir) به علت پف زیر چشم و روش های درمان تورم زیر چشم پرداختیم.

پف زیر چشم چیست؟

پف چشم از نظر پزشکی یک بیماری چشمی و پوستی است که باعث می‌شود، پوست اطراف چشم متورم به نظر برسد. پف چشم دارای علائمی مانند قرمزی، خارش، تورم و کیسه های زیر چشم که شل و افتاده هستند می‌تواند باشد. اصلاح دیگر برای پف زیر چشم ورم دور چشم است که به تورم اطراف چشم اشاره دارد.

پف زیر چشم می‌تواند با حلقه های تیره یا کیسه های زیر چشم و افتادگی یا شلی پوست همراه باشد. تورم زیر چشم معمولا بدون درمان از بین می‌رود اما اگر به خودی خود از بین نرفت، به پزشک متخصص مراجعه کنید تا درمان شوید.

علت و درمان خانگی پف زیر چشم

برای درمان خانگی پف زیر چشم باید علت ایجاد آن را بدانید.

بیشتر بدانید: هایفوتراپی چیست؟ (HIFU) تمام فواید و عوارض هایفوتراپی صورت را بدانید!.

علت پف زیر چشم چیست؟

پوست اطراف چشم بسیار نازک و ظریف است. افزایش سن و ژنتیک می‌تواند باعث ضعیف شدن بافت های اطراف چشم شود. این اتفاق باعث حرکت چربی به زیر چشم شده و باعث می‌شود که آنها متورم به نظر برسند.
در ادامه 10 دلیل تورم زیر چشم و کارهایی که برای پیشگیری و درمان باید انجام بدهید را آورده ایم.

انواع علت پف زیر چشم

در مجله وقت مد، انواع علت پف زیر چشم را آموزش ببینید.

خوردن نمک زیاد باعث پف زیر چشم می‌شود

بنا به گزارش healthline، مصرف نمک یا سدیم زیاد برای بدن خوب نیست. سدیم اضافی باعث حفظ آب شده و این آب اضافی باعث پف زیر چشم، صورت و بدن می‌شود. این اتفاق منجر به تورم یا ظاهر شدن کیسه های زیر چشم می‌شود.

پوست نازک اطراف چشم بیشتر در معرض پف کردن است. برای کمک به تسکین تورم زیر چشم، مصرف نمک را در رژیم غذایی روزانه خود کاهش دهید. برای کمک به دفع سدیم مقدار زیادی آب بنوشید و غذاهای سرشار از پتاسیم مانند موز، ماست، سیب زمینی و زرد آلو خشک بخورید.

بیشتر بدانید: پلکسر چیست؟ (Plexr) فواید و عوارض جوانسازی با پلکسر که باید بدانید!.

گریه علت تورم زیر چشم

گریه کردن باعث جمع شدن مایع در اطراف چشم می‌شود و برای مدت کوتاهی زیر چشم پف می‌کند. این تورم که هر چند وقت یکبار به دلیل گریه اتفاق می‌افتد، به احتمال زیاد خود به خود رفع شود.

کم خوابی باعث پف زیر چشم می‌شود

پزشکان متخصص بر این باورند که نداشتن خواب کافی باعث تورم زیر چشم، افتادگی پلک، قرمزی چشم، سیاهی زیر چشم، رنگ پریدگی پوست و افتادگی دهان است. کمبود خواب ماهیچه های اطراف چشم را ضعیف کرده و همچنین منجر به از دست دادن کلاژن زیر چشم می‌شود. این اتفاق باعث جمع شدن مایع در ناحیه زیر چشم و تورم چشم شما می‌شود.

رفع تورم زیر چشم به دلیل کمبود خواب از چند ساعت تا 24 ساعت طول می‌کشد. اگر به طور منظم خواب ضعیفی داشته باشید، برخی از علائم دائمی می‌شوند. بیشتر بزرگسالان به هفت تا نه ساعت خواب نیاز دارند.

بیشتر بدانید: آموزش ترفندهای آرایش پلک افتاده همراه با عکس.

آلرژی، یکی از انواع علت پف چشم است

آلرژی می‌تواند منجر به تجمع مایع در سینوس ها و اطراف چشم شود. یک واکنش آلرژیک باعث قرمز شدن، خارش و آبریزش چشم است. آلرژی های رایج چشمی شامل گرده، گرد و خاک، عطر، شوره، خز حیوانات، دود، مواد شیمیایی و آلودگی می‌باشد.

آلرژی یکی از علل اصلی پف زیر چشم است. سلول محافظ در چشم، به نام ماست سل، پروتئین های ایمنی به نام هیستامین را برای مبارزه با آلرژن ها ترشح می‌کند. چشم ها برای شستن گرده یا سایز آلرژن ها اشک می‌ریزد و منجر به آلرژی چشمی می‌شود. آلرژی چشم به راحتی قابل درمان است. برای کمک به پیشگیری از مواد آلرژی زا دوری کنید. استفاده از قطره های اشک مصنوعی برای شستن چشم و شستن بینی برای درمان موثر است.

آلرژی، یکی از انواع علت پف چشم است

آلرژی، یکی از انواع علت پف چشم است

بیشتر بدانید: لیفت صورت با نخ! با حقایق علمی، فواید، عوارض نخ صورت آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو