چگونه در تابستان عرق نکنیم؟

چگونه در تابستان عرق نکنیم؟


منبع: شبره

5

1402/3/12

01:39


دعوت شدن به یک میهمانی یا مجلس عروسی برای اکثر افراد خوشایند است. اما برخی از افراد با وجود علاقه به شرکت در میهمانی های مختلف دچار ترس و استرس می شوند. دلیل این ترس ها تنها یک چیز است: تعریق، لک و شوره ایجاد شده روی لباس! متاسفانه برخی از خانم ها و آقایان […]

چگونه در تابستان عرق نکنیم؟

رپورتاژ

دعوت شدن به یک میهمانی یا مجلس عروسی برای اکثر افراد خوشایند است. اما برخی از افراد با وجود علاقه به شرکت در میهمانی های مختلف دچار ترس و استرس می شوند. دلیل این ترس ها تنها یک چیز است: تعریق، لک و شوره ایجاد شده روی لباس!

متاسفانه برخی از خانم ها و آقایان در روز های گرم سال تعریق بسیار زیادی دارند که باعث لک شدن لباسشان می شود. همچنین این افراد از بوی بد بدنشان کلافه می شوند و به دنبال راهی برای درمان این مشکل می گردند.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به بررسی این سوال بپردازیم که چگونه در تابستان عرق نکنیم ؟ در صورتی که به دلیل تعریق زیاد و بوی بد بدن اعتماد به نفس خود را از دست داده اید، حتماً در ادامه همراه ما باشید.

بهترین روش جلوگیری از عرق کردن زیر بغل در تابستان

اگر در کنار تعریق زیاد از بوی بد بدن رنج می برید بهتر است بهترین اسپری های خوشبو کننده بدن را تهیه کرده و به صورت مداوم از آن ها استفاده کنید.

همچنین انواع دئودورانت و ضد تعریق برای جلوگیری از عرق کردن زیر بغل در تابستان انتخاب مناسبی هستند و با استفاده از آن ها می توان از عرق زیاد و بوی بد بدن جلوگیری کرد.

رفع بوی بد بدن با دئودورانت

از راه های جلوگیری از تعریق در تابستان می توان به استفاده از دئودورانت اشاره کرد. البته دئودورانت میزان تعریق بدن را کاهش نمی دهد اما باعث جلوگیری از ایجاد بوی بد بدن می شود.

در واقع زمانی که عرق می کنید تعریق شما با باکتری های روی پوست مخلوط شده و باعث ایجاد بوی بد می شود. برای جلوگیری از این مشکل کافیست کمی دئودورانت به پوست تمیز زیر بغل خود بزنید. به این صورت از رشد باکتری های زیر بغل جلوگیری شده و تعریقتان با بوی بد همراه نخواهد شد.

کاهش عرق بدن با ضد تعریق

همانطور که گفته شد انواع دئودورانت باعث جلوگیری از ایجاد بوی بد بدن می شوند اما در کاهش عرق بدن نقشی ندارند. با این وجود به نظرتان چگونه در تابستان عرق نکنیم ؟

برای حل این مشکل نیاز به ضد تعریق دارید. انواع ضد تعریق از ترشح عرق جلوگیری کرده و اجازه نمی دهند تعریق به سطح پوست شما برسد.

در واقع با استفاده از ضد تعریق، تولید عرق کاهش پیدا نمی کند! اما در مناطقی که از ضد تعریق استفاده کرده اید عرق به سطح پوست شما نمی رسد و به این صورت از ایجاد لک و شوره روی لباستان جلوگیری می شود.

تعریق زیاد در تابستان

راه های جلوگیری از عرق زیاد در تابستان

در کنار مصرف ضد تعریق، دئودورانت و اسپری های خوشبو کننده، راه های دیگری نیز برای جلوگیری از عرق کردن زیر بغل در تابستان وجود دارد. در ادامه برخی از این راهکار ها را شرح می دهیم.

تزریق بوتاکس

از بهترین راه های جلوگیری از تعریق در تابستان می توان به تزریق بوتاکس اشاره کرد. البته این روش مناسب افرادی است که دچار بیماری هایپرهیدروزیس هستند و بدنشان بیش از حد لازم عرق می کند.

با تزریق بوتاکس غدد مولد عرق مسدود شده و بین ۶ تا ۱۲ ماه عرق نخواهید کرد! از این روش درمانی می توانید در ناحیه زیر بغل، زیر سینه ها، باسن و… استفاده کنید.

لباس مناسب بپوشید!

از ساده ترین راه های جلوگیری از عرق زیاد در تابستان می توان به استفاده از لباس های نخی و سبک اشاره کرد.

در این فصل بهتر است رنگ های روشن را انتخاب کرده و در صورت عرق زیاد از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان صرف نظر کنید. همچنین توصیه می کنیم در فصل تابستان حتماً لباسی با پارچه نخی تهیه کنید تا از بوی بد بدن در امان بمانید.

رژیم غذایی خود را تغییر دهید

یکی از راه های جلوگیری از تعریق در تابستان تغییر رژیم غذایی است. در واقع اکثر متخصصان توصیه می کنند در این فصل مصرف کافئین، ادویه جات و ترشی جات را کاهش دهید؛ در غیر این صورت غدد مولد عرق تحریک شده و میزان تولید عرق را افزایش می دهند.

عرق کردن در تابستان

از لیزر درمانی کمک بگیرید

برای جلوگیری از عرق کردن زیر بغل در تابستان می توانید از لیزر درمانی کمک بگیرید. در این روش غدد مولد عرق اپوکرین و اکرین به صورت موقت یا دائم از بین می روند و دیگر دچار تعریق از ناحیه زیر بغل نخواهید شد.

البته این روش بیشتر مناسب افرادی است که تعریق بیش از حد زیر بغل را تجربه می کنند.

موهای زائد بدنتان را شیو کنید

پیش تر گفتیم که بوی بد عرق به دلیل تماس آن با باکتری های روی سطح پوست ایجاد می شود. زمانی که موهای زائد زیر بغل خود را شیو نمی کنید محیط گرم و مرطوبی برای تکثیر باکتری های این ناحیه فراهم می شود و به این صورت بوی بد تعریق تندتر و آزار دهنده تر از قبل خواهد شد.

برای جلوگیری از این مشکل بهتر است موهای زائد بدن خود را به صورت مداوم شیو کنید. همچنین می توانید با استفاده از لیزر، موهای زائد بدنتان را به صورت دائمی از بین ببرید.

با آب گرم است استحمام نکنید

یکی از راه های جلوگیری از عرق زیاد در تابستان عدم استحمام با آب گرم است. زمانی که از آب گرم برای دوش گرفتن استفاده می کنید درجه حرارت مرکزی بدن افزایش پیدا کرده و پس از استحمام میزان تعریق بدنتان بیشتر می شود.(چگونه در تابستان عرق نکنیم)

به همین دلیل بهتر است در فصل تابستان آب ولرم را جایگزین آب گرم و جوش کرده و به این صورت از تعریق بیش از حد بدن خود جلوگیری کنید. همچنین توصیه می کنیم در فصول گرم سال هر روز یا یک روز در میان دوش بگیرید تا از تکثیر باکتری های سطح پوست و بوی بد بدن در امان بمانید.

وزنتان را کاهش دهید

تعریق بیش از حد بدن با وزن افراد رابطه مستقیم دارد! در واقع هر چه وزن شما بیشتر باشد تعریق بیشتری خواهید داشت، بنابراین بهتر است برای کاهش وزن اقدام کنید.

از پد عرق گیر استفاده کنید

اگر با استفاده از راه های جلوگیری از تعریق در تابستان نتوانستید این مشکل را برطرف کنید بهتر است از پد عرق گیر استفاده کنید. پد عرق گیر در قسمت زیر بغل قرار می گیرد و با جذب تعریق شما از لک شدن لباستان جلوگیری می کند.

خوشبختانه پد های عرق گیر با قیمت مناسب در دسترس هستند و تمامی اقشار جامعه می توانند به راحتی از این محصولات کاربردی استفاده کنند.

عرق زیاد زیربغل

جمع بندی

اگر برایتان سوال است که چگونه در تابستان عرق نکنیم بهتر است موارد توضیح داده شده در این مقاله را مطالعه کنید.

در این مطلب به بررسی بهترین راهکارهای جلوگیری از تعریق در تابستان پرداختیم و برخی از روش های رفع بوی بد بدن را شرح دادیم.

به صورت خلاصه توصیه می کنیم در فصل تابستان استفاده از ضد تعریق، دئودورانت و اسپری های خوشبو کننده بدن را فراموش نکنید. اما در کنار این محصولات می توانید با رعایت نکات ساده ای از تعریق بیش از حد بدن خود بکاهید.

برای مثال بهتر است لباس های نخی و گشاد را جایگزین لباس های نایلونی و چسبان کنید، رژیم غذایی خود را تغییر داده و میوه و سبزیجات را به آن اضافه کنید، به صورت مداوم حمام کرده و با شیو کردن موهای زائد، بوی بد بدن را کاهش دهید.

رپورتاژ آگهی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو