مهم ترین توصیه ها برای خانم هایی که تنها سفر می کنند

مهم ترین توصیه ها برای خانم هایی که تنها سفر می کنند


منبع: ساعد نیوز

2

1402/10/23

21:22


آیا به دلیل جنسیت، خودتان را از لذت سفرهای تنهایی محروم کرده‌اید؟ اگر تا به حال به چنین بهانه‌ای سفر رفتن را به تعویق انداخته‌اید، وقت آن رسیده که این مرتبه لذت سفر تنهایی را تجربه کنید.در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید تا درباره ی تنها سفر کردن اطلاعات بیشتری به شما بدهیم.

در این مقاله روی سخن ما به طور خاص متوجه زنانی است که علاقه مند به انجام سفرهای دور و نزدیک بوده و عموما به تنهایی مسافرت می کنند. توصیه ما به شما این است که پیش از بستن چمدان ها و انتخاب مقصد سفر خود، با برخی موارد امنیتی و فرهنگی که می تواند در طول سفرهایتان به گوشه و کنار دنیا برایتان سودمند باشد، آشنا شوید.

حتماً مقصد خود را خوب بشناسید


اولین توصیه برای خانم‌های که تنها سفر می‌کنند این است که حتما مقصد خود را خوب بشناسند. اگر اولین مرتبه است که می‌خواهید سفرهای تنهایی را تجربه کنید تورهای یک روزه نزدیک به تهران یا تورهایی مختلف ایرانگردی به مقاصد شناخته‌شده می‌توانند انتخاب خوبی برای شروع باشند. در هر صورت پیش از انتخاب مقصد و مسیر سفر، در شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها و گروه‌ها و راه‌های مختلف در مورد مقصد خود بیشتر تحقیق کنید و مطمئن شوید از جمله مقاصد امن برای زنان باشد.

سفر


سعی کنید گروهی سفر کنید


گروه

تنها سفر کردن زنان به این معنی نیست که آن ها باید تا آخر سفر تنها سفرشان را ادامه دهند. سعی کنید یک مقصد یا جاذبه را به طور گروهی و با افرادی همچون خودتان که در طول مسیر و یا مقصد با آن ها آشنا شده اید، بازدید کنید. حتی بلافاصله برنامه سفرهای آتی خود را هم با آن ها در میان بگذارید تا اگر تمایل داشتند شما را در آن سفر همراهی کنند. شما احتمالا با مسافران انفرادی زیادی در طول سفرتان برخورد خواهید کرد که دوست دارند با شما دوست شوند. بسیاری از این افراد کارشناسان خبره ای هستند که سال هاست سفر می کنند و می توانند بر دانش شما بیافزایند. بنابراین، از تجربه آن ها استفاده کنید و حتی از آن ها بخواهید تا در برنامه ریزی برای سفر آتی کمکتان کنند.


لباس مناسب بپوشید


بسته به فرهنگ و آداب هر کشور لباس مناسب آن مقصد گردشگری را بپوشید تا برای محلی‌ها و بومی‌‌ها و خودتان دردسری ایجاد نشود. به خصوص اگر مسافر کشورهای مسلمان هستید حتی کشوری مانند مالدوی، بهتر است به نوع پوشش خود دقت بیشتری داشته باشید. نوع پوشش شما نشان دهنده احترام به اعتقادات مردم آن سرزمین است. پس این نکته را همیشه به خاطر بسپارید هرچه بیشتر شبیه به افراد محلی لباس بپوشید و مانند آنها رفتار کنید قطعا استقبال گرمتری از شما خواهد شد. مثلا برای ورود به ایاصوفیه باید پاها و موی سر پوشیده شود پس به این قانون احترام بگذارید.

لباس مناسب


محل اقامتتان، امن‌ترین جا برای شماست


محل اقامت

در سفر ممکن است پیشنهادهای مختلفی برای ماندن در مکان‌ها مختلف یا کمپ زدن به شما شود. اگر این فرد غریبه است هرگز درخواست او را قبول نکنید. علاوه بر این لازم نیست به تمامی افرادی که می‌بینید محل اقامتتان را بگویید. محل اقامت شما مکانی است که فارغ از تمام اتفاقاتی که در طول روز با آن مواجهه می‌شوید، می‌تواند بار دیگر احساس امنیت و آرامش را برایتان فراهم کند. همچنین همواره برای رزرو اقامتگاه از قبل اقدام کرده و برنامه سفر داشته باشید. می‌توانید از وب‌سایت علاءالدین تراول برای رزرو هتل‌ کمک بگیرید.


حداقل یک نفر آشنا را از مقصدی که می خواهید به آن سفر کنید، مطلع سازید


یک برنامه سفر برای خود بنویسید، هر چه قدر هم که می خواهد بد باشد، اشکالی ندارد! اطلاعات تماس مقصد و شماره های هتل هایی که می خواهید در آن ها اقامت کنید را هم در گوشه ای برای خود یادداشت کنید. حال این برنامه سفر را به یکی از دوستان نزدیک و یا بستگان خود نشان دهید تا آن ها بدانند که شما به کجا خواهید رفت و در چه مکان هایی اقامت خواهید داشت. همچنین در طول سفر نیز با آن ها در تماس باشید و آن ها را از حال خود با خبر کنید. این یکی از مهم ترین اصول سفر کردن به تنهایی است. همیشه یک نفر را از خود با خبر نگه دارید.

مطلع کردن


با مردم محلی و مسافران دیگر ارتباط برقرار کنید


ارتباط برقرار کردن

مکالمه ای را با یک فرد محلی در کافی شاپ و یا یک مسافر دیگر آغاز کنید. اگر کمی خوش شانس باشید، شاید آن ها هم مسافرانی تنها باشند و مایل باشند با شما در طول سفر دوست شوند. از مردم محلی بخواهید تا بهترین مکان های شهرشان برای بازدید را به شما معرفی کنند، شاید آن ها خودشان داوطلب شدند تا شهر را به شما نشان دهند.


مراقب پول و مدارک باشید


یکی دیگر از توصیه‌های مخصوص خانم‌هایی که تنها سفر می‌کنند این است که حتما مراقب کیف پول و مدارک مهم خود باشند. بهتر است برای سفر یک کیف بزرگ و مناسب داشته باشید که بر اساس چک لیست سفر مواردی که لازم داشته‌اید را درون آن گذاشته باشید. همچنین برای مدارک مهم مانند گذرنامه، بلیط هواپیما، ویزا، ووچر هتل و موارد دیگر یک کیف مرتب کوچک داشته باشید و هرگز آن را گم نکنید. اگر مسافر خارجی هستید آدرس سفارت ایران را در مقصد مقابل بگیرید تا در صورت نیاز همواره در دسترس‌تان باشند.
علاوه‌بر این حتما مراقب کیف پول و پول نقد خود باشید. برای خرید ارز در کشور دیگر می‌توانید از صرافی‌های ایرانی خارج از فرودگاه که تور لیدر یا دیگر آشنایان معرفی می‌کنند کمک بگیرید. ترجیحا جواهری نیز با خود نبرید و تا حد ممکن ساده سفر کنید. کیف و چمدان پر زرق و برق، کالاهای لوکس و پول نقد زیاد در سفرهای تنهایی شما را در معرض خطر دزدی قرار می‌دهد. از هر نسخه مدارک خود نیز یک کپی برابر اصل مهمور شده تهیه کنید و اصل مدارک را جایی امن نگه دارید. اگر پول نقد نسبتا زیادی به همراه دارید، آن‌ها را در لباس‌های مختلف مانند جوراب، کیف همراه یا دیگر قسمت‌ها پنهان کنید. در ضمن تلفن همراه خود را هرگز در جیب پشتی شلوار نگذارید!

مدارک


اپلیکیشن داشته باشید


اپلیکیشن

از جمله مهم‌ترین توصیه‌ها به خانم‌هایی که تنها سفر می‌کنند این است که حتما با اپلیکیشن‌ها و تکنولوژی دوست باشید. اگر مسافر خارجی هستید حتما شرایط خرید سیم کارت خارجی و دسترسی به اینترنت در کشور دیگر را پیش از سفر بررسی کنید. پس از آن حتما چند اپلیکیشن مسافرتی مانند کوچ‌سرفینگ و اپلیکیشن‌های راه‌یابی، تاکسی گرفتن مانند اوبر یا رزرو اقامتگاه مانند بوکینگ و ایر بی ان بی را روی تلفن همراه‌تان نصب کنید و گاهی برنامه سفر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.


جمع بندی


در این مقاله از ساعد نیوز سعی کردیم در مورد تنها سفر کردن بانوان اطلاعاتی ارائه دهیم.نظرات و تجربیات شما باعث دلگرمی ما و انتقال تجربه به سایر خوانندگان خواهد بود لطفا آن را در قسمت دیدگاه با ما در میان گذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو