10 نکته کلیدی که هنگام رزرو هتل باید در نظر بگیرید

10 نکته کلیدی که هنگام رزرو هتل باید در نظر بگیرید


منبع: ساعد نیوز

1

1402/11/6

13:31


با توسعه خدمات اینترنتی،‌ این روزها هنگام سفر و گردشگری، دیگر نگران پیداکردن هتل یا مسافرخانه‌ای برای اقامت نیستیم. اما افزایش این امکانات، دردسرهای جدیدی را ایجاد کرده است اینکه از میان گزینه‌های زیاد و متنوع کدام را انتخاب کنیم. در این مقاله 10 نکته مهمی را معرفی می‌کنیم که باید پیش از رزرو هتل در نظر بگیرید. با ساعدنیوز همراه باشید.

برای داشتن آرامش حتماً نیاز نیست که هتلی گران‌قیمت یا پنج ستاره را رزور کنیم، بلکه با رزرو هتلی سه ستاره نیز این آرامش و راحتی را به دست خواهید آورد. البته برای اینکه از انتخاب خود راضی باشید و لحظات ایده آل و مناسبی را در اتاق خود بگذرانید لازم است نکات مهم در رزرو هتل را بشناسید و به آن‌ها عمل کنید. ما در این مقاله از ساعد نیوز شما را با نکات مهم در رزرو هتل و اقامتگاه آشنا می‌کنیم تا انتخاب ایده آل و مناسبی را انجام دهید.


مکان دقیق هتل


شاید برای شما هم پیش آمده که در یکی از سفرها،‌ هتلی را رزرو کرده‌اید که موقعیت مناسبی نسبت به مرکز شهر و راه‌های ارتباطی نداشته است؛ احتمالا هزینه و وقت زیادی هم از هتل به مقصدتان صرف کرده‌اید. برای حل این مشکل و جلب رضایت مشتریان، سایت‌ها و برنامه‌های هتل‌یاب آدرس دقیق را به‌همراه اطلاعاتی مختصر از مکان‌های مهم اطراف آن در قسمت توضیحات می‌آورند. همچنین یک نقشه آنلاین هم به تعیین دقیق‌تر موقعیت هتل به شما کمک می‌کند.

هتل


بررسی امتیاز هتل در سایت‌های امتیازدهی معتبر قبل از رزرو هتل


یکی از بهترین راه‌ها برای یافتن هتل مناسب، بررسی امتیازات و نظرات افرادی است که در آن هتل اقامت داشته‌اند. هرچند همیشه افرادی سخت‌گیر هستند که از یک هتل 2ستاره انتظار خدمات 5ستاره دارند اما با جمع‌بندی نظرات و بررسی میانگین امتیازات کاربران،‌ می‌توانید دقیق‌تر انتخاب کنید.

امتیاز


لوازم بهداشتی و امکانات


هتل‌ها امکانات بهداشتی و رفاهی را به شکل‌های مختلفی ارائه می‌دهند. گاهی اوقات نبود چیز‌های کوچک می‌تواند شما را به دردسر بیندازد، مثلا نبود خمیردندان یا میز مطالعه. پیش از رزرو هتل، حتما درباره سطح امکانات ارائه‌شده در هر اتاق سؤال کنید تا کمتر غافل‌گیر شوید. از سؤال‌کردن خجالت نکشید.

لوازم بهداشتی


قیمت


قیمت یکی از مهم‌ترین معیارها برای انتخاب هتل است. بسیاری از ما در همان ابتدا با توجه به قیمت، انتخاب‌های‌مان را محدود می‌کنیم. سپس از میان این محدوده دست به انتخاب و رزرو هتل می‌زنیم. اما خوب است به این نکته هم توجه داشته باشید که تنها دلیل‌تان برای انتخاب هتل، قیمت نباشد. در بسیاری از موارد ممکن است هتلی با قیمت پایین رزرو کنیم ولی با توجه به هزینه‌های جانبی، سفرمان گران تمام شود.
مثلا ممکن است هتلی ارزان اما دور از مرکز شهر رزرو کنید. و هر روز مجبور شوید، هزینه بالایی برای رفت و آمد به مرکز شهر پرداخت کنید. به این ترتیب در مجموع هزینه بالایی از جیب‌تان رفته است.

قیمت


پرسنل محترم و مجرب


به شخصه بعد از تعیین شدن مکان و موقعیت جغرافیایی هتل، دومین فاکتوری که برای رزرو هتل بسیار به آن دقت می کنم برخورد پرسنل هتل است. این که مودب، خوش اخلاق و گشاده رو باشند و در صورت بروز هر مشکلی در اسرع وقت با یک لبخند مشکل را برطرف کنند، می تواند خاطره ‌ای خوش از سفر را برای شما بهمراه داشته باشد. شاید چندان اهمیتی نداشته باشد اما این یکی از نکات مهم برای رزرو هتل است.

اینکه پرسنل هتل آرام، با تجربه و خوش برخورد باشند یک نقطه قوت برای هتل بحساب می آید. البته به طور حتم پی بردن به برخورد کارکنان یک هتل کار چندان راحتی نیست. اما شما می توانید با مطالعه سفرنامه دیگران و همچنین استفاده از تجربیات سفر افراد مختلف در صفحات مجازی، از اطلاعات آنها استفاده کنید. سایت های ارائه دهنده هتل ها نیز قسمتی را برای درج دیدگاه مسافران دارند که مطالعه آن می‌تواند برای شما راهگشا باشد.

پرسنل


رستوران و کافه


رستوران و کافی شاپ در هتل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. اینکه شما بتوانید به غذایی سالم دسترسی داشته باشید و به راحتی انرژی خود را تامین کنید، یکی از نکات مهم برای رزرو هتل به حساب می آید که سبب می شود شما مجددا در صورت سفر به آن شهر یا کشور آن هتل را انتخاب کنید. برخی از هتل های 4 و 5 ستاره شامل چندین کافه و رستوران سنتی و بین المللی می شوند که با سرو غذا های باکیفیت محلی، فرنگی و غیره از مسافران و مهمانان خود پذیرایی می‌کنند. این یکی از مهمترین موضوعاتی است که سبب می شود یک هتل نه تنها در شهر و منطقه که در کشور و تمام دنیا بتواند برای خود شهرت و اعتبار فراوانی فراهم کند.

رستوران


تفریحات و امکانات هتل


شما در بیشتر هتل‌ها با در نظر گرفتن ستاره هایی که دارند می‌توانید تفریحات و فعالیت های مختلفی را شاهد باشید. این که یک هتل تفریحات متعددی داشته باشد سبب می‌شود تا مهمانان بیشترین زمان خود را در آن هتل بگذرانند. گاهی اوقات بد بودن آب و هوا مثل گرما یا سرمای زیاد سبب می‌شود تا مهمانان تمایلی برای خروج از هتل نداشته باشند و همین موضوع باعث ایجاد امکانات مختلف و متعددی در فضای درونی هتل خواهد شد.

برای مثال برخی از هتل ها مجموعه های آبی کامل، زمین بازی ‌تنیس، اسپا و ماساژ دارند که به راحتی می‌توانند خدمات خوب و مناسبی را به مهمانان خود ارائه کنند. البته هر چقدر هزینه دریافتی هتل کمتر باشد، امکانات هتل نیز محدودتر هستند اما گاهی اوقات تنها یک پنجره رو به دریا و یک بالکن سر سبز می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند و این یکی از نکات مهم برای رزرو هتل بحساب می آید.

امکانات


حفاظت و امنیت


یکی از معیارهای اصلی و نکات مهم برای رزرو هتل تامین امنیت و حفاظت است. بیشتر افراد تمایل دارند در زمان ترک هتل با خیال راحت وسائل، مدارک و دارایی‌ های خود را در محل اقامت قرار داده و کارهای روزمره یا تفریحات مورد علاقه خود را انجام دهند. اگر در اتاق هتل یا در سوئیت، گاوصندوق وجود دارد بهتر است وسایل با ارزش و مهم خود را در آن قرار دهید و مطمئن باشید که بخش عمده‌ای از تامین امنیت وسایل شما را برعهده می گیرد.

بهتر است در زمان رزرو هتل چک کنید که آیا اتاق شما گاوصندوق دارد یا خیر. ضمن اینکه در ورودی اتاق باید ایمن و سالم باشد تا در حضور شما یا در زمان غیبت، شما آرامش داشته باشید. ناگفته نماند که هتل باید یک تیم امنیتی و حفاظتی ماهر نیز مجهز باشد تا مهمانان با اطمینان خاطر اقامت خوبی را در هتل تجربه کنند. این موارد را به راحتی می توانید در سایت هایی که رزرو هتل انجام می دهند در قسمت درج دیدگاه مسافران، مطالعه کنید.

امنیت


از تجربیات دیگران استفاده کنید


آشنایی با نکات مهم برای رزرو هتل امری بدیهی است و در این بین ما به شما توصیه می کنیم که حتما از تجربیات مسافران دیگر نیز استفاده کنید. سایت هایی که به طور معمول رزرو هتل را انجام می‌دهند در قسمت درج دیدگاه این امکان را فراهم می‌کنند تا مسافران نظرات خود برای مورد اقامت در هتل های مختلف را یادداشت کنند. مطالعه کردن این موارد به شما کمک می کند که شناختی کلی از هتل ها به دست آورید. حتی اگر در سفر های قبلی خود نیز به یک هتل مشخص مراجعه کرده اید، لازم است که باز هم در مورد آن مطالعه و تحقیق کنید. زیرا احتمال اینکه در طول زمان خدمات و نوع ارائه آنها در هتل قبلی شما تغییر کرده باشند زیاد است.

مشورت


مقررات کنسلی اقامت


پیش از اقدام به رزرو هتل توصیه می‌کنیم که حتماً مقررات کنسلی هتل را مطالعه کنید. درهرحال ممکن است اتفاقاتی رخ دهد که شما مجبور به لغو کردن سفر خود باشید. هتل نیز موظف خواهد بود تا در این شرایط پول را به شما برگرداند. البته این که هتل تصمیم بگیرد مبلغی از هزینه ها را کسر کند کاملاً طبیعی است. اما مهم این است که این میزان جریمه قرار است چه مبلغی را پوشش دهد.

در بیشتر موارد دیده شده که هتل ها تصمیم میگیرند قیمت بسیار پایینی را برای اتاق های خود پیشنهاد دهند اما اگر کمی دقت کنید متوجه می‌شوید که طبق قوانین و مقررات کنسلی هتل، جریمه لغو اقامت در آن هتل بسیار بالا است. توصیه ما این است که این مورد را که یکی از نکات مهم برای رزرو هتل محسوب می‌شود، قبل از اقدام به انتخاب و رزرو هتل بررسی کنید تا بعد از آن مجبور به پرداخت جریمه سنگینی نباشید.

کنسلی اقامت


سخن آخر


چه موارد دیگری را می‌توان در هنگام رزرو هتل در نظر گرفت؟ آنها را در بخش ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو