چاپ پلات چیست؟

5

1402/3/13

09:46


چاپ پلات چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

در دنیای امروز، تبلیغات موفق به صنعت چاپ وابستگی زیادی دارد. از این رو بسیاری از افراد و شرکت‌ها به منظور بازاریابی محصولات و خدمات خود، به افزایش کیفیت روش چاپ به عنوان یکی از موثرترین روش‌های تبلیغاتی می‌پردازند. چاپ مجلات، روزنامه‌ها، بنرها، پوسترها، تراکت‌ها و ... روشی موثر برای به تصویر کشیدن و معرفی نوع محصولات و خدمات برای مخاطبان و مشتریان است. چاپ پلات به عنوان یکی از کاربردی‌ترین شیوه‌های چاپ دیجیتال، امکان چاپ تصاویر عریض و بزرگ‌ را به ساده‌ترین شکل فراهم می‌کند. عملیات چاپ پلات به کمک دستگاه پلاتر صورت می‌گیرد و تصاویر باکیفیت را با وضوح طراحی و رنگ‌ بالا فراهم می‌کند. در ادامه به معرفی کامل چاپ پلات پرداخته و با انواع چاپ پلات آشنا می‌شویم.

چاپ پلات

چاپ پلات یا چاپ عریض به لحاظ ظاهری شباهت زیادی با پوستر دارد؛ البته دستگاه پلاتر دارای قابلیت لازم برای چاپ تا حدود 30 متر است. در گذشته، پیش از روی کار آمدن دستگاه پلاتر، چاپ عریض و تهیه بیلبوردهای بلندتر دشوار بود و امروزه با استفاده از این دستگاه شرایط لازم برای تولید بنرهای بلند و عریض مهیا شده است. در چاپ پلات با افزایش عرض کار، کیفیت چاپ به هیچ عنوان کاهش نخواهد یافت و همچنین تنظیم رنگ، پاکسازی و الصاق بنرهای مجزا، با سهولت انجام می‌شود. چاپ پلات بهترین روش برای تبلیغات فضاهای وسیعی مثل نمایشگاه‌ها است.

برای چاپ پلات لازم است که درخواست خود را به متخصصان با تجربه این حوزه ارسال کنید. تیم گرافیک، یکی از بهترین مجموعه‌ها در زمینه چاپ پلات، چاپ بنر، کارت ویزیت و ... است. این مجموعه با سال‌ها تجربه توانسته است نظر کاربران بسیاری را به خود جلب کرده و نمونه‌های موفقی را طراحی و چاپ نماید.

رر

انواع چاپ پلات

در ادامه با انواع چاپ پلات آشنا خواهید شد:

پلات لمینت مات

تصاویر چاپی در این نوع چاپ هیچ نوع بازتابی را نمودار نمی‌کنند. انجام طراحی و ایجاد محتوای این نوع چاپ بر پایه استفاده از رنگ‌های جذاب و متنوع صورت می‌گیرد که به‌ دلیل بهره‌گیری از چاپ مات به صورت چشمگیر مشخص می‌شود. پلات لمینت پرکاربردترین چاپ برای تبلیغات نمایشگاهی است و امکان فیلم‌برداری باکیفیت را فراهم می‌کند.

پلات لمینت براق

برای افزایش جلوه و درخشندگی چاپ می‌توان از این مدل پلات استفاده نمود. پلات لمینت براق گزینه‌ای مناسل برای افزایش جلوه‌ نمایشگاه‌ها ابزار‌های تبلیغاتی بوده و چاپ تراکت را مقرون به صرفه‌تر می‌‌کند.

پلات سلفون مخملی

این پلات ساختاری نرم و مخملین دارد و در بسیاری از موارد برای طراحی و چاپ کارت‌های ویزیت استفاده می‌شود. ظاهر این پلات نه تنها در خوانایی و کیفیت تصاویر اختلال ایجاد نمی‌کند، بلکه از نظر بصری جذاب و چشم‌نواز است.

پلات سلفون ماسه‌ای

این مدل چاپ استحکام و پایداری زیادی دارد. جنس کاغذ پلات مانند دانه‌های ماسه برجستگی‌هایی دارد و کیفیت تصویری مناسبی را ایجاد می‌کند.

کاربرد چاپ‌ پلات

از چاپ پلات برای موارد مختلفی استفاده می‌شود:

  • بازاریابی و تبلیغات
  • چاپ بنرهای نمایشگاهی و فروشگاهی
  • انجام فعالیت‌های دانشجویی نظیر چاپ نقشه‌ها، تهیه تخته شاسی و قاب‌های فلزی
  • چاپ ساک دستی تبلیغاتی
  • و ...

ویژگی‌ها و مزایای چاپ پلات

از مزایا و ویژگی‌های چاپ پلات می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سرعت و کیفیت بالا برای تولید تصاویر بی‌نقص و یکدست به دلیل روان بودن دستگاه چاپ
  • بهره‌مند از جوهر چاپ بر پایه آب و سازگار با محیط ‌‌زیست
  • افزایش سرعت خشک شدن جوهر به دلیل تاباندن نور ماورای ‌بنفش
  • استفاده از کاغذ کود برای افزایش کیفیت تصاویر و کاهش احتمال پخش شدن جوهر
  • سهولت تمیز کردن چاپ
  • مستحکم و بادوام بودن بنرهای چاپ شده
  • امکان استفاده از هر دو حالت مات و براق

نتیجه گیری

چاپ پلات از روش‌های پیشرفته و جدید برای ایجاد تبلیغات موثر در زمینه بازاریابی و برندینگ به شمار می‌آید. به منظور سفارش چاپ پلات به شیوه آسان و سریع می‌توانید از طریق سایت اینترنتی تیم گرافیک وارد عمل شده و پس از تعیین نوع چاپ، طراحی، ابعاد، تیراژ و اطلاعات مورد نظر به تکمیل روند سفارش بپردازید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو