فیلم Django Unchained 2012 (جانگو رها شده) ؛ شاهکار وسترن تارانتینو

فیلم Django Unchained 2012 (جانگو رها شده) ؛ شاهکار وسترن تارانتینو


منبع: پلازا

4

1402/3/18

22:33


فیلم Django Unchained 2012 (جانگو رها شده) ؛ شاهکار وسترن تارانتینو

فیلم Django Unchained 2012 به عنوان یکی از جذاب ترین فیلم‌های وسترن چند سال اخیر سینما شناخته می‌شود. در این نوشته به سراغ معرفی فیلم جانگو رها شده ۲۰۱۲ خواهیم رفت تا با این فیلم آنتی-وسترن بیشتر آشنا شویم.

فیلم جانگوی آزاد شده در واقع ادای احترامی است به فیلم‌های وسترن اسپاگتی، به ویژه فیلم ایتالیایی Django ساخته شده توسط سرجیو کوربوچی که در سال 1966 منتشر شد. با فروش ۴۶۵ میلیون دلاری، این فیلم بهترین عملکرد را در بین آثار کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) در باکس آفیس تا به الان داشته است.

فیلم جانگو رها شده ۲۰۱۲ حواشی زیادی را به علت استفاده از کلمات نژادپرستانه و خشونت بالایش گذرانده، که البته بعد از گذشتن چند سال از انتشار این فیلم دیگر به این حواشی آنقدر بها داده نمی‌شود و حالا این فیلم از محبوبیت بالایی برخوردار است. ژانر فیلم Django Unchained 2012 آنتی وسترن است. درباره مدت زمان فیلم جانگو رها شده ۲۰۱۲ نیز باید بگوییم که این فیلم 165 دقیقه است. در ادامه به معرفی فیلم Django Unchained 2012 به شکل کامل تری می‌پردازیم.

فهرست مطالب

داستان فیلم Django Unchained 2012

فیلم Django Unchained 2012

در خلاصه فیلم جانگوی آزاد شده آمده است که: در اواخر دهه 1850، دندانپزشک سابق، دکتر کینگ شولتز که حالا به یک جایزه بگیر تبدیل شده، می‌خواهد برادران بریتل را زنده یا مرده دستگیر کند. در مسیرش، او با برده‌ای به نام جانگو برخورد کرده و او را آزاد می‌کند. پس از آن، جانگو با کمک شولتز برای یافتن و نجات همسرش برومهیلدا که مانند او توسط یک مالک ناشناس به بردگی فروخته شده، راهی سفری می‌شوند. این سفر آنها را به مزرعه‌ای به نام Candieland می‌برد که متعلق به یک سرمایه دار بی رحم است که از برده‌هایش در مسابقات گلادیاتور مانند استفاده می‌کند…

بازیگران فیلم Django Unchained 2012

در ادامه نگاهی به بیوگرافی هنرپیشه های فیلم جانگو رها شده ۲۰۱۲ خواهیم داشت.

جیمی فاکس در نقش جانگو

فیلم جانگوی آزاد شده

اریک مارلون بیشاپ مقلب به جیمی فاکس (Jaime Foxx) متولد 13 دسامبر 1967، بازیگر، کمدین و خواننده آمریکایی است. بعد از حضور موفقش در سریال In Living Color، فاکس با ساختن سریال سیتکام The Jaime Foxx Show توانایی و خلاقیت بالای خود را توانست ثابت کند. در سال 2004 او با بازی در نقش ری چالرز در فیلم Ray توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را از آن خود کند. البته او در همان سال با نقش آفرینی در فیلم Collateral، توانسته بود کاندید جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نیز بشود. از دیگر آثار مشهور جیمی فاکس می‌توان به Jarhead، Baby Driver و انیمیشن Soul اشاره کرد.

کریستوف والتز در نقش کینگ شولتز

فیلم جانگو رها شده ۲۰۱۲

کریستوف والتز (Christoph Waltz) متولد 4 اکتبر 1956، بازیگر اتریشی-آلمانی است. او توانسته برای نقش آفرینی در دو فیلم از کوئنتین تارانتینو ( فیلم Django Unchained 2012 و فیلم Inglourious Basterds) دو بار برنده جایزه اسکار، گلدن گلوب و بفتا شود. والتز در سال ۲۰۰۹ جایزه بهترین بازیگر جشنواره کن را برای بازی در نقش هانز لاندا به دست آورد. از دیگر آثار مشهور او می‌توان به The French Dispatch، No Time to Die، Spectre و Big Eyes اشاره کرد.

لئوناردو دی‌کاپریو در نقش کالوین جی.کندی

بررسی فیلم جانگو رها شده ۲۰۱۲

لئوناردو دی‌کاپریو (Leonardo DiCaprio) متولد 11 نوامبر 1974، تهیه‌کننده و بازیگر آمریکایی است. دی‌کاپریو تا به الان شش بار کاندید جایزه اسکار بهترین مرد شده و  در نهایت در سال ۲۰۱۵ برای فیلم The Revenant توانست این جایزه را از آن خود کند. او به واسطه استعداد بالایش سابقه همکاری با کارگردانانی مانند مارتین اسکورسیزی، کریستوفر نولان، جیمز کامرون و… را داشته است. در سال 2016 مجله تایمز نام دی کاپریو را در لیست ۱۰۰ فرد تاثیرگذار در جهان قرار داد و مجله Empire هم او را یکی از ۵۰ بازیگر برتر تاریخ سینما بر شمرد. از دیگر آثار مشهور دی‌کاپریو می‌توان به Inception، Gangs of New York، Titanic و Once Upon a Time in Hollywood اشاره کرد.

کری واشینگتون در نقش هیلدی

فیلم جانگو رها شده ۲۰۱۲

کری واشینگتون (Kerry Washington) متولد 31 ژانویه 1977، بازیگر آمریکایی است. او عمده شهرتش را برای بازی در سریال Scandal به دست آورد و برای این سریال نامزد جایزه امی و گلدن گلوب شد. واشینگتون برای بازی در سریال های Confirmation و Little Fires Everywhere نیز توانست نامزدی جایزه امی را دوباره کسب کند. مجله تایم در سال 2014 او را در لیست 100 فرد با تاثیر گذار جهان قرار داد. از دیگر آثار مشهور او می‌توان به فیلم های: Ray، Mother and Child، The Last King of Scotland و American Son اشاره کرد.

ساموئل ال. جکسون در نقش استفن وارن

داستان فیلم Django Unchained 2012

ساموئل ال. جکسون (Samuel L. Jackson) متولد 21 دسامبر 1948، تهیه‌کننده و بازیگر آمریکایی است. مجموع فروش فیلم‌هایی که ال.جکسون در آنها حضور داشته به ۲۷ میلیارد دلار می‌رسد و از این موضوع او را در فهرست پر فروش‌ترین بازیگران تاریخ قرار داده. در سال ۱۹۹۱ او توانست جایزه بهترین بازیگر جشنواره کن را برای بازی در فیلم Jungle Fever به دست آورد. به غیر از فیلم سینمایی جانگو رها شده ۲۰۱۲، ال جکسون در فیلم های Pulp Fiction، The Hateful Eight و Jackie Brown نیز با تارانتینو همکاری کرده. همچنین او در دنیای سینمایی مارول با نقش نیک فیوری شناخته می‌شود. از دیگر آثار مشهور او می‌توان به A Time to Kill، The Long Kiss Goodnight و Unbreakable اشاره کرد.

نمرات فیلم جانگو رها شده ۲۰۱۲

فیلم جانگوی آزاد شده از وبسایت IMDB نمره 8.4 و از وبسایت Rotten Tomatoes نمره 87 را کسب کرده. همچنین این فیلم موفق به ثبت نمره 81 در وبسایت Metacritic شد. در نقد فیلم جانگوی آزاد شده 2012، بسیاری آن را یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های وسترن سینمای مدرن نامیده‌اند. در ادامه تعدادی از این نقد‌ها را می‌بینیم.

The Wall Street Journal/ جو مورگنستن: 100

آقای تارانتینو یک اثر فوق‌العاده، به‌شدت خشن، و به‌شدت سرگرم‌کننده را تولید کرده. این فیلم همچنین به طور قابل توجهی، بسیار به زوایای مهیب جنون نژادپرستی وحشت های منحصر به فرد برده‌داری توجه می‌کند.

The Guardian/ پیتر برادشاو: 100

Django Unchained همچنین دارای هیجان خالص و تقریباً بی‌معنی است که فیلم قبلی تارانتینو، حرامزاده‌های لعنتی، به شدت فاقد آن بود. فقط می‌توانم بگویم که جنگو آن لذت مخدر و هذیان‌آمیز خاصی را که تارانتینو هنوز می‌داند چگونه در سینما بسازد، به طور عمده عرضه می‌کند. او با دستکاری سطوح مختلف اثری ساخته که به اندازه یک سیگار ناسالم، ولی دلچسب است.

Arizona Republic/ بیل گودیکونتز: 80

هر آنچه که درباره فیلم‌های کوئنتین تارانتینو دوست دارید یا از آنها متنفر هستید در این فیلم نمایش داده می‌شود. این فیلم طولانی (شاید خیلی طولانی) و خونین، پر از بی‌حرمتی و شادی‌آور است، و با ارجاعات زیادی به ژانرهای مختلف پر شده. شاید خویشتن‌داری بهترین ویژگی تارنتیونو نباشد، اما سرگرمی هست. و جانگو هم از این قائله مستثنی نیست.

دانلود فیلم Django Unchained 2012

The Hollywood Reporter/ تاد مک کارتیی: 80

فقط تارانتینو می‌توانست چنین مخلوط بین‌فرهنگی خلق کند. مواد تشکیل‌دهنده این فیلم از وسترن‌های اسپاگتی، افسانه‌های آلمانی، تاریخ برده‌داری، موسیقی رپ مدرن، مد پروتو-کو‌کلاکس کلان و مجموعه‌ای از بازیگران شخصیت‌های دهه‌های 60 و 70 جمع آوری شده.

Movieline/ الیسون ویلمور: 60

فیلم جانگو رها شده ۲۰۱۲ همچنین مانند یک برش خشن است که هرگز به عنوان یک کل منسجم نمی‌شود به آن نگاه کرد. برخی از بخش‌های فیلم شروع امیدوار کنند‌ه‌ای دارند در حالی که در پایان خوب نیستند و برخی دیگر از بخش‌ها کاملاً غیرضروری هستند. هیچ فشار یا انتظاری برای تارانتینو وجود ندارد که کسی غیر از خودش را راضی کند و فیلم مملو از ایده‌هایی است که باید هرس می‌شد.

The Playlist/ رودریگو پرز: 42

فیلم Django Unchained 2012 خیلی خنده دار یا تکان دهنده نیست و به طرز وحشتناکی خودپسندانه است. به سختی در فیلم لحظه‌ای از احساسات واقعی وجود دارد. جنگو رها شده به عنوان تصویری که ظاهراً در مورد عشق، انتقام و زشتی بردگی است، زیرمتنی تقریباً صفر دارد و یک حمام خونی عمدتاً بی روح است که در آن تاریخچه درد و انتقام بی‌دقت با یک موسیقی متن جذاب و دیالوگ‌های پرمخاطب همراه شده است.

نکات جالب فیلم جانگو رها شده ۲۰۱۲

  • وقتی کالوین کندی (لئوناردو دی کاپریو) دستش را روی میز شام می‌کوبد، به طور تصادفی یک لیوان را با کف دستش له کرده و دستش شروع به خونریزی می‌کند. با این حال دیکاپریو این موضوع را نادیده گرفته و در شخصیت ماند و به صحنه ادامه داد. کوئنتین تارانتینو به قدری تحت تأثیر قرار گرفت که از این برداشت در کات نهایی فیلم استفاده کرد.
  • فیلم جانگوی آزاد شده با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری‌اش، پر‌خرج ترین فیلمی است که تارانتینو ساخته.
  • کوئنتین تارانتینو گفته است که در میان تمام شخصیت‌هایی که خلق کرده، کالوین کندی تنها کارکتری است که از آن متنفر است.
  • ویل اسمیت، ادریس البا، کریس تاکر، ترنس هاوارد، مایکل کنت ویلیامز و تایریس گیبسون همگی برای نقش جنگو در نظر گرفته شده بودند. کوئنتین تارانتینو در واقع این نقش را برای اسمیت نوشته بود اما ویل اسمیت می‌خواست که خط داستانی فیلم عاشقانه پیش برود که با مخالفت تارانتینو مواجه شد و به همین خاطر نقش را رد کرد.

ژانر فیلم Django Unchained 2012

  • اولین فیلم وسترنی است که که پس از Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969) برنده جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اورجینال شد و اولین وسترنی است که پس از Unforgiven (1992) در رشته بازیگری اسکار جایزه کسب کرد.
  • کوین کاستنر، ساشا بارون کوهن و کرت راسل از جمله بازیگرانی بودند که قرار بود نقش هایی کوتاهی را در فیلم ایفا کنند، اما به علت برنامه کاریشان نتوانستند در فیلم حضور یابند و به همین دلیل آن نقش‌ها هم از نسخه نهایی داستان حذف شدند.
  • در طول داستان، ۶۹ نفر کشته شدند.

سخن پایانی

در سینمای حال حاضر، سهمیه فیلم های با کیفیت ژانر وسترن دیگر به اندازه گذشته نیست و فیلم‌هایی مانند فیلم Django Unchained 2012 به نوعی عناصر و ویژگی‌های این ژانر جذاب را دوباره بازگو می‌کنند. در این مقاله به بررسی فیلم جانگو رها شده ۲۰۱۲ پرداختیم و از جزئیات مختلف آن صحبت کردیم. آیا شما تریلر فیلم جانگوی آزاد شده را تماشا کرده‌اید؟ پیشنهاد می‌کنیم دانلود فیلم Django Unchained 2012 را از دست ندهید. اگر شما هم فیلم جانگوی آزاد شده را تماشا کرده‌اید، نظر خود را درباره این فیلم با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو