سفر به ییلاق جهان نما و نگاهی به تنوع طبیعت و حیات وحش جهان نما

سفر به ییلاق جهان نما و نگاهی به تنوع طبیعت و حیات وحش جهان نما


منبع: آرگا

5

1402/4/5

10:40


اگر خواهان طبیعت بکر در نقاط مختلفی از ایران هستید این بار سری به زیبایی های ییلاق جهان نما هم بزنید. ییلاقی که جذابیت های ویژه ای برای گردشگران دارد.

اگر حس یک تفریح در ییلاق های ایران را دارید حتما باید سیربه ییلاق جهان نما بزنید. ییلاقی که هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند. آرامش، دوری از هیاهو، طبیعت بکر، هوای خوب و … از دیگر ویژگی های این ییلاق بوده که موجب برجستگی این ناحیه شده است.

ییلاق جهان نما

معرفی ییلاق جهان نما:

این ییلاق طبیعت بسیار زیبایی دارد و شامل دیدنی های مختلفیمی باشد. شما می توانید در این بخش با دیدنی های بیشتری از این ناحیه آشنا شوید. اگر قصد دارید تا هوای بکری را تجربه کنید باید چند روزی را در این ناحیه ییلاقی باشید. این ییلاق از دیدنی های گرگان به شمار می آید.

جاذبه های جهان نما

این ییلاق که یکی از نواحی دیدنی گلستان بوده شامل زیبایی های زیادی است. اگر از علاقه مندان و طبیعت دوستان هسیتد این ناحیه را به شما پیشنهاد می کنیم. درختان این ناحیه که بسیار تنومند و سر به فلک کشیده اند، شامل زیبایی زیادی هستند. قدمت این درختان بسیار بالا است.

از دیدنی های این ناحیه می توان به رودخانه و خانه های ییلاقی آن اشاره کردو خانه هایی که با اقامت در آن می توانید شاهد زیبایی های زیادی باشید. بیدار شدن در صبح و در این خانه های ییلاقی تجربه خیلی خوبی است. سقف های شیبدار که در خانه های ییلاقی نظاره می کنید، جذابیت بنا را بیشتر می کند.

طبیعت جهان نما

سفر به جهان نما:

این دهکده که دارای شرایط آب و هوایی معتدلی است، در فصل های مختلفیاز سال می تواند برای شما عزیزان مکان مناسبی باشد. در تابستان ها و بهار این منطقه دیدنی های بیشتری داشته و آب و هوای آن نیز برای فرار از گرما مناسب تر است. زمستان های این منطقه اغلب سرد بوده ولی تجربه خاصی دارد. شما برای بازدید از این ییلاق باید به روستای جهان نما سفر کنید.

تنوع طبیعت و حیات وحش جهان نما:

جهان نما منطقه ای با جذابیت های بکر و ویژه بوده که حیات وحش آن نیز تنوع دارد. پوشش گیاهی متنوع، درختان پهن برگ و سوزنی از گیاهان متنوعی هستند که شما از بازدید آن ها لذت می برید. این نواحی دارای دشت هایی وسیع و بوته زارهای مختلف است.

دامنه های جهان نما

اغلب پوشش های این منطقه را درختچه های زرشک، بوته گل گاو زبان، سرو، راش، آلوچه تشکیل می دهند. مریم گلی نیز از دیگر جاذبه های دیدنی بوده که شما از آن بازدید می کنید. اغلب بوته ها و درختچه هایی که در این مناطق می رویند، دارویی بوده و خواص زیادی داشته اند.

حیات وحش این منطقه را گرگ، گربه جنگلی، روباه، پرندگان و … تشکیل می دهند. تنوع زیستی از یک سو و از سوی دیگر هم تنوع حیات جانوری آن جالب توجه است. اگر خوش شانس باشید، می توانید در این ناحیه انواعی از خرس های قهوه ای را مشاهده کنید.

ارتفاعات جهان نما

مسیر جهان نما:

این ناحیه دیدنی در استان گلستان و ۶۰ کیلومتری کردکوی قرار دارد. این بخش را می توان از دیدنی های کردکوی دانست و در روستایی در نزدیکی آن واقع شده که شما باید با آن رو به رو شوید. شما می توانید در لینک با مکان های دیدنی گلستان نیز آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو