روستای پاقلعه رامیان با طبیعت سرسبز و خانه های روستایی زیبا

روستای پاقلعه رامیان با طبیعت سرسبز و خانه های روستایی زیبا


منبع: آرگا

68

1401/8/23

10:11


روستای پاقلعه یکی از روستاهای گردشگری و زیبا در استان گلستان بوده این دهکده توریستی جذابیت های گردشگری زیادی دارد. شما می توانید در این بخش با دیدنی های تاریخی و طبیعی این روستا آشنا شوید.

در چله تابستان گردشگران به دنبال مکانی هستند که ییلاقی و خوش آب و هوا باشد. یکی از روستاهای کوهستانی سرسبز، روستای گردشگری پاقلعه بوده و دارای آبشلرها و چشمه های متعددی است. این روستای تاریخی جاذبه های گردشگری متنوعی دارد که با آن آشنا می شوید.

شگفتی روستای پاقلعه

این روستای دیدنی و ییلاقی از توابع شهرستان رامیان و در شرق گلستان است. روستایی که از نواحی اطرافی به ارتفاعات قلعه موران و جامه شوران منتهی شده و ارتفاعات کوهستانی سرسبزی دارد. این روستا در ارتفاع ۱۲۰۰ متری از سطح دریا قرار داشته و در تابستان نیز آب و هوای بسیار معتدلی دارد. شما می توانید در این بخش با یکی از مکان های دیدنی گلستان آشنا شوید.

دیدنی های پاقلعه

این روستای شگفت انگیز دارای جاذبه های تاریخی بسیار زیادی است. از زیبایی های تاریخی این روستا می توان به قلعه ماران اشاره نمود. این سازه های تاریخی متعلق به زمان اشکانی بوده و در گذشته پایتخت ییلاقی اشکانیان بوده است. باقی مانده های این قلعه امروزه بازدیدکنندگان زیادی دارند. این قلعه ۲۱۵ متر طول داشته و یکی از بلندترین دیواره های گلستان است.

نمایی زیبا از پاقلعه

بافت روستا:

خانه های روستایی که مشاهده می کنید، دو طبقه با بافتی قدیمی هستند. سقف این بنا دارای شیروانی بوده و دیوارهای آن نیز گل اندود می باشند. مصالحی که در این ساختمان به کار رفته گل، خشت و چوب هستند. این بناها معماری زیبایی داشته و ویژگی های معماری آن موجب تا شده تا مورد توجه گردشگران باشد.

طبیعت پاقلعه

این روستا دارای بافتی قدیمی بوده که می توانید از نزدیک مشاهده کنید. اهالی این روستا گویش استرابادی دارند و در دهه های گذشته نیز افراد زیادی از این روستا به رامیان مهاجرت کرده اند. این نواحی از طریق زراعت و کشاورزی درآمدزایی می کنند. صنایع دستی این نواحی نیز جذابیت های زیادی دارد. بخش عمده ای از محصولات این نواحی را جو، گندم، خیار و لوبیا است.

طبیعت روستا:

روستای پاقلعه یکی از روستاهای دیدنی در استان گلستان بوده و چشم اندازهای ویژه ای دارد. این روستا با قرارگیری در میان جنگل های هیرکانی اهمیت زیادی برای گردشگران داشته است. پوشش های گیاهی این نواحی کم نظیر بوده و بسیار منحصر به فرد هستند. در این جنگل ها می توانید، گونه های مهمی از درختان سوزنی را مشاهده کنید. جنگل های سرگل و پشمکی از بکرترین جاذبه های جنگلی در نوع خود هستند.

طبیعت بکر پاقلعه

یکی دیگر از شگفت انگیزترین جاذبه های روستا جنگل های بر است. این چشم انداز پوشیده از ابرهای مه آلود بوده که یک پدیده فوق العاده و ویژه محسوب می شود. این پدید در کمتر جایی رخ می دهد و شما می توانید نظیر آن را در جنگل های شمالی کشور مشاهده کنید.

جاذبه های پاقلعه

از دیگر دیدنی های گلستان می توان به آبشار آق سو و … اشاره نمود. این استان در میان جاذبه های شمال کمتر شناخته شده است به همین دلیل جاذبه های بکری را به خود اختصاص داده است. شما می توانید در سفر به این استان تجربه های ویژه ای داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو