فرار از گرمای تابستان با سفر به این روستاهای زیبا + فیلم

فرار از گرمای تابستان با سفر به این روستاهای زیبا + فیلم


منبع: ساعد نیوز

1

1402/11/25

00:19


روستاهای ایران که بسیاری از آنها ناشناخته مانده‌اند، یکی از زیباترین مناطق برای گردش و تفریح هستند. . ما در این مقاله از ساعد نیوز زیباترین روستاهای ایران را معرفی کرده‌ایم، روستاهایی که به‌ویژه در بهار و تابستان سرسبزند، باشد که آنها را همانطور که هست زیبا و بکر نگه داریم.

ایران سرزمینی پهناور با تنوع اقلیمی و فرهنگی شگفت‌انگیز است. در گوشه و کنار این سرزمین، روستاهای بی‌شماری با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منحصر به فرد وجود دارند که هر کدام در فصل‌های مختلف سال زیبایی‌های خاص خود را به نمایش می‌گذارند.

در این مقاله به معرفی تعدادی از زیباترین روستاهای ایران در بهار و تابستان می‌پردازیم که سفر به آنها می‌تواند تجربه‌ای خاطره‌انگیز و لذت‌بخش را برای شما رقم بزند.


شمال ایران

بهترین روستاهایی که در شمال ایران هستند و می توانید در فصل تابستان و بهار به آنها سفر کنید، از قرار زیر هستند:

ماسوله، گیلان


ماسوله، روستایی پلکانی با معماری خاص و طبیعتی سرسبز در استان گیلان است که در بهار و تابستان مملو از گل‌های رنگارنگ و درختان سر به فلک کشیده می‌شود. قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های ماسوله و چشیدن غذاهای محلی لذیذ این روستا، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

ماسوله

فیلبند، مازندران


فیلبند، روستایی ییلاقی در استان مازندران است که به دلیل ارتفاع زیاد، در بیشتر مواقع سال در میان ابرها قرار دارد. این روستا در بهار و تابستان با آب و هوای خنک و دلنشین، مکانی ایده‌آل برای فرار از گرمای طاقت‌فرسای شهرها است.

فیلبند، مازندران

جواهرده، مازندران


جواهرده، روستایی ییلاقی دیگر در استان مازندران است که به دلیل طبیعت بکر و چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز، به بهشت گمشده ایران معروف است. جنگل‌های انبوه، دشت‌های سرسبز و آبشارهای خروشان، جواهرده را به یکی از زیباترین روستاهای ایران در بهار و تابستان تبدیل کرده است.

جواهرده


غرب ایران


بهترین روستاهایی که در غرب ایران هستند و می توانید در فصل تابستان و بهار به آنها سفر کنید، از قرار زیر هستند:

اورامانات، کردستان


اورامانات، منطقه‌ای کوهستانی در استان کردستان است که به دلیل معماری پلکانی و طبیعت بکر، به ماسوله کردستان معروف است. در بهار و تابستان، سرسبزی و طراوت این منطقه به اوج خود می‌رسد و مناظر چشم‌نوازی را خلق می‌کند.

هجیج، کرمانشاه


هجیج، روستایی پلکانی در استان کرمانشاه است که به دلیل معماری خاص و باغ‌های سرسبز، به نگین اورامانات معروف است. قدم زدن در کوچه‌های سنگفرش هجیج و چشیدن طعم لذیذ گیوه‌های محلی، تجربه‌ای منحصر به فرد را برای شما رقم خواهد زد.

سیرچ، کرمان


سیرچ، روستایی ییلاقی در استان کرمان است که به دلیل آب و هوای خنک و طبیعت سرسبز، به بهشت کویر معروف است. در بهار و تابستان، سیرچ مکانی ایده‌آل برای فرار از گرمای سوزان کویر و لذت بردن از طبیعت خنک و دلنشین است.

سیرچ


جنوب ایران


بهترین روستاهایی که در جنوب ایران هستند و می توانید در فصل تابستان و بهار به آنها سفر کنید، از قرار زیر هستند:

مند، بوشهر


مند، روستایی در استان بوشهر است که به دلیل معماری خاص و نخلستان‌های سرسبز، به ونیز ایران معروف است. در بهار و تابستان، مند با آب و هوای گرم و شرجی، تجربه‌ای متفاوت از سفر به یک روستای ایرانی را برای شما رقم خواهد زد.

مند، بوشهر

کوشک، هرمزگان


کوشک، روستایی در استان هرمزگان است که به دلیل معماری منحصر به فرد و طبیعت بکر، به ماسوله جنوب معروف است. در بهار و تابستان، کوشک با آب و هوای گرم و خشک، تجربه‌ای متفاوت از سفر به یک روستای ایرانی را برای شما رقم خواهد زد.

کوشک، هرمزگان


مرکز ایران


بهترین روستاهایی که در مرکز ایران هستند و می توانید در فصل تابستان و بهار به آنها سفر کنید، از قرار زیر هستند:

ابیانه، اصفهان


ابیانه، روستایی تاریخی در استان اصفهان است که به دلیل معماری خاص و بافت تاریخی، به روستای سرخ معروف است. در بهار و تابستان، ابیانه با آب و هوای خنک و دلنشین، مکانی ایده‌آل برای سفر و گشت و گذار است.

ابیانه، اصفهان

خور، اصفهان


خور، روستایی در استان اصفهان است که به دلیل وجود کویر ابوزیدآباد، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منحصر به فردی را دارا است. در بهار و تابستان، شب‌های پرستاره کویر ابوزیدآباد، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

میمند، کرمان


میمند، روستایی در استان کرمان است که به دلیل قدمت طولانی و معماری خاص، به شهر زیرزمینی معروف است. در بهار و تابستان، میمند با آب و هوای خنک و دلنشین، مکانی ایده‌آل برای فرار از گرمای سوزان کویر است.

میمند، کرمان


جمع بندی


نکاتی برای سفر به روستاهای ایران


  • قبل از سفر، اطلاعات کافی درباره روستای مورد نظر خود کسب کنید.

  • با توجه به فصل سفر، لباس و تجهیزات مناسب به همراه داشته باشید.

  • به فرهنگ و آداب و رسوم مردم محلی احترام بگذارید.

  • از طبیعت روستا محافظت کنید و از ریختن زباله در محیط زیست خودداری کنید.

سفر به روستاهای ایران، فرصتی برای تجربه زندگی ساده و صمیمی روستاییان، آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم محلی و لذت بردن از طبیعت بکر و چشم‌نواز است. با انتخاب یکی از روستاهای معرفی شده در این مقاله، می‌توانید سفری خاطره‌انگیز و لذت‌بخش را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

علاوه بر روستاهای ذکر شده، ایران دارای روستاهای بسیار زیبا و دیدنی دیگری نیز است که در این مقاله به آنها اشاره نشده است. شما می‌توانید با جستجو در اینترنت و با توجه به سلیقه خود، روستای مورد نظر خود را برای سفر انتخاب کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو