پارک جنگلی قرق و امکانات تفریحی و رفاهی آن

پارک جنگلی قرق و امکانات تفریحی و رفاهی آن


منبع: آرگا

166

1399/2/22

22:40


پارک جنگلی قرق یکی از مهم ترین جاذبه های طبیعی توریستی در گرگان است جاذبه های این پارک بسیار زیبا است و خیلی از علاقه مندان و گردشگرانی که قصد سفر به گرگان را دارند از این جاذبه دیدنی نیز بازدید می کنند. از چشم اندازهای زیبا و مهم در این پارک می توان به طبیعت جنگلی آن اشاره کرد سرسبزی و طبیعت این منطقه بسیار بکر است و توصیه می کنیم از نزدیک چشم انداز آن را مشاهده کنید.

این پارک بسیار عظیم است و به دلیل امکانات تفریحی متعددی که دارد بسیار مورد توجه گردشگران است چشم اندازهای جنگلی که در این پارک وجود دارد بسیار وسیع است و ویژه علاقه مندان به طبیعت گردی است این پارک از جاذبه های طبیعی در گرگان به شمار می آید و در تمام ساعت های روز نیز بازدیدکننده دارد. این پارک در فاصله ۲۴ کیلومتری از گرگان واقع شده است و یکی از جاذبه های دیدنی مهم در گرگان به شمار می آید بخش های مختلفی که در این فضای جنگلی وجود دارد شامل باغ وحش، پارک بازی و امکانات و تجهیزات رفاهی است که راحتی و لذت گشت و گزار را برای علاقه مندان دو چندان می کند. بی شک در تمام دنیا جاذبه های جنگلی و پارک از امکان مهمی هستند که علاقه مندان زیادی را به خود جذب می کنند در این منطقه نیز با وجود چشم اندازهای بکر طبیعی که وجود دارد هر ساله گردشگران زیادی به این منطقه سفر می کنند. بهتر است در سفر خود به این منطقه امکانات و تجهیزات لازم را باید به همراه داشته باشید همچنین توصیه می شود تا گشت و گزار خود را گروهی انجام دهید به این شکل می توانید سفری خاطره انگیز به این منطقه جنگلی گرگان داشته باشید.

پارک زیبای قرق

 پارک جنگلی قرق را بیشتر بشناسید:

یکی از بخش های مهم و پر بازدیدی که در این پارک وجود دارد بخش حیات وحش آن است در حیات وحش گونه های مختلفی از حیوانات وجود دارند که می توانید از نزدیک آن ها را مشاهده کنید این پارک در شهرستان گرگان و در فاصله ۲۴ کیلومتری از آن واقع شده است. این منطقه به لحاظ زیبست بومی نیز دارای اهمیت است زیرا گونه های جانوری متعددی در آن نگهداری و محافظت می شوند جالب است دانید در این پارک گونه هایی از گوزن قرمز نیز نگهداری می شوند که دارای ارزش زیست محیطی و جانوری بسیار بالایی هستند. این پارک به عنوان یکی از مهم ترین تفرجگاه هایی محسوب می شود که در گرگان قرار دارد و در میان گردشگران و علاقه مندان بسیار جذاب است بهره برداری هایی که از این پارک می شود بسیار گسترده است و دارای اهمیت بسیار بالایی است.

چشم انداز پارک قرق

اگر قصد سفر به گرگان را دارید و می خواهید از جاذبه های توریستی و دیدنی های گرگان بازدید کنید ابتدا باید اطلاعات گردشگری خود را درباره این منطقه از ایران بالا ببرید در این مقاله نیز می توانید درباره یکی از پارک های جنگلی گرگان با نام پارک قرق اطلاعات گردشگری زیادی کسب کنید و بیشتر با این منطقه تفیحی و تفرجگاه آشنا شوید.

حیات وحش پارک جنگلی:

همانطور که اشاره شد یکی از بخش های مهم در پارک جنگلی قرق گرگان بخش حایت وحش آن است در این منطقه گونه های نادری از گوزن های قرمز نگهداری می شوند تکثیر این گونه از حیوانات در این منطقه دارای اهمیتی بسیار زیادی است از این رو برخی از مناطق آن محافظت شده است. این منطقه به زیستگاه و پرورشگاه مارال های قرمز ایرانی نیز شهرت دارد شما گردشگران و علاقه مندان می توانید در فصل های مختلفی از سال به این منطقه سفر کنید و از طبیعت زیبای آن نیز دیدن نمایید.

پارک جنگلی قرق

طبیعت و جاذبه های پارک جنگلی:

این پارک دارای چشم اندازهای جنگلی بسیار زیادی است و سرسبز است گونه های مختلف گیاهی که در این پارک جنگلی یافت می شوند شامل بلوط، افرا، نمدار، خرمندی، توسکا و قشلاقی است این منطقه یک رویشگاه جنگلی انجلی و ممرزستانی است و تنوع گیاهی که در آن یافت می شود بسیار با اهمیت می باشد. یکی از مراکز گردشگری که در نزدیکی این پارک جنگلی قرار گرفته است موزه مردم شناسی علی آباد کتول است این موزه نیز دارای جذابیت های گردشگری بسیاری است که می توانید از آن دیدن نمایید.

مساحت این پارک ۶۵۰ هکتار است و به دلیل جاذبه های طبیعی رنگارنگی که دارد بسیار مورد توجه علاقه مندان می باشد همانطور که بیان شد اهمیت زیست محیطی این پارک و تنوع گیاهی و جانوری که دارد موجب جلب توجه خیلی از گردشگران و علاقه مندان می شود. همچنین با وجود گوزن های قرمز نیز جذابیت های این پارک جنگلی برای دوست داران حیوانات و طبیعت دو چندان خواهد شد خیلی از گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند به دلیل داشتن چشم اندازهای زیبا از طبیعت آن عکس برداری می کنند و این لحظات خاطره انگیز را ثبت می کنند.

پارک قرق گرگان

امکانات تفریحی پارک جنگلی:

پارک جنگلی قرق دارای امکانات تفریحی بسیار زیادی است سرویس بهداشتی، پوشش شبکه، بوفه، اقامتگاه و رستوران از امکانات مهمی است که در این پارک جنگلی برای گردشگران ارائه می شود و راحتی سفر را برای این عزیزان به همراه دارد. این پارک در فاصله ۲۴ کیلومتری از گرگان و در مسیر جاده اصلی آن واقع شده است که با استفاده از تابلوهای راهنمایی می توانید مسیر این پارک را به راحتی پیدا کنید.

معرفی مکان های دیدنی گرگان اطلاعات گردشگری بسیار مهمی را برای علاقه مندان ارائه می دهد به ویژه می توان به یکی از دیدنی های مهم که این پارک جنگلی زیبا است اشاره کرد جدای از این پارک می توان به جاذبه های تاریخی و آثار باستانی ارزشمند در این منطقه نیز اشاره کرد جاذبه هایی که قدمت تاریخی آن ها به ۵۰۰۰ سال پیش باز می گردد و متعلق به دوران قاجاریان است. موزه گرگان یکی از این جاذبه های تاریخی است که پیشنهاد می کنیم از آن دیدن کنید این موزه دارای مجموعه ای از لوازم، اشیا و مجسمه های تاریخی است که بسیار مورد توجه علاقه مندان است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو