بهترین مقاصد گردشگری و دیدنی های فصل پاییز در ایران

بهترین مقاصد گردشگری و دیدنی های فصل پاییز در ایران


منبع: آرگا

113

1399/7/9

10:29


آشنایی با مهم ترین دیدنی های و چشم اندازهای فصل پاییز می تواند برای گردشگر و توریستی جذابیت داشته باشد در منطقه ایران این فصل دارای زیبایی های خاصی است و در گوشه و کنار آن چشم اندازهای پاییزی زیادی وجود دارند. شما گردشگران برای دیدن طبیعت بکر پاییزی می توانید به بکرترین مناطق ایران سفر کنید مناطقی همچون دشت ها و باغ های که دارای زیبایی های خاصی هستند.

بهترین مقاصد گردشگری و دیدنی های فصل پاییز در ایران

پاییز یکی از فصل های زیبا و پر جاذبه است که در بسیاری از نقاط دنیا دارای جذابیت های مختلفی است در این فصل شما می توانید چشم اندازهای بسیار زیبایی را مشاهده کنید و از طبیعتی زیبا و بکر دیدن کنید همچنین وجود آب و هوای معتدل و مطبوع این انکان را به شما می دهد تا دلپذیری و آرامش این فصل را بیشتر تجربه کنید. خیلی از افراد با این فصل زیبا و پر جاذبه خاطرات دارند و با قدم زدن در خیابان های شهر و کوچه باغ های مختلف می توانند جاذبه هایی بسیار دیدنی را مشاهده کنند. اما دیدنی های فصل پاییز در نقاط مختلفی از ایران متنوع است و در هر یک از مناطق جذابیت های دیدنی مختلفی وجود دارند خیلی از گردشگران با فرا رسیدن این فصل از سال راهی سفر به مناطق ییلاقی خود می شوند و برای سکونت این مناططق را انتخاب می کنند در این کشور مناطق مختلفی هستند که دارای طبیعت های بکر پاییزی باشند و ما نیز در این بخش قصد داریم تا این طبیعت های بکر و دیدنی را برای این فصل به شما معرفی کنیم. شاید بهتر باشد تا در این بخش با یکی از مناطق زیبا در این فصل آشنا شوید منطقه الموت که با فرا رسیدن فصل پاییز از زیبایی های ویژه ای برخوردار است و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند در دامنه های این منطقه شاهد چشم اندازهای پاییزی هستید که باید از نزدیک آن ها را مشاهده کنید.

دیدنی های فصل پاییز را در ایران بیشتر بشناسید:

فصل پاییز دارای زیبایی های مختلفی است در این فصل شما می توانید چشم اندازهایی را مشاهده کنید شاید تا پیش از این در تابلوها و پوسترها دیده باشید اما خوب است که کمی با واقعیت رو به رو شوید و این چشم اندازهای پاییزی را از نزدیک و در ایران مشاهده کنید.

 

روستای افجه:

این روستا از مهم ترین جاذبه های گردشگری در فصل پاییز است روستایی بکر با آب و هوای بسیار مطبوع و معتدل که در فصل پاییز دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی است دشت ها و مراتع وسیع در این روستا و در فصل بهار بسیار دیدنی هستند. طبیعت زیبا و پاییزی این مزارع موجب می شود تا هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا به این منطقه سفر کنند و از جاذبه های پاییزی این روستا دیدن نمایند یکی از زیباترین چشم اندازهای این روستا طبیعت زیبای آبشاری است که در این روستا واقع شده است و با نام آبشار پسچویک از آن یاد می شود این آبشار ۱۵ متر ارتفاع دارد و دارای مناظر بسیار زیبایی است. همانطور که می دانید چشم اندازهای پاییزی در هر یک از مناطق ویژگی های مشابهی دارند در این منطقه نیز می توانید برگ های پاییزی آب و هوای بارانی را مشاهده کنید که با قدم زدن در طبیعت این روستا و از نزدیک می توانید چنین جاذبه هایی را نظاره گر باشید.

دیدنی های فصل پاییز

دشت لار:

دیدنی های فصل پاییز در دشت لار نیز  بسیار تماشایی است و توصیه می کنیم با فرا رسیدن این فصل از زیبایی های دشت لار نیز دیدن کنید این دشت نه تنها جذابیت های طبیعی دارد بلکه به دلیل قدمت خود ارزش تاریخی بالایی دارد. این دشت دارای زیباترین چشم اندازهای پاییزی است و یکی از مناطق خوش آب و هوا در اطراف تهران به شمار می آید چشم اندازهای این دشت به ویژه در مناطق کوهپایه ای دیدنی ار است به ویژه اینکه دارای تنوع گیاهی و جانوری می باشد. این دشت همانند یک تابلوی نقاشی می ماند که نظیر آن را در کمتر جایی می توانید مشاهده کنید.

جاذبه های پاییز

نایبند:

بد نیست در این فصل سری به طبس و منطقه زیبای نایبند بزنید این کویر پلکانی که همانند ماسوله است دارای زیبایی های بی حدی است در فصل پاییز نیز زیبایی آن دو چنان می شود همچنین در این فصل آب و هوای این منطقه معتدل تر می شود از گزمای کویری آن کاسته می شود از این رو می تواند با خیال راحت و آسوده در این منطقه کویری گشت و گزار کنید. نخلستان ها و کشتزارهای گندم در این فصل و در این منطقه زیبایی خاصی را به خود می گیرند این منطقه دارای باغ های مختلف میوه است و از نواحی اطراف خود نیز به مناطق مختلفی متصل می شود. قدمت نایبند بسیار بالا است و به دوران نادرشاه باز می گردد و در آن آثار و مجموعه های تاریخی بسیار ارزشمندی یافت شده اند که بادی از نزدیک آن ها را ببینید.

زیبایی های پاییز

ناهارخوران:

طبیعت زیبای ناهارخوران تا لندویل در فصل پاییز بسیار ستودنی است به ویژه طبیعت جنگلی آن که رنگی زرد و نارنجی و سبز به خود می گیرد و تلفیق این رنگ ها می تواند توجه هر گردشگری را به خود جلب کند بنابراین یکی از مقاصد گردشگری و جاذبه های فصل پاییز در ایران و در نواحی شمالی این کشور این منطقه جنگلی توریستی است که دارای امکانات تفریحی بسیار مناسبی نیز می باشد و می تواند توجه شما را به خود جلب کند. قدم زدن در میان این جنگل و چشم اندازهای جنگلی بسیار دلنشین است به ویژه زمانی که در این جنگل ها باران می بارد دریاچه زیبایی که در این نزدیکی وجود دارد نیز در فصل پاییز دیدنی تر خواهد شد. معرفی مکان های دیدنی گرگان در لینک می تواند شما را با جاذبه های بیشتری از این استان و دیگر نواحی پاییزی آن آشنا کند.

طبیعت پاییز

دیدنی های فصل پاییز در بسیاری از مناطق ایران دوست داشتنی هستند در ایران طبیعت دوست داشتنی  پاییزی بسیار زیادی وجود دارند هر یک از این زیبایی ها و طبیعت های پاییزی می تواند برای شما گردشگران مورد توجه باشد و باید از نزدیک این جاذبه های تماشایی را مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو