دریاچه توشن گرگان با چشم اندازهای بی نظیر و بکر

دریاچه توشن گرگان با چشم اندازهای بی نظیر و بکر


منبع: آرگا

11

1401/9/9

10:10


گرگان شهری پر از جاذبه های دیدنی و بکر است. شهری که به دلیل وجود دریاچه توشن شگفتی های بیشتری دارد. این دریاچه دارای یک سد خاکی بوده و دارای درختانی تنومند و سرسبز است.

دریاچه توشن یکی از وسیع ترین دریاچه های گرگان بوده که در روستایی زیبا و بکر با همین نام واقع شده است. این دریاچه زیبا چشم اندازهای مهمی برای گردشگران دارد. سد خاکی که در این منطقه واقع شده است، محل مناسبی برای گشت و گزار مسافران و گردشگران خواهد بود. در این بخش با زیبایی های این دریاچه بیشتر آشنا می شوید.

چشم انداز توشن

دریاچه توشن

قبل از راه افتادن به این دریاچه دیدنی و زیبا باید درباره آن بیشتر بدانید. فضای جذاب این دریاچه از یک سو و از سوی دیگر طبیعت سرسبز اطراف آن موجب شده تا گردشگران زیادی به این نواحی جذب شوند. این دریاچه امروزه یکی از جاذبه های بکر گرگان بوده و گونه های جانوری و گیاهی متعددی نیز دارد.

دیدنی های دریاچه توشن

از ویژگی های مهم در این دریاچه می توان به آبزیان و طبیعت بکر این منطقه اشاره کرد. لذت سفر به این نواحی بیش از این ها است و شما می توانید، لذت یک سفر خاطره انگیز را به این منطقه داشته باشید. مسیر دسترسی به این دریاچه نیز بسیار ساده است. شما در طی مسیر می توانید از جاذبه های سرسبز و متعدد دیگری بازدید کنید. این دریاچه از دیدنی های گرگان است.

نمایی از سد توشن

تقابل دریاچه و جنگل:

این آب های زلال و شفاف در جنوب شهر گرگان و در دهستان انجیرآب و دامنه های سرسبز توشن واقع شده است. دامنه های این روستا بسیار سرسبز و مرتفع می باشد. زیبایی و طبیعت محسورکننده این نواحی از نزدیک دیدنی تر هستند. شما با طبیعت گردی به این نواحی تجربه ای خاطره انگیز خواهید داشت. این دریاچه یا آب بندان آن با قرارگیری در حاشیه روستا دیدنی تر شده اند.

دیدنی های توشن

این دریاچه را می توان یک سد خاکی تاریخی دانست. آب این دریاچه از چشمه ای در نزدیکی النگدره تامین می شود. سه طرف این جنگل را نواحی سرسبزی فراگرفته اند. جنگل های النگدره نیز شگفتی زیادی دارد. ماهی های رنگارنگ با آب های زلال و شفاف موجب شده اند تا این منطقه بکر مکانی برای استراحت گردشگران باشد. در معرفی مکان های دیدنی گرگان می توانید از زیبایی این دریاچه بازدید کنید.

جاذبه های توشن

تفریحات توشن:

دریاچه توشن دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی متعددی است. در مسیر رسیدن به این دریاچه زیبا نیز از شگفتی های زیادی بازدید می کند. جاده جنگلی که به این مسیر می رسد، آرام و بی نظیر است. شما با کمپ زدن در این نواحی می توانید، یک روز آرام را سپری کنید. درختان این منطقه تنومند و سر به فلک کشیده اند. این منطقه خالی از لطف الهی نیست.

سد زیبای توشن

یکی از تجربه های دل انگیز برای شما عزیزان ماهی گیری می باشد. این دریاچه و سد خاکی وسیع آن مکان مناسبی برای ماهیگیری است. این نواحی همچنین برای ثبت تصاویر خاطره انگیز مناسب خواهد بود. شما می توانید، زیباترین عکس ها را در این نواحی ثبت کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو