جاذبه‌های چابهار که دیگر حال خوبی ندارند

منبع: زیبامون

5

1402/4/11

12:26


سیستان بلوچستان هنوز زیبایی‌های را در کنار جاذبه‌های گردشگری فراموش‌شده خود در دل دارد. برای به تماشا نشستن آن‌ها مطالبی را با شما در میان می‌گذاریم.

جاذبه‌های چابهار که دیگر حال خوبی ندارند

اگر می‌خواهید به چابهار سفر کنید باید بگویم قرار است به استان فراموش‌شده سیستان بلوچستان بروید. منطقه‌ای فراموش‌شده که با کشورهای پاکستان و افغانستان هزاران کیلومتر مرز مشترک دارد. باوجود مرزهای مشترک بازهم مردمان منطقه سیستان و بلوچستان بسیار محروم زندگی می‌کنند.

بااینکه این شهر و استان از منظر تاریخ و جاذبه‌های فرهنگی بسیار غنی است. داستان‌های رمزآلودی در دل این طبیعت ناشناخته وجود دارد که اگر به آن آگاه شوید بدون شک هوش از سر شما خواهد رفت. در ادامه سعی بر آن داریم تا بر اساس شناختی که در راستای جاذبه‌های گردشگری فراموش‌شده چابهار به دست آورده‌ایم. مطالبی را برای این مهم به اطلاع شما عزیزان برسانیم. برای اطلاع از قیمت تور کیش و قیمت تور چابهار نیز می‌توانید به وب‌سایت علی بابا سری بزنید.

جاذبه های گردشگری چابهار

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری فراموش‌شده

سیستان بلوچستان هنوز زیبایی‌های را در کنار جاذبه‌های گردشگری فراموش‌شده خود در دل دارد. برای به تماشا نشستن آن‌ها مطالبی را با شما در میان می‌گذاریم.

دریاچه سر دریا خاش عروس فراموش‌شده

عروس فراموش‌شده سیستان بلوچستان جایی نیست مگر دریاچه سر دریا خاش که دیدن آن خارج از لطف نیست. این دریاچه براثر فروریختن کوه و مسدود شدن دهانه‌ی خروجی آب به‌صورت کاملاً طبیعی به وجود آمده است. به شکلی که در قسمت جنوبی این دریاچه هنوز سنگلاخ‌ها به چشم می‌آیند. آب این دریاچه از چشمه‌های شیرین آبک زیر تأمین می‌شود. آب این چشمه حتی در گرم‌ترین روزهای سال نیز سرمای خود را حفظ کرده است. به‌گونه‌ای که اصلاً آب‌تنی کردن در آن غیرممکن است؛ زیرا از خوردن این آب دندان‌های شما یخ می‌زند. کافی است چند دقیقه دست خود را در آب نگه‌دارید تا متوجه عمق سرمای آن شوید. آب این دریاچه در هر فصل متناسب با میزان بارندگی صورت گرفته متغیر است و نقش بسیار اثرگذاری را در این منطقه به‌جای گذاشته است. پس اگر می‌خواهید در دل گرمای سیستان بلوچستان عمیق‌ترین سرما را تا مغز و استخوانتان تجربه کنید به این دریاچه زیبا سری بزنید.

تور چابهار

 قایق‌سواری و ماهی گیری در دریاچه سر دریا خاش

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری که شما می‌توانستید در سیستان و بلوچستان و استان چابهار آن را تجربه کنید. ماهیگیری و قایق‌سواری در دریاچه بود که این روزها دیگر مثل روزهای اول به قوت خود باقی نیست. دلیل این امر هم چیزی نیست مگر کم شدن عمق آب که این گردشگری را از میان برداشته است.

البته که شما اگر از سمت کوه تفتان و روستای باستانی تمندان به این منطقه سری بزنید. شاید هنوز هم بتوانید پوشش‌های گیاهی از درختان بادام‌کوهی و زیتون وحشی را مشاهده کنید. شاید اولین تصوری که از سیستان و بلوچستان به ذهن شما می‌آید فقر و بی‌آب‌وعلف بودن این منطقه باشد که تماشای آن را از ذهن شما بی‌معنی کند. باوجوداینکه دیگر در این منطقه شما نمی‌توانید شاهد هیاهوی گذشته باشید، اما هنوز زیبایی‌های را در دل خود پنهان دارد.

حیات‌وحش و گاندوهای خجالتی سیستان

اگر می‌خواهید عجیب‌ترین حیوان در ایران را مشاهده کنید. به شما توصیه می‌شود به تماشای گاندوهای سیستانی بپردازید. شاید این تمساح پوزه‌کوتاه در رده جاذبه‌های گردشگری چابهار جایی نداشته باشد؛ اما بدون شک تماشای بزرگ‌ترین خزنده‌ای است که در طی 65 سال هنوز نسل آن منقرض نشده است زیبایی‌های خود را دارد.

گاندو به نام راه روندی روی شکم، چابهار را به‌عنوان زیست‌گاه خود انتخاب کرده است؛ اما کمتر کسی است که برای دیدن این خزنده زیبا سفر به چابهار را در اولویت مسافرت‌های تفریحی خود قرار دهد. مردم سیستان بر این باورند از روزی که این حیوان هجرت کرد و بسیاری از آن‌ها مردند قحطی و خشک‌سالی به سمت سیستان آمد. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که سبب شده است این حیوان رو به انقراض برود سیلاب‌های شایع در محل زندگی آن‌ها است. این حیوان‌های خجالتی با دیدن شما راه خود را کج می‌کنند و به سمت دیگری می‌روند و همین امر شاید یکی از دلایل جذابیت تماشای آن‌ها به شمار می‌آید.

چابهار

 کلام آخر پیرامون جاذبه‌های گردشگری فراموش‌شده

همان‌طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید. تماشای چابهار به دلیل فقر و محرومیت مردم سیستان شاید در قدم اول امر قابل قبولی را برای تفریح در ذهن شما تداعی نکند. بااین‌وجود باید بگویم حتی طبیعت فراموش‌شده و حیات‌وحش رو به انقراض این شهر هم هنوز زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را در دل خود پنهان دارد.

شما می‌توانید به دریاچه خاش بروید و در دل گرما سرمای عمیقی را تجربه کنید. یا اینکه به سمت روستای در دل رشته‌کوه تفتان بروید و به درختان زیبا و گونه‌های از ماهی‌های متنوع را در این دریاچه و فضای اطرافش تماشا کنید. البته که ماهیگیری و اُتراق کردن در این فضا دیگر شبیه گذشته نیست و نیاز به تور لیدر ماهر است. در پایان هم می‌توانیم به طبیعت وحش و گاندوهای مشهور سیستان اشاره داشته باشیم که در حال انقراض است. امیداست مطالب ارائه‌شده در راستای این معرفی موردتوجه شما عزیزان قرارگرفته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به‌منظور قیمت تور کیش و قیمت تور چابهار نیز می‌توانید به وب‌سایت علی بابا سری بزنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو