بیوگرافی مهران مدیری ؛ فیلم شناسی، جوایز و زندگی شخصی

بیوگرافی مهران مدیری ؛ فیلم شناسی، جوایز و زندگی شخصی


منبع: پلازا

8

1402/4/12

01:42


بیوگرافی مهران مدیری ؛ فیلم شناسی، جوایز و زندگی شخصی

مهران مدیری یکی از بهترین طنزپردازان و بازیگران کشور ایران محسوب می‌شود که با آثار خود، خاطرات زیبایی برای مخاطبان ایرانی ساخته است. در این مقاله قصد داریم به سراغ بیوگرافی مهران مدیری برویم.

مهران مدیری فروردین سال 1346 در تهران متولد شد. او سابقه کارگردانی، بازیگری، خوانندگی، دوبلوری و تهیه‌کنندگی را در کارنامه خود دارد. از آثار شاخصی که وی به عنوان کارگردان و بازیگر در آن‌ها حضور داشته است می‌توان به ساعت خوش، شب‌های برره، ویلای من، مرد هزار‌چهره و قهوه تلخ اشاره کرد. او در حال حاضر یک برنامه تلویزیونی به نام دورهمی را روی آنتن تلویزیون اجرا می‌کند. مجله آنلاین نیوزویک آمریکا در سال 1388 او را در زمره 20 فرد قدرتمند ایران قرار داد. در ادامه تمام فعالیت‌های هنری مهران مدیری را مرور کرده و ابعاد زندگی شخصی این بازیگر را نیز بیان خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

بیوگرافی مهران مدیری

مهران مدیری در 18 فروردین 1346 در تهران متولد شد. خانواده مدیری اصالتا اراکی هستند ولی خود او در تهران به دنیا آمده است. اگر کنجکاو سن مهران مدیری هستید باید بگوییم که سن مهران مدیری در سال ۱۴۰۱ به سن ۵۵ سالگی رسید. در ادامه زندگینامه کامل مهران مدیری را بیان می‌کنیم.

درخت گردو مهران مدیری / زندگی نامه مهران مدیری

دوران جوانی

مهران مدیری در خانواده‌ای هنردوست چشم به جهان گشود. او در دوران نوجوانی و قبل از ورود به دانشگاه در چند نمایش به عنوان بازیگر حضور یافت. مدیری برای تحصیلات آکادمیک در رشته تئاتر وارد دانشگاه شد، اما به دلیل عزیمت به جبهه تحصیلات خود را نیمه‌کاره رها کرد.

وی در سال 1372 وارد عرصه نمایش تلویزیونی شد و در مجموعه تلویزیونی نوروز 72 به عنوان بازیگر به ایفای نقش پرداخت. مدیری در بهمن ماه همان سال مجموعه کمدی پرواز 57 را کارگردانی کرد. او که پتانسیل هنری و طنازی خود را نشان داده بود، در سال 1373 مجموعه ماندگار و پرحاشیه طنز «ساعت خوش» را کارگردانی کرد و پس از روی آنتن رفتن این مجموعه، برخی از دست‌اندرکاران آن از جمله خود مدیری تا 3 سال از هرگونه فعالیت هنری منع شدند.

زندگی خانوادگی و فرزندان

زندگینامه کامل مهران مدیری / مهران مدیری در خندوانه

ازدواج مهران مدیری به سال‌های بسیار دور بر می‌گردد که حاصل آن دو فرزند به نام‌های فرهاد و شهرزاد است. همسر مهران مدیری نیز اهل هنر و فارغ‌التحصیل رشته ادبیات است. متاسفانه از بیوگرافی همسر مهران مدیری خبر نداریم و گفته شده نه خود این بازیگر و نه همسرش علاقه ای به منتشر شدن خبری درباره زندگی شخصی خود ندارند. فرهاد مدیری متولد سال 1370 است که در رشته موسیقی فعالیت می‌کند و یک‌بار هم در مجموعه «جُنگ 77» در نقش کودکی پدر بازی کرده است. شباهت دو فرزند این بازیگر به پدر زیاد است. خصوصا پسر او که گویی نسخه قد بلند شده از پدر خود به نظر می‌رسد، قد مهران مدیری 176 سانتی است. همچنین درباره فعالیت های این بازیگر در صفحات اجتماعی باید گفت که در بیوگرافی مهران مدیری از زبان خودش می‌خوانیم که او هیچ فعالیتی در دنیای مجازی نداشته و پیج رسمی مهران مدیری عملا وجود ندارد.

شهرزاد مدیری فرزند دوم خانواده و متولد سال 1375 است. او در یک کمپانی طراحی لباس تحت عنوان لورلای فعالیت می‌کند. در  بیوگرافی مهران مدیری و همسرش می‌‌خوانیم که آن‌ها خیلی اهل رسانه و شبکه‌های اجتماعی نیستند و تصاویر با کیفیتی از آن‌ها موجود نیست. حتی شایعه ای از جدایی و علت جدایی مهران مدیری از همسرش پخش شد که کسی از اعضای خانواده به آن واکنشی نشان نداد.

علت جدایی مهران مدیری از همسرش

کارنامه هنری مهران مدیری

در ادامه زندگی نامه مهران مدیری به معرفی آثار او می‌پردازیم. او پس از مجموعه طنز «جُنگ 77» فعالیت‌های بسیاری در زمینه بازیگری، کارگردانی و موسیقی انجام داده است که در ادامه هر یک را مختصراً توضیح خواهیم داد.

سریال های تلویزیونی

مهران مدیری در سال 1368 فعالیت هنری خود را با گویندگی در برنامه «داستان شب» در رادیو آغاز کرد. سپس در مجموعه تلویزیونی نوروز 72 زیر نظر داریوش کاردان در کنار بازیگرانی همچون فریبا متخصص، مرحوم داود اسدی و ارژنگ امیرفضلی به ایفای نقش پرداخت. مدیری در همان سال نیز در یک فیلم سینمایی به کارگردانی تهمینه میلانی با نام «دیگه چه خبر» به عنوان دستیار طراح صحنه حضور یافت.

درخت گردو مهران مدیری / زندگی نامه مهران مدیری

در سال 1372 مدیری در کنار بازیگران بزرگی مانند دانیال حکیمی و مرحوم جمشید مشایخی در سریال «باغ گیلاس» بازی کرد که در سال 1372 روی آنتن تلویزیون رفت. پس از آن مهران مدیری به طور حرفه‌ای وارد عرضه کارگردانی مجموعه‌های طنز شد. در سال 1372 با یک تیم فوق‌العاده از بازیگرانی نظیر رضا عطاران، نصرالله رادش و نادر سلیمانی مجموعه طنز «پرواز 57» را کارگردانی کرد که به مناسبت دهه فجر از صداوسیما پخش شد.

ساعت خوش

مدیری پس از کسب موفقیت مجموعه پرواز 57، بار دیگر با یک سریال طنز مهمان خانه‌های مردم شد؛ این بار با یک تیم بسیار قوی‌تر که اکثر بازیگران آن از طریق همین مجموعه به دنیای سینمای طنز وارد شدند.

مهران مدیری در خندوانه / بیوگرافی همسر مهران مدیری

بازیگرانی نظیر حمید لولایی، رضا شفیعی جم، رضا عطاران و سعید آقاخانی به بهترین شکل در مجموعه تلویزیونی ساعت خوش به بازی گرفته شدند. اما این مجموعه در روزهای اوج خود به دلایلی نامعلوم توبیخ شد و برخی بازیگران آن از جمله خود مدیری برای مدتی ممنوع‌التصویر شدند.

پاورچین

همسر مهران مدیری / سن مهران مدیری

مدیری سریال‌های طنز 90 قسمتی بسیاری نظیر پلاک 14، نود شب، ببخشید شما و سال خوش را کارگردانی کرده است؛ اما بهترین اثر وی پس از مجموعه ساعت خوش سریال طنز پاورچین محسوب می‌شود.

وی در سال 1381 به همراه نویسنده خوش‌ذوق، پیمان قاسم خانی روستای خیالی به نام «برره» را خلق کردند تا برخی از سنت‌های نادرست مردمان آن را در قالب کنایه و طنز مورد انتقاد قرار دهند. مدیری برای این سریال از بازیگرانی نظیر جواد رضویان، ساعد هدایتی، سحر زکریا و شقایق دهقان استفاده کرد.

نقطه چین

پیج رسمی مهران مدیری

مدیری در سال 1383 مجموعه طنز نقطه‌چین را برای پخش از شبکه سوم سیما کارگردانی کرد. بازی کمدی تحسین‌برانگیز رضا شفیعی جم در نقش «بامشاد» از نکات حائز اهمیت این مجموعه تلویزیونی بود. علاوه بر مدیری و شفیعی جم، بازیگران دیگری نظیر محمدرضا هدایتی، سحر جعفری جوزانی و سیامک انصاری نیز در این سریال حضور داشتند.

شب های برره

قد مهران مدیری

مدیری بازهم برای جذب مخاطب بیشتر به سراغ برره رفت؛ روستایی خیالی با مردمان و رسوم عجیب که میزبان یک خبرنگار تبعیدی دوران پهلوی بود. اصطلاحات و تکیه کلام‌های بازیگران این سریال تا مدت‌ها مورد استفاده مردم قرار می‌گرفت. مدیری در این ‌سریال با بازیگرانی نظیر سیامک انصاری، رضا شفیعی جم، سعید پیردوست، هادی کاظمی، بهنوش بختیاری و شقایق دهقان همکاری کرده است.

مرد هزارچهره

مهران مدیری دورهمی جدید / زندگینامه کامل مهران مدیری

یکی دیگر از آثار فاخر طنز سینمای ایران مرد هزارچهره محسوب می‌شود که مهران مدیری آن را کارگردانی است. او همچنین به عنوان نقش اول، شخصیت مسعود شصتچی را بازی می‌کند. این سریال در نوروز 1387 در 13 قسمت از شبکه 3 سیما پخش شد که حواشی زیادی را نیز به همراه داشت. برای مثال حضور مجری‌های صدا و سیما مانند رضا رشیدپور و محمدرضا حسینیان در این سریال به چشم می‌خورد که البته صحنه‌های مربوط به حسینیان در نسخه اصلی حذف شده است.

مدیری در این سریال با بازیگران زیادی نظیر سیامک انصاری، غلامرضا نیک‌خواه، رضا فیض نوروزی، پرستو گلستانی، پژمان بازغی، جواد عزتی و نصرالله رادش همکاری کرد. وی در سال بعد در ادامه همین سریال مجموعه مرد دوهزارچهره را کارگردانی کرد.

در حاشیه

مهران مدیری پاریس / زندگی نامه مهران مدیری

مدیری پس از چند سال دوری از تلویزیون، دوباره با همان سبک همیشگی به صدا و سیما برگشت. وی علاوه بر کارگردانی این سریال، به عنوان بازیگر و طراح صحنه نیز در آن حضور داشت. این سریال درباره یک بیمارستان است که سیامک انصاری به عنوان مدیر آن انتخاب می‌شود که برخی از پزشکان قلابی در آن استخدام می‌شوند. این سریال طنز واکنش‌های بسیاری از سمت جامعه پزشکان را در پی داشت که به موجب آن حواشی زیادی برای عوامل این سریال ایجاد شد.

از بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به سیامک انصاری، جواد رضویان، زنده یاد عارف لرستانی، مهران غفوریان، شبنم فرشاد‌جو و محمدرضا هدایتی اشاره کرد. مدیری در ادامه این مجموعه تلویزیونی، سریال در حاشیه 2 را کارگردانی کرد.

دورهمی

مهران مدیری خداروشکر / ثروت مهران مدیری

در نوروز سال 1395 مهران مدیری دورهمی را برای پخش در صدا و سیما آماده کرد؛ اگرچه چند قسمت ابتدایی این مجموعه توسط مهراب قاسم‌خانی کارگردانی شد، اما در نهایت مدیری با حفظ سمت مجری‌گری، کارگردانی آن را نیز انجام داد. پس از چهار فصل دورهمی از حالت تاک شو به مسابقه تغییر رویه داد و تا چندی پیش پخش می‌شد و احتمالا پس از ایام محرم و صفر نیز ادامه پیدا کند.

فیلم ‌های سینمایی

مدیری در سال 1370 در فیلم سینمایی «دیگه چه خبر!» با کارگردانی تهمینه میلانی به عنوان دستیار طراح صحنه حضور یافت و پس از آن در چند فیلم سینمایی دیگر نیز به عنوان کارگردان و بازیگر حضور داشته است. او همچنین در مصاحبه‌ای اعلام کرده که در آینده فیلم‌های سینمایی بیشتری خواهد ساخت.

فیلم دیدار

بیوگرافی مهران مدیری از زبان خودش

فیلم سینمایی دیدار در سال 1373 به کارگردانی محمدرضا هنرمند اکران شد. داستان این سریال در زمان دفاع مقدس اتفاق می‌افتد و مدیری در این سریال در نقش جوانی است که درگیر عشق یک دختر ارمنی شده است. پس از ازدواج او در جریان جنگ اسیر می‌شود؛ اما در نهایت به آغوش وطن و خانواده بازمی‌گردد.

فیلم‌ سینمایی همیشه پای یک زن درمیان است

بیوگرافی مهران مدیری و همسرش

این اثر که فیلمی سینمایی ساخته کمال تبریزی است، در سال 1386 تولید شد. فیلم در ژانر کمدی و فانتزی و برگرفته از کتاب چاپ نشده سید مهدی شجاعی است. مهران مدیری در این فیلم نقش جاهد را دارد. داستان درباره زن و شوهری است که علیرغم ازدواجی عاشقانه کارشان به طلاق کشیده می‌شود. مدیری برای این فیلم نامزد جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد شد‌.

فیلم سینمایی دایره زنگی

مهران مدیری ونکوور / دستمزد مهران مدیری

فیلم سینمایی دایره زنگی به کارگردانی پریسا بخت‌آور و نویسندگی اصغر فرهادی محصول سال 1386 است. این فیلم درباره تاثیرات و معضلات پدیده ماهواره در جامعه است. مدیری در این فیلم با بازیگرانی نظیر امین حیایی، صابر ابر، باران کوثری، نیما شاهرخ شاهی و گوهر خیراندیش همبازی شده است.

فیلم ساعت 5 عصر

مهران مدیری و همسرش / پیج رسمی مهران مدیری

مدیری در فیلم سینمایی ساعت 5 عصر به عنوان کارگردان، نویسنده، تهیه کننده و بازیگر حضور دارد. این فیلم کمدی-اجتماعی در تابستان سال 1396 اکران عمومی شد که واکنش‌های بسیاری را نیز به همراه داشت؛ چراکه برخی منتقدین از آن به عنوان اثری فاخر و برخی دیگر آن را یک فیلم پیش پا افتاده توصیف کردند.

به هرحال این فیلم  توانست به رکورد فوق‌العاده 700 میلیون تومان فروش در یک روز برسد و مجموعاً 9 میلیارد تومان فروش گیشه‌ای داشته باشد. مدیری در این فیلم با بازیگرانی نظیر سیامک انصاری، آزاده صمدی، امیر جعفری، نگین معتضدی و رسول نجفیان همکاری کرده است.

رحمان 1400 و ما همه باهم هستیم

بیوگرافی مهران مدیری / بیوگرافی همسر مهران مدیری

رحمان 1400 به کارگردانی منوچهر هادی، تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین آثار تاریخ سینمای ایران شد. این فیلم در اواخر سال 1397 اکران شد، اما پس از مدتی توقیف شد و سپس نسخه اصلاح شده آن دوباره منتشر گردید.

رحمان 1400 در یک روز فروش 1 میلیارد 400 میلیون تومانی داشت که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. مهران مدیری در این فیلم با هنرمندانی نظیر سعید آقاخانی، محمدرضا گلزار و بهرام افشاری همکاری کرد.

مدیری یکسال بعد در فیلم ما همه با هم هستیم به کارگردانی کمال تبریزی حضور یافت. او در این فیلم نقش یک بازپرس پلیس را بازی می‌کند. فیلم ما همه با هم هستیم دومین تجربه مشترک سینمایی مدیری و تبریزی محسوب می‌شود که در کنار بازیگرانی نظیر لیلا حاتمی، محمدرضا گلزار، پژمان جمشیدی و جواد عزتی به ایفای نقش پرداخته است.

فیلم سینمایی درخت گردو

آهنگ مهران مدیری / سن مهران مدیری

درخت گردو محصول سال 1398، آخرین اثر سینمایی مدیری تا به امروز محسوب می‌شود. محمد‌حسین مهدویان، کارگردان این فیلم از مدیری در کنار بازیگران دیگری نظیر پیمان معادی و مینا ساداتی استفاده کرده است. درخت گردو در سی‌وهشتمین دوره جشنواره فجر موفق به کسب جوایز بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

فعالیت در شبکه پخش خانگی

مدیری پس از کارگردانی مجموعه مرد دوهزارچهره برای مدتی از کار در تلویزیون فاصله گرفت و به فعالیت در شبکه پخش خانگی مشغول شد. از جمله آثار متمایز او می‌توان به قهوه تلخ، بمب خنده و ویلای من اشاره کرد.

قهوه تلخ

زندگینامه مهران مدیری / ثروت مهران مدیری

قهوه تلخ یکی از بزرگ‌ترین و پرهزینه‌ترین پروژه‌های تاریخ سینمای ایران محسوب می‌شود. داستان این سریال در دو زمان حال و گذشته رخ می‌دهد و مدیری از تعداد بسیار زیادی بازیگر در این مجموعه استفاده کرده است.

بمب خنده

بمب خنده یک فیلم غیر رسمی به کارگردانی مهران مدیری است که به صورت لوح فشرده در دی ماه 1389 و به مناسبت کریسمس سال 2011 میلادی منتشر شد. مهران مدیری ماهواره را در این فیلم به سخره می‌گیرد و برخی از شخصیت‌های مشغول در شبکه‌های ماهواره‌ای را مورد تمسخر قرار می‌دهد. وی در این فیلم تقریباً از تیم بازیگران مجموعه قهوه تلخ استفاده کرده است.

قلب یخی

مدیری در فصل سوم سریال قلب یخی نیز به عنوان نقش اول حضور دارد. وی در کنار بازیگران معروفی نظیر هدیه تهرانی، رضا عطاران، رضا کیانیان و هانیه توسلی به ایفای نقش پرداخته است.

 هیولا و دراکولا

کنسرت مهران مدیری / دستمزد مهران مدیری

هیولا و دراکولا آخرین سریال‌های مدیری به شمار می‌روند که در شبکه پخش خانگی توزیع شده است. هیولا به کارگردانی و بازیگری وی در اوایل سال 1398 به صورت لوح فشرده برای نمایش خانگی زمان‌بندی شد. از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به فرهاد اصلانی، شبنم مقدمی و گوهر خیراندیش اشاره کرد. مهران مدیری از تکیه کلام «خداروشکر» در این سریال استفاده می‌کند که بسیار بین مردم محبوب شده است.

مدیری همچنین سریال‌های کمدی به نام «ویلای من»، «عطسه» و «شوخی کردم» را برای نمایش خانگی کارگردانی کرد. علاوه بر این او یک برنامه مصاحبه محور به نام «شب نشینی» را برای شبکه خانگی کارگردانی کرد که پس از اخذ مجوز به دلایل نامعلوم توقیف شد.

خوانندگی

دورهمی مهران مدیری / سن مهران مدیری

مهران مدیری همواره علاقه خود را به موسیقی نشان داده است؛ برای مثال موسیقی تیتراژ سریال‌هایی نظیر قهوه تلخ، شب‌های برره و باغ مظفر را خوانده است. او همچنین سابقه تولید آلبوم موسیقی و برگزاری کنسرت را در کارنامه دارد. از آثار معروف وی می‌توان به تک آهنگ حیران، آلبوم از روی سادگی و آهنگ یار تویی (یادبود عارف لرستانی) اشاره کرد.

حواشی پیرامون مهران مدیری

جنبه هنری زندگی مهران مدیری همیشه درگیر حواشی بوده است؛ برای مثال او برای کارگردانی مجموعه طنز ساعت خوش مدتی ممنوع‌التصویر شد یا ساخت سریال در حاشیه واکنش‌های منفی از سوی جامعه پزشکی کشور دریافت کرد. سریال شب های برره او نیز پس از مدتی به دلیل بد آموزی دیگر بر آنتن تلوزیون نرفت.

درخت گردو مهران مدیری / دستمزد مهران مدیری

علاوه بر این زندگی شخصی وی نیز همیشه درگیر حاشیه بوده است. به عنوان مثال چندی قبل مهران مدیری تورنتو را با بلیط کنسرت‌هایش شگفت‌زده کرد؛ چون‌که از نظر قیمت بالاتر از خواننده‌های خارجی قرار گرفت. یا اینکه در سال 1398 با اینکه مهران مدیری پاریس را برای سفر تفریحی انتخاب کرده بود، ولی عکس‌های خصوصی وی با یک خانم جوان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. ثروت مهران مدیری همیشه یکی از موضوعاتی بوده که در پخش شایعات درباره این بازیگر موثر بوده. علاوه بر این به گفته برخی دستمزد مهران مدیری همیشه بسیار بالا است.

او همچنین در نشست خبری فیلم ساعت 5 عصر در حالی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد که در حال استعمال دخانیات بود که این موضوع واکنش منفی اهالی رسانه را در پی داشت. همچنین حضور مهران مدیری در خندوانه و صحبت‌های مایوس‌کننده وی درباره وضعیت اقتصادی و فرهنگی کشور، موج منفی در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت.

فیلم شناسی مهران مدیری

در این قسمت تمام فیلم و سریال‌های مهران مدیری را برای شما به صورت جدول قرار خواهیم داد.

فیلم ها

سال تولیدنام فیلمنقش
1370دیگه چه خبر!؟به عنوان دستیار صحنه مشغول بوده است.
1373دیدارامیر
1381توکیو بدون توقفپرویز
1386همیشه پای یک زن در میان استجاهد
1386دایره زنگیعباس رزاقی
1387ساکن صحرای سکوت
1390تهران ۱۵۰۰اکبر مدیری
1390پل چوبیکامران صبوحی
1394من ناصر حجازی هستم…
1395ساعت پنج عصربازپرس
1397رحمان ۱۴۰۰بازپرس
1398ما همه با هم هستیمجالوسی
1398درخت گردواحمد
1400خائن‌کشیسهراب صفا
1401رِکِرمشخص نشده

 سریال های تلویزیونی

سال تولیدنام سریالنقش
1371مشت‌های کوچک
1371حکایت‌ها
1371پندها و اندرزها
1372نوروز ۷۲
1372باغ گیلاسمحسن
1372پرواز ۵۷
1373ساعت خوش
1374سال خوش
1374نوروز ۷۴
1376نوروز ۷۶
1377جُنگ ۷۷رامین
1378۱+۷۷
1378ببخشید شما
1378پلاک ۱۴فرود
1379نود شبمهران
1380طنز ۸۰
1380دردسر والدینعلی پور حاتم
1381پاورچینفرهاد برره
1382نقطه‌چیناردلان پشندی
1383جایزه بزرگبیژن جمالی
1384شب‌های بررهشیرفرهاد پایین برره
1385باغ مظفرمظفر زرگنده
1386مرد هزارچهرهمسعود شصتچی
1387مرد دوهزارچهرهمسعود شصتچی
1382 – 1388در چشم بادگوینده شخصیت محمد علی فروغی
1394در حاشیهدکتر سهراب کاشف
1394در حاشیه ۲کارگردان
1394 – 1399دورهمیکارگردان
1400 – 1401مسابقه بزرگ دورهمیکارگردان

مجموعه های نمایش خانگی

سال تولیدنام مجموعهنقش
1385گنج مظفرمظفرخان/راوی
1387بمب خنده
1388 – 1391قهوه تلخبلوتوس کبیر
1391قلب یخی (فصل سوم)مهران آصفی
1391ویلای منارسلان مشکات
1392شوخی کردم…!
1394عطسه
1397 – 1398هیولاکامران کامروا
1398شب‌نشینیمهران مدیری
1399 – 1400دراکولاکامران کامروا
 1400خاتونجهانگیر خان روزبه
1400پدر گواردیولابیوک
1401زالومشخص نشده

جوایز مهران مدیری

در این قسمت به جوایزی که این بازیگر بزرگ موفق به دریافت یا نامزدی آن‌ها شده اشاره خواهیم داشت.

زندگینامه کامل مهران مدیری

جایزهنام اثرسال
طوطی طلایی بهترین بازیگرتئاتر خرگوش1353
کاندیدای بهترین کارگردانیساعت خوش1375
بهترین بازیگر و کارگردان۷۷1377
بهترین بازیگر و کارگردانببخشید شما1378
تندیس حافظ بهترین بازیگر کمدی تلویزیون برای از هفتمین جشن سینمایی تلویزیونی دنیای تصویرپاورچین1382
بهترین کارگردان طنز1384
تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیون از نهمین جشن سینمایی تلویزیونی دنیای تصویرشب‌های برره1385
تندیس حافظ بهترین ترانه مجموعه و فیلم سینماییهمیشه پای یک زن در میان است1386
نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر1390
تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونمرد دو هزار چهره و قهوه تلخ1390
دکتری افتخاری دانشگاه امریکن لیبرتی لس‌آنجلسدورهمی1395
بهترین مجری مرد سالدورهمی1395
تندیس حافظ بهترین چهره تلویزیونیدورهمی1396
تندیس بهترین مجری تلویزیون در جشنوارهٔ سین سیمادورهمی1396
تندیس حافظ بهترین چهرهٔ تلویزیونیدورهمی1397
تندیس حافظ بهترین چهرهٔ تلویزیونیدورهمی1397
تندیس حافظ بهترین چهرهٔ تلویزیونیدورهمی1397
تندیس حافظ بهترین کارگردان تلویزیونیهیولا1399
تندیس حافظ بهترین کارگردان تلویزیونیهیولا1399

سوالات متداول

مهران مدیری اهل کجاست؟

مهران مدیری در تهران به دنیا آمد اما خانواده او اصالتی اراکی دارند.

مهران مدیری چند سال دارد؟

او 55 سال دارد.

مهران مدیری چند فرزند دارد؟

او یک دختر و یک پسر دارد.

همسر مهران مدیری کیست؟

همسر این بازیگر اهل هنر و ادبیات است و جزئیاتی از نام و اطلاعات شخصی این خانم وجود ندارد.

سخن پایانی

مهران مدیری بازیگر، کارگردان، صداپیشه و مجری تلویزیونی متولد سال 1346 در تهران است که تاکنون آثار کمدی فاخری را تقدیم جعبه جادویی کرده است. اگر از طرفداران پروپا قرص مدیری هستید، کدام اثر وی را از همه بیشتر می‌پسندید؟ به نظر شما وی در کدام عرصه هنری موفق‌تر بوده است؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو