بهترین گجت های ورزشی ؛ ورزش همراه با تکنولوژی

بهترین گجت های ورزشی ؛ ورزش همراه با تکنولوژی


منبع: تکراتو

5

1402/4/14

12:47


اگر از عاشقان ورزش هستید و به سلامتی و تناسب اندام خود اهمیت می‌دهید بهتر است با بهترین گجت های ورزشی آشنا شوید و بتوانید محصولی مناسب را چه برای ورزش در خانه و چه بیرون از خانه انتخاب کنید.

بهترین گجت های ورزشی ؛ ورزش همراه با تکنولوژی

اگر از عاشقان ورزش هستید و به سلامتی و تناسب اندام خود اهمیت می‌دهید بهتر است با بهترین گجت های ورزشی آشنا شوید و بتوانید محصولی مناسب را چه برای ورزش در خانه و چه بیرون از خانه انتخاب کنید.

امروزه پیشرفت تکنولوژی بر همه جنبه‌های زندگی تاثیر گذاشته است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به بحث سلامتی اشاره کرد. گجت های مناسب برای ورزش از جمله محصولات مهمی هستند که نباید نقش آنها را در سلامت و تناسب اندام افراد نادیده گرفت.

انواع مختلفی از جدیدترین و بهترین گجت ها برای پیاده روی ، دویدن، ورزش در خانه و … موجود هستند که با استفاده از آنها نه تنها می‌توان به‌راحتی و با لذت بیشتری ورزش کرد، بلکه می‌توان سایر فعالیت‌های روزانه خود را نیز زیر ذره‌بین قرار داد. داشتن یکی از بهترین گجت ها برای ورزش و تندرستی می‌تواند این فعالیت را هیجان‌انگیزتر و جذاب‌تر کند.

انواع مختلفی از گجت های مناسب برای ورزش در بازار موجود هستند که می‌توان به ساعت هوشمند، طناب هوشمند و … اشاره کرد. هر کدام از این محصولات ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خود را دارند که ورزش کردن را برای شما آسان‌تر و جذاب‌تر می‌کنند. اگر شما هم قصد دارید برای خود یکی از بهترین گجت ها برای ورزش و تندرستی را انتخاب کنید، در ادامه همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین ساعت های هوشمند 2023

بهترین هدست های گیمینگ بازار

بهترین گجت های ورزشی

گجت های مناسب برای ورزش دستگاه‌های هوشمندی هستند که با هدف انجام کارهایی خاص روی قسمت‌های خاصی از بدن قرار می‌گیرند و برای سنجش و ردیابی عملکرد بدن کاربرد دارند. بسته به اینکه چه مدل گجتی انتخاب شود، هر کدام کارایی خاص خود را دارند. بهترین گجت ها برای ورزش و تندرستی همگی ساده و زیبا طراحی شده‌اند و می‌توان به‌راحتی از آنها استفاده کرد.

لباس ورزشی هوشمند

بهترین گجت های ورزشی

لباس‌های ورزشی هوشمندی در بازار وجود دارند که می‌توان آنها را یکی از بهترین گجت ها برای پیاده روی و ورزش در نظر گرفت. لباس هوشمند اساساً به تلفیق فناوری آی او تی در طراحی و تهیه لباس اشاره دارد.

سنسورها یا سخت‌افزارهای اضافه شده به لباس به آنها قابلیت بیشتری نسبت به لباس‌های عادی می‌بخشند و می‌توانند از طریق وای فای یا بلوتوث به نرم‌افزاری در کامپیوتر یا گوشی موبایل وصل شوند و با کاربر تعامل داشته باشند.

شرکت‌های مختلفی در بازار در این زمینه فعال هستند که از جمله آنها می‌توان به BeachbodyGear اشاره کرد. جنس پارچه به کار رفته در این گجت هوشمند ورزشی الیاف Nilit است که برای جذب رطوبت بسیار مناسب است. با تولید گرما در بدن، الیاف به کار رفته در آن انرژی را به ماهیچه‌ها باز می‌گرداند تا در نتیجه آن ماهیچه‌ها اکسیژن بیشتری کسب کنند و از خستگی ناشی از عدم رسیدن اکسیژن جلوگیری شود.

لباس هوشمند Athos نیز یکی دیگر از محصولات این حوزه است که هنگام فعالیت با 22 ماهیچه بدن درگیر می‌شود.

اورا رینگ

بهترین گجت های ورزشی

اورا رینگ (Oura Ring) یک ابزار سلامت پوشیدنی و یکی از بهترین گجت ها برای ورزش در خانه است. تاکنون حدود 500 هزار حلقه اورا در 100 کشور جهان به فروش رسیده است. در سال 2021 مجله تجاری Fast Company، اورا را در رتبه پنجم لیست نوآورانه‌ترین شرکت‌های سلامتی 2021 قرار داد.

این شرکت در فناوری و ایجاد اعتبار و صحت بالینی اورا متفاوت از سایر شرکت‌های پوشیدنی عمل کرده است. این گجت اطلاعاتی در مورد وضعیت خواب و سلامتی افراد به صورت شخصی‌سازی‌شده ارائه می‌کند.

اورا رینگ ضد آب طراحی شده است و با وجود اینکه هدف از ساخت آن ردیابی خواب بوده، ولی می‌تواند برخی موارد دیگر از جمله فعالیت بدنی، کالری سوزانده شده و زمان تمرینات ورزشی را ردیابی کرده و در واقع تصویری از برخی فعالیت‌های روزانه را نیز ارائه دهد. پس می‌توان آن را یکی از بهترین گجت ها برای پیاده روی هم در نظر گرفت.

این حلقه هوشمند مجهز به سنسور فوتوپلیتی سموگرافی (PPG) برای ضربان قلب و تنفس، سنسور ضریب دمای منفی (NTC) برای دمای بدن و شتاب سنج و نظارت بر حرکت است. همه داده‌ها در برنامه Oura ذخیره می‌شوند و با توجه به اینکه حلقه هوشمند فاقد نمایشگر است، کاربر باید از طریق اپلیکیشن به داده‌ها دسترسی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین پاوربانک در بازار ایران

بهترین موس گیمینگ در بازار ایران

گجت‌های مخصوص دویدن

بهترین گجت های ورزشی

بهترین گجت های ورزشی برای پیاده روی

گجت Zwift RunPod و Stryd Sensor به بند کفش متصل می‌شوند. با استفاده از گجت ورزشی RunPod و بلوتوث و همگام‌سازی آن با گوشی هوشمند، می‌توان سرعت حرکت خود را کنترل کرد. آواتار شما در اپلیکیشن آن نمایش داده می‌شود و در نتیجه می‌توانید سایر دونده‌ها را در مسیر حرکت مشاهده کنید.

گجت Stryd Sensor نیز حسگر دیگری است که به بند کفش متصل می‌شود و قدرت فعلی شما را اندازه می‌گیرد. توسط این گجت می‌توان از مقدار انرژی مورد استفاده در حال اجرا با توجه به سرعت، تغییر زمین، شکل و خستگی مطلع شد.

این سنسور یک هدف قدرتی برای شما تعیین می‌کند و با رسیدن به هر هدف به شما کمک می‌کند تا بتوانید قدرت خود را افزایش دهید و زمان دویدن را بهبود دهید. این دستگاه شامل برنامه‌های ورزشی مختلف دوندگی از پنج کیلومتر تا ماراتن است. اگر نمی‌خواهید بند کفش خود را به هم بریزید، می‌توانید از این گجت به جای Zwift RunPod استفاده کنید.

ساعت‌های هوشمند

بهترین گجت های ورزشی

ساعت هوشمند را می‌توان از بهترین گجت های ورزشی دانست که تاکنون توانسته‌اند توجه بسیاری را به خود جلب کنند. این محصولات که از بهترین گجت های ورزشی برای پیاده روی و حتی ورزش در خانه محسوب می‌شوند، بسیار محبوب هستند. شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید ساعت‌های هوشمند فعالیت می‌کنند و انواع مختلفی از این محصولات را با عملکردهای مختلف و قیمت متفاوت تولید کرده‌اند.

این ساعت‌های هوشمند به افراد کمک می‌کنند تا تمرینات روزانه خود را کنترل کرده و با اطلاع از ضربان قلب خود به اثربخش بودن ورزش‌هایی که انجام می‌دهند، پی ببرند. به صورت کلی این گجت‌ها قادر هستند ضربان قلب، سطح اکسیژن و گام‌های برداشته شده فرد را اندازه‌گیری و اعلام کنند.

ساعت‌های هوشمند با متصل شدن به گوشی‌های هوشمند، اطلاعات مورد نیاز را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و علاوه بر نمایش زمان، قابلیت‌های هوشمندی چون گام شمار، ردیابی ضربان قلب، GPS و قابلیت‌های ورزشی دیگر را نیز دارند. اگر قصد خرید بهترین گجت های ورزشی برای پیاده روی را دارید ساعت هوشمند می‌تواند گزینه‌ مناسبی باشد.

شرکت‌های مختلفی چون اپل، سامسونگ، گوگل، شیائومی، هواوی و … در این زمینه محصولاتی حرفه‌ای دارند که از جمله آنها می‌توان به اپل واچ سری ۸ و گلکسی واچ 5 اشاره کرد.

دوچرخه‌های ثابت هوشمند

بهترین گجت های ورزشی

بهترین گجت ها برای ورزش در خانه

از بهترین گجت ها برای ورزش در خانه می‌توان به دوچرخه ثابت هوشمند اشاره کرد. این گجت با متصل شدن به گوشی هوشمند کاربران، امکانات قابل توجهی را در اختیار آنها قرار می‌دهد. دوچرخه‌های ثابت هوشمند دارای مانیتور لمسی هستند که معمولا دو بلندگوی پرقدرت در دو طرف آنها تعبیه می‌شود.

از جمله امکانات و ویژگی‌هایی که دوچرخه‌های ثابت هوشمند دارند می‌توان به پشتیبانی از سیستم عامل‌های اندروید و iOS، سیستم مقاوت، صفحه نمایش، منبع تغذیه و … اشاره کرد. این دستگاه‌ها محدودیت قد و وزن نیز دارند و در ابعادی استاندارد تولید می‌شوند. اگر به دنبال بهترین گجت ها برای ورزش در خانه هستید دوچرخه ثابت هوشمند را فراموش نکنید.

دوچرخه Xiaomi Xiaoqiao Smart Spinning از محصولات شیائومی است که در بازار بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین پاوربانک های شیائومی

بهترین مانیتور گیمینگ در بازار ایران

طناب‌های هوشمند

بهترین گجت های ورزشی

طناب زدن علاوه بر اینکه به سوزاندن چربی‌های اضافه بدن و لاغر شدن کمک می‌کند، باعث تقویت عضلات بدن نیز می‌شود. طناب‌های هوشمند که یکی از بهترین گجت های ورزشی  هستند، طراحی ارگونومیکی دارند و تجربه تکامل یافته‌ای از ورزش پرش با طناب را در هر زمان و هر جایی در اختیار شما قرار می‌دهند. ورزش و بازی با طناب جزو یکی از بهترین تفریح‌ها و سرگرمی‌ها است.

بر روی دسته این طناب‌ها حسگرهای مغناطیسی تعبیه شده که تعداد دقیق پرش را بدون محدودیت محاسبه می‌کنند. طول این طناب‌ها تقریبا 3 متر است و با قابلیت تنظیم اندازه ساخته شده و تقریباً برای همه مناسب هستند.

طناب هوشمند دارای LEDهایی است که به کمک اتصالات مغناطیسی به یکدیگر متصل شده‌اند و داده‌های مربوط به تناسب اندام افراد را در هوا و در هنگام پرش نشان می‌دهند. این LEDها در نور اتاق کاملاً قابل مشاهده هستند. طناب هوشمند با نرم‌افزار مخصوص آن در گوشی‌های هوشمند همگام‌سازی می‌شود. این نرم‌افزار با دقت زیاد هر کدام از پرش‌هایی که به طور کامل انجام شده باشد را یک پرش کامل در نظر می‌گیرد و میزان کالری سوزانده شده و زمان تمرین را محاسبه می‌کند.

سنسور اختصاصی طناب هوشمند، چرخش کامل 360 درجه را تشخیص داده و آن را به عنوان یک جهش کامل در نظر می‌گیرد تا داده‌های تناسب اندام را آنالیز کند. همچنین در برابر تعرق و قطرات آب مقاوم است. طناب‌های هوشمند بهترین گجت برای ورزش در خانه و بیرون از خانه هستند. شرکت‌های مختلفی چون شیائومی این محصول را در تولیدات خود دارند.

طناب هوشمند ورزشی ولند RS2046LB، طناب هوشمند Smart Rope از Tangram و طناب ورزشی هوشمند مدل Smart Rope از شیائومی در بازار موجودند.

هدفون هوشمند

بهترین گجت ها برای ورزش و تندرستی

بهترین گجت ها برای ورزش و تندرستی

دانشمندان با ساخت گجتی پوشیدنی در قالب هدفون موفق شدند تا قشرهای عصبی مغز را تحریک کرده و موجب هماهنگی و بهبود کارایی آن‌ها شوند. آن‌ها معتقدند این روش بسیار مؤثرتر از استفاده از وزنه‌های سنگین و تمرین‌های طاقت‌فرسا است.

این تکنولوژی که منجر به ساخت بهترین گجت ها برای ورزش و تندرستی شده است، به‌خوبی در بین ورزشکاران جهان جایگاه خود را پیدا کرده و ورزشکاران المپیکی بزرگ از این گجت فوق‌العاده در جهت کسب موفقیت استفاده می‌کنند.

هدفون Halo Sport Neuropriming پالس‌های الکتریکی کوچک را به مغز شما می‌فرستند تا آنها را فعال کند و در نتیجه وقتی ورزش می‌کنید انرژی بیشتری استفاده خواهید کرد و توانایی شما افزایش می‌یابد. این فرآیند باعث افزایش پلاستیسیته مغز شده و می‌توان مهارت‌ها را سریع‌تر از قبل فرا گرفت. این هدفون یکی از بهترین گجت های ورزشی برای پیاده روی نیز محسوب می‌شود.

ضربان سنج هوشمند

دویدن با یک ضربان سنج، عملکرد شما را بهبود بخشیده و احتمال آسیب را مشخص می‌کند. ضربان سنج برای ورزشکارانی کاربرد دارد که در مسابقات دو مانند ماراتن شرکت می‌کنند. استفاده از یک ضربان سنج یا HRM راهی عالی برای اطمینان از این است که آیا دوهای سبک واقعا سبک هستند و پایین‌تر از آستانه‌ی لاکتیک اسید دونده قرار دارند یا خیر.

سطح لاکتیک اسید هر فرد متفاوت خواهد بود و درنتیجه نواحی ضربان قلب آن‌ها نیز متفاوت است و هرچه آماده‌تر می‌شوید سطح لاکتیک شما نیز تغییر می‌کند. معادلات آنلاینی وجود دارند که به تخمین سطح ضربان قلب کمک می‌کنند.

وقتی شروع به استفاده از یک ضربان سنج می‌کنید، سعی می‌کنید تا ضربان قلب خود را پایین و پایدار نگه‌دارید، به‌گونه‌ای که احساس می‌کنید واقعاً آهسته می‌دوید. اگرچه، اگر در طول یک دوره‌ی 4 تا 8 هفته‌ای ضربان خود را پایین نگه‌دارید، این در دویدن‌های شما پایدار خواهد شد. سپس خواهید دید که با همان ضربان قلب، سرعت‌تان افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین اسپیکر بلوتوث در سال 2022

بهترین ساعت های هوشمند 2022

دستکش هوشمند (Haykco)

بهترین گجت های ورزشی

گجت های مناسب برای ورزش

مدلی از دستکش‌های پوشیدنی هوشمند تولید و ارائه شده‌اند که در رشته بوکس کاربرد دارند. دستکش‌ها نوعی سنسور در انتهای خود دارند که در زیر هر دست تعبیه شده و تعداد ضربات مشت را در حافظه خود ذخیره و نگه‌داری می‌کند. پس از پایان فعالیت، اطلاعات به دست آمده از ضربات به گوشی موبایل ورزشکار ارسال شده  و فرد ورزشکار، هم از نوع ضربات مطلع خواهد شد و هم از سرعت آنها.

جمع‌بندی

تولید و طراحی تخصصی گجت های مناسب برای ورزش نسبت به قبل بسیار تخصصی‌تر شده است و می‌توانند افراد را به‌خوبی هنگام انجام انواع تمرینات ورزشی یاری کنند. بسیاری از این محصولات جذاب متناسب با تمرینات ورزشی مختلف طراحی شده‌اند و می‌توان به‌خوبی روی آنها حساب کرد. بهترین گجت ها برای پیاده روی و یا ورزش در خانه در این مطلب معرفی شدند. شما هم می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از بهترین گجت های ورزشی را انتخاب کنید.

سوالات متداول

بهترین گجت ها برای ورزش در خانه کدام‌ها هستند؟

از جمله بهترین گجت های ورزشی که در بازار موجود هستند می‌توان به تردمیل، دوچرخه ثابت، ساعت هوشمند، طناب هوشمند و هدفون هوشمند اشاره کرد که همگی از جمله محصولاتی هستند که کاربران می‌توانند در خانه از طریق آنها به ورزش و فعالیت بپردازند.

ساعت‌های هوشمند به صورت کلی چه امکاناتی دارند؟

امکانات ساعت‌های هوشمند با توجه به قیمتی که برای آنها پرداخت می‌شود متفاوت است. اما به صورت کلی می‌توان به گام شمار، مسافت شمار، پایش ضربان قلب، پایش اکسیژن خون، اطلاعات خواب، کالری سوزانده شده، پاسخ دادن به تماس، مشاهده پیامک‌ها، ماشین حساب، قطب نما و … اشاه کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد بهترین گجت های ورزشی برای پیاده روی و یا ورزش در خانه چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو