از کدام صرافی ارز دیجیتال آربیتروم بخرم؟

منبع: تاپ ناز

8

1402/4/14

17:15


شبکه آربیتروم به عنوان راه حل مقیاس پذیری لایه دوم اتریوم در نظر گرفته می شود. این شبکه به منظور افزایش سرعت، مقیاس پذیری و همچنین بهبود هزینه تراکنش مربوط به اتریوم به وجود آمده است. امنیت و سازگاری ارز دیجیتال آربیتروم به اتریوم شباهت بسیار زیادی دارد. با این وجود، کارمزد تراکنش این ارز دیجیتال به مراتب کمتر از اتریوم در نظر گرفته می شود.

اگر به خرید این ارز دیجیتال علاقمند هستید ولی نمی دانید از کجا خرید کنید، با ما در این مقاله همراه باشید.

 از کدام صرافی ارز دیجیتال آربیتروم بخرم؟

آربیتروم؛ حلال مشکلات ارز دیجیتال اتریوم

توکن های ارز دیجیتال آربیتروم به صورت اختصار با ARB نشان داده می شوند. این ارز دیجیتال توسط آفچین لبز در 23 مارس 2023 توسعه یافت. آفچین لبز یکی از برترین شرکت های نیویورکی فعال در زمینه کامپیوتر، رمزنگاری و بلاکچین به شمار می رود.

هدف اصلی از معرفی این ارز دیجیتال، رفع مشکلات توکن های اتریوم عنوان می شود. به عبارت دیگر، ویژگی های آربیتروم باعث بهبود سرعت و کاهش کارمزد تراکنش ها نسبت به اتریوم شده اند. با این وجود، تمام تراکنش های انجام گرفته در شبکه آربیتروم به اتریوم وصل هستند.

توکن های آربیتروم چه ویژگی هایی دارند؟

یکی از مهم ترین ویژگی های ارز دیجیتال آربیتروم، قابلیت انجام هزاران تراکنش در کسری از ثانیه است. به عبارت دیگر، استفاده آربیتروم از رول آپ های آپتیمیستیک به منظور حل مقیاس پذیری اتریوم باعث افزایش سرعت انجام تراکنش ها می شود. اگر تایید تراکنش ها توسط شبکه اتریوم در هر ثانیه 14 باشد، این عدد برای شبکه آربیتروم 40 هزار تراکنش در ثانیه است.

از سوی دیگر، این تراکنش ها همگی با سرعت بسیار بالا اما کارمزد بسیار کم صورت می گیرند. تمامی این ویژگی های مثبت در یک محیط کامل امن ارائه می شوند. در واقع، امنیت شبکه آربیتروم به همان اندازه امنیت اتریوم است.

 از کدام صرافی ارز دیجیتال آربیتروم بخرم؟

از آنجایی که ارز دیجیتال آربیتروم به عنوان دنباله ای از اتریوم در نظر گرفته می شود، از تمام تراکنش های اتریوم پشتیبانی می کند. در نتیجه، امکان اجرا برنامه های غیرمتمرکز اتریوم روی شبکه آربیتروم وجود دارد؛ بدون این که نیاز به تغییر کد و رمزها باشد. از دیگر ویژگی های این ارز دیجیتال می توان به امکان استفاده از زبان های برنامه نویسی Rust و ++C برای نوشتن کدها و برنامه ها اشاره کرد.

شبکه آربیتروم به عنوان یک شبکه غیر متمرکز شناخته می شود چرا که با هیچ اپراتور متمرکزی ارتباط ندارد. در واقع، گرفتن کارمزد به دلیل اقدامات امنیتی است که باعث ایمن کردن شبکه آربیتروم می شوند. آربیتروم نیز مانند اکثر ارزهای دیجیتال شامل برنامه های غیرمتمرکز، کیف پول و ابزارهای کاربردی مختلف می شود. به همین دلیل، ارز دیجیتال آربیتروم در یک مدت زمان کوتاه توانست از اتریوم پیشی بگیرد.

چه صرافی های بین المللی از ارز دیجیتال آربیتروم پشتیبانی می کنند؟

همانطور که گفته شد، آربیتروم به عنوان ارز دیجیتالی با مشخصات مشابه اتریوم در نظر گرفته می شود. با این وجود، ویژگی های مثبت این ارز دیجیتال در مقایسه با اتریوم را نمی توان انکار کرد. این ویژگی ها باعث شده اند تا بسیاری از توسعه دهندگان استفاده از آن را به سایر ارزهای دیجیتال ترجیح دهند.

اولین سوالی که شاید برایتان پیش بیاید، در مورد صرافی هایی است که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند. خوشبختانه، اکثر صرافی های بین المللی از ارز دیجیتال آربیتروم پشتیبانی می کنند. در نتیجه، جای نگرانی وجود ندارد. به طور کلی، صرافی های بین المللی از قبیل بای بیت، بایننس، بیتمکس، پولونیکس، کوکوین و اوکی اکس در زمینه خرید و فروش آربیتروم فعالیت دارند.

از آنجایی که اعتبار و امنیت صرافی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال بسیار مهم تلقی می شود، نمی توان به راحتی اعتماد کرد. با این وجود، چندین صرافی معتبر در داخل کشور در زمینه مبادله آربیتروم فعال هستند. یکی از آنها،صرافی ارز دیجیتال اکسیر نام دارد. این صرافی به عنوان اولین و امن ترین صرافی ایرانی شناخته می شود. خوشبختانه، امکان خرید و فروش آربیتروم در صرافی ارز دیجیتال اکسیر فراهم شده است.

 از کدام صرافی ارز دیجیتال آربیتروم بخرم؟

به این نکته توجه داشته باشید که ارز دیجیتال آربیتروم نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال، کیف پول های مختلفی دارد. از این کیف پول ها برای ذخیره توکن های آربیتروم استفاده می شود. تراست ولت و متامسک، نام دو کیف پول محبوب برای ذخیره توکن های آربیتروم هستند.

نحوه عملکرد شبکه آربیتروم به چه صورت است؟

همانطور که در بخش های قبل نیز اشاره شد، نحوه عملکرد شبکه آربیتروم شباهت بسیار زیادی به اتریوم دارد. به طور کلی، عملکرد این شبکه بسیار ساده است. تراکنش ها به درخواست کاربران از شبکه آربیتروم در صندوق ورودی بلاکچین قرار داده می شوند. رسید خروجی هر تراکنش بعد از پردازش توسط آربیتروم به کاربر داده می شود. نحوه پردازش تراکنش ها نیز توسط شبکه آربیتروم در صندوق ورودی مشخص می شود.

به این نکته توجه داشته باشید که امکان پردازش تراکنش های اتریوم در شبکه آربیتروم وجود دارد. شبکه آربیتروم برای پردازش چنین تراکنش هایی از روش optimistic rollup یا رول آپ های خوشبینانه استفاده می کند.

 کارمزدهای دریافتی توسط شبکه آربیتروم به مراتب کمتر از اتریوم است. به عبارت دیگر، کارمزدهای آربیتروم حدود دو سنت در نظر گرفته می شود درحالی که اتریوم برای دریافت کارمزدهای چند دلاری شهرت دارد.

آینده آربیتروم در بازار ارزهای دیجیتال

معرفی آربیتروم به دنیای ارزهای دیجیتال موجب افزایش سرعت تراکنش ها و کاهش کارمزدها شد. این یک گام بسیار بزرگ در دنیای ارزهای دیجیتال محسوب می شود.

 آربیتروم توانسته است بر بسیاری از مشکلات ارز دیجیتال اتریوم غلبه کند. در نتیجه، بسیاری از طرفداران ارز دیجیتال اتریوم بلافاصله شروع به استفاده از شبکه آربیتروم می کنند. بر اساس آمارها، 4 میلیون کیف پول آربیتروم از زمان توسعه تاکنون ثبت شده اند.

از آنجایی که آربیتروم از پروتکل های ازقبیل RDNT، VELA، MAGIC و GMX استفاده می کند، ویژگی های مثبت زیادی در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال دارد. به همین دلیل است که می توان آینده روشنی برای ارز دیجیتال آربیتروم پیش بینی کرد.

نظر شما در مورد آربیتروم چیست؟ لطفاً نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو