لایه برداری پوست در مردان و مراحل و روش های انجام آن

منبع: تاپ ناز

3

1402/4/20

11:57


لایه برداری پوست مردان و روش های انجام آن

پوست بسیار حائز اهمیت است که سلامت و زیبایی آن فقط مختص بانوان نیست و آقایان هم باید به زیبایی پوست خود اهمیت دهند تا گرد و غباری که بر روی پوست آنها می نشیند طی مراحل و روش های پاکسازی پوست که اصولاً در آرایشگاه مردانه انجام می گیرد پاکسازی گردد ،پاکسازی پوست کمک می کند که طراوت و شادابی پوست به آن برگردد همچنین سلول های مرده را از سطح پوست جدا میکند.

پاکسازی پوست ،موادی که بر اثر نور خورشید و آلودگی های هوا برای پوست وجود دارد را پاکسازی میکند.

یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین روش های پاکسازی صورت شست و شوی آن است.

آقایان می توانند در هفته دو بار پوست صورت خود را پاکسازی کند و مانع از بروز چین و چروک، بیماری های رایج پوستی،خشکی پوست، اگزما و همچنین سرطان پوست شوند پاکسازی پوست ، پوستی سالم و جوانی را تا کهنسالی برایتان به همراه می آورد.

لایه برداری پوست در مردان

شناخت پوست صورت

قبل از آنکه برای پاکسازی پوست خود مراجعه کنید، باید پوست خود را بشناسید از شوینده ها و انواع کرم برای پوست خود حساسیت ایجاد نکنید،و همچنین محصولات مناسب پوست خود را به درستی انتخاب کنید.

پوست به چهار نوع چرب، خشک ،معمولی و مختلط تقسیم بندی می شود.

مراحل پاکسازی پوست در مردان

در ادامه مراحل انجام دادن پاکسازی پوست صورت مردان را توضیح داده ایم.

شست و شوی پوست صورت

اولین مرحله در پاکسازی پوست صورت مردان شستشوی آن با شوینده های مناسب است تا آلودگی از طریق پاکسازی وارد پوست نشود و باعث بروز جوش نگردد.

بخور

یکی دیگر از مراحل پاکسازی پوست و مردان بخوره آب بر روی پوست است که به مدت ۱۰ دقیقه انجام میشود،نکته  قابل توجه این است که فاصله بخار تا پوست صورت باید به اندازه ای باشد که پوست دچار سوختگی نشود، در این روش بخار به منافذ پوست نفوذ می کند و آلودگی های عمیق پوست را از بین می برد پاکسازی پوست از طریق بخار باعث مرطوب، شفاف و همچنین آبرسانی پوست میشود، اگر پوستتان خشک است این روش از این روش غافل نشوید. از بخور سرد و گرم برای رفع تیرگی های زیر چشم نیز استفاده می کنند.

اگر خودتان پاکسازی پوستتان را در خانه شروع  کرده اید و دستگاه بخور ندارید می توانید از روش های سنتی مانند جوشاندن آب در قابلمه استفاده کنید، حال اگر پوست چرب یا مختلط دارید از ریختن گلاب، آب لیمو و برگ نعنا غافل نشوید ، به یاد داشته باشید که فاصله مناسب شما تا قابلمه مانع از سوختگی پوست میشود.

مطل مشابه: روش های لایه برداری پوست صورت و بدن با استفاده از 3 اسکراب خانگی

مزایای کلی بخور سرد و گرم

  • روند پیری پوست را کاهش می دهد.
  • سلول های مرده پوست را از بین میبرد.
  • سطوح ایجاد شده برای پوست که سطحی یا عمیق هست را کاهش می دهد.
  • جوش های سیاه و چرکی را بهبود می بخشد.

لایه برداری و اسکراب پوست

یکی از فرایندهای پاکسازی پوست مخصوصا پوست های چرب اسکراب یا همان لایه برداری است،که  اگر به صورت اصولی انجام شود باعث لطافت پوست می شود و اگر از طریق افراد بی تجربه و کارنابلد انجام شود ضررهای زیادی را به پوست می رساند،به این روش برداشتن پوست های مرده نیز می گویند.

اگر خودتان در خانه کار لایه برداری پوست انجام می دهید می توانید از ترکیب قهوه و عسل استفاده کنید.

مراحل کلی انجام اسکراب

  • ابتدا پوست صورت خود را مرطوب کنید.
  • پوستتان را با اسکراب های مناسب پوست خود آغشته کنید.
  • کل پوستتان را( گردن ،صورت )ماساژ دهید،این کار را در نواحی حساس به آرامی انجام دهید.
  • شستشوی صورت خود را با آب سرد انجام دهید.
  • در این مرحله صورت خود را با استفاده از حوله ای نرم خشک کنید‌ ، پایان شاهد پوست لطیفی خواهید بود.

مزایای اسکراب

  • با انجام اسکراب،لطافت پوستتان افزایش می یابد.
  • سلول های مرده پوستتان از بین میرود.
  • تاثیر انواع کرم ها بر روی پوستتان افزایش پیدا میکند.
  • جوشهای سرسیاه پوستتان کاهش می یابد.

لایه برداری پوست در مردان

ماسک

معمولا ماسک ها بر اساس نیاز پوست در مراکز آرایشگاهی انتخاب میشوند ، برای مثال برخی از پوست ها متورم و دارای التهاب هستند ماسک های مرتبط با این نوع پوست، ماسکی است که حرارت و التهاب پوست را گرفته و به آن تسکین دهد ،برخی از پوست ها نیز به دلیل تابش نور خورشید و عدم استفاده از ضدآفتاب دچار تیرگی شده است که برای چنین پوستی از ماسک های روشن کننده استفاده می شود.

بلک ماسک

یکی از ماسک های پرطرفدار در در مراکز پاکسازی پوست ، بلک ماسک است. این نوع ماسک جوش های سرسیاه را از بین میبرد و پوست را درخشان می کند.

از مزایای این نوع ماسک میتوان به پاکسازی عمیق منافذ پوستی، از بین بردن جوش های سرسیاه پوست و همچنین افزایش لطافت و درخشندگی پوست اشاره کرد.

خارج کردن جوش های سرسیاه

در مراکز پاکسازی پوست جوش های سرسیاهی که بر روی پوست مشاهده می شوند را با استفاده از فشار خارج می کنند و بعد از آن برای ضدعفونی کردن پوست از الکل سفید استفاده می کنند ،جوش های سرسیاه ریز را با پیلینگ که وسیله مخصوص است انجام میدهند، این وسیله شبیه میله است و سر آن دارای حلقه گرد مانند، بعد از آنکه این میله را ضدعفونی کردند آن را بر روی نواحی پوست می کشند تا جوش های سرسیاه تخلیه شوند. دقت کنید که هر وقت این میله را بر روی پوستتان می کشند آن را ضدعفونی کنند، سپس دوباره ادامه کار را انجام دهند.

تونر

یکی دیگر از مراحل پاکسازی پوست در مرکز پاکسازی استفاده از تونر بر روی پوست این کار باعث می شود منافذ پوست تان بسته شود و پوست به اعتدال خود برسد.

آبرسان

بعد از مراحل انجام شده برای پاکسازی پوست در مرکز پاکسازی، پوست رطوبت خود را از دست میدهد، برای برگرداندن رطوبت پوست به آن از مرطوب کننده ها و لوسیون های آبرسان استفاده می‌کنند و آن را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست ماساژ می دهند.

فواید پاکسازی پوست برای مردان

رفع آلودگی های پوست

پوست تماس زیادی با آلودگی ها دارد و ممکن است این آلودگی ها بر روی پوست تجمع کنند و سلول های مرده و همچنین چربی را افزایش دهند، پاکسازی پوست کمک میکند آلودگی های پوستی زدوده و شادابی و سلامت به پوست باز گردد.

کاهش منافذ پوست

از آن جایی که پوست مردان منافذ پوستی بزرگتری دارد، چربی ایجاد شده بر روی پوست بر اثر آلودگی می تواند منجر به مسدود شدن منافذ پوست و جوش های متعدد گردد .

فیشال و پاکسازی پوست می تواند این منافذ را کاهش دهد واز مشکلاتی مانند لکه های پوستی و …  جلوگیری کند، همچنین به مرطوب ساختن پوست نیز کمک می کند.

متعادل ساختن رطوبت پوست

هنگامی که  پوست  رطوبت خود را از دست بدهد، باعث چین و چروک پوست و همچنین خشکی پوست میشود .

شست و شوی مداوم پوست و استفاده از مرطوب کننده های مناسب پوست می تواند پوست را درخشان تر و شاداب تر کند.

تجربه اصلاح بهتر

هرچقدر که پوست مردان صاف تر باشد اصلاح بهتری نیز خواهند داشت، بخشی از پاکسازی پوست شامل لایه برداری است که می تواند  به از بین بردن موهای زائد نیز کمک کند و پوست دیگر تحریک کننده به جوش های زیر پوستی نمی شوند.

آیا لازم است قبل از پاکسازی پوست صورت آن را اصلاح کرد؟

مردان برای پاکسازی پوست صورت خود نیازی به تراشیدن ریش ندارند.اما اگر می خواهید پوست صورتتان را اصلاح کنید و بعد کار پاکسازی پوست را انجام دهید، حتماً این کار را یک روز قبل انجام دهید، چون اگر در روز پاکسازی صورت، این کار را انجام دهید پوست تحریک پذیری بیشتری دارد.

مردان هر چند وقت یکبار پاکسازی پوست را انجام دهند؟

چه زنان ، چه مردان باید هر ۴ تا ۶ هفته پاکسازی پوست خود را انجام دهند، از آنجایی که افراد نمی توانند به صورت مکرر برای پاکسازی پوست اقدام کنند پیشنهاد میشود چهار بار در سال پاکسازی پوست را انجام دهند.

توصیه های مهم برای پاکسازی پوست مردان

  • هر روز حداقل دو بار پوست صورت خودتان را با آب ولرم بشورید.
  • برای شستشوی پوست از صابون های معمولی استفاده نکنید زیرا پوست صورت حساسیت بیشتری نسبت به پوست بدن دارد.
  • در پاکسازی پوست صورت از محصولات مراقبتی زنان استفاده نکنید، زیرا که پوست زنان با پوست آقایان متفاوت است به همین خاطر محصولات مراقبتی زنانه سازگار با پوست آقایان نیست.
  • در هنگام استفاده از محصولات پوستی و بهداشتی به اندازه و طبق مقدار توصیه شده استفاده کنید.
  • برای شست و شوی صورت مردانه از نوک انگشتان استفاده کنید.
  • در پاکسازی پوست شستن فک و چانه را فراموش نکنید زیرا در معرض آلودگی هستند.
  • حوله را بر روی پوستتان نکشید ،آن را به آرامی برای پوست قرار دهید تا آب صورت را خشک کنند.
  • خمیر ریش یا افترشیو به مناسب پوست خود استفاده کنید.
  • بهتر است پس از مدتی روتین پاکسازی پوست را چک کنید.
  • بهتر است هر چند وقت یکبار به سراغ کلینیک های پاکسازی پوست بروید ؛ پاکسازی پوست در خانه، پوست را به صورت عمیق پاکسازی نمیکند.
  • بعد از اتمام پاکسازی پوست از تونر و مرطوب کننده استفاده کنید تا طراوت و نرمی پوست و آن برگردد.
  • از آن جایی که پوست بسیار حساس است ،قبل از استفاده از شوینده ها و همچنین پاکسازی پوست سعی کنید آن را بر روی پوست تست کنید، اگر پوستتان خشک است بهتر است زیاد پاکسازی پوست را انجام ندهید و در صورت انجام آن بلافاصله از مرطوب کننده استفاده کنید.

مطلب مشابه: تمام روش های درمان سریع “جوش سر سفید” در منزل و پیگیری کردن از این نوع جوش

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو