بیوگرافی بری لارسون بازیگر هالیوودی؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم ها

بیوگرافی بری لارسون بازیگر هالیوودی؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم ها


منبع: روزانه

3

1402/4/26

16:04


ما امروز در مجله روزانه به بیوگرافی و بهترین فیلم‌های بری لارسون خواهیم پرداخت، پس تا انتها همراه ما بمانید. بری لارسون بازیگری زیبا، مهم و با استعداد است که در طی این چندسال حضور در سینما، با زحمت توانسته است خود را به جایگاهی برساند که بسیاری او را جزو بهترین بازیگران زن می‌دانند؛ […]

بیوگرافی بری لارسون بازیگر هالیوودی؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم ها

ما امروز در مجله روزانه به بیوگرافی و بهترین فیلم‌های بری لارسون خواهیم پرداخت، پس تا انتها همراه ما بمانید.

بیوگرافی بری لارسون بازیگر هالیوودی؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم ها

بری لارسون بازیگری زیبا، مهم و با استعداد است که در طی این چندسال حضور در سینما، با زحمت توانسته است خود را به جایگاهی برساند که بسیاری او را جزو بهترین بازیگران زن می‌دانند؛ بازیگری که تا به کنون موفق به کسب جوایز مهمی همچون اسکار و گلدن گلوب شده است. از همین رو ما امروز قصد داریم تا درباره زندگی شخصی و هنری او بنویسیم و همچنین بهترین فیلم‌های بری لارسون را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بیوگرافی بری لارسون

برین سایدونی دیسولنیرز در تاریخ 1 اکتبر 1989 در ساکرامنتو، کالیفرنیا به دنیا آمد. پدر و مادر او هردو متخصص هومئوپاتی هستند. همچنین بری یک خواهر به نام میلین دارد. لارسون برخلاف بسیاری از مردم به مدرسه نرفت و خواندن و نوشتن را در خانه آموخت. او در یک مصاحبه عنوان کرد که معتقد است این کار باعث شده تا او فرصت تجربه‌های جدیدی به‌دست‌آورد که بچه‌های دیگر آن را تجربه نمی‌کنند.

بیوگرافی بری لارسون بازیگر هالیوودی؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم ها

کودکی و علاقه به هنر

او در دوران کودکی خجالتی بود و از اختلال اضطراب اجتماعی رنج می‌برد. لارسون در زمان کودکی و در ایام تابستان، داستان‌های کوتاه می‌نوشت و همراه با پسرعموهای خود آن را کارگردانی می‌کرد.

 او برای ساختن فیلم‌های کوچک خود از گاراژ خانه‌شان به‌عنوان محل فیلم‌برداری استفاده می‌کرد. در سن شش‌سالگی علاقه خود را به بازیگری نشان داد. خودش در این باره گفته‌است: اثری هنری خلاق همیشه چیزی بود که در من وجود داشت. لارسون در همان سن شش‌سالگی به گروه آموزشی تئاتر کانسروتری رفت و تبدیل به جوان‌ترین هنرآموزی شد که پا به این مؤسسه گذاشته‌است.

مهاجرت به لس آنجلس و اولین حضور در سینما

مثل بسیاری از کسانی که در صدد راه یافتن به هالیوود هستند، بری لارسون نیز به لس آنجلس سفر کرد. سپ او کار بازیگری خود را در سال 1998 با اجرای بخش کمدی در برنامه امشب با جی لنو آغاز کرد.

نقش‌های کمدی

 لارسون مدت نسبتاً زیادی به بازی در آثار کمدی و خانوادگی ادامه داد. او در سال 2001 در سریال سیت‌کام بزرگ کردن بابا در نقش امیلی استوارت ظاهر شد. او هنگام بازی در این سریال تنها 12 سال داشت.

معروفیت بیشتر در سینما

در سال 2006، لارسون به همراه لوگان لرمن و کودی لینلی در فیلم کمدی هوت بازی کرد. موفقیت او در آثار طنز باعث شد تا با پیشنهادهای مشابه مواجه شود. لارسون در سال 2010 در فیلم اسکات پیلگریم در برابر دنیا ظاهر شد، شهرت فیلم، نام بازیگران اکثراً جوانش از جمله لارسون را بر سر زبان‌ها انداخت. لارسون در سال 2012، بازهم در یک فیلم کمدی یعنی خیابان جامپ شماره 21 حضور پیدا کرد که این فیلم با واکنش مثبتی از سوی منتقدان همراه بود و در گیشه نیز به فروش خوبی رسید.

مطلب مشابه: بیوگرافی گلشیفته فراهانی بازیگر معروف؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم هایش

بیوگرافی بری لارسون بازیگر هالیوودی؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم ها

بری لارسون برنده جایزه اسکار می‌شود!

در سال 2015، بری لارسون در فیلم اتاق بازی کرد. بازی او در نقش یک دختر ربوده شده که سال‌ها در اتاقی کوچک محبوس شده‌است، مورد تحسین و تمجید گسترده منتقدان قرار گرفت. لارسون به خاطر بازی در این فیلم تقریباً تمامی جوایز بازیگری را ربود و موفق به کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن، جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش اول زن، جایزه گزینش منتقدان فیلم، جایزه انجمن بازیگران و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن فیلم درام شد.این موفقیت بزرگ او باعث شد تا پایش به پروژه‌های بزرگ و جریان اصلی هالیوود باز شود.

بیوگرافی بری لارسون بازیگر هالیوودی؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم ها

موفقیت بیشتر در سینما و حضور در مارول

 او در سال 2017 در فیلم کونگ: جزیره جمجمه حضور پیدا کرد که این فیلم در گیشه به فروش خوبی دست پیدا کرد. در سال 2016 و در جریان کامیک-کان بین‌المللی سن دیگو خبر رسید که لارسون قرار است به دنیای سینمایی مارول بپیوندد. سپس اعلام شد او به عنوان بازیگر کارول دنورز انتخاب شده‌است و قرار است در فیلم‌های آینده مارول در این نقش ظاهر شد. لارسون تا کنون در دو فیلم کاپیتان مارول و انتقام جویان:پایان بازی این نقش را ایفا کرده‌است

بیوگرافی بری لارسون بازیگر هالیوودی؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم ها

زندگی شخصی

لارسون در مورد زندگی شخصی‌اش محتاط است و در مصاحبه‌ها از پاسخ دادن به سؤالاتی که باعث ناراحتی او می‌شود، خودداری می‌کند. او درباره تمایل به محرمانه بودن گفته که می‌ترسد به خاطر نقص‌هایش مورد قضاوت قرار بگیرد و این حریم خصوصی به او اجازه می‌دهد تا نقش‌های متنوعی را بدون تکراری شدن بازی کند.

 لارسون در سال 2013 با الکس گرینوالد، خواننده اصلی گروه فانتوم پلنت آشنا شد و از سال 2016 تا 2019 با هم نامزد بودند. در ژانویه 2019 گزارش شد که این زوج نامزدی خود به هم زدند.

 آن‌ها با هم در محله هالیوود هیلز لس آنجلس زندگی می‌کردند. و همچنین بری لارسون در یک مصاحبه از گرینوالد به خاطر ایجاد فضای امن برای او و قدرت بخشیدن برای ریسک کردن در کارش قدردانی کرد.

مطلب مشابه: بیوگرافی شارلیز ترون؛ اطلاعات زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های بازیگر زن

بهترین فیلم‌های بری لارسون

ما در ادامه متن بهترین فیلم‌های بری لارسون را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد، پس تا آخر همراه ما بمانید.

قمارباز - The Gambler

قمارباز – The Gambler

  • کارگردان: روپرت وایت
  • بازیگران: مارک والبرگ، بری لارسون، جان گودمن، مایکل کی  ویلیامز، جسیکا لنگ
  • سال ساخت: 2014
  • ژانر: جنایی , درام , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.1

درست است که بری لارسون در فیلم‌های کمدی رمانتیک زیادی بازی کرده است اما او در فیلم‌های جنایی نیز خوش درخشیده و عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است. یکی از این بازی‌های خوب در فیلم جنایی، به همین فیلم سینمایی برمی‌گردد.

داستان این فیلم درباره جیم بنت است که در خانواده ای بسیار ثروتمند به دنیا آمده است و هرگز کمبودی در زندگی نداشته، او دانشیار ادبیات معاصر است و بیهوده تلاش می‌کند تا فلسفه وجودی را به دانشجویانی درس بدهد که بیشتر نگران نمرات خود به نظر می رسند تا آموختن نکات ریز فرهنگ ادبی…

کونگ جزیره جمجمه - Kong: Skull Island

کونگ جزیره جمجمه – Kong: Skull Island

  • کارگردان: جردن ووگت رابرتز
  • بازیگران: تام هیدلستون، بری لارسون، ساموئل ال  جکسون، توبی کبل، جیسون میچل، جان سی ریلی
  • سال ساخت: 2017
  • ژانر: اکشن , علمی و تخیلی , فانتزی , ماجراجویی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.6

داستان کینگ کونگ را همه ما می‌دانیم؛ اما این فیلم با اکشنی چشم نواز و جذاب به کار خود پایان می‌دهد و به نوعی خاص در ذهن تماشاگران می‌ماند.

داستان این فیلم در در سال 1973 اتفاق می‌افتد. سازمان مونارک یک جزیره دورافتاده و پر رمز و راز را پیدا می‌کند که حدس می‌زند این جزیره زادگاه گونه‌های جانوری جدید می‌باشد. آن‌ها کشف می‌کنند که کونگ در مرکز یک نبرد برای سلطه بر آن جزیره (جزیره جمجمه) است. این سازمان معتقد است که کونگ سعی می‌کند از گونه‌های حیوانات جدید و عجیب و غریب در مقابل مارمولک ها محافظت کند. گروه به مقصد رسیده و دچار مشکلات وحشتناکی میشوند. آیا گروه زنده از جزیره بیرون خواهند رفت یا خیر؟

عبور از خیابان 21 - 21 Jump Street

عبور از خیابان 21 – 21 Jump Street

  • کارگردان: فیل لرد و کریستوفر میلر
  • بازیگران: چنینگ تیتوم، جونا هیل، بری لارسون، آیس کیوب، الی کمپر
  • سال ساخت: 2012
  • ژانر: اکشن , جنایی , کمدی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.2

اگر به دنبال فیلمی هستید که چندین ساعت شما را بخنداند، بی‌شک فیلم عبور از خیابان 21 بهترین گزینه برای شما خواهد بود. فیلمی تینجری که در ترکیب خود با کمدی سنگ تمام می‌گذارد و می‌تواند از فیلم‌های هم سبک کمی بالاتر رفته و بهتر ظاهر شود.

داستان این فیلم درباره دو پلیس بی‌عرضه با نام های جنکو و اشمیت است که به یک دبیرستان محلی فرستاده می‌شوند تا حلقه مواد مخدر را شناسایی کنند. در ابتدا ماموریت آن‌ها ساده به نظر میرسد اما اتفاقات آنطور که در نظر داشتند پیش نم‌یرود و آن‌ها وارد یک بازی خطرناک می‌شوند.

مطلب مشابه: بیوگرافی تام هاردی؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

عفو منصفانه - Just Mercy

عفو منصفانه – Just Mercy

  • کارگردان: دستین دنیل کرتون
  • بازیگران: بری لارسون، مایکل بی  جردن، جیمی فاکس، اوشی جکسون جونیور، تیم بلیک نلسون
  • سال ساخت: 2019
  • ژانر: درام، جنایی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.6

یکی دیگر از فیلم‌های جذاب بری لارسون که در لیست امروز ما قرار دارد این فیلم جذاب و مفهومی است که بر علیه نژاد پرستی عمل می‌کند و شاید به همین دلیل است که فیلمی جذاب از آب درآمده.

داستان این فیلم در سال 1987 آغاز می‌شود؛ در مکانی که زمانی از ناامن‌ترین نقاط آمریکا برای رنگین پوستان بوده صاحب یک کارگاه تولید چوب کوچک به نام والتر مک‌میلیان (جیمی فاکس) به اتهام قتل جوان سفیدپوستی به نام راندا موریسون به اشد مجازات، اعدام بوسیله صندلی الکتریکی، محکوم می‌شود. در آن سوی ماجرا، برایان استیونسون بعد از مطالعه پرونده ناقص و متناقض جانی دی تصمیم می‌گیرد به دفاع از او دربرابر حکم ناعادلانه‌ای که برایش بریده شده به پا خیزد.

فروشگاه تک شاخ - Unicorn Store

فروشگاه تک شاخ – Unicorn Store

  • کارگردان: بری لارسون
  • بازیگران: بری لارسون، ساموئل ال  جکسون، جون کیوسک، برادلی وایتفورد، همیش لینکلیتر
  • سال ساخت: 2017
  • ژانر: درام، فانتزی، کمدی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 5.6

این فیلم شاید اولین و تنهاترین فیلم بری لارسون باشد که خود آن را کارگردانی کرده است. فیلمی نسبتا قابل قبول و خاص که شاید هرکسی نتواند از آن لذت ببرد.

داستان این فیلم در مورد زنی بیست و چند ساله با بازی لارسون است که هیچگاه احساس بزرگسالی نکرده و وقتی که با فروشنده‌ای مرموز دیدار می‌کند و رؤیاهای دوران کودکی‌اش را در شرف تحقق می‌بینند، زندگی اش دگرگون می‌شود…

مطلب مشابه: بیوگرافی گل گدوت بازیگر جذاب؛ درباره زندگی شخصی و لیست فیلم های برتر وی

سریع و خشن - Fast X

سریع و خشن – Fast X

  • کارگردان: لویی لتریر
  • بازیگران: وین دیزل، بری لارسون، میشل رودریگز، تایریس گیبسون، لوداکریس،جان سینا، ناتالی امانوئل، شارلیز ترون
  • سال ساخت: 2023
  • ژانر: اکشن , جنایی , ماجراجویی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.3

جدیدترین فیلم بری لارسون حضور در مجموعه‌ای بود که همه ما آن را با بزن و بکوب مخصوص‌اش می‌شناسیم؛ فیلمی جذاب با اکشن خاص که شاید کمی کلیشه‌ای شده باشد اما همچنان برای مخاطب امروز جذابیت دارد.

داستان این فیلم زمانی اتفاق می‌افتد که دام تورتو و خانواده‌اش توسط پسر سلطان مواد مخدر یعنی هرنان ریس هدف قرار داده شده است و او قصد دارد انتقام جویی کند و دام و خانواده‌اش را از بین ببرد…

کاپیتان مارول - Captain Marvel

کاپیتان مارول – Captain Marvel

  • کارگردان: آنا بودن
  • بازیگران: بری لارسون، ساموئل ال. جکسون، بن مندلسون، جایمن هانسو، لی پیس
  • سال ساخت: 2019
  • ژانر: اکشن، ابرقهرمانی، درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.8

وقتی اولین زمزمه‌های حضور بری لارسون به گوش رسید، هم طرفداران مارول و هم طرفداران بری لارسون از این ماجرا خوشحال بودند. و این خوشحالی بی‌جا هم نبود چرا که بری لارسون با بازی بسیار درخشان خود به نوعی در این نقش جاودانه شد.

داستان این فیلم درباره کارول دنورز خلبان آمریکایی است که که طی یک سری اتفاقات خاص تبدیل به یکی از قهرمانان قدرتمند جهان، در زمانی می‌شود که زمین در میان جنگ کهکشانی بین دو نژاد بیگانه قرار گرفته است.

مطلب مشابه: بیوگرافی جنیفر لارنس؛ در مورد زندگی شخصی و هنری و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

انتقام جویان: پایان بازی - Avengers: Endgame

انتقام جویان: پایان بازی – Avengers: Endgame

  • کارگردان: برادران روسو
  • بازیگران: رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، مارک رافلو، کریس همسورث، اسکارلت جوهانسون، بری لارسون
  • سال ساخت: 2019
  • ژانر: اکشن , درام , علمی و تخیلی , ماجراجویی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8.4

این فیلم دقیقا پس از فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت اتفاق می‌افتد؛ و شاید برای شما جالب باشد تا بدانید که این فیلم دومین فیلم پُر فروش تاریخ بعد از فیلم آواتار است. بری لارسون نیز دومین حضور جدی خود را در دنیای مارول با این فیلم تجربه کرد.

داستان این فیلم پایان گروه انتقام جویان است. زمانی که تانوس تمامی سنگ های ابدیت را بدست آورد نصف جمعیت دنیا را از بین برد و بعد در گوشه‌ای از دنیا مشغول زندگی شد، انتقام جویان باقی مانده که نمی توانستند با این موضوع کنار بیایند تصمیم گرفتند تا تانوس را بکشند و سنگ ها را پس بگیرند ولی…

مارول‌ها - The Marvels

مارول‌ها – The Marvels

  • کارگردان: نیا داکوستا
  • بازیگران: بری لارسون، ایمان ولانی، تیونا پریس، ساموئل ال  جکسون
  • سال ساخت: 2023
  • ژانر: اکشن، مارول
  • امتیاز در ای ام دی بی:

بری لارسون قرار است سومین حضور جدی خود در دنیای مارول را با این فیلم تجربه کند، فیلمی که مرتبط با خط داستانی مارول است.

داستان این فیلم زمانی اتفاق می‌افتد که در حین بررسی یک کرم‌چاله مرتبط با کری، قدرت‌های مونیکا رامبو با قدرت کامالا خان و کارول دانورز درگیر می‌شود، بنابراین این سه نفر هر بار که از قدرت‌های خود استفاده می‌کنند، جای خود را با یکدیگر عوض می‌کنند. آنها با هم متحد می شوند تا دلیل آن را مشخص کنند.

قلعه شیشه‌ای - The Glass Castle

قلعه شیشه‌ای – The Glass Castle

  • کارگردان: دستین دنیل کرتون
  • بازیگران: بری لارسون، وودی هرلسون، ماکس گرینفیلد، سارا اسنوک، نائومی واتس
  • سال ساخت: 2017
  • ژانر: بیوگرافی , درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.1

این فیلم به شدت احساسی و زیباست که می‌تواند در نوع خود چیزهای زیادی به ما یاد بدهد، فیلمی جالب که بری لارسون نیز در آن یکی از بهترین بازی‌های خود را ارائه داده است.

داستان این فیلم دربارهدختری است که مادرش هنرمند است و پدرش فردی الکلی که می‌خواهد آزادانه زندگی کند و کار نکند و در بیابان و کوهستان زندگی کند ولی کم‌کم این مدل زندگی والدین، دختر و بقیه بچه‌ها را عاصی کرده و…

بخش کوتاه‌مدت شماره ۱۲ - Short Term 12

بخش کوتاه‌مدت شماره ۱۲ – Short Term 12

  • کارگردان: دستین دنیل کرتون
  • بازیگران: بری لارسون، جان گلگر، جونیور، کیتلین دیور، رامی ملک، کیت استنفیلد
  • سال ساخت: 2013
  • ژانر: درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.9

این فیلم ارتباط عمیق و خاصی برقرار میکند، مخصوصا با کسانی که گذشته تلخ یا والدین بد سرپرستی داشته و از جانب آن‌ها مشکلات زیادی را تجربه کرده‌اند.

داستان این فیلم در یک مرکز خصوصی کودکان بدسرپرست یا بی‌سرپرست اتفاق می‌افتد. گریس که زنی جوان با گذشته‌ای تلخ است به همراه همسر خود میسن و چند همکار دیگرش از جمله مرد جوانی به‌نام نیت که به تازگی به جمع آن‌ها اضافه شده به عنوان سرپرست در این مرکز کار می‌کنند.

 گریس سبک خاص خود را در ارتباط برقرار کردن با بچه‌ها دارد و سعی می‌کند با آن‌ها بسیار صمیمی باشد اما از سوی دیگر حساسیت زیادی بر روی قوانین مرکز دارد و از بچه‌ها درخواست می‌کند که حتماً این قوانین را رعایت کنند. همه چیز خوب پبش میرود تا اینکه یک دختر وارد مرکز خصوصی شده و همه مرکز را به هم میریزد.

مطلب مشابه: بیوگرافی الیزابت اولسن؛ اطلاعات جالب از زندگی این بازیگر و لیست فیلم هایش

اتاق - Room

اتاق – Room

  • کارگردان: لنی آبراهامسون
  • بازیگران: بری لارسون، جیکوب ترمبلی، جوآن آلن، شان بریدجرز، ویلیام اچ میسی
  • سال ساخت: 2015
  • ژانر: درام , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8.1

و در پایان این شما و این نیز بهترین فیلم دوران هنری بری لارسون، فیلمی که برای او تنها اسکارش را به ارمغان آورد. فیلمی که بری لارسون با بازی خود به آن رنگ و بویی دیگر داد و توانست نظر مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کند. اما بهتر است به هنگام به تماشای این فیلم به بازی جیکوب ترمبلی هشت ساله توجه کنید…!

داستان این فیلم در مورد پسربچه ای 5 ساله و با روحیه بنام جک می باشد که مادر دلسوزش از او مراقبت می‌کند. مثل تمام مادرهای مهربان دیگر، مادر جک هم خودش را وقف جک می‌کند تا او خوشحال و در امان باشد. اما زندگی آنها معمولی نیست، آنها  توسط مردی دیوانه درون مکانی محبوس شده اند که آن را اتاق می نامند. بعد از نقشه های فراوان و دقیق، آن‌ها موفق به فرار از این مکان می‌شوند. اکنون جک باید به دنیایی که هرگز ندیده و حس نکرده وارد شود.

کلام آخر

تشکر که تا آخر این مقاله همراه ما بودید، ما امروز در این مقاله سعی کردیم درباره زندگی شخصی و هنری بری لارسون برای شما بنویسیم و همچنین بهترین فیلم‌های او را به شما معرفی کنیم تا اگر طرفدار این هنرمند هستید به راحتی بتوانید به تماشای بهترین فیلم‌های او بنشینید. در پایان امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. / نویسنده امیرسالار کریمی

مطلب مشابه: بیوگرافی آنجلینا جولی؛ درباره زندگی شخصی و هنری و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو