بیوگرافی امیرعلی نبویان؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی

بیوگرافی امیرعلی نبویان؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی


منبع: پلازا

6

1402/5/1

12:52


بیوگرافی امیرعلی نبویان؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی

امیرعلی نبویان نویسنده، مجری و بازیگر ایرانی است که اکثر مخاطبان او را بیشتر به واسطه شرکت در رئالیتی شو شب‌های مافیا کاری از سعید ابوطالب می‌شناسند. در این مقاله از وب‌سایت پلازا به بیوگرافی امیرعلی نبویان؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی این مجری خواهیم داشت، پس در ادامه با ما همراه باشید.

سید امیرعلی نبویان از برترین بازیکنان مافیا در رئالیتی شوهای شب‌های مافیا، پدر خوانده و ارتش سری است. او با تحلیل درست و منطقی‌اش در بازی‌ها به یکی از ارکان اصلی این نوع از رئالیتی شوها تبدیل شد. نبویان در اجرا هم سابقه درخشانی دارد و نخستین بار به عنوان مجری در برنامه تلویزیونی خوشا شیراز کاری از سید احمد حجازی در قاب تلویزیون ظاهر شد. او بعدها به مدت چندسال مجری برنامه تلویزیونی پرطرفدار رادیو هفت به تهیه‌کنندگی منصور ضابطیان بود. در این مقاله به بیوگرافی امیرعلی نبویان می‌پردازیم.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی امیرعلی نبویان

  • نام و نام خانوادگی: سید امیرعلی نبویان
  • تاریخ تولد امیرعلی نبویان: 2 فروردین 1359
  • محل تولد: تهران
  • قد و وزن امیرعلی نبویان: 178 سانتی متر و 75 کیلو وزن
  • وضعیت تاهل: متاهل
  • نام همسر: بهار نوروزپور
  • پیج اینستاگرام امیرعلی نبویان: @amirali_nanavian

زندگی خصوصی امیرعلی نبویان

حتماً برای شما هم جالب است بدانید نویسنده، مجری، بازیگر و شرکت‌کننده محبوب شب‌های مافیا کجا به دنیا آمده و اوایل زندگی‌اش را چگونه گذرانده است. در ادامه به بررسی بیوگرافی امیرعلی نبویان می‌پردازیم.

زندگی نامه امیرعلی نبویان؛ دوران کودکی و نوجوانی

زندگی خصوصی امیرعلی نبویان

آقای نبویان در دومین روز از فروردین ماه مرداد سال 1359 و در فصل سبز بهار در تهران به دنیا آمد. امّا مادرش به نام مرسده نورزاد و پدرش نصرالله نبویان شناسنامه او را از آمل گرفتند. نبویان در همان شهر بزرگ شده و تنها یک برادر کوچک به نام البرز دارد. دوران کودکی‌اش را در یک خانه بسیار بزرگ شمالی با معماری قدیمی به سبک آلمانی گذراند. آن زمان معماران آلمانی در استان مازندران ساختمان‌‌های خوبی می‌ساختند. نبوی در دوران راهنمایی از پسر خاله‌هایش خیلی تاثیر می‌گرفت، چراکه آن‌ها خیلی اهل فیلم، موسیقی و هنر بودند و این مسئله در زندگی او تاثیرگذار بود.

در دوران دانشگاه به جای درس خواندن، بیشتر ورزش را دنبال کرد. نبویان پیانو و کیبورد را به‌صورت تجربی یاد گرفت و با دوستان خود در جمع‌هایی کوچک کنسرت برگزار می‌نمود. همچنین فوتبال را نیز به‌صورت حرفه‌ای بازی می‌کرد و عضو تیم بسکتبال دانشگاه هم بود و مهارت خوبی هم در پینگ پنگ داشت. بنا بر ادعای خودش در یک مصاحبه مدرک دانشگاهی خود را به زور گرفت و در کارهای مختلفی مشغول به کار شد.

سال 1387 در سن 28 سالگی از آمل برای حضور درکلاس‌های بازیگری به تهران مهاجرت نمود. او در موسسه کارنامه ثبت‌نام کرد و زیر نظر هدایت هاشمی، مهتاب نصیرپور و حسن معجونی دوره بازیگری را گذراند.

امیرعلی نبویان و همسرش

نبویان در مهر ماه سال 1395 با بهار نوروزپور ازدواج نمود، آن‌ها از سال‌ها پیش با یکدیگر در ارتباط دوستانه‌ای بودند که در نهایت به ازدواج ختم شد. بهار یک سال و نیم از امیرعلی کوچکتر است و مدت‌ها پیش از ازدواجش با بیماری سرطان جنگید و موفق شد تا آن را شکست دهد. متأسفانه پس از ازدواجش با امیرعلی دوباره سرطان برگشت و این بار با حمایت و عشق همسرش دوباره موفق به شکست این بیماری شد.

امیرعلی نبویان و همسرش

بهار نوروزپور درباره نحوه آشنایی با نبویان چنین اذعان کرد، من شرکتی تبلیغاتی دارم که یک بخش ایده‌پردازی دارد. در این قسمت امیرعلی به‌عنوان کپی رایتر ما بود و به همین دلیل معاشرتمان بیشتر شد. سپس تصمیم گرفتیم تا باهم ازدواج کنیم. نبویان خود در مورد ازدواجش با خانم نوروزپور گفت: لحظه بسیار بزرگی برای من بود و وقتی پیشنهاد دادم گریه کردم! همان موقع تفألی به کتاب حافظ زدم و این مطلع آمد که گُلعِذاری ز گلستانِ جهان ما را بس. گفته می‌شود که این زوج به هم وابستگی زیادی دارند و در محل کارشان اتاقی به نام اتاق دلتنگی موجود است که در آنجا ساعتی همدیگر را جهت رفع دلتنگی تماشا می‌کنند.

زندگی شغلی امیرعلی نبویان

این بخش از بیوگرافی امیرعلی نبویان مختص مرور زندگی شغلی او تا شروع درخشیدنش در قاب تصویر است.

زندگی شغلی امیرعلی نبویان

امیرعلی نبویان مدتی در یک کارخانه به کار یدی مشغول بود و سپس بازاریابی و مدتی هم معلمی ریاضی را در زندگی شغلی خود تجربه کرد. او کم‌کم به نویسندگی علاقه‌مند شد و شروع به نوشتن کتاب کرد. از آثار او در حوزه نویسندگی می‌توان به مجموعه قصه‌های امیرعلی 1 تا 4 اشاره کرد که پس از انتشار بسیار پر طرفدار شد.

او بازیگری را در سال 1392 برای نخستین بار با سریال نوشدارو کاری از جواد اردکانی تجربه کرد. در این سریال علاوه بر نبویان، بازیگرانی چون اصغر همت، رضا فیاضی، رز رضوی، شیوا خسرومهر و هدایت هاشمی به ایفای نقش پرداختند.

امیرعلی نبویان در ادامه روند کاری‌اش به عنوان مجری برنامه رادیو هفت روی آنتن رفت. از دیگر برنامه‌های با اجرای او می‌توان به خوشا شیراز و صد برگ اشاره کرد که در تلویزیون بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. نبویان در سال 1395 برای سری اول مسابقه لباهنگ خندوانه کاری از رامبد جوان به‌دلیل چهره و جذابیت گفتاری که داشت، نظرات زیادی را به خود معطوف نمود و توانست در این مسابقه نفر اول شود.

امیرعلی نبویان با این برنامه و جذابیت چهره‌اش به شهرت بالایی رسید و پنج سال بعد به‌عنوان مجری بخش «خنداننده شو 3» به این برنامه بازگشت.

مجری گری های امیرعلی نبویان

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد او در مجری‌گری سابقه درخشانی دارد و در کارنامه کاری خود اجرای آثاری ارزنده را برعهده داشته است.

مجری گری های امیرعلی نبویان

سالنام برنامهسازنده
1390برنامه تلویزیونی گفتگو محور خوشا شیرازسید احمد حجازی
1391-1394برنامه تلویزیونی رادیو هفتبه تهیه‌کنندگی منصور ضابطیان و محمد صوفی
1394برنامه تلویزیونی صد برگبه تهیه‌کنندگی منصور ضابطیان و محمد صوفی
1400برنامه خنداننده شو 3رامبد جوان

فیلم های امیرعلی نبویان

این مجری خوش چهره در سینما هم به عنوان بازیگر فعالیت دارد و نخستین تجربه بازیگری‌اش در فیلم خانه دختر به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی بود. در این فیلم علاوه بر نبویان بازیگرانی چون حامد بهداد، باران کوثری، پگاه آهنگرانی، رعنا آزادی‌ور، بهناز جعفری، نسیم ادبی و بابک کریمی به ایفای نقش پرداختند.

فیلم های امیرعلی نبویان

سالنام فیلمکارگردان
1393خانه دخترشهرام شاه‌حسینی
1395زردمصطفی تقی‌زاده

سریال های امیرعلی نبویان

امیرعلی نبویان علاوه بر بازیگری در سینما، به عنوان بازیگر در تلویزیون هم حضور داشته است. همان طور که در مطالب بالا عنوان شد، او در سریال نوشدارو به کارگردانی جواد اردکانی برای اولین بار بازیگری در تلویزیون را تجربه نمود.

سالنام سریالکارگردانسمت
1391-1392نوشداروجواد اردکانیبازیگر
1400خودخواستهعلیرضا بذرافشاننویسندگی مشترک با علی دادرس، بهار نوروزپور و آناهیتا خواجه پور

امیرعلی نبویان در شبکه نمایش خانگی

همان طور که عنوان شد نبویان در عرضه شبکه نمایش خانگی برای رئالیتی شو شب‌های مافیا به کارگردانی سعید ابوطالب حضور یافت. او در این برنامه بدون شک یکی از برترین شرکت‌کنندگان در این بازی بود. تحلیل درست و شحصیت‌شناسی دقیق نبویان در بازی‌های مافیا باعث می شد تا او به عنوان یک شهروند در تشخیص مافیا بهترین باشد. رویکرد درست او در بازی تا جایی پیش رفت که در فینال رئالیتی شو شب‌های مافیا و همچنین برنامه‌های مشابه چون پدر خوانده و ارتش سری هم به عنوان مجری حضور داشته باشد.

نبویان در سال 1401 اجرای رئالیتی شو ارتش سری کاری دیگر از سعید ابوطالب را برعهده داشت. مسابقه ارتش سری درواقع با سقوط هواپیمای یک خلبان و پناه بردن او به کافه کاندید شروع می‌شود. این مسابقه در حقیقت نبردی میان پارتیزان‌ها و گشتاپوها جهت پیدا کردن این خلبان است.

امیرعلی نبویان در شبکه نمایش خانگی

سالنام برنامهکاگردانسمت
1400رئالیتی شو شب‌های مافیاسعید ابوطالبشرکت کننده
1400فینال رئالیتی شو شب‌های مافیا 3سعید ابوطالبشرکت کننده برتر
1401رئالیتی شو ارتش سریسعید ابوطالباجرا کننده
1401رئالیتی شو پدرخوانده 1سعید ابوطالبشرکت کننده
1402رئالیتی شو پدرخوانده 2سعید ابوطالبشرکت کننده

تئاترهای امیرعلی نبویان

جالب است بدانید که نبویان در تئاتر هم فعالیت‌هایی به عنوان نویسنده و کارگردان داشته که در ادامه به معرفی این آثار می‌پردازیم.

سالنام نمایشکارگردانسمتمکان اجرا
1393کمدی ناگهان پیت حلبیکورش ‌سلیمانینویسندهتالار ‌مولوی ‌- ‌سالن ‌کوچک
1394مرد برهنه و مرد فراگ پوشعلی ‌عامل ‌هاشمیبازنویسیخانه ‌هنرمندان ‌ایران- ‌سالن ‌استاد ‌انتظامی
1395کمدی ناگهان پیت حلبیکورش ‌سلیمانینویسندهتالار ‌مولوی ‌- ‌سالن ‌کوچک
1395تناسخ 3 تا 35 تومننویسنده و کارگردانتماشاخانه ‌پالیز، ‌سالن ‌1
1395ریش فیدل غبغب مرکلنویسنده و کارگردانتماشاخانه ‌پالیز، ‌سالن 1

نویسندگی های امیرعلی نبویان

امیرعلی نبویان در زمینه نویسندگی کتاب هم فعالیت دارد، که از آثار او می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مجموعه داستان‌های امیرعلی (4جلد)
  • شهر غصه + CD
  • کأن لَم یَکُن

جوایز و افتخارات امیرعلی نبویان

نبویان برنده جایزه نفر اول مسابقه لباهنگ خندوانه شد و به ترتیب ارشا اقدسی و اشکان خطیبی در رده دوم و سوم این مسابقه قرار گرفتند. هم چنین نبویان کاندیدای بهترین کتاب سال برای قصه‌های امیرعلی شد.

امیرعلی نبویان تا کنون برنده جایزه‌ای در زمینه اجرا و کارگردانی نشده که چیزی از ارزش های این هنرمند کم نمی‌کند. او با پشتکاری که در عرصه‌های مختلف تئاتر، تلویزیون و سینما دارد، بدون شک آینده‌ای موفق در انتظار خواهد داشت.

شایعات و حواشی امیرعلی نبویان

به‌طور کلی امروزه چه در ایران یا جهان همواره چهره‌های مشهور در معرض حواشی مختلفی خواه کذب یا درست روبه‌رو بوده‌اند، که امیرعلی نبویان از این قاعده مستثنی نیست. به عنوان مثال از داغ‌ترین شایعات و حواشی درباره نبویان می‌توان به شایعه پورسانت از قرارداد کی‌روش اشاره کرد. او مجری برنامه فوتبالیسم بود که در واکنش به این شایعه بیانیه‌ای منتشر کرد.

از دیگر حقایق درباره امیرعلی نبویان باید به این نکته اشاره کرد که او خواهرزاده مسعود فروتن کارگردان و مجری کاربلد تلویزیون ایران است. البته نبویان بدون اینکه از نفوذ دایی خود سوء استفاده کند به توصیه‌اش عمل نمود و به جدیت جهت آموختن وقت گذاشت و با نویسندگی و اجرا به یک چهره موفق تبدیل شد. در ادامه با عکسی از امیرعلی نبویان و همسرش این بخش از مقاله را به اتمام می‌رسانیم.

حقایق پنهان امیرعلی نبویان

کلام آخر

در این مقاله به زندگی نامه امیرعلی نبویان مجری، نویسنده، کارگردان و بازیگر پرداختیم. او یکی از چهره‌های مستعد در امر نویسندگی محسوب می‌شود که در این عرصه بسیار موفق بوده است. امید است مقاله بیوگرافی امیرعلی نبویان؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی این چهره مشهور برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات شخصی خود را درباره این مجری جذاب و دوست داشتنی با ما در وب‌سایت پلازا به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو