بیوگرافی باربد بابایی؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی

بیوگرافی باربد بابایی؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی


منبع: پلازا

7

1402/5/1

21:50


بیوگرافی باربد بابایی؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی

باربد بابایی از مجریان مشهور کشور ایران است که اکثر مخاطبان او را به‌ واسطه اجرای برنامه ماهواره‌ای شب کوک می‌شناسند. در این مقاله از وب سایت پلازا قصد داریم تا به بیوگرافی باربد بابایی؛ زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی این مجری مستعد بپردازیم.

باربد بابایی در ابتدا مجری شبکه ماهواره‌ای ایران موزیک بود و پس از آن با شبکه مهاجر تی وی فعالیت خود را ادامه داد. وی دارای مدرک کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد است. او تا کنون در برنامه‌های مختلف تلویزیون وظیفه اجرا را برعهده داشته است. در این مقاله به بیوگرافی باربد بابایی و کارنامه کاری این مجری توانمند و خوش تیپ می‌پردازیم، پس در ادامه با ما از وب‌سایت پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی باربد بابایی

  • تاریخ تولد: 20 شهریور 1357
  • متولد: تهران
  • قد باربد بابایی: 187 سانتی‌متر
  • پیشه: مجری، بازیگر و خواننده
  • وضعیت تاهل: متاهل
  • تعداد فرزندان باربد بابایی: یک دوقلو به نام آیلین و شایلین
  • تحصیلات باربد بابایی: کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد
  • صفحه اینستاگرام باربد بابایی: @barbodbabaee

زندگی خصوصی باربد بابایی

در این بخش از بیوگرافی باربد بابایی با زندگی این مجری، خواننده و بازیگر از زمان تولد تا ازدواج و روابط او همراه شما مخاطبان محترم پلازا هستیم.

از کودکی تا جوانی باربد بابایی

زندگی خصوصی باربد بابایی

آقای بابایی در بیستمین روز از ماه شهریور سال 1357 و در دل تابستان این سال در تهران به دنیا آمد. پدرش در مقطع زمانی خارج از کشور رستوران‌دار بود و اوضاع مالی مناسبی داشتند. ولی باربد از 17 سالگی سعی نمود تا با کار کردن هزینه‌های زندگی‌اش را در بیاورد. او برخلاف رشته تحصیلی مترجمی به دنیای هنر و بازیگری علاقه‌مند بود و در دوران دانشجویی تئاتر کار می‌کرد تا اینکه با مجری‌گری در برنامه‌های تلویزیونی به شهرت بالایی رسید. وی تحصیلات خود را درمقطع کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد به پایان رساند و تا کنون به عنوان مجری، بازیگر و خواننده فعالیت داشته است. باربد بابایی علاوه بر حرفه‌های مذکور، نواختن گیتار را به صورت‌تجربی یاد گرفت و تجربه خوانندگی در تیتراژ برنامه‌های خود را در کارنامه کاریش دارد.

در سال 1380 باربد بابایی در سن 23 سالگی ازدواج کرد که ثمره این زندگی مشترک یک دوقلو به نام آیلین و شایلین است. در ادامه با عکسی از باربد و پدرش این بخش از مقاله را به اتمام می‌رسانیم.

بیوگرافی باربد بابایی

زندگی شغلی باربد بابایی

 باربد بابایی در سال 1376 از ترم اول دانشگاه زمانی که 19 سال سن داشت با بچه‌های دانشکده ادبیات به تئاتر دانشجویی مشغول شد و تا سه سال در جشنواره دانشجویی فعالیت داشت. او اولین فعالیت بازیگری‌اش را با نمایش پرتگاه در سال 1377 به‌صورت حرفه‌ای آغاز نمود و در سال 1379 با ایفای یک نقش فرعی برای سریال روزهای بیاد ماندنی، نخستین بار مقابل دوربین تلویزیون قرار گرفت. کارگردانی این سریال را تورج منصوری و زنده یاد همایون شهنواز به عهده داشتند که در سال 1381 از شبکه یک پخش شد. باربد در یک مصاحبه اذعان داشت که من اصلاً نمی‌خواستم مجری شوم از این حرفه متنفر بودم. دغدغه‌ام بازیگری بود و در این مسیر امیر غفارمنش حمایت می‌کرد و هلم می‌داد.

مدتها گذشت تا در سال 1382 باربد به شبکه ماهواره‌ای مهاجر برای برنامه «موزیک ما» دعوت شد که به پیشنهاد امیر غفارمنش فرصتی بود تا تجربه فضای اجرا را تست کند. باربد بابایی پس از آن به این حرفه ادامه داد و در آن ماندگار شد.

در سال 1386 با لغو مجوز شبکه مهاجر پیشنهاد ساخت برنامه موسیقی در رسانه ملی را مطرح کرد و حتّی کار تا مرحله کسب مجوز هم پیش رفت که در نهایت با ممانعت مواجه شد. در سال 1394 برنامه استعدادیابی موسیقی به نام شب کوک از شبکه نسیم به تهیه‌کنندگی آقای دمیرچی و اجرای باربد با استقبال بی نظیری روبرو شد.

باربد بابایی همراه با برادران دمیرچی که از تهیه‌کننده‌های دنیای موسیقی هستند در هامبورک دفتر موسیقی و تهیه‌کنندگی و برگزاری کنسرت دارد و همیشه پیشنهاداتی برای اجرا در شبکه‌های ماهواره داشته است.

خوانندگی باربد بابایی

گرچه چند آهنگ با صدای او در برنامه‌های مختلفی اجرا شده، ولی بنا بر ادعای باربد، او خوانندگی را تنها برای دل خودش انجام داده است. وی هرگز نخواسته تا وارد دنیای خوانندگی شود، ولی در نواختن گیتار تبحری خاص دارد. باربد تا کنون در آثار تلویزیونی چون خندوانه کاری از رامبد جوان، شبکه ماهواره ای ایران موزیک، شب کوک و فرمول 1 به اجرای خوانندگی پرداخته است.

مجری گری های باربد بابایی

باربد با برنامه شب کوک به کارگردانی و اجرای خود شهرت زیادی پیدا کرد. از دیگر برنامه‌های موفق این مجری و کارگردان می‌توان به برنامه گپ کوک، دلویزیون و زوجی نو اشاره کرد. در ادامه به برنامه های باربد بابایی می‌پردازیم.

مجری گری های باربد بابایی

سالنام برنامهکارگردانسمتشبکه
1394شب کوکبه کارگردانی خودمجرینسیم
1396دلویزیونبه کارگردانی خودمجرینسیم
1396گپ کوکبه کارگردانی خودمجرینسیم
1397تب تابداریوش مختاریمجریشبکه 3
1400زوجی نومحمد پورصباغیانمجریشبکه 3

او در سال 1401 برای همیشه با مجری‌گری خداحافظی کرد و پس از آن هر پیشنهادی در این زمینه را رد کرد.

سریال های باربد بابایی

باربد بابایی در عرصه تلویزیون هم تجربه بازی در چند سریال را داشته است که در ادامه به معرفی این آثار می‌پردازیم. آخرین کار او در قاب تلویزیون سریال خودخواسته به کارگردانی علیرضا بذرافشان بود که یکی از نویسندگان آن امیرعلی نوبیان بود. باربد در این سریال نقش سعید خواجوی همسر آتوسا را برعهده داشت. از دیگر بازیگران سریال خود خواسته می‌توان به سهیلا گلستانی، محمد نادری، علیرضا استادی، مرحوم عزت‌الله مهرآوران، حسین پاکدل، بیژن بنفشه‌خواه و ثریا قاسمی اشاره کرد.

سالنام سریالکارگردان
1379روزهای به یاد ماندنیتورج منصوری و همایون شهنواز
1400خودخواستهعلیرضا بذرافشان

فیلم های باربد بابایی

باربد در زمینه بازیگری سینما هم حضور داشته، در ادامه به معرفی این آثار خواهیم پرداخت. جدیدترین فیلمی که باربد بابایی در آن به ایفای نقش پرداخت می‌توان به نمور کاری از داوود بیدل در سال 1400 اشاره کرد. علاوه بر باربد در این فیلم بازیگرانی چون محمدرضا علیمردانی، سمیرا حسن‌پور، نسیم ادبی و بهاره کیان افشار به ایفای نقش پرداختند.

سالنام فیلمکارگردان
1394بی خوابی اسب‌هاشهرام اسدزاده
1400نمورداوود بیدل

فیلم های باربد بابایی

تئاترهای باربد بابایی

نکته جالب اینجاست که او در تئاتر هم به عنوان بازیگر در چند نمایش حضور داشته است که در ادامه مقاله بیوگرافی باربد بابایی به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

سالنام نمایشکارگردانمحل اجرا
1377پرتگاه
1392چیتراعلی عالی پوربرج ‌آزادی ‌- ‌سالن ‌اصلی

باربد بابایی در نمایش خانگی و برنامه‌های تلویزیون

در ادامه این مقاله به معرفی آثاری که باربد در آن‌ها به عنوان میهمان و شرکت کننده حضور داشته، می‌پردازیم.

سالنام برنامهکارگردانعنوان
1397خندوانهرامبد جوانمهمان – شرکت کننده در مسابقه ادابازی
1397برنامه همستانمهمان
1401پدر خواندهسعید ابوطالبشرکت کننده

جوایز و افتخارات باربد بابایی

باربد بابایی نامزد دریافت جایزه بهترین چهره تلویزیونی از نوزدهمین جشن سینمایی و تلویزیونی دنیای تصویر شد. این بازیگر و مجری تا کنون برنده جایزه دیگری در این عرصه نشده است. بدون شک با پشتکاری که باربد بابایی طی این چند سال در حوزه رسانه داشته، آینده درخشانی را می‌توان برای او متصور شد.

شایعات و حواشی باربد بابایی

از داغ‌ترین شایعات درباره این مجری مشهور می‌توان به شایعه جدا شدن او از همسرش اشاره کرد. این شایعه در واقع به دنبال عکس‌هایی از تفریح باربد بابایی با دخترانش ایجاد شد، که چند وقت بعد کذب بودن خبر مشخص گردید.

از دیگر شایعات درباره او تیتر شایعه ازدواج باربد بابایی با غزل حشمت بود که در رسانه‌های زرد و فضای مجازی منتشر شد. در واقع این خبر هم شایعه‌ای بیش نبود و کذب بودن آن خیلی زود به مخاطبان ثابت گردید.

امّا از جنجالی‌ترین حواشی درباره باربد بابایی اشاره او در یک برنامه به مافیای موسیقی در تلویزیون بود، که در ادامه با حواشی‌های زیادی روبرو شد. همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد او در سال 1401 برای همیشه با مجری گری خداحافظی کرد و اظهار داشت که دیگر در این حرفه بنا به دلایلی فعالیت نخواهد کرد. در ادامه با عکس باربد بابایی و دخترانش این بخش از مقاله را به اتمام می‌رسانیم.

شایعات و حواشی باربد بابایی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو