واکنش کریستوفر نولان به پایان بندی فیلم Inception

منبع: گیمفا

4

1402/5/2

19:30


بخش پایانی فیلم Inception با گذشت چندین سال هنوز هم جنجالی ظاهر شده و حال کریستوفر نولان نسبت به آن واکنش نشان داده است.

واکنش کریستوفر نولان به پایان بندی فیلم Inception

بخش پایانی فیلم Inception با گذشت چندین سال هنوز هم جنجالی ظاهر شده و حال کریستوفر نولان نسبت به آن واکنش نشان داده است.

کریستوفر نولان پس از گذشت وقفه‌ای چند ساله باری دیگر با فیلم Oppenheimer (اوپنهایمر) به سینما بازگشته و حسابی سینماگران را با ساخته بیوگرافی و حماسی خود به وجد آورده است. کارگردانی ۵۲ ساله که هر بار با اثری کاملاً متفاوت در ژانرهایی مختلف وقایعی جذاب و تماشایی را به ارمغان آورده است.

با وجود آن که در طی ۱۳ سال گذشته کریستوفر نولان فیلم‌های گوناگون و ارزشمندی را برای مخاطبین خود تدارک دیده اما فیلم Inception (تلقین) محصول سال ۲۰۱۰ میلادی هنوز هم از جایگاهی خاص در نزد سینماگران بهره می‌برد. فیلمی اکشن و علمی تخیلی که روایتی منحصر به فرد را ارائه کرده و پایان بندی آن هنوز هم با جنجال‌های بسیاری همراه می‌باشد.

پایان بندی که در آن دام کاب با هنرنمایی تماشایی لئوناردو دی‌کاپریو پس از سالها بالاخره به نزد فرزندانش بازگشته و آرامش را پیدا می‌کند. با این حال او در سکانس پایانی یک فرفره را به حرکت درآورده تا بلکه اطمینان حاصل پیدا کند که در رویا به سر نمی‌برد. فرفره‌ای که به حرکت درآمده و هیچگاه توقف آن را مشاهده نمی‌کنیم و این مسئله در طی ۱۳ سال گذشته با جنجالی‌های بسیاری همراه بوده است.

حال نیز کریستوفر نولان به عنوان خالق این سکانس بحث برانگیز در مصاحبه جدید خود به آن واکنش نشان داده و اعلام نموده که:

نکته سکانس پایانی در این است که شخصیت دام کاب اساساً دیگر اهمیتی به موضوع واقعیت و رویا نمی‌دهد و سوال مطرح شده مسئله‌ای پیچیده و سخت برای جواب دادن می‌باشد.

او پیشتر نیز فاش کرده بود که فارغ از شیوه پایان بندی Inception، مهم این است که دام در کنار فرزندانش حضور دارد. به واقع نیز چنین مسئله‌ای کاملاً صحیح است و از دیدگاه پدری که برای سال‌ها از فرزندانش جدا بوده، دیگر ایستادن یک فرفره اهمیتی ندارد؛ زیرا او در کنار عزیزترین افراد زندگی‌اش قرار دارد که برای سال‌ها آرزوی دیدن آن‌ها را داشته است.

منبع: کولایدر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو