ثبت رکوردی تاریخی توسط فیلم Oppenheimer

منبع: گیمفا

7

1402/5/16

21:32


فیلم Oppenheimer به کارگردانی کریستوفر نولان موفق شده تا رکوردی تاریخی را از خود در گیشه جهانی به ثبت برساند.

ثبت رکوردی تاریخی توسط فیلم Oppenheimer

فیلم Oppenheimer به کارگردانی کریستوفر نولان موفق شده تا رکوردی تاریخی را از خود در گیشه جهانی به ثبت برساند.

سرانجام پس از سال‌ها انتظار بالاخره فیلم تاریخی و حماسی Oppenheimer (اوپنهایمر) به کارگردانی کریستوفر نولان در سینماهای سراسر جهان به اکران درآمده و تاکنون در رقابت با آثار بزرگی همچون ماموریت غیرممکن ۷ و باربی موفق شده تا در کنار دریافت نقدهای بسیار مثبت، فروش قابل توجهی را نیز به ثبت رسانده و ۵۵۹ میلیون دلار را از باکس آفیس جهانی تصاحب نماید. میزان فروشی که طبق تازه‌ترین گزارش منتشر شده، به عنوان رکوردی قابل توجه در تاریخ سینما به شمار می‌رود.

در حالی که فروش جهانی تازه‌ترین ساخته کریستوفر نولان به مرز ۵۶۰ میلیون دلار رسیده است، خبرگزاری هالیوود ریپورتر گزارش داده که Oppenheimer به پرفروش‌ترین فیلم مرتبط با جنگ جهانی دوم در تاریخ سینما تبدیل شده است. بدین ترتیب که ساخته دیگر کریستوفر نولان به نام Dunkirk (دانکرک) با فروش ۵۲۷ میلیون دلار در رتبه دوم و Saving Private Ryan (نجات سرباز رایان) با فروش ۴۸۲ میلیون دلار به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در رتبه سوم جای گرفته‌اند.

در طول ۲ دهه گذشته کارگردان ۵۳ ساله انگلیسی با ساخت آثار متعددی در ژانرهای مختلف ثابت کرده که می‌تواند به عنوان یکی از بااستعدادترین کارگردانان تمام تاریخ سینما لقب بگیرد. کسی که با ساخت فیلم‌هایی نظیر سه گانه شوالیه تاریکی، Inception (تلقین) و Interstellar (در میان ستاره‌ای) مخاطبین سینما را به وجد آورده و حال با اثر بیوگرافی خود به نام Oppenheimer به ساخت نخستین بمب اتم در جهان پرداخته است.

در حالی که Oppenheimer موفق شده تا فروش ۵۵۹ میلیون دلاری را به ثبت برساند و جایگاه پرفروش‌ترین فیلم مرتبط با جنگ جهانی دوم را از آن خود نماید اما قطعاً در ادامه شاهد موفقیت‌های بیشتری از این پروژه حماسی خواهیم بود که در فصل جوایز نیز می‌تواند به یک شگفتی تبدیل شود.

منبع: اسکرین‌رنت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو