بیوگرافی نازنین بنیادی؛ درباره زندگی شخصی و معرفی بهترین فیلم های این بازیگر

بیوگرافی نازنین بنیادی؛ درباره زندگی شخصی و معرفی بهترین فیلم های این بازیگر


منبع: روزانه

3

1402/5/2

23:42


نازنین بنیادی بازیگر ایرانی انگلیسی است که با بازی در سریال ارباب حلقه‌ها سنگ تمام گذاشت و توانست به جمع معدود بازیگران ایرانی بپیوندد که در هالیوود به ایفای نقش پرداخته‌اند، اما این مسیر موفقیت برای نازنین جاده‌ای پُر پیچ و خم بود که سالها برایش به طول انجامید، از همین رو ما امروز در […]

بیوگرافی نازنین بنیادی؛ درباره زندگی شخصی و معرفی بهترین فیلم های این بازیگر

نازنین بنیادی بازیگر ایرانی انگلیسی است که با بازی در سریال ارباب حلقه‌ها سنگ تمام گذاشت و توانست به جمع معدود بازیگران ایرانی بپیوندد که در هالیوود به ایفای نقش پرداخته‌اند، اما این مسیر موفقیت برای نازنین جاده‌ای پُر پیچ و خم بود که سالها برایش به طول انجامید، از همین رو ما امروز در مجله هنری و ادبی روزانه قصد داریم تا به زندگی شخصی و هنری این بازیگر پرداخته و همچنین بهترین فیلم‌های او را به شما عزیزان معرفی کنیم پس تا آخر همراه ما بمانید.

بیوگرافی نازنین بنیادی

نازنین بنیادی در 1 خرداد 1359 در شهر تهران متولد شد. در اوج بحبوحه انقلاب بخاطر مسیر جدیدی که کشور با آن مواجه بود؛ بیست روز بعد از تولد با پدر و مادرش راهی لندن انگلستان شدند.

بازگشت به ایران

نازنین بنیادی بعد از تولد تنها یکبار به ایران سفر کرده و خود او در این باره گفته است: پدر و مادر من مهاجران سیاسی به انگلیس بودند که پدرم هرگز به ایران برنگشت اما من سال 1371 در 12 سالگی با مادرم مدتی به ایران آمدم تا فامیل‌ها را ببینیم. به تهران، شمال و مشهد سفر کردیم، ایران واقعا کشور زیبایی است با مردمی گرم و سخاوتمند اما از آن زمان دیگر به ایران سفر نکردم، تا 19 سالگی در لندن بودم، سپس برای تحصیل و زندگی به آمریکا رفتم.

بیوگرافی نازنین بنیادی؛ درباره زندگی شخصی و معرفی بهترین فیلم های این بازیگر

ورود به دنیای هنر

نازنین بنیادی فارغ التحصیل دکترای بیولوژی (زیست شناسی) از دانشگاه ارواین کالیفرنیا است اما او تصمیم گرفت که مسیر هنر را در پیش بگیرد، خود او در این باره گفته است: در خانواده‌های ایرانی می‌دانید که پدر و مادر بچه‌ها را تشویق به تحصیل می‌کنند اما من پس از تحصیل احساس نوعی خلاء داشتم، انگار راه درست را نرفته‌ام. در نهایت به پدرم زنگ زدم و گفتم از تمام حمایت‌هایی که ته الان از من در مسیر رشته تحصیلی‌ام کردی ممنونم اما تصمیم گرفتم مسیرم را عوض کنم. پدرم گفت اشتباه بزرگی می‌کنی ولی چه بگویم، اگر اینقدر مطمئن هستی برو و ببین چطور می‌شود.

مطلب مشابه: بیوگرافی ترانه علیدوستی؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های وی

بیوگرافی نازنین بنیادی؛ درباره زندگی شخصی و معرفی بهترین فیلم های این بازیگر

حضور جلوی دوربین به عنوان بازیگر

از طریق یکی از دوستان خوبم که هنرپیشه است و منو تشویق می‌کرد، به کلاس‌های بازیگری رفتم و با آمادگی برای تست فراخوان‌های بازیگری حاضر می‌شدم. در نهایت سال 1385 وقتی 26 سالم بودم، توانستم با سریال بیمارستان عمومی (General Hospital) در نقش لیلا میر جلوی دوربین بروم که برای این نقش هم نامزد دریافت جایزه ایمیج شدم.

آغاز موفقیت در سینما

خانم بنیادی در فیلم کوتاه Kal: Yesterday & Tomorrow بازی کرد و در سال 2007 با فیلم بلند Gameface در نقش تیلور وارد سینما شد. سال 2008 در فیلم مرد آهنی حضور درخشانی داشت و سال 2010 در سریال «24» شبکه فاکس بسیار موفق ظاهر شد.

حضور در سریال ارباب حلقه‌ها

نازنین بنیادی در سال 2020 برای بازی در نقش اصلی «برونوین» سریال «ارباب حلقه‌ها» دعوت شد که اکران این سریال جذاب از 1 سپتامبر 2022 آغاز شد. ارباب حلقه‌ها سابقا در سه قسمت برای سینما ساخته شده است و طبق تایید آمازون این سریال قرار از پیش از اتفاقات سه گانه این فیلم را روایت کند، همچنین لازم به ذکر است که فصل دوم این سریال فیلمبرداری شده و به زودی قرار است اکران شود.

حضور در تلوزیون

نازنین بنیادی گفته است: تنها کار تلویزیونی کوتاهم که در سنین خیلی جوانی در لندن و برنامه کودکانه داشتم مجموعه «برلی برث» بود اما در اصل عشق و علاقه‌ام همیشه به فیلم است.

بیوگرافی نازنین بنیادی؛ درباره زندگی شخصی و معرفی بهترین فیلم های این بازیگر

زندگی شخصی

رابطه جنجالی با نازنین بنیادی!

هنگامی که تام کروز برای گشایش یک کلیسای جدید در مادرید اسپانیا بود به نداشتن یک دوست‌دختر شکایت می‌کرد. کلیسا نیز نازنین بنیادی هنرپیشه ایرانی-بریتانیایی را برای او انتخاب کرد. در اواخر سال 2004 آن‌ها زندگی با یکدیگر را آغاز کردند. در آغاز تام کروز بسیار رمانتیک بود. اما در مدت کوتاهی، بسیار خشن و بداخلاق شد. هنگامی که دیوید میسکویج به مهمانی آن‌ها رفت نازنین بیمار بود و به حضور مسکویج توجهی نشان نداد. اینکار موجب خشم مسیکویج شد. روز پس از آن کروز با مشت بر میز کوبیده و نازنین را متهم به توهین به رهبر کلیسا کرد. دو هفته بعد در ژانویه 2005 به نازنین اطلاع دادند که رابطه اش با تام کروز تمام شده‌است. اعضای کلیسا به خانه بنیادی رفته و همه تصاویر مشترک و نامه‌های او با کروز را با خود بردند. هنگامی که بنیادی از بدرفتاری میسکویج و کروز با دوست خود درد دل کرد او این مسئله را فوراً گزارش داد. برای مجازات، بنیادی را به شستن دستشویی‌ها با مسواک مجبور کردند!

فرقه ساینتولوژی

 نازنین عضوی کلیسای فرقه ساینتولوژی می‌باشد که در دهه 2000 میلادی بصورت داوطلبانه تمام وفت خود را وقف کار برای کلیسا کرد. او که فکر می‌کرد کلیسا کارهای انسان دوستانه انجام می‌دهد در سال 2005 بخاطر تلاش خود برای فروش کتاب کلیسا مورد تقدیر قرار گرفت.

ترک کلیسا

نازنین بعد از اتفاقات با تام کروز حضور در برنامه‌های کلیسای ساینتولوژی را متوقف کرد و خود را یک مسلمان غیر متعهد خواند. بعدها مشخص شد ساینتولوژی همانند فراماسون‌ها یک فرقه رادیکالی می‌باشد.

مطلب مشابه: بیوگرافی باران کوثری؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

آدری هیپبورن

بازیگر مورد علاقه

نازنین بنیادی درباره الگوهای خود گفته است: الگوهای من مادرم و پدرم هستند، در بازیگری هم خانم مری آپيک، شهره آغداشلو و خانم آدری هپبورن می‌باشند که برای رسیدن به اونا باید خیلی تلاش کنم.

من یک ایرانی هستم

من با اینکه بیست روز بعد از به دنیا آمدنم از ایران مهاجرت کردم اما تا الان زندگی‌ام برایم مهم بوده که بتوانم به زبان فارسی صحبت کنم.

بیوگرافی نازنین بنیادی؛ درباره زندگی شخصی و معرفی بهترین فیلم های این بازیگر

در عفو بین الملل

نازنین بنیادی گفته است: از سال 2009 تا 2015 این افتخار را داشتم که سخنگوی شاخه آمریکای عفو بین الملل باشم و بعنوان یک هنرمند با وجدان با آنها همکاری کنم. خانم بنیادی از ژوئن سال 2020 به عنوان یکی از سفیران سازمان عفو بین الملل بریتانیا انتخاب شده است.

حمایت از فیلمسازان زندانی

نازنین بنیادی در آذر 1389 کارزاری را برای آزادی دو فیلمساز مشهور یعنی محمد رسول‌ اف و جعفر پناهی به راه انداخت و سینماگران سرشناسی چون مارتین اسکورسیزی، شان پن، هاروی واینستین، و ران هاوارد از این کارزار حمایت کردند.

مطلب مشابه: بیوگرافی پیمان معادی؛ در مورد زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

بهترین فیلم و سریال‌های نازنین بنیادی

ما در ادامه متن بهترین فیلم و سریال‌های این هنرمند را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد پس تا آخر همراه ما بمانید.

شیرینِ عاشق - Shirin in Love

شیرینِ عاشق – Shirin in Love

  • کارگردان: رامین نیامی
  • بازیگران: ایمی مدیگان، نازنین بنیادی، آناهیتا خلعتبری، ریلی اسمیت، مارشال منش
  • سال ساخت: 2014
  • ژانر: عاشقانه , کمدی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 5

اولین فیلمی که قصد داریم از نازنین عزیز به شما معرفی کنیم، فیلم شیرینِ عاشق است که در سال 2014 اکران شد. این فیلم تم عاشقانه جذابی دارد که می‌توانید آن را در لیست تماشای خود قرار دهید.

داستان این فیلم درباره دختر جوان و حواس پرت اصالتاً ایرانی به نام شیرین است که با خانواده و نامزدش مایک در تهرانجلس زندگی می‌کند. شیرین که خبرنگار مجله ی بی.اچ.استایل است، به دنبال مصاحبه با نویسنده‌ای معروف به نام ریچل هارسون به خارج از شهر سفر می‌کند و…

هتل بمبئی - Hotel Mumbai

هتل بمبئی – Hotel Mumbai

  • کارگردان: آنتونی ماراس
  • بازیگران: آرمی همر، جیسون آیزکس، نازنین بنیادی، دو پتل، انوپم کهیر
  • سال ساخت: 2019
  • ژانر: اکشن، دلهره‌آور
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.6

در سال 2008 حملات سازمان‌یافته‌ای به هند صورت گرفت که موجب کشته شدن دست کم 200 نفر شد. این فیلم نیز با اکشنی بسیار نفس‌گیر این موضوع را بازسازی گرده است و نازنین بنیادی نیز در آن به ایفای نقش پرداخته است.

داستان این فیلم درباره حمله تروریستی به هتل تاج در بمبئی که طی آن کارکنان هتل جان خود را به خطر می‌اندازند تا همه در امان بمانند و مردم با فداکاری از خود و خانواده‌شان محافظت می‌کنند…

مطلب مشابه: بیوگرافی گلشیفته فراهانی بازیگر معروف؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم هایش

بن هور - Ben-Hur

بن هور – Ben-Hur

  • کارگردان: تیمور بکمامبتوف
  • بازیگران: جک هیوستون، مورگان فریمن، نازنین بنیادی، توبی کبل، خودریگو سانتورو
  • سال ساخت: 2016
  • ژانر: تاریخی، حماسی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 5.7

بن هور فیلمی بود شاهکار، بن هور اولین فیلمی بود که تواسنت بیش از ده اسکار را بگیرد و کارگردان آن کسی نبود ویلیام وایلر بزرگ. حال این فیلم از نازنین بنیادی بازسازی همان فیلم است که در نوع خود بسیاری دیدنی و جذاب است.

داستان این فیلم درباره یک نجیب زاده به نام بن هور است که به دروغ متهم به قتل دوست دوران کودکی‌اش میشود و سال‌ها در رُم به عنوان یک برده به زندگی خود ادامه میدهد. اکنون او تلاش دارد تا انتقام بگیرد اما…

رقصنده صحرا - Desert Dancer

رقصنده صحرا – Desert Dancer

  • کارگردان: ریچارد ریموند
  • بازیگران: فریدا پینتو، نازنین بنیادی، ریس ریچی، تام کالن، ماراما کورلت
  • سال ساخت: 2014
  • ژانر: بیوگرافی، درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.2

این فیلم داستانی سیاسی و در عین حال جذاب دارد، فیلمی که با بازی نازنین بنیادی و کلی رقص خفن که دیدنش به شدت پیشنهاد می‌شود.

داستان این فیلم درباره یک جوان ایرانی به نام «افشین غفاریان» است که در حال و هوای انتخابات سال ۱۳۸۸، با مراجعه به وب‌سایت یوتیوب و تماشای رقص‌های مختلف از مایکل جکسون و پاپ فاسی تا پینا باوش سعی دارد دنیای خود را شکل دهد. او به همراه دوستانش یک گروه رقص زیرزمینی در دانشگاه تهران تأسیس می‌کند و با پا گرفتن گروه‌شان، آنها خود را برای یک اجرای مخفی در وسط بیابان آماده می‌کنند…

میهن - Homeland

میهن – Homeland

  • کارگردان: الکس گانسا، هاوارد گوردون
  • بازیگران: کلر دینز، مندی پتینکین، نازنین بنیادی، روپرت فرند، موری استرلینگ، اف  موری آبراهام
  • سال ساخت: 2011
  • ژانر: جنایی , درام , معمایی , هیجان انگیز
  • تعداد فصل: 8
  • تعداد قسمت: 12
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8.3

سریال میهن یک سریال اکشن و معمایی است که بعد از 8 فصل و 96 قسمت به پایان رسید؛ البته با اینکه سازندگان این سریال گفتند فصل‌های بعدی را خواهند ساخت اما تا کنون خبری از ادامه سریال نبوده است؛ اما به صورت کل این سریال با دیدگاه‌ها و بازخوردهای مثبت روبه‌رو شده و برنده چندین جایزه، مانند امی بهترین سریال درام، بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن سریال درام در 2012، و گلدن گلوب بهترین سریال تلویزیونی درام در 2012 شده‌است. لازم به ذکر است که نازنین بنیادی ستاره ایرانی سینما در این سریال به ایفای نقش پرداخته است.

داستان این سریال در یک روز عادی اتفاق می‌افتد، چیزی عجیب همه را شگفت زده میکند. طی یک عملیات نیروهای ویژۀ آمریکا در عراق، مردی پیدا میشود که 8 سال پیش مرگش اعلام شده بود. مردی که محاسنش بلند شده و از تمدن برای چندین سال دور بوده. آن مرد کسی نیس جز  اسکات برودی، او در این 8 سال اسیر نیروهای القاعده بوده و بر اثرِ تصادف به توسط نیروهای ویژه پیدا میشود. موجِ شادی در میان مردم آمریکا میخروشد… سربازِ وطن به آغوش میهن بازگشته، حتی رئیس جمهور هم این بازگشت را به وی خوش آمد میگوید. اما آیا همه چیز به همین سادگیست؟

همتا - Counterpart

همتا – Counterpart

  • کارگردان: جاستین مارکس
  • بازیگران: جی کی  سیمونز، اولیویا ویلیامز، هری لوید، نازنین بنیادی، سارا سرائیوکو، اولریش تامسن
  • سال ساخت: 2017
  • ژانر: درام , علمی‌و‌تخیلی , هیجان انگیز
  • تعداد فصل: 2
  • تعداد قسمت: 10
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8

همتا سریالی فوق‌العاده جذاب و دیدنی است که در ژانر علمی تخیلی ساخته شده است و نازنین بنیادی نیز از بازیگران اصلی این سریال است. سریال همتا با روایتی علمی ما را به درون یک ماجرای معمایی و نفس‌گیر می‌برد.

داستان این سریال درباره یک کارمند سازمان ملل متحد است که پی میبرد سازمانی که در آنجا مشغول به کار است در حال مخفی کردن دروازه‌ایی به دنیا‌های موازی است. اکنون باید با قبول ریسک‌ها و خطرها از سر و ته ماجرا سر در بیاورد…

Go On

ادامه بده – Go On

  • کارگردان: اسکات سیلوری
  • بازیگران: متیو پری، نازنین بنیادی، لارا بنانتی، جولی وایت، تایلر جیمز ویلیامز
  • سال ساخت: 2012
  • ژانر: کمدی
  • تعداد فصل: 1
  • تعداد قسمت: 22
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.5

یک سریال کمدی با حضور متیو پری بزرگ یعنی همان کسی که بیشتر ما او را با شخصیت چندلر بینگ می‌شناسیم. این سریال تنها یک فصل دارد و نازنین بنیادی نیز در این ستیکام جذاب به ایفای نقش پرداخته است. پس اگر به دنبال سریالی هستید که سرتاسر شما را بخنداند این اثر جذاب را از دست ندهید.

داستان این سریال درباره ایان (متیو پری) گوینده بی ادب و در عین حال جذاب برنامه ورزشی است که پس از مدتی آرامش خودش را از دست داده و کارش به جلسات گروه درمانی میکشد…

آشنایی با مادر - How I Met Your Mother

آشنایی با مادر – How I Met Your Mother

  • کارگردان: کارتر بیز، کریگ توماس
  • بازیگران: جاش ردنر، جیسون سیگل، نازنین بنیادی، کوبی اسمالدرز، نیل پاتریک هریس، آلیسون هانیگان
  • سال ساخت: 2005
  • ژانر: عاشقانه , کمدی
  • تعداد فصل: 9
  • تعداد قسمت: 24
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8.3

یکی از حال خوب کن‌ترین سریال‌های تاریخ بی شک همین سریال جذاب است. اثری بسیار شیرین که روابط گرم دوستانه را به تصویر می‌کشد و در 9 فصل ما را به درون زندگی دوستانی در نیویورک می‌برد پس اگر  این سریال شاهکار را تا به کنون ندیده‌اید، همین امروز دست به کار شوید. لازم به ذکر است که نازنین بنیادی چندین فصل در این سریال به عنوان دوست دختر بارنی حضور دارد.

داساتن این سریال در سال 2023 شروع می‌شود که شخصیت اصلی داستان یعنی تد موزبی (جاش رادنر) به پسر و دخترش خاطراتی را یادآوری می‌کند که منجر به ملاقات او با مادرشان (همسر تد) شد. داستان را از قسمت اول به گذشته برمی‌گردد و تد خاطرات را نقل میکند. هر قسمت این سریال در واقع یک خاطره است که تد موزبی برای پسر و دخترش تعریف می‌کند…

ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت - The Lord of the Rings: The Rings of Power

ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت – The Lord of the Rings: The Rings of Power

  • کارگردان: ران ایمز، کریستوفر نیومن
  • بازیگران: رابرت آرمایو، بنجامین واکر، نازنین بنیادی، لوید اوون، مورفید کلارک
  • سال ساخت: 2022
  • ژانر: اکشن , درام , ماجراجویی
  • تعداد فصل: 1 تمدید شده برای فصل دوم
  • تعداد قسمت: 8
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.9

و در پایان این شما و این هم بهترین اثر نازنین بنیادی. ارباب حلقه‌ها داستان حماسی و شاهکار است که توسط آقای تالکین نوشته شده است. این سریال درواقع پیش درآمدی بر فیلم‌های هابیت و ارباب حلقه‌های پیتر جکسون است. نازنین بنیادی یکی از نقش‌های اصلی این سریال را ایفا می‌کند.

داستان این سریال در هزاران سال پیش از «هابیت» و «ارباب حلقه‌ها» تالکین روی می‌دهد و بینندگان را به دورانی می‌برد که قدرت‌های بزرگ شکل گرفتند، حکومت‌هایی ظهور و سقوط کردند، قهرمانان غیرمنتظره آزموده شدند، امید در آستانه فروپاشی بود و بزرگ‌ترین شخصیت شروری که بر قلم تالکین جاری شده دنیا را تهدید به فروغلتیدن در ظلمت می‌کرد…

کلام آخر

ممنون که تا آخر این مقاله همراه سایت خود یعنی روزانه بودید، ما امروز و در این مقاله به زندگی شخصی و هنری نازنین بنیادی پرداختیم و تمام جزئیات زندگی او را زیر ذره‌بین بُردیم، همچنین در ادامه متن، ما بهترین فیلم و سریال‌های او را به شما عزیزان معرفی کردیم تا در صورت علاقه‌مند بودن به این بازیگر به تماشای آن‌ها بنشینید. در پایان امیدواریم از خواندن این مطالب لذت برده باشید. / نویسنده امیرسالار کریمی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو