بیوگرافی میترا حجار؛ اطلاعات جالب درباره زندگی شخصی و لیست فیلم های خانم بازیگر

بیوگرافی میترا حجار؛ اطلاعات جالب درباره زندگی شخصی و لیست فیلم های خانم بازیگر


منبع: روزانه

3

1402/6/6

10:17


میترا حجار سوژه امروز روزانه است. بازیگری خوب و شاید بشود گفت کمتر دیده شده که آثار قابل توجهی را در کارنامه دارد. ما امروز در روزانه قصد داریم تا زندگی شخصی و هنری این بازیگر را نوشته و همچنین در ادامه بهترین فیلم های او را به شما عزیزان معرفی کنیم. پس تا اخر […]

بیوگرافی میترا حجار؛ اطلاعات جالب درباره زندگی شخصی و لیست فیلم های خانم بازیگر

میترا حجار سوژه امروز روزانه است. بازیگری خوب و شاید بشود گفت کمتر دیده شده که آثار قابل توجهی را در کارنامه دارد. ما امروز در روزانه قصد داریم تا زندگی شخصی و هنری این بازیگر را نوشته و همچنین در ادامه بهترین فیلم های او را به شما عزیزان معرفی کنیم. پس تا اخر همراه ما باشید.

بیوگرافی میترا حجار

بیوگرافی میترا حجار

میترا حجار در 15 بهمن 1355 در مشهد به دنیا آمد. او فرزند اول خانواه است، وی همچنین یک خواهر به نام مریم و یک برادر به نام مجتبی دارد.

 پدرش محمدحسن و مادرش خانم مهری جاهد می‌باشد.

ورود به دنیای هنر

فعالیت خود را در سال 1375 وقتی 20 ساله بود با پیشنهاد مسعود رسام، به عنوان مجری برنامه ده قسمتی «گپی با هنرمندان» در شبکه جام و جم شروع به کار کرد.

او سپس در سال 1376 با فیلم «غریبانه» به کارگردانی احمد امینی جلوی دوربین رفت. او در همان سال با مدرک ریاضی فیزیک دیپلم گرفت.

آغاز شهرت

آغاز شهرت

میترا حجار تا سال 1380 در چندین فیلم حضور موفقی داشت اما بیشتر شهرت او با اولین کار تلویزیونی‌اش به نام «پلیس جوان» به کارگردانی سیروس مقدم در سال 1380 شروع شد. او در این سریال با داریوش ارجمند، شهاب حسینی و مریلا زارعی همبازی بود.

رفتن به آمریکا برای ادامه تحصیل

خانم حجار در سال 84 ایران را به قصد فرانسه ترک کرد و برای تحصیل در رشته کارگردانی به آمریکا سفر نمود.

 او پس از حضور 3 ساله در محافل فرهنگی خارج از کشور توانست در یک قسمت از سریال تلویزیونی آمریکایی به نام اسمیت بازی کند.

خود او درباره این دوره از زندگی‌اش گففته است: برای پُر کردن کمبودهای زندگی شخصی، چند سال ماندم و درس خواندم.

مطلب مشابه: بیوگرافی لیلا اوتادی؛ اطلاعات جالب درباره زندگی شخصی و لیست فیلم های او

فیلم‌های بیشتر در آمریکا

فیلم‌های بیشتر در آمریکا

خانم میترا سال 1383 زمانی که آمریکا بود در فیلم‌های «این ترانه عاشقانه نیست» به کارگردانی رحمان رضایی و  فیلم «استلینای آبی» به کارگردانی گابریل اسکات و «شکارچی» به کارگردانی رفیع پیتز بازی کرد.

خبر بازی حجار در فیلم‌های آمریکایی در داخل کشور واکنش تند مسئولان وقت وزارت ارشاد را در پی داشت. حتی شایعه‌های ممنوع‌ الکاری‌اش به گوش  رسانه‌ها رسید.

البته دلیل این تصمیم به انتشار عکس‌های غیرمتعارف حجار باز می‌گشت اما این بازیگر  بعد از 7 سال به ایران بازگشت و بدون مشکل به فعالیت خود ادامه داد.

سیمرغ بلورین

سیمرغ بلورین

وی در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم خداحافظی طولانی به کارگردانی فرزاد مؤتمن نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

سینمای ایران پسرفت کرده است

چیزی که من دراین مدت متوجه‌اش شد‌ام این است که سطح فیلمها نسبت به زمانی که من از این جا رفتم خیلی نزول پیدا کرده.

شش هفت سال پیش نقش‌های خیلی بهتری به من پیشنهاد می‌شد.

 اما دراین یکی دوسال اخیر یک خروار فیلمنامه بد و نقشهای الکی خوانده‌ام.

مطلب مشابه: بیوگرافی و بهترین فیلم های حامد بهداد؛ درباره زندگی شخصی و لیست فیلم های او

دیگر فعالیت‌های هنری

خانم حجار در چندین اجرای آهنگساز خوش نام ایرانی همچون لوریس چکناواریان به عنوان دکلمه خوان با وی در کنسرت‌ها و ظبط موسیقی‌ها همکاری کرده است که بیشتر برای امور خیریه بوده است.

ترجمه کتاب

خانم میترا در کار ترجمه نیز فعالیت می‌کند، خود او در این باره گفته است: من یک کتاب در زمینه روانشناسی ترجمه کرده‌ام. موضوع این کتاب که به دست یکی از دوستان من در آمریکا نوشته شده است درباره تبهکاران و مجرمان است.

علاقه به عکاسی و نقاشی

علاقه به عکاسی و نقاشی

خانم حجار به عکاسی علاقه دارد و به گفته خودش گاهی نقاشی هم می‌کشد.

زندگی شخصی

زندگی شخصی

خانم حجار تا به کنون ازدواج نکرده و خودش در این باره و در برنامه دورهمی مهران مدیری گفته است: خودش می گوید در واقع هنوز هیچ بدبختی را پیدا نکردم که خوشبختش کنم.

سفیر محیط زیست

سفیر محیط زیست

میترا حجار به عنوان سفیر محیط زیست بنیاد نیکوکاری کمک (کیش مهر کتایون) فعالیت می‌کند و از فعالان و حامیان فوک‌های خزری در ایران هم است.

سبک زندگی

میترا حجار درباره سبک زندگی‌اش گته است:  بیشتر کارهایم را از روی برنامه پیش می‌برم، آدم شادی هستم و تغذیه نقش مهمی در زندگی‌ام دارد.

 تا مدت ها گیاهخوار بودم اما الان از لبنیات هم استفاده می‌کنم.

به نظرم خیلی خوب است که کمتر گوشت مصرف کنیم، مرغ هم که دیگر بهتر است حرفش را نزنیم چون هیچکدام طبیعی نیستند.

وی در خصوص حمایت از فعالان محیط زیست گفت: فعالان محیط زیست در ایران خیلی حمایت نمی‌شوند؛ این درحالی است که من می‌بینم بچه‌های امروز نسبت به محیط زیست روی خوشی نشان داده‌اند.

مطلب مشابه: بیوگرافی مهتاب کرامتی؛ درباره زندگی شخصی و لیست فیلم های بازیگر خانم

گیاهخوار

بارها پیش آمده که به من می‌گویند جوان‌تر از سن خود نشان می‌دهی و من هم در جواب می‌گویم شاید علتش این باشد که گوشت نمی‌خورم.

من می‌توانم هر روز درباره فواید گیاه‌خواری بگویم و در شبکه‌های اجتماعی بنوسیم، ولی این کار درست نیست، اتفاقا من دوست دارم سر سفره مردم استیک باشد، اما خودشان انتخاب کنند که چه چیزی بخورند.

سه سال در فرانسه بودم

سه سال در فرانسه بودم

من سه سال در فرانسه زندگی می‌کردم اما دائما به ایران رفت وآمد داشتم و ارتباطم با سینما قطع نبود.

 همان سالها در فیلمهای قاسم جعفری، رفیع پیتز، رحمان رضایی و…. بازی کردم اما در مدت سه سال ونیمی که در آمریکا بودم هیچ ارتباطی با سینمای ایران نداشتم.

 اصلا تصمیمی نداشتم که بروم هالیوود بازی کنم.

جالب است آنجا اتفاقی امیر نادری را دیدم. اولین بار که همدیگر را دیدیم به من گفت امیدوارم که نیامده باشی آمریکا که شهره آغداشلو بشوی! من کلی خندیدم وگفتم واقعا برای بازیگری نیامده‌ام.

وضع هالیوود خوب نیست

خانم حجار درباره وضعیت هالیوود گفته است: در هالیوود بازیگران برای تصاحب یک نقش حاضرند همدیگر را ترور کنند و نسبت به هم خیلی بی رحم‌اند اما من هیچ وقت اینجور آدمی نبوده‌ام.

وقتی می‌بینم یکی از همکارانم از نقشی که قرار است من بازی کنم خوشش آمده با اشتیاق حاضرم از پروژه کناره‌گیری و میدان را برای او خالی کنم.

مطلب مشابه: بیوگرافی هنگامه قاضیانی؛ همه چیز درباره زندگی شخصی و بهترین فیلم های او

دستمزد بازیگران

بازیگر «خط ویژه» درباره دستمزد بازیگری و درآمد خود بیان کرد: ما بازیگرها اسم قسط آخر دستمزد خود را مهریه گذاشتیم؛ می‌گوییم کی داده و کی گرفته. واقعیت این است که درآمد بازیگران ما با دیگر کشورها قابل مقایسه نیست.

آلودگی هوا

آلودگی هوا

اگر خود ما نسبت به حقوق یکدیگر ارزش قائل باشیم و رعایت می‌کنیم تا این اندازه دچار آلودگی نمی‌شویم. اگر کمتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنیم و بیشتر به استفاده از مترو و … رو بیاوریم، وضع هوای ما بهتر می‌شود.

آتش سوزی خانه میترا حجار

چهارشنبه سوری سال 96 زمانی که خانم حجار منزل نبود است، به علت ورود یک بالن آرزو از طریق بالکن به خانه، خانه‌اش به آتش کشیده شد و ضرر مالی زیادی به او زد.

بازداشت

روز 12 آذر 1401 مهدی کوهیان «عضو کمیته پیگیری دستگیری هنرمندان» اعلام کرد میترا حجار پس از تفتیش منزل بازداشت شد!

با اینکه هنوز علت دستگیری روشن نیست اما ایشان با قرار وثیقه آزاد شدند.

ماجرای اعدام روح‌الله زم

خانم حجار جزو افرادی بود که به اعدام روح‌الله زم اعتراض کرد.

حمید رسایی نماینده سابق مجلس و عضو جبهه پایداری به موضع خانم میترا حجار درباره حکم اعدام روح الله زم واکنش نشان داد و در توئیتر (X) نوشت؛

تعجب نکنید اگر همین روزها #میترا_حجار در یکی از پربیننده ترین شبکه های صدا و سیما به عنوان نقش اول یک سریال ایفای نقش کند، دلیلش روشن است، متنی که در اعتراض به اعدام روح الله زم و همدردی با پدرش نوشت.

مطلب مشابه: بیوگرافی پانته آ بهرام؛ از زندگی شخصی و حواشی تا لیست بهترین فیلم های بازیگر خانم

بهترین فیلم های میترا حجار

ما در ادامه متن بهترین فیلم های میترا حجار را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد پس در ادامه متن مراه ما باشید.

بی‌مادر

بی‌مادر

  • کارگردان: سید مرتضی فاطمی
  • بازیگران: امیر آقایی، میترا حجار، پژمان جمشیدی، پردیس پورعابدینی، امیررضا جوکار
  • سال ساخت: 1400
  • ژانر: درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 4.9

یکی از جدیدترین و بهترین فیلم های میترا حجار فیلمِ بی‌مادر به کارگردانی سید مرتضی فاطمی است. این فیلم در ژانر درام ساخته شده و در آن بازیگرانی همچون پژمان جمشیدی حضور دارند.

داستان این فیلم درباره زندگی آرام امیرعلی و همسرش است که با پافشاری یکی از آن‌ها روی یک تصمیم‌، ناخواسته وارد آزمایش‌ها، دو راهی‌ها و مخاطرات اخلاقی پیچیده‌ای می‌شود. انسان چیزی را به دست نمی‌آورد، مگر اینکه چیزهایی را از دست بدهد و هر تصمیمی بهایی دارد که باید پرداخته شود…

سامورایی در برلین

سامورایی در برلین

  • کارگردان: مهدی نادری
  • بازیگران: حمید فرخ‌نژاد، میترا حجار، امیرمهدی ژوله، میرطاهر مظلومی، هومن حاجی‌عبداللهی
  • سال ساخت: 1397
  • ژانر: کمدی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 3.2

این فیلم کمدی از میترا حجار فضایی شاد و خنده‌دار با کمی ابتذال دارد که دیدنش خالی از لطف نیست. در این فیلم بازیگرانی همچون حمید فرخ‌نژاد و امیر مهدی ژوله به ایفای نقش پرداخته‌اند و همین زوج کمدی خوب به موفقیت فیلم کمک شایانی کرده است.

داستان این فیلم درباره  سه آدم بدبخت و مفلوک (با بازی حمید فرخ‌نژاد، میر طاهر مظلومی و امیر مهدی ژوله) است که کارشان زنده کردن چک و مسائلی از این دست می‌باشد، برای یک مورد کاری درباره سند زمین به برلین می‌روند و…

مطلب مشابه: بیوگرافی مهناز افشار؛ درباره زندگی شخصی و لیست فیلم های خانم بازیگر

جنون

جنون

  • کارگردان: کامران قدکچیان
  • بازیگران: میترا حجار، کامبیز دیرباز، آشا محرابی، قربان نجفی
  • سال ساخت: 1396
  • ژانر: اجتماعی، ترسناک
  • امتیاز در ای ام دی بی: _

سینمای ایران فیلم ترسناک کم دارد، با این حال یکی از این فیلم‌ها با حضور میترا حجار، فیلم جنون به کارگردانی کامران قدکچیان است. فضای جن‌گیری این فیلم کمی شبیه به فیلم‌های هالیوودی است که دیدنش شاید برای شما جذاب باشد.

داستان این فیلم درباره مکانی در کنار بنادر خلیج فارس، است که در یک محدوده خاص جغرافیایی، سنتی به نام «زار» وجود دارد که یک مراسم جن گیری در جنوب ایران است و گروهی از مردم آن منطقه آن را باور دارند و گروهی دیگر، آن را قبول ندارند. «بهزاد» بر این باور است که روح «برساد»، او را تسخیر کرده و این مرد روان پریش با ورود به خلوت «غزل»، ماجراهایی دلهره آور پیش می‌آورد و…

ماهورا

ماهورا

  • کارگردان: حمید زرگرنژاد
  • بازیگران: ساعد سهیلی، میترا حجار، کامران تفتی، بهاره کیان‌افشار، یوسف مرادیان
  • سال ساخت: 1395
  • ژانر: جنگی ، درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 4.7

یکی دیگر از فیلم های خوب و کمتر دیده شده خانم حجار، فیلم ماهورا محصول سال 1396 است. فضای جنگی و قبیله‌ای این فیلم در نوع خود بسیار دیدنی است که از خود کشش خوبی برای اجرای اکشن نشان می‌دهد.

داستان این فیلم درباره دختری جوان و زیبا رو به عنوان «عروس هور» است طبق رسمی قدیمی به آب می‌زند غافل از اینکه «سمور» در کمین است و «عروس هور»، «ماهور» را می‌دزد و…

مطلب مشابه: بیوگرافی هانیه توسلی؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های او

یادم تو رو فراموش

یادم تو رو فراموش

  • کارگردان: علی عطشانی
  • بازیگران: حسین یاری، میترا حجار، ماه‌چهره خلیلی، مازیار فلاحی، خشایار راد
  • سال ساخت: 1394
  • ژانر: اجتماعی، درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 5.8

دیدار با عشق قدیمی یکی از مهمترین پلات‌های تاریخ سینماست که شامل این فیلم از میترا حجار نیز می‌شود. او در این فیلم با بازیگرانی همچون حسین یاری و ماه‌چهره خلیلی همبازی بوده است.

داستان این فیلم درباره دامون است که به تازگی از مربی‌گری یکی از باشگاه‌های پرطرفدار فوتبال برکنار شده، با زنی مواجه می‌شود که سال‌ها قبل با او در ارتباط بوده است. این مواجهه مجدد، زندگی دامون و خانواده‌اش را تحت تاثیر قرار می‌دهد و…

کلام آخر

ممنون که تا آخر همراه سایت خود یعنی روزانه بودید. ما امروز و در این مقاله سعی کردیم به زندگی میترا حجار بازیگر خوب ایرانی بپردازیم. ما همچنین در ادامه متن بهترین فیلم‌های این هنرمند را به شما عزیزان معرفی کردیم تا در صورت علاقه به تماشای آن‌ها بنشینید. در پایان امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. / نویسنده امیرسالار کریمی

مطلب مشابه: بیوگرافی کتایون ریاحی؛ در مورد زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم ها و سریال های او

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو