معرفی سریال Outlander | سفر در زمان با چاشنی عشق

معرفی سریال Outlander | سفر در زمان با چاشنی عشق


منبع: گیمفا

3

1402/5/3

11:34


سریال Outlander روایت‌گر سفر در زمان زنی است که در روزهای پرتلاطم تاریخ مفهوم عشق او را بارها با چالش مواجه می‌کند.

معرفی سریال Outlander | سفر در زمان با چاشنی عشق

سریال Outlander روایت‌گر سفر در زمان زنی است که در روزهای پرتلاطم تاریخ مفهوم عشق او را بارها با چالش مواجه می‌کند.

تاکنون آثار مختلفی حول محور سفر در زمان در مدیوم‌های سینما و تلویزیون خلق شده که قهرمان داستان با سفر به گذشته تبدیل به قهرمانی می‌شود که دنیا را برای همیشه دستخوش تغییر قرار داده و به نوعی آینده را بازنویسی می‌کند. آثاری که از المان‌های علمی و تخیلی گوناگونی بهره برده‌اند و هر یک با واکنش‌های متفاوتی از سوی منتقدین و مخاطبین مواجه شده‌اند.

با این حال شبکه استارز در سال ۲۰۱۴ به سراغ اقتباسی تلویزیونی از رمان مشهور دایانا گابالدون به نام Outlander رفت که نه تنها یکی از منحصر به فردترین وقایع حول محور سفر در زمان را روایت کرده، بلکه در تاریخی پر فراز و نشیب از کشور بریتانیا جریان دارد که مفهوم عشق را در نزد وی دگرگون خواهد کرد.

این اقتباس تلویزیونی که تاکنون فصل‌های متعددی از آن به پخش درآمده، داستانی بسیار زیبا و تاثیرگذار را در کنار شخصیت‌های دوست داشتنی در بستری از تاریخ کشور بریتانا به تصویر کشیده که در معرفی سریال این هفته به سراغ آن رفته‌ایم.

  • نام سریال: Outlander
  • نام سریال به فارسی: غریبه
  • ژانر: عاشقانه، علمی تخیلی، تاریخی و درام
  • سال پخش: ۲۰۱۴
  • وضعیت: پخش فصل هفتم
  • خالق سریال: رونالد دی. مور
  • بازیگران: کترینا بلف، سم هیوین، گراهام مک‌تاویش و توبیاس منزیس

تاکنون وقایع مختلفی در تاریخ بشریت مورد اقتباس در سینما و تلویزیون قرار گرفته که با المان‌های علمی تخیلی و فانتزی گره خورده بودند. آثاری که این وقایع را از جنبه‌های متفاوتی مورد بررسی قرار داده و قهرمانی را از دل داستان برای مخاطب به تصویر کشیده تا وقایعی جذاب و حماسی را به ارمغان بیاورد.

با این حال در تمام این آثار کمتر پیش آمده که اثری عاشقانه را شاهد باشیم که از ایده سفر در زمان و بستر تاریخی خود برای روایت ماجراجویی پر فراز و نشیب عاشق و معشوق خود استفاده نماید. مسئله‌ای که ارزش و جایگاه مجموعه‌ای تلویزیونی به نام Outlander را دو چندان کرده است. اثری که طی سال‌های گذشته مخاطبین خود را گرد یکدیگر جمع کرده تا به یکی از خاطره‌انگیزترین سریال‌های مدیوم تلویزیون بدل گردد که در کشور ما چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

این سریال در سال ۱۹۴۵ میلادی و در بحبوحه جنگ جهانی دوم آغاز می‌شود. جایی که پرستاری به نام کلیر رندال سال‌های زندگی خود را به مراقبت و درمان از سربازانی اختصاص داده که در جبهه جنگی جهانی صدمات روحی و جسمی بسیاری را متحمل شده‌اند و کلیر برای درمان آن‌ها از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

در چنین شرایط سخت و طاقت‌فرسایی این تنها عشق زندگی او یعنی توبیاس منزیس بوده که باعث شده تا وی بتواند روزهای جنگ را تحمل نماید. استاد دانشگاهی که در طول جنگ با سازمان جاسوسی بریتانیا همکاری داشته و حال پس از مدت‌ها غیبت، بازگشته تا بتواند زندگی خود را با کلیر سر و سامان دهد و به همین سبب نیز آن‌ها سفری ۲ نفره را ترتیب می‌دهند تا کمی از اخبار هولناک جنگ در امان باشند.

سفری که در ابتدا برای آرامش این زوج دوست داشتنی ترتیب داده می‌شود، در ادامه به وقایعی عجیب برای کلیر منجر خواهد شد که زندگی‌اش را برای همیشه دگرگون می‌کند. زمانی که این زوج به مکان مورد نظر خود می‌رسند، کلیر در هتل از طریق پنجره مردی عجیب را مشاهده می‌کند که در خیابان به سمت اتاق آن‌ها زل زده است. مردی که موجب وحشت کلیر شده و در ادامه صداهای عجیب و غریبی را می‌شود که کنجکاوی وی را برمی‌انگیزد.

کنجکاوی وی در نهایت موجب می‌شود تا به شکلی کاملاً غیرقابل توضیح کلیر در زمان سفر کرده و به سال ۱۷۴۳ منتقل شود. زمانی که اروپا و مخصوصاً بریتانیا درگیر جنگ‌های متعددی بوده که منجر به مرگ و میر انسان‌های بسیاری شده است و حال کلیر خود را در بحبوحه چپنین شرایطی پیدا می‌کند که دست کمی از جنگ جهانی دوم برای وی ندارد.

با این حال نکته عجیب ماجرا در این است که وقتی کلیر به گذشته سفر می‌کند، با همسر خود در قامت ژنرالی بریتانیایی مواجه می‌شود. ژنرالی که علی‌رغم برخورداری از ظاهری همچون همسر کلیر اما هیچ سنخیتی با وی نداشته و فردی بسیار بی‌رحم و ظالم می‌باشد که در صدد کشتن کلیر بوده و تعقیب و گریز آن‌ها وی را با مردی به نام جیمز آشنا می‌کند.

مردی مبارز و حق طلب که جان کلیر را نجات داده و علی‌رغم این که صحبت‌های وی درباره سفر در زمان را باور نمی‌کند اما احساسی عاشقانه بینشان شکل گرفته که وقایع مختلفی را در بستر تاریخ که تحت عنوان “قیام یعقوبی ۱۷۴۵” شناخته می‌شود، رقم می‌زند. وقایعی که پای ژنرال ظالم ارتش بریتانیا را نیز به داستان باز کرده و کلیر با حقایقی شوکه کننده از زندگی خود مواجه می‌شود.

سریال عاشقانه و درام Outlander با سفری در تاریخ آغاز شده و سپس به وقایعی بسیار حماسی و پیچیده منتهی می‌شود که شخصیت‌های خود را وارد بازی مرگ و زندگی بسیار حساسی می‌کند. مسئله‌ای که سبب شده تا هر یک از فصل‌های این مجموعه تلویزیونی از هیجانی دو چندان برخوردار بوده و مخاطب را با سوالات بسیاری به چالش بکشد که هر بار به شکلی کاملاً غیرمنتظره، پاسخ این سوالات می‌تواند بینندگان را شوکه نماید.

این مسئله زمانی جذاب جلوه می‌کند که با یکی از بهترین تیم‌های بازیگری حال حاضر تلویزیون طرف هستیم که هر یک از آن‌ها به شکلی استادانه در نقش خود فرو رفته و وقایعی مختلف را رقم می‌زنند. در مرکز این تیم بازیگری نیز کترینا بلف ۴۳ ساله قرار دارد که به عنوان قهرمان اصلی این سریال، فارغ از تمامی کلیشه‌های این روزهای سینما و تلویزیون، زنی قدرتمند، عاشق و باهوش را به تصویر می‌کشد که برای پیدا کردن حقیقت حول محور سفر در زمان، با اتفاقات مختلفی دست و پنجه نرم کرده و مخاطب را با خود در سفری حماسی همراه می‌کند.

در پایان معرفی سریال جذاب و حماسی Outlander باید گفت که شبکه استارز کلکسیونی از مسائلی را به تصویر کشیده که امروزه چندان در تلویزیون نمی‌توان همانند آن را با چنین کیفیت ارزشمندی پیدا کرد. اثری که خود را از تمامی حواشی و جنجال‌های فرهنگ این روزها جدا کرده و روایت منحصر به فردی را ارائه می‌هد که می‌تواند تا مدت‌ها ذهن شما را به خود درگیر کند.

اگر که به دنبال تماشای اثری هستید که بتواند یادآور روزهای خوش مدیوم تلویزوین باشد، اثر عاشقانه و تاریخی Outlander بهترین گزینه ممکنی بوده که پخش آن قدرتمندانه تا به امروز ادامه داشته و ماجراجویی‌های کلیر رندال می‌تواند حساب شما را سرگرم نماید.

منبع: گیمفا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو