بیوگرافی الناز شاکردوست؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

بیوگرافی الناز شاکردوست؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر


منبع: روزانه

6

1402/5/3

14:59


الناز شاکردوست بی‌شک یکی از زیباترین و جذاب‌ترین بازیگرانِ زن ایرانی است که حضور بسیار پُر رنگی در سینمای کشورمان ایران داشته است، او تا به کنون موفق به دریافت جوایزی همچون سیمرغ بلورین شده است، از همین رو ما امروز و در این مقاله به زندگی شخصی و هنری این بازیگر خواهیم پرداخت و […]

بیوگرافی الناز شاکردوست؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

الناز شاکردوست بی‌شک یکی از زیباترین و جذاب‌ترین بازیگرانِ زن ایرانی است که حضور بسیار پُر رنگی در سینمای کشورمان ایران داشته است، او تا به کنون موفق به دریافت جوایزی همچون سیمرغ بلورین شده است، از همین رو ما امروز و در این مقاله به زندگی شخصی و هنری این بازیگر خواهیم پرداخت و همچنین در ادامه بهترین فیلم‌های او را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد پس تا آخر همراه ما بمانید.

بیوگرافی الناز شاکردوست

الناز شاکردوست در 7 تیر سال 1363 در تهران به دنیا آمد. او فرزند دوم خانواده است و الناز و یک برادر بزرگتر بنام علی و یک خواهر کوچکتر بنام الیکا دارد. پدر خانواده تاجر ابزار آلات صنعتی و مادرش فاطمه محتشمی خانه‌دار می‌باشد.

وضعیت تحصیل

مادر الناز درباره وضعیت درس خواندن الناز گفته است: بچه درسخونی بود به حدی که در رشته ریاضی و فیزیک با معدل 19/23 دیپلم گرفت و در کنکور هنر با رتبه 11 رشته بازیگری تئاتر را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد.

بیوگرافی الناز شاکردوست؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

علاقه به بازیگری

مادر الناز گفته است: از کودکی عاشق بازی و نواختن پیانو بود بطوری که همه اطرافیان پی به استعداد ذاتی او برده بودند که در نهایت این علاقه باعث شد در دانشگاه رشته تئاتر بخواند. بعد از ورود به دانشگاه از تئاتر دانشجویی شروع کرد تا اینکه سال 1382 وقتی 19 سال بود توسط کیومرث پوراحمد (کارگردان) برای بازی در فیلم گل یخ دعوت شد. به این ترتیب اولین با در این فیلم با محمدرضا گلزار و گوهر خیراندیش جلوی دوربین رفت.

بیوگرافی الناز شاکردوست؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

آغاز شهرت در سینما

بعد از اولین تجربه، خانم شاکردوست موفق شد در سال 1383 در 4 فیلم سینمایی قتل آنلاین، عروس فراری، گل یخ و مجردها به ایفای نقش بپردازد. چهره شاکردوست از فیلم عروس فراری شناخته شد؛ سپس با حضور در فیلم‌های قاعده بازی، اتوبوس شب، کیش و مات و دو خواهر به اوج شهرت خود رسید.

مطلب مشابه: بیوگرافی ترانه علیدوستی؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های وی

تجربه تلوزیونی

خانم شاکردوست تابحال در هیچ سریال تلویزیونی بازی نکرده اما سابقه حضور در دو سریال نمایش خانگی بنام قلب یخی 1 و 2 و رالی ایرانی را دارد.

بیوگرافی الناز شاکردوست؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

زندگی شخصی

برحلاف بیشتر بازیگران خوش چهره کشور، الناز شاکردوست تا به کنون هرگز ازدواج نکرده است و خود او نیز هرگونه حاشیه در این باره را رد کرده است.

بیوگرافی الناز شاکردوست؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

ورزش مورد علاقه

خانم شاکردوست درباره ورزش مورد علاقه خود گفته است: بدنسازی و TRX  ورزش کشش عضلانی و اسكی در فصل آن، از مهم ترین ورزش‌‌هایی است كه معمولا در برنامه ورزشی من قرار دارند، یوگا هم به خاطر شرایط سلامت جسم و روح مهم است.

بیوگرافی الناز شاکردوست؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

مسافرت دور دنیا

از 23 سالگی سعی کردم همه دنیا را شهر به شهر بگردم و لذت ببرم. جاهایی که می‌روم مرا با عنوان الناز شاکردوست بازیگر نمی‌شناسند بلکه با من مثل یک انسان عادی برخورد می‌کنند که این علاقه‌ام را بیشتر می‌کند.

غرق شدن کشتی و احتمال مرگ!

الناز شاکردوست یکبار در سال 1393 در سکانسی از فیلم تابو در ساحل توسط گرداب به دریا کشیده شد و در لحظه آخر غرق شدن توسط افراد محلی از روی کشتی فرسوده نجات پیدا کرد.

قطع نخاع

در زمستان 1396 خانم شاکردوست در جریان فیلمبرداری فیلم دو طبقه روی پیلوت بخاطر شوخی یکی از عوامل از ارتفاع نسبتا زیاد افتاد و به شدت از ناحیه کمر آسیب دید. او چندین هفته در بیمارستان بستری بود و مدتی هم برای ادامه درمان به خارج از کشور رفت تا اینکه بطور کامل سلامتی خود را بدست آورد.

هنرمندان مورد علاقه

از بین بازیگران زن، بازی گلشیفته فراهانی و دوست صمیمی‌اش یعنی گواهر خیراندیش و در بین مردان بازی شهرام حقیقت دوست و مرحوم منوچهر نوذری را دوست دارد. رضا صادقی و کرت کوبین آمریکایی، خوانندگان مورد علاقه او در ایران و خارج می‌باشد و همچنین شاکردوست از امیر تتلو بعنوان نابغه یاد می‌کند.

طرفدار پرسپولیس

الناز شاکردوست یکی از بازیگرانِ فوتبال دوست می‌باشد که شدیدا طرفدار پرسپولیس است و در زمان دربی‌ها برای استقلالی‌ها کُری می‌خواند.

فروش سیمکارت به قسمت 240 میلیون تومان!

الناز شاکردوست خیلی اهل موبایل نیست و به ندرت پاسخ تلفن‌هایش را می‌دهد؛ او در اردیبهشت سال 1395 خط موبایل خود را به قیمت 240 میلیون تومان به یک تاجر فرش تبریزی فروخت!

نظر کارگردانان درباره او

فرزاد موتمن (کارگردان): قاطعانه می‌گویم سینمای ما هنوز از توانایی الناز شاکردوست استفاده نبرده او بسیار مستعد و عاشق کارش است و تسلط و تکنیک فراوانی دارد.

مطلب مشابه: بیوگرافی باران کوثری؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

بیوگرافی الناز شاکردوست؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

تحصیل در انگلستان

خانم شاکردوست در سال 1394 برای ادامه تحصیل راهی لندن شد تا اینکه 12 فروردین 1395 بعد از یکسال دوری از وطن به کشور بازگشت.

فوبیای تکنولوژی دارم

هفته‌ای سه روز و هر بار یک ساعت به اینستاگرام سر می‌زنم، آن هم بخاطر این است که خودم صفحه‌ام را اداره می‌کنم. یک جور فوبیای تکنولوژی دارم، حس می‌کنم آدم را از زندگی واقعی دور می‌کند.

تورم و گرانی

شاید مسائلی چون مشکلات اقتصادی دغدغه‌ام نباشد اما قطعا نسبت به آن بی‌تفاوت نیستم، وقتی م‌بینم روز به روز همه چیز گرانتر می‌شود ناراحت می‌شوم.

آرزوی من

یکی از آرزوهایم این است که در میدان تجریش راحت و آسوده خاطر قدم بزنم بدون اینکه سنگینی یک نگاه را حس کنم. آرزوهایی دارم که برای بسیاری از آدم‌ها اتفاقات روزمره زندگیشان است و شاید اصلا به آنها فکر هم نمی‌کنند.

حمایت از کیمیا علیزاده

الناز شاکردوست در واکنش به پیروزی کیمیا علیزاده در برابر ناهید کیانی در اینستاگرامش نوشت: «به کجا رسیدیم که دختری که روزی برای این سرزمین مدال آورد حالا باید در قالب تیم پناهجو [من میگم بی‌ پناه] مقابل پرچم این کشور بجنگه؟ و چه خوب شد که بردی! تو کیمیای این خاکی تا ابد عزیزِ من»

بیوگرافی الناز شاکردوست؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

جوایز و افتخارات

  • برنده لوج تقدیر و جایزه جشنواره فیلم سان فراننسیسکو آمریکا در رده بهترین بازیگر زن جشنواره برای بازی در فیلم «تابو» سال 1394
  • برنده تندیس بهترین بازیگری زن در جشن حافظ برای بازی در فیلم «مبارک» سال 1396
  • برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر برای فیلم «شبی که ماه کامل شد» سال 1397
  • برنده تندیس جشن انجمن منتقدان و نویسندگان ایران بعنوان بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم «شبی که ماه کامل شد» 1398
  • برنده تندیس جشن انجمن منتقدان و نویسندگان ایرانی بعنوان بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم «تی تی»

بهترین فیلم و سریال‌های الناز شاکردوست

ما در ادامه متن ما بهترین فیلم و سریال‌های این هنرمند محبوب را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد پس تا آخر همراه ما بمانید.

خفگی

خفگی

  • کارگردان: فریدون جیرانی
  • بازیگران: نوید محمدزاده، الناز شاکردوست، پردیس احمدیه، ماهایا پطروسیان، پولاد کیمیایی
  • سال ساخت: 1396
  • ژانر: درام، راز آلود
  • امتیاز در ای ام دی بی: _

ترکیب الناز شاکردوست و نوید محمد زاده قطعا تداعی می‌کند که ما شاهد اثری جذاب و دیدنی شویم. این فیلم در سال 69 ساخته شد و کارگردانی آن را نیز فریدون جیرانی به عهده داشته است.

داستان این فیلم درباره صحرا مشرقی (الناز شاکردوست) پرستار بیمارستان روانی، مجرد و در آستانه میانسالی است. داستان فیلم از جایی آغاز می‌شود که زن جوانی بنام نسیم (پردیس احمدیه) که ظاهراً مشکل روانی پیدا کرده را شوهرش مسعود (نوید محمدزاده) به تیمارستان جهت بستری می‌آورد، صحرا در همان ابتدا پی به مرموز بودن مسئله می‌برد و اوضاع را تماماً غیرعادی می‌بیند او با مشاهده رفتارهای این زن به حقایقی عجیب از زندگی او دست میابد و ناخواسته درگیر زندگی آن‌ها می‌شود و تصمیم می‌گیرد به او کمک کند اما…

مطلب مشابه: بیوگرافی بهرام رادان؛ دربازه زندگی شخصی، ازدواج و لیست بهترین فیلم ها

ابلق

ابلق

  • کارگردان: نرگس آبیار
  • بازیگران: بهرام رادان، الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، مهران احمدی، گلاره عباسی، گیتی معینی
  • سال ساخت: 1401
  • ژانر: اجتماعی، درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: _

خانم آبیار همواره به عنوان یکی از بهترین فیلمسازهای سینمای کشورمان شناخته می‌شود که در به تصویر کشیدن زنان قدرتمند و رنج دیده سنگ تمام می‌گذارد. حال یکی از بهترین فیلم‌های که در آن الناز شاکردوست نیز حضور دارد، فیلم جذاب ابلق است.

داستان این فیلم درباره زنی به نام راحله است که همراه با همسرش علی و فرزندشان در حاشیه شهر زندگی‌ ساده‌ای دارند، تا اینکه در اثر رویدادی تلخ، زندگی این خانواده دستخوش تحول شده و مجبور به درگیری‌ با اطرافیان خود می‌شوند…

تی تی

تی تی

  • کارگردان: آیدا پناهنده
  • بازیگران: الناز شاکردوست، پارسا پیروزفر، هوتن شکیبا، رضا عموزاده
  • سال ساخت: 1399
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • امتیاز در ای ام دی بی: _

ترکیب هوتن شکیبا و الناز شاکردوست همیشه به خلق فیلم‌هایی خوب می‌انجامد، یکی از بهترین فیلم‌های این دو که در سال 99 پخش شد، فیلم عاشقانه تی تی است که دیدنش به شدت پیشنهاد می‌شود.

داستان این فیلم درباره ابراهیم، استاد دانشگاه در رشته فیزیک است که روی تئوری پایان دنیا کار می‌کند، او در بیمارستان با خانم نظافتچی عجیبی به نام تی تی آشنا می‌شود که به روش رحم اجاره‌ای، فرزند زوج ناباروری را باردار است. آشنایی این دو آغاز ماجرایی بزرگی است که زندگی هردوشان را تغییر می‌دهد…

گل یخ

گل یخ

  • کارگردان: کیومرث پوراحمد
  • بازیگران: گوهر خیراندیش، محمدرضا گلزار، الناز شاکردوست، ویشکا آسایش
  • سال ساخت: 1383
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • امتیاز در ای ام دی بی: _

این فیلم یکی از اولین آثار الناز شاکردوست بود که باعث دیده شدن وی شد؛ او در این فیلم با دیگر جذاب سینمای ایران یعنی محمدرضا گلزار هم‌بازی بود و کارگردانی این فیلم را مرحوم کیمرث پوراحمد به عهده داشت.

داستان این فیلم درباره ترگل است که زندگی خانوادگی خوبی ندارد و دلبسته عباس است، اما ناپدریش با ازدواج آن‌ها مخالف است. ترگل از خانه می‌گریزد و با عباس ازدواج می‌کند. عباس که قصد دارد برای کار به جزیره کیش برود، ترگل را نزد مادرش به روستا می‌فرستد…

مطلب مشابه: بیوگرافی افسانه بایگان؛ درباره زندگی شخصی و هنری و لیست بهترین فیلم های او

رسوایی

رسوایی

  • کارگردان: مسعود ده‌نمکی
  • بازیگران: اکبر عبدی، الناز شاکردوست، محمدرضا شریفی‌نیا، کامران تفتی، مریم کاویانی، تینا آخوندتبار، محبوبه بیات
  • سال ساخت: 1391
  • ژانر: درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: _

این فیلم یکی از معروف‌ترین آثار خانم شاکردوست است که کارگردانی آن را ده نمکی به عهده داشت. این فیلم به دلیل حضور اکبر عبدی کمدی بسیار خوبی دارد که می‌تواند مخاطب را بخنداند.

داستان این فیلم درباره  افسانه دختر جنوب شهری است که به علت بدهی های مالی پدر زیر فشار طلبکاران قرار دارد، اقدام به دزدیدن سفته‌های پدرش می‌کند. او در حین فرار با روحانی زاهدی آشنا می‌شود که این روحانی در مسیر کمک به افسانه دچار مشکلاتی می‌شود…

مطرب

مطرب

  • کارگردان: مصطفی کیایی
  • بازیگران: پرویز پرستویی، محسن کیایی، الناز شاکردوست، مهران احمدی، عایشه‌گل جوشکون
  • سال ساخت: 1398
  • ژانر: درام، اجتماعی، موزیکال
  • امتیاز در ای ام دی بی: _

مطرب دومین فیلم پُر فروش تاریخ سینمای ایران است که الناز شاکردوست و پرویز پرستویی را درون خود دارد. پس اگر تا به کنون موفق به تماشای این فیلم جذاب نشده‌اید بهتر است همین امروز دست به کار شوید.

داستان این فیلم درباره زندگی یک خواننده کاباره‌ای است که در آستانه تبدل شدن به یک ستاره، با وقوع انقلاب 57 دوران اوجش افول می‌کند. او که معروفیت کافی برای تبدیل شدن به خواننده لس آنجلسی را ندارد ناچاراً به خوانندگی مجالس روی می‌آورد تا اینکه شانس در خانه‌اش را می‌زند…

تو و من

تو و من

  • کارگردان: محمد بانکی
  • بازیگران: محمدرضا گلزار، الناز شاکردوست، بهنوش بختیاری، شیرین بینا، اشکان بانکی، رضا بانکی
  • سال ساخت: 1390
  • ژانر: کمدی، رمانتیک
  • امتیاز در ای ام دی بی: _

یکی دیگر از بهترین فیلم‌های الناز شاکردوست که در آن با محمدرضا گلزار هم‌بازی بوده است، فیلم تو و من محصول سال 1390 است. این فیلم پس از اکران مورد توجه عموم قرار گرفت و توانست به فروش نسبتا خوبی دست یابد.

داستان این فیلم درباره دو جوان (محمدرضا گلزار و الناز شاکردوست) است که به خاطر حفظ شغل مجبور می‌شوند مدتی نقش نامزدهای یکدیگر را بازی کنند. اما در این میان درگیر ماجراهای مختلفی می‌شوند و پس از مدتی واقعاً به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند.

مطلب مشابه: بیوگرافی پیمان معادی؛ در مورد زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

عروس فراری

عروس فراری

  • کارگردان: بهرام کاظمی
  • بازیگران: امین حیایی، الناز شاکردوست، حسام نواب صفوی، سیروس ابراهیم‌زاده، غلامحسین لطفی
  • سال ساخت: 1383
  • ژانر: درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: _

یکی دیگر از اولین و در عین حال بهترین فیلم‌های الناز شاکردوست، فیلم عرورس فراری است که در آن با امین حیایی هم‌بازی بوده است. دیدن این فیلم به شدت پیشنهاد می‌شود.

داستان این فیلم درباره  بهروز مردی متأهل است که می‌خواهد برای ثروتمند شدن با دختر پولداری به نام سیما ازدواج کند ولی موضوع در روز عروسی فاش می‌شود و پدر سیما برای حفظ آبروی خود در مقابل اقوام از مباشرش می‌خواهد تا پسری را برای بازی کردن نقش داماد معرفی کند.

قلب یخی

قلب یخی

  • کارگردان: محمدحسین لطیفی
  • بازیگران: مهران مدیری، حمید گودرزی، الناز شاکردوست، مهراوه شریفی‌نیا، نسرین مقانلو، سامیه لک
  • سال ساخت: 1388
  • ژانر: جنایی
  • تعداد فصل: 3
  • تعداد قسمت: 11
  • امتیاز در ای ام دی بی: _

قلب یخی سریالی جذاب است که بیشتر ما ایرانی‌ها با آن خاطره داریم. این سریال در سه فصل پخش شد و توانست طرفداران بسیاری را برای خود دست و پا کند.

داستان این سریال درباره دختری است که در یک مزون زنانه کار می‌کند و توسط افرادی ربوده می‌شود. پرنگ، پسر ویدا ( صاحب مزون ) در یک درگیری به زندان می‌افتد؛ شیوا ( خواهر ویدا ) وکالت قاتلی که زن و فرزندش را به قتل رسانده به عهده می‌گیرد در این میان جنازه مانکن دیگری به نام چیستا یافت می‌شود. همه در پی یافتن معماهایی هستند که این وقایع را به هم پیوند می‌دهد…

مطلب مشابه: بیوگرافی لیلا بلوکات؛ در مورد زندگی شخصی و ازدواج با لیست فیلم های این بازیگر

شبی که ماه کامل شد

شبی که ماه کامل شد

  • کارگردان: نرگس آبیار
  • بازیگران: الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، فرشته صدرعرفایی، پدرام شریفی، امین میری، بانیپال شومون
  • سال ساخت: 1398
  • ژانر: درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: _

و در پایان این شما و این هم بهترین فیلم الناز شاکردوست از نگاه سایت روزانه؛ این فیلم اثری به شدت جذاب است که الناز شاکردوست و هوتن شکیبا هر دو برای بازی در این فیلم موفق به کسب جایزه سیمرغ بلورین شدند.

داستان این فیلم درباره دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران است که درگیر عشق جوانی شهرستانی می‌شود و این در حالی است که پس از ازدواج بنا به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است. در این مسیر، برادرش با او همراه می‌شود اما در میانه راه، اتفاقاتی برای آن‌ها رقم می‌خورد. این فیلم براساس داستان واقعی عبدالحمید ریگی و همسرش فائزه منصوری است.

کلام آخر

ممنون که تا آخر همراه روزانه بودید. ما امروز و در قالب این کلمات سعی کردیم تا درباره بازیگر خوش چهره و جذاب ایران یعنی الناز شاکردوست بنویسیم؛ همچنین ما در ادامه متن بهترین فیلم و سریال‌های این هنرمند را به شما عزیزان معرفی کردیم تا به تماشای آن‌ها بنشینید. در پایان امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت بُرده باشید. / نویسنده امیرسالار کریمی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو