سریال عملیات ویژه شیر زن؛ داستان، بازیگران و نمرات

سریال عملیات ویژه شیر زن؛ داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

4

1402/5/3

22:49


سریال عملیات ویژه شیر زن؛ داستان، بازیگران و نمرات

سریال عملیات ویژه شیر زن محصول کشور آمریکا است و در سال 2023 منتشر شده است. با ما همراه باشید تا بیشتر با سریال Special Ops: Lioness 2023 آشنا شویم.

ژانر سریال عملیات ویژه: شیرزن جاسوسی، اکشن و درام است. تیلور شریدان (Taylor Sheridan) خالق این سریال است. زمان پخش سریال عملیات ویژه شیر زن اولین بار در تاریخ 23 جولای 2023 برابر با 1 مرداد 1402 از پارامونت پلاس (Paramount+) بود و پخش آن تا تاریخ 3 سپتامبر 2023 برابر با 12 شهریور 1402 ادامه دارد. تا الان دو قسمت از آن منتشر شده است. تعداد قسمت های سریال عملیات ویژه شیر زن 8 اپیزود و مدت هر قسمت آن حدود 40 دقیقه است. در ادامه این مقاله مختصر از پلازا به بررسی سریال Special Ops: Lioness 2023 می‌پردازیم و بیشتر درباره داستان، بازیگران و نقدهای این سریال صحبت می‌کنیم.

فهرست مطالب:

داستان سریال عملیات ویژه شیر زن

سریال Special Ops: Lioness 2023

به طور خلاصه سریال عملیات ویژه: شیرزن در مورد جو است که تلاش می کند بین زندگی شخصی و حرفه ای خود در مبارزه با تروریسم تعادل ایجاد کند. او کروز، یک افسر نیروی دریایی را به عنوان یک عامل مخفی در Lioness Program استخدام می‌کند. برای ادامه داستان می‌توانید به تماشای سریال Special Ops: Lioness 2023 بپردازید.

قسمت‌های فصل اول سریال Special Ops: Lioness

در جدول زیر می‌توانید جزئیات مربوط به هر قسمت آن را بخوانید.

شماره قسمتنام قسمتکارگردانتاریخ انتشار
اولSacrificial Soldiersجان هیلکوت (John Hillcoat)23 جولای 2023 برابر با  1 مرداد 1402
دومThe BeatingJohn Hillcoat23 جولای 2023
سومBruise Like a Fist30 جولای 2023 برابر با 30 مرداد 1402
چهارمThe Choice of Failure6 آگوست 2023 برابر با  15 مرداد 1402
پنجمTruth Is the Shrewdest Lie13 آگوست 2023  برابر با  22 مرداد 1402
ششمThe Lie Is the Truth20 آگوست 2023  برابر با  29 مرداد 1402
هفتمWish the Fight Away27 آگوست 2023  برابر با  5 شهریور 1402
هشتمGone Is the Illusion of Order3 سپتامبر 2022  برابر با  12 شهریور 1402

بازیگران سریال عملیات ویژه شیر زن و نقش آن‌ها در سریال    

در این بخش با بیوگرافی بعضی از هنرپیشه های سریال عملیات ویژه: شیر زن آشنا خواهیم شد.

زویی سالدانیا در نقش جو

بررسی سریال Special Ops: Lioness 2023

زویی سالدانیا (Zoe Saldana) یک بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 19 ژوئن 1978 برابر با 29 خرداد 1357 در نیوجرزی متولد شد. او در ابتدا برای حضور در مجموعه فیلم‌های علمی تخیلی مشهور شد و در تعدادی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تمام دوران بازی کرده است. او در تعدادی از فیلم‌های دنیای سینمایی مارول (Marvel Cinematic Universe) ایفای نقش کاراکتر Gamora را بر عهده داشته است که از جمله آن‌ها می‌توان Guardians of the Galaxy که قسمت سوم آن در سال 2023 منتشر شده است و همچنین Avengers: Infinity War محصول سال 2018 و Avengers: Endgame محصول سال 2019 را نام برد. علاوه بر این او در انیمیشن Vivo صداپیشه یکی از کاراکترها بود. زویی سالدانیا در سریال عملیات ویژه شیر زن در نقش کاراکتر جو (Joe) حضور داشته است.

لیسلا دی اولیویرا در نقش کروز مانوئلوس

معرفی سریال عملیات ویژه شیر زن

لیسلا دی اولیویرا (Laysla De Oliveira) یک بازیگر کانادایی است که در تاریخ 11 ژانویه 1992 برابر با 21 دی 1370 در شهر تورنتو (Toronto) در استان انتاریو (Ontario) متولد شد. او در سریال Special Ops: Lioness 2023 ایفای نقش کاراکتر کروز مانوئلوس (Cruz Manuelos) را بر عهده داشته است.

مورگان فریمن در نقش ادوین مولینز

بازیگران سریال عملیات ویژه شیر زن

مورگان فریمن (Morgan Freeman) یک بازیگر و تهیه کننده آمریکایی است که در تاریخ 1 ژوئن 1937 برابر با 11 خرداد 1316 در شهر ممفیس (Memphis) در ایالت تنسی (Tennessee) متولد شد. کاراکتر رد (Red) در فیلم The Shawshank Redemption محصول سال 1994 از جمله معروف‌ترین نقش‌هایی است که بازی کرده است. او برنده جایزه‌های مختلفی مانند اسکار و گلدن گلوب شده است. فیلم‌های بتمن آغاز می‌کند (Batman Begins) محصول سال 2005، شوالیه تاریکی (The Dark Knight) محصول سال 2008 و شوالیه تاریکی برمی خیزد (The Dark Knight Rises) محصول سال 2012 به کارگردانی کریستوفر نولان (Christopher Nolan) از جمله فیلم‌های معروف دیگری هستند که مورگان فریمن نیز در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است. او در سریال عملیات ویژه شیر زن در نقش کاراکتر ادوین مولینز (Edwin Mullins) حضور داشته است.

نیکول کیدمن در نقش کیتلین مید

نمرات سریال عملیات ویژه شیر زن

نیکول کیدمن (Nicole Kidman) یک بازیگر و تهيه كننده استرالیایی آمریکایی است که در تاریخ 20 ژوئن 1967 برابر با 30 خرداد 1346 در شهر هونولولو (Honolulu) در ایالت هاوایی (Hawaii) متولد و در سیدنی (Sydney) بزرگ شد. او در تولید فیلم‌ها و سریال‌های متنوعی نقش داشته است و همواره یکی از پردرآمدترین بازیگران زن در جهان بوده است. نیکول کیدمن کاندید دریافت جایزه بفتا و برنده جایزه‌های مختلفی از جمله یک جایزه اسکار، یک جایزه فیلم آکادمی بریتانیا، دو Primetime Emmy و شش گلدن گلوب شده است.

در چند سال اخیر او در تعدادی مینی سریال بازی کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان Big Little Lies که از سال 2017 تا 2019 پخش می‌شد و سریال The Undoing محصول سال 2020 را نام برد. نیکول کیدمن در سریال Special Ops: Lioness 2023 ایفای نقش کاراکتر کیتلین مید (Kaitlyn Meade ) را بر عهده داشته است.

جیل واگنر در نقش بابی

داستان سریال عملیات ویژه شیر زن

جیل واگنر (Jill Wagner) یک بازیگر و شخصیت تلویزیونی آمریکایی است که در تاریخ 13 ژانویه 1979 برابر با 23 دی 1357 در کارولینای شمالی (North Carolina) متولد شد. او در سریال عملیات ویژه شیر زن ایفای نقش کاراکتر بابی (Bobby) را بر عهده داشته است.

سام اصغری در نقش کمال

سام اصغری در سریال عملیات ویژه شیر زن

سام اصغری در تاریخ 3 مارس 1994 برابر با 12 اسفند 1372 در ایران متولد شد و در کودکی همراه با خانواده اش به آمریکا مهاجرت کرد. سام اصغری در سریال عملیات ویژه شیر زن ایفای نقش کاراکتر کمال (Kamal) را بر عهده داشته است. البته لازم به ذکر است که اصغری از بازیگران اصلی این مجموعه نیست و به عنوان بازیگر مهمان در آن حضور دارد.

نقد سریال Special Ops: Lioness 2023 و نمرات آن

در این بخش از مقاله به بررسی نمرات سریال عملیات ویژه شیر زن و نقدهای آن می‌پردازیم. تا الان که فقط دو قسمت از این سریال منتشر شده است در سه سایت‌ معروف فیلم و سریال آی‌ام‌دی‌بی، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب نمره‌های 7.5 از 10، 47 از 100 و 55 از 100 را به دست آورده است که با توجه به این که هنوز تعداد کاربرهای کمی به آن نمره داده‌اند ممکن است نمره آن تغییر کند. در ادامه می‌توانید خلاصه چند مورد از نقدهایی که در مورد سریال Special Ops: Lioness در سایت متاکریتیک قرار گرفته است مطالعه کنید.

The Playlist / رودریگو پرز: 75

هنوز خیلی زود است که بگوییم سریال Special Ops: Lioness به کجا خواهد رسید اما یک آغاز امیدبخش داشته است. می‌توان گفت جذاب‌تر از هر یک از این سریال‌های اخیر است و قطعا تا وقتی که این غرش شیر ادامه داشته باشد آن را تحمل خواهیم کرد.

Chicago Sun-Times / ریچارد روپر: 75

سریال Special Ops: Lioness همه ویژگی‌های لازم برای تولید یک اثر مهیج جاسوسی نظامی خوب را دارد.

Pittsburgh Tribune-Review / راب اون: 68

متفاوت با سریال 1923 (یکی از سریال‌های دیگری که تیلور شریدان خالق آن است و در سال 2022 منتشر شده بود) که با سرعت بسیاری کمی پیش می‌رفت، کارگردان جان هیلکوت سریال عملیات ویژه شیر زن را با سرعت زیادی پیش می‌برد. علاوه بر این کمک کرد که قسمت اول 41 دقیقه سریع باشد و از بیش از اندازه طولانی شدن سریال که جذابیت بسیاری از درام‌های در حال پخش این روزها را کاهش می‌دهد جلوگیری می‌کند.

Entertainment Weekly / کریستن بالدوین: 58

برای سریال عملیات ویژه شیر زن، شریدان تعداد کمی از کاراکترهای زن قوی را کنار هم جمع کرده و آنها را به جنگ فرستاده است و در نتیجه آن یک درام جاسوسی قابل استفاده تولید شده است که به دلیل وجود دو بازیگر نقش اصلی خود از حد متوسط فرار کرده است و کمی بالاتر قرار گرفته است.

The Daily Beast / نیک شاگر: 40

یک اثر مهیج نظامی بدون هر نوع هیجان، اورجینال بودن یا ظرافت، به نظر می‌رسد که سریال عملیات ویژه شیر زن به طور قطعی مسیر آثار موفق قبلی شریدان در پارامونت پلاس را دنبال کند: یک سریال که شامل تعداد زیادی شخص با استعداد است که وقت خود را برای محتوایی درجه دو تلف می‌کنند که به طور مستقیم بینندگان ایالت‌های قرمز را هدف قرار می‌دهد.

کلام آخر

در این مقاله مختصر از پلازا معرفی سریال عملیات ویژه شیر زن را انجام دادیم و در مورد داستان، بازیگران و نقدهای آن صحبت کردیم. اگر به سریال‌‌های اکشن علاقه دارید و می‌خواهید بیشتر با داستان و شخصیت‌های این اثر آشنا شوید، می‌توانید دانلود سریال Special Ops: Lioness 2023 را شروع کنید. می‌توانید نظرتان را در مورد این سریال و نمره‌ای که به آن می‌دهید در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو