دلایل ناتوانی در شیردهی و راه های افزایش شیردهی

دلایل ناتوانی در شیردهی و راه های افزایش شیردهی


منبع: آرگا

5

1402/5/4

17:41


ناتوانی در شیردهی به دلیل درد در ناحیه سینه و نداشتن شیر ایجاد می شود. شما با چرب کردن و ماساژ سینه می توانید این مشکلات را رفع کنید.

یکی از مشکلاتی که ممکن است مادران در دوران شیر دادن با آن رو به رو شوند، مشکل ناتوانی در شیردهی است. این مشکل رایج به دلیل نداشتن شیر کافی، تلخ بودن شیر و … است. در ادامه با علت های این  مشکل آشنا می شوید.

دلایل کاهش شیر

علت های ناتوانی در شیردهی:

این مشکل ممکن است برای هر مادری ایجاد شود. شما با مراجعه به دکتر و تغییر دادن روند تغذیه ای خود می توانید، میزان شیر خود را بیشتر کنید. با توجه به اینکه شیر دادن به کودکان از اهمیت زیادی برخوردار است، این موضوع می تواند برای شما نگرانی ایجاد کند.

 

چه عواملی موجب مشکل در شیردهی می شود؟

برخی از افراد بر این باورند که ایجاد مشکل در زمان شیر دادن می تواند، زمینه ارثی داشته باشد. اگر بستگان مادری شما نیز دچار این مشکل هستند، امکان دارد شما هم با چنین مشکلی رو به رو شوید. اما نگران نباشید زیرا این مشکل قابل حل بوده و می توانید آن را رفع کنید. مشضکل ارثی این موضوع به ندرت اتفاق می افتد و از دیدگاه برخی از پزشکان نیز درست نیست.

علت کاهش شیردهی

برخی نیز اعتقاد دارند که داشتن مشکلات سوء تغذیه نیز می تواند یکی دیگر از علت های این امر باشد. تحقیقات نشان می دهد که چنین تصوراتی نیز درست نیستند. در کشورهایی که مشکلات سوء تغذیه وجود دارد، زن ها با وجود اینکه مشکلات تغذیه ای و کمبود کلسیم دارند، دارای شیر هستند.

راه های افزایش شیردهی:

برای اینکه این نوع مشکلات را برطرف کنید، باید از چند تکنیک و راهکار استفاده نمایید. استفاده از شیردوش نیز یکی از این تکنیک ها می باشد. یکی از عوارض استفاده از شیردوش در حقیقت ترک خوردن سینه ها است.

مشکلات شیردهی

برخی از مادران در زمان زایمان و روزهای اولیه دچار درد ناحیه هستند و همین موضوع موجب می شود تا از شیر دادن به فرزند خودداری کرده در این شرایط از شیشه شیر استفاده می کنند که موجب وابستگی نوزاد می شود.  یکی از علت های وابستگی نوزادان به شیشه شیر مکیدن راحت تر و میزان شیر بالا است.

در روزهای اول زایمان این امکان برای مادر و نوزاد فراهم می شود که در کنار یکدیگر قرار بگیرند و نوزاد از شیر مادر مصرف کند. در ادامه نیز چند راهکار دیگر برای شما ذکر می شود که می توانید برای افزایش شیردهی از آن استفاده کنید.

ناتوانی در شیردهی

چرب کردن سینه:

ناتوانی در شیردهی را می توانید با چرب کردن سینه رفع کنید. ترک خوردگی سینه ها یکی از علت هایی بوده که موجب کم شدن شیر می شود. چرب کردن سینه با روغن زیتون می تواند این مشکل را رفع کند.

ممکن است شما با وجود این مشکل دچار ناراحتی شوید بهتر است تا مدتی را با این مشکل رو به رو شوید و کنار بیایید. در صورتی که نوزاد شما به هیچ عنوان سینه شما را نمی خورد، می توانید به دکتر مراجعه کرده و در صورت نیاز این مشکل را رفع کنید.

شما می توانید در لینک نیز با شیردهی در زمان سرماخوردگی آشنا شوید. شما می توانید در آرگا مشکلات زمان بارداری، شیردهی و … را رفع کرده و اطلاعات زیادی در این زمینه کسب کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو