بیوگرافی بهرام افشاری ؛ بررسی زندگی شخصی، آثار و جوایز او

بیوگرافی بهرام افشاری ؛ بررسی زندگی شخصی، آثار و جوایز او


منبع: پلازا

4

1402/5/14

23:12


بیوگرافی بهرام افشاری ؛ بررسی زندگی شخصی، آثار و جوایز او

بهرام افشاری یکی از بهترین و جدیدترین بازیگران کشورمان است که در چند سال اخیر توانسته شهرت و موفقیت زیادی کسب کند. در ادامه به بررسی بیوگرافی بهرام افشاری خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

بهرام افشاری بازیگر و فیلمنامه‌نویس متولد سال 1366، از بازیگران جوان کشورمان است که توانسته در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی بین مردم به دست آورد. از درخشان‌ترین آثار او می‌توان به مجموعه تلویزیونی کمدی و اجتماعی پایتخت، فیلم کمدی و اجتماعی رحمان 1400 و فیلم کمدی درام فسیل اشاره کرد. او با بازی در این سریال توانست جایگاه محکمی برای خود در حرفه بازیگری به دست آورد. بهرام افشاری اکنون با 36 سال سن در زمینه‌های سینما، تلویزیون و تئاتر فعالیت دارد. در این مقاله از پلازا به بررسی بیوگرافی بهرام افشاری، زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی او می‌پردازیم.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی بهرام افشاری

  • نام و نام خانوادگی: بهرام افشاری
  • تاریخ تولد: 6 خرداد 1366
  • بهرام افشاری چند سال دارد: 36 سال
  • محل تولد: همدان
  • قد بهرام افشاری: 198 سانتی‌متر
  • سال‌های فعالیت: 1392 تا کنون
  • وضعیت تاهل: مجرد، بهرام افشاری تا کنون ازدواج نکرده است.
  • اینستاگرام بهرام افشاری: bahramafshariofficial@

زندگی نامه بهرام افشاری

ازدواج بهرام افشاری

در این بخش مروری بر زندگی خصوصی بهرام افشاری از تولد تا ازدواج او خواهیم کرد. بهرام افشاری بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی متولد 6 خرداد 1366 در شهر همدان است. بهرام افشاری در مصاحبه‌های متعددی به جدایی پدر و مادرش اشاره کرده و تا همین چند سال پیش که پدرش زنده بود با او زندگی می‌کرد. پدر و مادر واقعی بهرام افشاری وقتی که او تنها دو سال داشت از هم جدا شده بودند.

از بیوگرافی بهرام افشاری و مادرش اطلاعات چندانی در دسترس نیست اما او در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که مادرش از همان دو سالگی و بعد از جدایی از پدرش، او را نیز تنها گذاشته بود. بعدها هم پدرش بیمار بود و بهرام افشاری مدت زیادی را صرف پرستاری از پدرش کرد. او در 20 سالگی پدرش را نیز از دست داد. بهرام افشاری هم اکنون تنها زندگی می‌کند و مجرد است. بنابراین شایعات مربوط به ازدواج بهرام افشاری وهمسرش صحت ندارند.

زندگی شغلی بهرام افشاری

در ادامه بیوگرافی بهرام افشاری به بررسی زندگی شغلی، فیلم‌ها، سریال‌ها و دیگر آثار او می‌پردازیم. بهرام افشاری از همان کودکی به فیلم و سریال علاقه داشت و به همین دلیل خیلی زود کار بازیگری را در تئاتر شهر همدان آغاز کرد. افشاری برای پیشرفت در این زمینه در سن 22 سالگی به تهران مهاجرت کرد و یکی از شاگردان برجسته مرحوم استاد سمندریان شد. او تا کنون توانسته در بهترین سالن‌های تئاتر کشور نمایش اجرا کند. باید به این نکته اشاره کرد که به دلیل قد بلندی که دارد، به او لقب قد بلندترین بازیگر سینما و تلویزیون را داده‌اند.

افشاری تا کنون توانسته توانمندی خود در رشته بازیگری را با ایفای نقش در شخصیت‌های مختلف ثابت کند. او از سال 1382 بازیگری و تئاتر را به صورت حرفه‌ای شروع کرد و تا کنون در بیش از 30 تئاتر موفق حضور داشته است. وی همچنین با بازی در فیلم سینمایی عصبانی نیستم محصول سال 1392 به کارگردانی رضا درمیشیان، وارد سینما شد و پس از آن توانست پیشنهادهایی مانند ایران برگر محصول سال 1393، کارگر ساده نیازمندیم محصول سال 1394، لانتوری محصول سال 1394 و رحمان 1400 محصول سال 1397 را دریافت کند. او با بازی در این فیلم‌ها استعداد خود در بازیگری را ثابت کرد.

بهرام افشاری در پایتخت

اولین فعالیت افشاری در تلویزیون نیز به مجموعه پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم برمی‌گردد. او در سری دوم این سریال نقش بسیار کوتاهی را ایفا کرد، اما سیروس مقدم و محسن تنابنده برای سری پنجم و ششم پایتخت از او به عنوان یکی از بازیگران اصلی استفاده کردند. او در فصل پنجم و ششم این سریال در نقش بهتاش، خواهرزاده نقی، به ایفای نقش پرداخت و از طریق همین نقش محبوبیت بسیار زیادی را به دست آورد. به زبانی دیگر می‌توان گفت بازی در سریال پایتخت برای بهرام افشاری نقطه اوج حساب می‌شود. او بعد از پایتخت در سریال شرایط خاص محصول سال 1398 به کارگردانی وحید رحیم خانی بازی کرده است. اگر آثار تلویزیونی و سینمایی او را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که تنها نقطه مشترک کاراکترهای افشاری فقط فیزیک او در این نقش‌هاست.

از نظر بهرام افشاری، مهاجرت به تهران کمک زیادی به حرفه بازیگری‌اش کرده و معتقد است که بازیگری را در تهران از سطح منفی 200 شروع کرده است. با این حال او خیلی زود توانست تندیس بازیگری جشنواره تئاتر فجر را به دست آورد و به کمک پول جایزه موتور بخرد که همان موتور باعث شد تا بتواند در پیک موتوری کار کند. بهرام افشاری در سال‌های فعالیتش با بازیگران به نام زیادی مانند نوید محمدزاده، محسن تنابنده، باران کوثری، احمد مهران فر و… همبازی شده است. او همچنین توانسته با کارگردان‌های زیادی مانند رضا درمیشیان و سیروس مقدم همکاری داشته باشد. در ادامه به بررسی سریال‌ها و فیلم های بهرام افشاری می‌پردازیم.

سریال های بهرام افشاری

بهرام افشاری و خواهرش

در این بخش از بیوگرافی بهرام افشاری به معرفی آثار سریالی او می‌پردازیم. بهرام افشاری در سال 1391 برای اولین بار در مجموعه پایتخت حضور پیدا کرد. او در این سریال نقش شیرافکن، برادر بهبود فریبا را داشت. او سپس برای فصل‌های پنج و شش این سریال در قالب یک شخصیت جدید به نام بهتاش فریبا ظاهر شد. در جدول پایین می‌توانید فهرست کاملی از آثار سریالی این بازیگر جوان کشورمان را مشاهده کنید.

نام سریالسال ساختکارگرداننقششبکه پخش
پایتخت 21391-1392سیروس مقدمشیر افکنیک
آسمان من1393محمدرضا آهنجگروگان‌گیرسه
علی البدل1396سیروس مقدمهرمزیک
پایتخت 51396-1397سیروس مقدمبهتاش فریبایک
شرایط خاص1396-1397وحید امیرخانیمنوچهر شانه به سرسه
پایتخت 61398-1399سیروس مقدمبهتاش فریبایک
دل1398منوچهر هادیفارابنمایش خانگی
میدان سرخ1400ابراهیم ابراهیمیانپیامنمایش خانگی
راز بقا1401سعید آقاخانیرحیمنمایش خانگی

فیلم های بهرام افشاری

اینستاگرام بهرام افشاری

در این قسمت از بیوگرافی بهرام افشاری به معرفی آثار سینمایی او می‌پردازیم.  افشاری با فیلم عصبانی نیستم در سال 1392 وارد سینما شد. او سپس با بازی در فیلم‌هایی همچون لانتوری و کارگر ساده نیازمندیم، جوایز سینمایی مختلفی کسب کرد. در جدول زیر می‌توانید لیست کاملی از فیلم های بهرام افشاری را مشاهده کنید.

نام فیلمسال ساختکارگرداننقش
عصبانی نیستم1392رضا درمیشیانمرد املاکی
ایران برگر1393مسعود جعفری جوزانیپنج شنبه
فیلم کوتاه تولد مامان1393مرتضی شمس
کارگر ساده نیازمندیم1394منوچهر هادیقدم
لانتوری1394رضا درمیشیانبهرام
نیوکاسل1395محسن قصابیانابی
آقای سانسور1396علی جبارزاده
رحمان 14001397منوچهر هادیانوش
چشم و گوش بسته1397فرزاد موتمنسعید
سگ بند1398مهران احمدیفرزاد عیاران
بعد از اتفاق1399پوریا حیدری اوره
صحنه‌زنی1400علیرضا صمدیاسد
فسیل1400کریم امینیاسی

تئاترهای بهرام افشاری

فیلمهای بهرام افشاری

بهرام افشاری فعالیت هنری خود در رشته بازیگری را از تئاتر شروع کرد و هنوز هم در این عرصه فعالیت دارد. در این قسمت از بیوگرافی بهرام افشاری چندتا از تئاترهای معروف او را به شما معرفی خواهیم کرد.

نام نمایشسال اجراکارگردان
چه کسی جوجه تیغی را کشت؟1401بهرام افشاری
می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد1397همایون غنی زاده
ماکوندو1396آزاده انصاری
دیابولیک: رومئو و ژولیت1395آتیلا پسیانی
تهران زیر بال فرشتگان1394نادر برهانی مرند
جوجه تیغی1394بهرام افشاری
کامنت1394یوسف باپیری
دن کامیلو1393کوروش نریمانی
هاروی1393ملودی آرام‌نیا
مرگ فروشنده1393نادر برهانی مرند
هیپوفیز1392کوروش نریمانی
پیرمردی با بال‌های بزرگ1391پرستو گلستانی
رمولوس کبیر1388نادر برهانی مرند

جوایز و افتخارات بهرام افشاری

سریال بهرام افشاری

بهرام افشاری تا کنون توانسته افتخارات متعددی بدست بیاورد و در عرصه‌های مختلف خوش درخشیده است. در جدول زیر می‌توانید جوایز و افتخارات این بازیگر جوان و توانا و اطلاعات مربوط به آن‌ها را مشاهده کنید.

عنوان جایزهجشنواره/مراسمبرای فیلم/سریالسال
نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مردنوزدهمین دوره جشن بزرگ سینمای ایران فیلم لانتوری1397
 برنده تندیس بهترین بازیگر مرد کمدیجشن حافظ مجموعه تلویزیونی پایتخت 51397
 نامزد بهترین بازیگر مرد کمدیجشن حافظ مجموعه تلویزیونی علی‌البدل1396
 نامزد بهترین بازیگر مردجشنواره بین‌المللی فیلم شهر فیلم کارگر ساده نیازمندیم1396
 نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مردجشن منتقدان و نویسندگان فیلم کارگر ساده نیازمندیم1396

اخبار و حواشی بهرام افشاری

بیوگرافی بهرام افشاری

در ادامه بیوگرافی بهرام افشاری با شایعات و حواشی این بازیگر معروف همراه شما هستیم.

بهاره و بهرام افشاری

جالب است بدانید که بسیاری از افراد و رسانه‌ها بهرام افشاری را به عنوان برادر بهاره افشاری معرفی می‌کنند و از تیترهایی همچون بهرام افشاری و خواهرش بهاره افشاری استفاده می‌کنند یا عکس این دو را با عنوان عکس بهرام افشاری و خواهرش منتشر می‌کنند. اما این دو بازیگر در واقع هیچ نسبت فامیلی‌ای با یکدیگر ندارند و صرفا نام خانوادگی مشابهی دارند.

آواز خواندن بهرام افشاری

چندی پیش این بازیگر محبوب ایرانی ویدیویی جالب از آواز خواندن خود به همراه هوتن شکیبا در پیج اینستاگرامش منتشر کرد که با واکنش‌های مختلف کاربران ایرانی مواجه شد.

خانه بهرام افشاری کجاست

بهرام افشاری پس از مهاجرت به تهران تا زمان فوت پدرش، پیش او زندگی می‌کرده و اکنون به تنهایی در تهران زندگی می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد که بهرام افشاری به تازگی عکسی از خود در خانه در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است.

ازدواج بهرام افشاری

به گفته خود بهرام افشاری او تا کنون ازدواج نکرده زیرا به بلوغ ازدواج نرسیده است. همچنین به خاطر اینکه فرزند طلاق بوده درک درستی از زندگی زناشویی ندارد و همیشه در زندگیش پدرش همراه او بوده است.

حقایق پنهان بهرام افشاری

زندگینامه بهرام افشاری

در قسمت پایانی بیوگرافی بهرام افشاری به نکات جالب و حقایق زندگی او می‌پردازیم.

اصالت بهرام افشاری

بهرام افشاری ترک است و همانطور که گفته شد در شهر زیبای همران به دنیا آمده و بزرگ شده است. او در سریال علی‌البدل تنها کسی است که با لهجه همدانی در این اثر صحبت می‌کند.

بهرام افشاری و فوتبال

بهرام افشاری از کودکی علاقه بسیار زیادی به رشته ورزشی فوتبال داشته است. او در حال حاضر طرفدار تیم استقلال تهران است. به گفته خودش، قبلا فوتبالیست بوده است، اما برخلاف علاقه‌اش نسبت به فوتبال، به او اجازه ندادند تا سراغ این رشته برود.

دوست صمیمی بهرام افشاری

هوتن شکیبا، از دیگران بازیگران جوان و محبوب ایرانی، یکی از دوستان صمیمی و نزدیک بهرام افشاری است که توانسته‌اند سختی‌های زیادی را با یکدیگر پشت سر بگذراند.این دو بازیگر جوان و محبوب کشورمان با هم در برنامه هم‌رفیق شهاب حسینی حضور داشته‌اند.

ماشین بهرام افشاری

زندگی نامه بهرام افشاری

چندی پیش بهرام افشاری عکسی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و آنجا گفت ماشین موردعلاقه‌ی او پیکان است. ماشین بهرام افشاری را می‌توانید در تصویر بالا مشاهده کنید.

کلام آخر

ماشین بهرام افشاری

ممنون از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید. بهرام افشاری یکی از موفق‌ترین بازیگران جوان کشورمان است. او استعداد خود در خنداندن مردم را ثابت کرده و تا کنون توانسته است آثار خوبی را از خود به جای بگذارد. در این مقاله با بیوگرافی بهرام افشاری همراه شما بودیم، مروری بر آثار سینمایی و تلویزیونی او داشتیم و چندین عکس بهرام افشاری را تماشا کردیم. نظر شما درباره این هنرمند خوب کشورمان چیست؟ کدام یک از سریال‌ها و فیلم‌ های بهرام افشاری را دیده‌اید؟ به نظرتان بهترین فیلم یا سریال این بازیگر قدبلند و جذاب ایرانی کدام است؟ منتظر خواندن نظرات شما در بخش دیدگاه‌ها هستیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو