بیوگرافی جواد رضویان ؛ مرور زندگی شخصی، کارنامه هنری، حواشی و حقایق او

بیوگرافی جواد رضویان ؛ مرور زندگی شخصی، کارنامه هنری، حواشی و حقایق او


منبع: پلازا

4

1402/5/17

11:23


بیوگرافی جواد رضویان ؛ مرور زندگی شخصی، کارنامه هنری، حواشی و حقایق او

سید جواد رضویان یکی از بازیگران مشهور و طناز کشورمان است که به‌واسطه سال‌ها همکاری با هنرمندانی چون مهران مدیری، مهران غفوریان و رضا عطاران و ایفای نقش‌های طنز، در ذهن مخاطب ماندگار شده است. در این مقاله با بیوگرافی جواد رضویان همراه شما مخاطبان محترم وب‌سایت پلازا هستیم.

جواد رضویان بازیگر، کارگردان و مجری اهل ایران، متولد سال 1353 در شهر قم است. وی بازیگری را از سریال دو و نیم هفته شروع کرد و سپس در سال 1383 با فیلم شارلاتان بازی در سینما را تجربه نمود. از دیگر کارهای این بازیگر می‌توان به سریال طنز سیب خنده به کارگردانی رضا عطاران در سال 1376 اشاره کرد. در این سریال علاوه بر او بازیگرانی چون یوسف تیموری، اشکان اشتیاق و ارژنگ امیرفضلی هم به ایفای نقش پرداختند، که در زمان خود بسیار پر مخاطب بود.

آقای رضویان تا کنون تجربه کارگردانی چند سریال را داشته و همچنین مجری برنامه تلویزیونی 3شو نیز بوده است. از شاخص‌ترین کارهای تلویزیونی که او کارگردانی آن را بر عهده داشته، باید به مجموعه تلویزیونی قرارگاه مسکونی اشاره کرد. این سریال طنز پس از پخش بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت که در زمان خود بی‌نظیر بود. در ادامه مقاله پیش رو از پلازا قصد داریم تا به بیوگرافی جواد رضویان ؛ مرور زندگی شخصی، کارنامه هنری، حواشی و حقایق این بازیگر بپردازیم.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی جواد رضویان

  • تاریخ تولد: 6 مرداد 1353
  • قد جواد رضویان: 173 سانتی‌متر
  • وضعیت تاهل: متاهل
  • تحصیلات جواد رضویان: کارشناسی رشته نقاشی دانشکده هنر و معماری تهران
  • صفحه اینستاگرام جواد رضویان: @sj_razavian
  • فرزندان سید جواد رضویان: یک دختر به نام یامین

زندگی خصوصی جواد رضویان

در این بخش از مقاله زندگی نامه جواد رضویان از زمان تولد تا ازدواج و روابط او همراه شما مخاطبان عزیز هستیم‌.

بیوگرافی جواد رضویان ؛ دوران کودکی و نوجوانی

بیوگرافی جواد رضویان

این بازیگر در در ششمین روز از ماه مرداد سال 1353 و در دل تابستان در شهرستان قم به دنیا آمد. جواد رضویان از طرف مادری اصالت یزدی دارد و از طرف پدر هم اصالتش به قم می‌رسد. رضویان در دوران راهنمایی علاقه زیادی به حال و هوای جبهه داشت و همیشه می‌خواست عازم جبهه دفاع مقدس شود. به‌خاطر همین علاقه همیشه در سردخانه‌ها یا در خاکسپاری شهدای دفاع مقدس حضور داشت. او در دوران دبیرستان از شهرستان قم برای پیگیری نقاشی و شرکت در کنکور هنر به تهران آمد.

او تا زمان دانشگاه هیچ علاقه‌ای به تئاتر و بازیگری نداشت، امّا همزمان با تحصیل در دانشگاه در رشته نقاشی، نخستین جرقه‌های علاقه به تئاتر و بازیگری در وی زده شد. جالب است بدانید که رضویان در دانشگاه با مهران غفوریان، امیر غفارمنش و بیژن بنفشه‌ خواه همکلاسی بود. علاوه بر این سیامک انصاری از دوران دانشجویی تا کنون یکی از دوستان صمیمی و نزدیک او بوده است. جواد رضویان خیلی زود در سن جوانی ازدواج کرد، که ثمره آن دختری به نام یامین رضویان شد.

زندگی شغلی جواد رضویان

جواد رضویان بدون شک یکی از بهترین بازیگران سینما و تلویزیون در ژانر طنز محسوب می‌شود. وی علاوه بر بازیگری در حرفه‌های دیگری نظیر کارگردانی، خوانندگی و مجری‌گری هم فعالیت داشته است. او چهره‌ای معصوم و در عین حال کودکانه دارد که صداقت بچه‌ها را هنوز هم می‌توان در کاراکترهایی که بازی می‌کند، مشاهده نمود. رضویان معمولاً شاد است و همیشه دوست دارد این شادی را به اطرافیان خودش هم انتقال دهد.

جواد رضویان در سال 1373 به واسطه رفاقتی که با مهران غفوریان در دوران دانشجویی داشت برای بازی در یک سریال به نام لبخند سوم به کارگردانی امیر سماواتی از شبکه سه، انتخاب شد. در این مجموعه تلویزیونی علاوه بر رضویان بازیگرانی مثل بیژن بنفشه خواه، حسین رفیعی، مهران غفوریان، عباس محبوب، منوچهر آذری و زنده یاد حسین عرفانی به ایفای نقش پرداختند. او کاراکترهای زیادی در تلویزیون ایفا کرده که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داوود برره در سریال پاورچین
  • مراد در سریال جایزه بزرگ
  • شنبه در سریال چارخونه
  • کنگر زهتاب در سریال در حاشیه

بعدها جواد رضویان در چند مجموعه تلویزیونی هم به عنوان کارگردان و خواننده حضور داشت که معروفترین آن‌ها سریال قرارگاه مسکونی بود. جواد رضویان کارگردان سریال قرارگاه مسکونی در سال 1385 بود. این سریال پس از پخش در نوروز 1387 بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. درواقع قرارگاه مسکونی یکی از پر ستاره‌ترین سریال‌های طنز در ایران است که در زمان پخش طرفداران زیادی پیدا کرد.

سریال های جواد رضویان

همان‌طور که در بیوگرافی جواد رضویان عنوان شد، او کار بازیگری را با سریال لبخند سوم در سال 1373 تجربه کرد. پس از این سریال او در کارهایی چون سیب خنده، مجید دلبندم، باغچه مینو، جایزه بزرگ، مأمور بدرقه و آثاری دیگر به ایفای نقش پرداخت. امّا در این بین نقش داوود برره در سریال پاورچین برایش شهرت زیادی را به ارمغان آورد. این سریال از از شهریور 1381 تا اردیبهشت 1382 در ایران به‌طور روزانه از شبکه پنج پخش شد. سریال پاورچین پس از پخش در جذب مخاطب بسیار موفق بود و به یکی از پر بیننده‌ترین آثار طنز تلویزیون تبدیل شد. در  ادامه می‌توانید فهرستی از سریال‌های تلویزیونی جواد رضویان را مشاهده کنید.

سریال های جواد رضویان

سالنام سریالکارگردانسمت
1373لبخند سومامیر سماواتی- مسعود رشیدیبازیگر
1375دو و نیم هفتهامیر سماواتیبازیگر
1376سیب خندهرضا عطارانبازیگر
1377مجید دلبندمرضا عطارانبازیگر
1378حرف تو حرفمهران غفوریانبازیگر
1381-2پاورچینمهران مدیریبازیگر
1382باغچه مینومهدی مظلومیبازیگر / خواننده (در یک قسمت)
1383فرار بزرگمحمدحسین لطیفیبازیگر
1383صفر درجهابوالفضل احمديانبازیگر
1383جایزه بزرگمهران مدیریبازیگر
1384ارث بابامخودشبازیگر
1385باغ مظفرمهران مدیرینامش در تیتراژ آمد ولی به خاطر پیش تولید قرار گاه مسکونی قادر به بازی در این پروژه نشد.
1385قرارگاه مسکونیخودشبازیگر، خواننده
1386چهار خونهسروش صحتبازیگر، خواننده (در چند قسمت)
1387مأمور بدرقهسعید سلطانیبازیگر
1390کسی خوابه؟خودشبازیگر
1390-1391مهمانان ویژهخودش
1391خروسسعید آقاخانیبازیگر
1394برنامه تلویزیونی خندوانهرامبد جوانخنداننده برتر
1394در حاشیهمهران مدیریبازیگر
1394همسایه‌هامهران غفوریانبازیگر
1394برنامه تلویزیونی سه شوخودشمجری در کنار مهران غفوریان و بیژن بنفشه خواه
1394در حاشیه 2مهران مدیریبازیگر
1398برنامه تلویزیونی جشن رمضانمجری در کنار شهره سلطانی
1399 صفر بیست و یککارگردانی مشترک با سیامک انصاریبازیگر
1401-1402چشم‌بندیشاهد احمد لوبازیگر

علاوه برموارد مذکور جواد رضویان قرار بود که برای سریال شب‌های برره به کارگردانی مهران مدیری نقش خورزو خان را ایفا نماید که به دلیل همزمانی با پروژه قرارگاه مسکونی حضورش منتفی شد.

جواد رضویان در شبکه نمایش خانگی

جواد رضویان در حوزه نمایش خانگی هم در آثاری زیادی نقش‌آفرینی داشته است. از آخرین کارهای این بازیگر در شبکه خانگی می‌توان به سریال فوفو مسافری از کامادو به کارگردانی میثم معراجی اشاره کرد.

بیوگرافی جواد رضویان

سالنام سریالکارگردانسمت
1392شوخی کردممهران مدیریبازیگر
1393سیگنال موجود استمهدی مظلومیبازیگر
1394عطسهمهران مدیریبازیگر
1401جادوگرمسعود اطیابیبازیگر
1402رئالیتی شو معمایی ناتومهدی صفی یاریشرکت کننده
1402فوفو مسافری از کامادومیثم معراجیبازیگر

فیلم های جواد رضویان

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد رضویان نخستین فعالیتش در سینما را با فیلم شارلاتان به کارگردانی آرش معیریان در سال 1383 تجربه نمود. از خنده دار ترین فیلم جواد رضویان می‌توان به آثاری چون شاخه گلی برای عروس، کلاهی برای باران، چارچنگولی، اخراجی‌ها 2 و اخلاقتو خوب کن اشاره کرد. رضویان در حوزه سینما کارگردانی دو فیلم به نام‌های کمی شیرین، بسی فرهاد و زهر مار را برعهده داشت.

فیلم سینمایی زهرمار

در ادامه مقاله به معرفی فیلم های جواد رضویان می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

سالنام فیلمکارگردانسمت
1383شارلاتانآرش معیریانبازیگر
1383شاخه گلی برای عروسقدرت‌الله صلح‌میرزاییبازیگر- خواننده
1385کلاهی برای بارانمسعود نوابیبازیگر
1387دلدادهقدرت‌الله صلح‌میرزاییبازیگر
1387ده رقمیهمایون اسعدیانبازیگر
1387چارچنگولیسعید سهیلیبازیگر
1387زندگی شیرینقدرت‌الله صلح‌میرزاییبازیگر
1387اخراجی‌ها 2مسعود ده نمکیبازیگر
1388یک جیب پر پولقدرت‌الله صلح‌میرزاییبازیگر
1389اخلاقتو خوب کنمسعود اطیابیبازیگر
1389کمی شیرین، بسی فرهادخودشبازیگر
1391شیطان شلوار لی می‌پوشد؟علی عطشانیبازیگر
1396لازانیاحسین قناعتبازیگر
1396دم‌سرخ‌هاآرش معیریانبازیگر
1397زهرمارخودشکارگردان

جواد رضویان در فیلم های تلویزیونی

سالنام فیلمکارگردانسمت
1386معتاد اجباریعلی عطشانیبازیگر
1388به روح پدرمخودشکارگردان – بازیگر
1389لیمو ترشخودشکارگردان – بازیگر
1391بی نشونپدرام بهرامی فربازیگر
1393پاشنه بلندعلی عطشانیبازیگر

تئاترهای جواد رضویان

علاوه بر آثار سینما و تلویزیون، جواد رضویان در سال 93-1392 برای نمایش آنتراکت بی آنتراکت به کارگردانی پریسا مقتدی به ایفای نقش پرداخت. در این اثر علاوه بر رضویان بازیگرانی چون آشا محرابی، سینا رازانی و بهرام سروری‌نژاد حضور داشتند.

جوایز و افتخارات جواد رضویان

این بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون متأسفانه هنوز در جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغی نشده است. جواد رضویان، شنبه 29 اسفند 1394 به عنوان یکی از سه بازیگر برگزیده برنامه سه ستاره معرفی شد. علاوه بر این فیلم زهرمار به کارگردانی جواد رضویان در سال 1397 در بخش نگاه نو سی و هفتمین جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم فجر قرار گرفت.

شایعات و حواشی جواد رضویان

شایعات و حواشی جواد رضویان

به‌طور کلی چه در سینمای ایران یا جهان همواره هنرمندان و چهره‌های معروف در معرض حواشی‌های مختلفی خواه کذب یا درست روبه‌رو بوده‌اند، که بازیگر طنازی مثل سید جواد رضویان هم از این قاعده مستثنی نیست.

خداحافظی از تلویزیون

همان طور که در بیوگرافی جواد رضویان عنوان شد، او در آخرین روز سال 1394 به عنوان یکی از سه بازیگر برگزیده برنامه سه ستاره معرفی گردید، ولی این هنرمند با بغض اعلام نمود که دیگر با تلویزیون کار نمی‌کند و برای همیشه خداحافظی کرد. رضویان پس از پنج سال با کارگردانی مجموعه صفر بیست و یک در کنار دوست قدیمی خود سیامک انصاری دوباره به تلویزیون برگشت.

علاوه بر این، جواد رضویان در سال 98 میهمان برنامه عصر جدید به کارگردانی احسانی علیخانی بود. او با حضور در این برنامه از تلخ و شیرین زندگی‌اش گفت که با صحبت‌هایش درباره خانواده، چشمان رویا نونهالی خیس شد. پس از پخش این برنامه حواشی از سوی مردم برای این بازیگر طنز ایجاد شد.

از شایعات داغ درباره این بازیگر باید به اختلاف و قهر کردن او با مهران مدیری در سریال در حاشیه 2 اشاره کرد که مدتی به یکی از مباحث داغ رسانه‌های زرد تبدیل شده بود. ولی طولی نکشید که کذب بود این خبر با واکنشی از سیدجواد رضویان مشخص شد. یکی دیگر از حواشی درباره این بازیگر، حضورش در فیلم شیطان شلوار لی می‌پوشد بود که در نهایت به‌دلیل اختلاف لیلا اوتادی با تهیه کننده این فیلم، اکرانش با مشکل روبرو شد.

همچنین ماجرای روحانی بودن پدر جواد رضویان نیز از آن دست حواشی بود که سر و صدای زیادی به پا کرد اما او با انتشار عکسی با پدر خود از کذب بودن این خبر پرده برداشت.

حقایق پنهان جواد رضویان

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که همسر جواد رضویان کیست؟ متأسفانه اخبار دقیقی در مورد همسر این بازیگر مطرح طنز در دسترس نیست. ولی ماجرای ازدواج جواد رضویان از زبان خودش در برنامه دورهمی بسیار جالب است. او در این برنامه اذعان کرد که ازدواجش را مدیون پدر همسرش است که آن موقع در قید حیات نبود و از طریق خواب جواب مثبت را از مادر همسرش برای جواد رضویان گرفته بود! این بازیگر سال 1376 در سن 23 سالگی ازدواج کرد. درباره همسر و فرزندان سید جواد رضویان باید عنوان نماییم که او  در حال حاضر تنها یک دختر به نام یامین دارد.

بیوگرافی جواد رضویان

کلام آخر

در این مقاله به زندگی نامه جواد رضویان؛ کارنامه هنری، حواشی و حقایق مربوط به این بازیگر  مطرح طنز پرداختیم. امید است این مقاله برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفاً نظرات شخصی خود را درباره بیوگرافی جواد رضویان با ما در وب‌سایت پلازا به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو