فواید و مزایای نودل و طرز تهیه چندین نودل خوشمزه

فواید و مزایای نودل و طرز تهیه چندین نودل خوشمزه


منبع: تاپ ناز

2

1402/5/20

11:50


نودل یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای فوری و آماده است که بدون شک نام آن را شنیده‌اید. این غذا با چاشنی‌ها و طعم‌های مختلف خود تمام سلیقه‌ها را دربرمی‌گیرد و طرفداران بسیاری دارد. در ادامه به بررسی فواید و مزایای نودل می‌پردازیم و درنهایت طرز تهیه چندین نودل خوشمزه را بیان می‌کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

فواید و مزایای نودل و طرز تهیه چندین نودل خوشمزه

نودل چیست؟

بطورکلی می‌توان گفت نودل یک غذای اصیل آسیایی است که از برش خمیر فطیر یا همان خمیر عمل‌آوری‌نشده تهیه و تولید می‌شود. نودل به شکل‌های متنوع ازجمله نوارهای بلند و نازک شبیه به اسپاگتی، موجی، لوله‌ای، رشته‌ای و صدفی برش می‌خورد. اما آشناترین و محبوب‌ترین آن‌ها، نودل‌های نازک و بلند شبیه به اسپاگتی است.

بطور معمول نودل در آب جوش و همراه با کمی نمک و روغن پخته می‌شود. اما سرخ کردن نودل در تابه نیز یک روش محبوب جهت طبخ نودل چینی است. البته در حال حاضر با توجه به طرفداران این غذا در کشورهای مختلف، روش‌های پخت نودل بسیار متنوع‌تر شده است. برای مثال انواع سالاد نودل نیز به کمک رشته‌های نودل چینی، تهیه می‌شوند. نودل چینی همراه با سس مخصوص و سوپ سرو می‌شود.

نودل چینی اصیل با استفاده از آرد گندم، آرد برنج و نشاسته ماش تولید می‌شود. البته نوع ایرانی این نوع نودل تنها از آرد گندم یا برنج تهیه می‌شود. تغییر رنگ و طعم نودل را می‌توان با استفاده از تخم‌مرغ یا غلات انجام داد.

جالب است بدانید که در کشور ما امروزه به کمک رشته‌های نودل برنج که سفید رنگ و شفاف هستند، نوعی فالوده مشابه فالوده شیرازی تهیه می‌شود. البته این فالوده اصلا با فالوده شیرازی که به کمک نشاسته تهیه و تولید می‌شود، قابل مقایسه نیست.

مطابق با تحقیقات و بررسی‌های انجام‌شده نودل یک غذای سالم برای کودکان و نوجوانان به شمار نمی‌آید و نمی‌تواند جایگزینی برای غذاهای مغذی خانگی باشد. اما با این وجود اگر فرزند شما تمایل به خوردن نودل دارد، هنگام تهیه آن حتماً از سبزیجات فراوان استفاده نمایید و دقت داشته باشید که فرزندتان در وعده‌های غذایی کم نودل را مصرف نمایید.

تاریخچه نودل

در دهه ۶۰ میلادی در بازارهای داخلی کره نودل فوری رواج یافت. این نودل نوعی غذای معروف و بطورمعمول تند بود که در لیوان‌های یکبار مصرف قابل بازیافت بسته‌بندی می‌شد. درنتیجه این امر آن‌ها می‌توانستند در هرجایی نودل را مصرف نمایند. این نودل‌ها نمک بسیار زیادی در خود دارند. تا این حد که بیش از ۹۰ درصد از نمک مجاز روزانه مصرف‌کنندگان را در خود دارند. البته از غذایی که کم‌تر از یک دلار قیمت دارد، توقع غذایی چندانی نمی‌توان داشت.

شایان ذکر است که مردم کشورهای کره جنوبی و چین نسبت به دیگر کشورها نودل فوری را بیش‌تر مصرف می‌کنند. آن‌ها این غذا را به‌عنوان غذای اصلی خود می‌شناسند. البته مردم این کشورها از نودل‌های حاوی امگا ۳ و محتوی سبزیجات که ادویه بسیار کمی دارند، بهره می‌گیرند تا به این ترتیب آسیب‌های مصرف نودل را به حداقل برسانند.

در رابطه با تاریخچه تولید نودل می‌توان گفت در سال ۱۹۸۵ یک تاجر ژاپنی_ تایوانی به نام موموفوکو آندو، این خوراکی پرطرفدار را اختراع کرد. ایده اولیه تولید این غذا به چگونگی استفاده از واردات گندم در ایالات متحده و پس از جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد.

نودل بطور معمول از آرد گندم فرآوری شده تولید می‌شود. خوب است بدانید که نودل‌های فوری اصلی و اولیه موموفوکو آندو، با طعم مرغ بودند. جهت بررسی سالم‌بودن رشته فرنگی‌های نودل باید به سازنده و نوع گندم مورد استفاده دقت داشت.

فواید و مزایای نودل و طرز تهیه چندین نودل خوشمزه

انواع نودل فوری

در حال حاضر نودل را با توجه به طعم‌دهنده و چاشنی همراه آن می‌توان تفکیک کرد. بطورکلی محبوب‌ترین و معروف‌ترین آن‌ها عبارت است از:

نودل با طعم سبزیجات

همانطور که از نام این نوع نودل مشخص است در ترکیبات طعم‌دهنده‌ آن از سبزیجات طبیعی مختلف نظیر؛ تره، گشنیز، جعفری و انواع ادویه‌جات خوش‌طعم ازجمله فلفل و زردچوبه استفاده می‌شود. نودل سبزیجات طعم بسیار کلاسیک و خوشمزه‌ای دارد و در حال حاضر طرفداران بسیاری دارد.

نودل با طعم قارچ و پنیر

طعم قارچ و پنیر یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین انواع نودل است که وجود پودر آب پنیر، هویج، سیر، پیاز و ادویه‌جاتی نظیر؛ آویشن، زردچوبه و فلفل سیاه طعم بی‌نظیر و فوق‌العاده‌ای به آن می‌دهد.

نودل با طعم مرغ

این نوع نودل قدیمی‌ترین نوع نودل است که رشته‌فرنگی آن شامل پودر پیاز، پودر سیر، پودر جعفری، عصاره طبیعی گوشت و مرغ، فلفل و زردچوبه است.

نودل با طعم ماسالا

این نوع نودل یکی از جدیدترین انواع نودل است که طعم خاص و ترکیبات متفاوتی دارد. همانطور که از نام نودل ماسالا مشخص است شامل پیاز، جعفری، گشنیز، ادویه هندی ماسالا، فلفل و زردچوبه است.

نودل با طعم گوشت

نودل با طعم گوشت یکی‌دیگر از نودل‌های محبوب است که در ترکیبات آن پودر پیاز، پودر گوجه، پودر سیر، نشاسته سیب زمینی، جعفری، ریحان و ادویه‌جات مختلف ازجمله پاپریکا، فلفل، آویشن، زردچوبه و عصاره گوشت گوساله به چشم می‌خورد.

نودل با طعم باربیکیو

نودل با طعم باربیکیو یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین انواع نودل است که پودر پیاز، پودر سیر، پودر گوجه، ریحان و ادویه‌جاتی نظیر؛ زردچوبه، پاپریکا، فلفل قرمز، آویشن و زیره طعم منحصربه‌فرد و خوشمز‌ای به آن می‌دهند.

ترکیبات نودل

بطورکلی ترکیبات موجود در ساخت و تهیه نودل در برندها و طعم‌های مختلف آن متفاوت است. اما با این وجود بیش‌تر نودل‌ها موادغذایی و موادمغذی مشخصی در خود دارند که پایه و اساس تولید نودل به شمار می‌آیند.

خوب است بدانید که اغلب نودل‌های موجود در بازار دارای کالری، فیبر و پروتئین کم، با مقادیر بسیار بالایی چربی، کربوهیدرات، سدیم و ریز مغذی هستند.

خواص نودل

مصرف نودل فواید مختلف و بسیاری برای سلامتی به همراه دارد که در ادامه به معرفی و بررسی مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

بهبود میزان متابولیسم

مصرف نودل ظرفیت بدن در تبدیل غذا به انرژی زا افزایش می‌دهد و از این طریق موجب بهبود میزان متابولیسم افراد می‌شود.

افزایش قدرت ایمنی

نودل یک غذای بسیار مقوی است که می‌توانند قدرت ایمنی بدن را افزایش دهد و به این ترتیب از بدن در برابر بیماری‌های مختلف، محافظت کند.

منبع انرژی

نودل با کالری و کربوهیدرات بسیار بالای خود، یک منبع انرژی کامل برای افراد به شمار می‌آید و می‌تواند انرژی یک روز را بطورکامل تامین نماید.

استحکام استخوان‌ها

نودل با کلسیم و فسفر بسیار بالای خود در استحکام استخوان‌ها نقش بسیار موثری دارد. درنتیجه این امر خوردن نودل موجب افزایش تراکم توده استخوانی می‌شود و از شکستگی استخوان‌ها به خوبی جلوگیری می‌کند.

بهبود عملکرد مغز

پروتئین موجود در نودل نقش موثری در بهبود عملکرد مغز دارد. چراکه این پروتئین منجر به بهینه‌سازی حافظه می‌شود و سطح اکسیژن مغز را به حد مطلوب می‌رساند.

کاهش سوزش سر معده

نودل می‌تواند با مشکلات متعدد معده نظیر؛ سوزش سر معده و ضعف دل مقابله کند. به همین جهت مصرف این غذای فوری به افرادی که سوزش سر معده دارند، بسیار توصیه می‌شود.

بهبود کلیه

از دیگر خواص نودل می‌توان به بهبود عملکرد کلیه‌ها اشاره کرد. به این معنا که نودل از طریق بهینه‌سازی کار کلیه‌ها و دفع سموم از بدن موجب بهبود سلامت کلی بدن می‌شود.

پیشگیری از بیماری

نودل مانند دیگر موادغذایی می‌تواند ایمنی بدن را افزایش دهد و به این ترتیب از عفونت ایجاد شده توسط ویروس‌ها و باکتری‌ها جلوگیری کند. البته مصرف نودل مانع از ابتلا بدن به بیماری‌های مختلف نیز می‌شود.

کاهش تب

مصرف نودل بصورت گرم می‌تواند منجر به تسکین بیماری شود و تب ناشی از بیماری‌های مختلف را بهبود بخشد.

جلوگیری از کم خونی

مطابق با بررسی‌های انجام‌شده نودل سرشار از آهن است و با تشکیل گلبول‌های قرمز خون موجب بهبود عملکرد اندام‌های مختلف می‌شود و از کم‌ خونی به خوبی جلوگیری می‌کند.

هضم سریع

نودل سرشار از فیبر است. به همین جهت مصرف آن موجب بهبود سیستم گوارش می‌شود. به این معنا که با مصرف نودل حرکات روده بسیار بهتر و سریع‌تر می‌شود و بیماری‌های گوارشی نظیر؛ یبوست و سنگینی معده بهبود می‌یابد.

مواد مغذی زیاد

نودل مواد مغذی بسیار زیادی در خود دارد. درنتیجه این امر با قراردادن آن در وعده‌های غذایی می‌توان نیازهای مختلف بدن را به خوبی تأمین کرد.

سدیم اندک

همانطور که می‌دانید مصرف بیش از حد سدیم برای فشارخون و سلامت قلب بسیار مضر است. بسیاری از غذاهای شور در خود سدیم بسیار زیادی دارند. اما نودل با سدیم کم خود اثرات مضری بر سلامتی به جای نمی‌گذارد.

دفع مواد سمی

مطابق با تحقیقات و بررسی‌های انجام‌شده کربوهیدرات موجود در نودل مواد زائد و سمی را از بدن بطورکامل دفع می‌کند.

خاصیت نودل برای دندان‌ها

همانطور که گفتیم نودل مواد مغذی بسیار زیادی در خود دارد. کلسیم یکی از مهم‌ترین و آشناترین این مواد است که نقش موثری در استحکام استخوان‌ها و تقویت سلامت دندان‌ها دارد.

مطلب مشابه: طرز تهیه سوپ رشته فرنگی غذای ساده و بسیار مقوی

روش‌های آسان جهت پخت انواع نودل

امروزه غذاهای متنوع به روش‌های گوناگون با نودل تهیه می‌شوند که در ادامه به معرفی و بررسی آشناترین و خوشمزه‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

فواید و مزایای نودل و طرز تهیه چندین نودل خوشمزه

نودل کاسیو و په په

برای تهیه این نودل خوشمزه شما به مقداری پنیر پارمیزان، قارچ و یک بسته نودل نیاز دارید. در ابتدا آب، کره و روغن زیتون را در ظرفی بریزید و آن را بر روی شعله قرار دهید و کمی صبر کنید تا مواد داخل ظرف به جوش آیند. حال حرارت را کم کنید و پنیر را به همراه فلفل سیاه به محتویات درون ظرف اضافه کنید. در این مرحله نوبت به اضافه‌کردن نودل می‌رسد و شما باید محتویات درون ظرف را بصورت مرتب بهم زنید. البته اگر احساس کردید که مایع درون ظرف زیاد است، می‌توانید کمی از آن را بیرون بریزید.

درنهایت قارچ را به محتویات درون ظرف خود اضافه کنید تا غذای شما آماده شود. این نکته را فراموش نکنید که این نوع نودل باید بصورت گرم مصرف شود.

Screenshot 20230811 215156

سالاد نودل

این سالاد یکی از ساده‌ترین روش‌های ممکن جهت تهیه نودل است و برای آماده‌سازی آن تنها کافی است که شما سالاد مورد علاقه خود را تهیه کنید و درنهایت به آن نودل اضافه نمایید. خوب است بدانید که یکی از آشناترین سالادها برای تهیه سالاد نودل، سالاد آسیایی است که ترکیبی از هویج، کلک خردشده و نخودفرنگی در آن به چشم می‌خورد. شما می‌توانید سالاد نودل را به همراه سس سویا یا روغن کنجد میل نمایید.

خوب است بدانید که بادام زمینی طعم بسیار جالب و خوشمزه‌ای به سالاد نودل می‌بخشد.

سالاد کنجد _ میسو یک ترکیب خوشمزه دیگر برای تهیه سالاد نودل است. شما برای تهیه این سالاد نیاز به خیار، لیموترش، ادویه میسو، فلفل چیلی، پیازچه، روغن کنجد، روغن هسته انگور، شکر قهوه‌ای و سیر دارید. البته فراموش نکنید که کنجد یک ترکیب اصلی و مهم در این نودل به شمار می‌آید.

کار خود را با خردکردن فلفل، پیازچه و گرفتم آب لیموترش آغاز کنید. حال ادویه میسو، روغن کنجد و شکر قهوه‌ای را با آبلیمو ترکیب کنید و بهم بزنید و درنهایت یک حبه سیر در این مواد رنده نمایید.

در این مرحله روغن هسته انگور و آب را به مواد خود اضافه نمایید تا مخلوطی غلیظ به دست آید. حال نودل خود را بر اساس دستور روی جعبه آماده نمایید و به سس تهیه‌شده در مراحل قبل اضافه نمایید. در پایان سبزیجات خردشده را به سالاد خود اضافه کنید و خوب بهم زنید تا نودل خوشمزه شما آماده میل‌کردن شود.

فواید و مزایای نودل و طرز تهیه چندین نودل خوشمزه

نودل چیلی

تهیه نودل چیلی بسیار ساده و سریع است و تنها کافی است که شما یک بسته نودل را به روش معمول در آب بجوشانید و آب‌کشی نمایید. حال فلفل چیلی تهیه‌شده و گرم را به ترکیبات خود اضافه کنید.

در تهیه نودل چیلی شما بصورت دلخواه و مطابق با ذائقه خود می‌توانید از موادی نظیر؛ پنیر خردشده، پیاز و فلفل سبز بهره گیرید.

فواید و مزایای نودل و طرز تهیه چندین نودل خوشمزه

سوپ نودل

یک کاسه سوپ داغ نودل با آب مرغ در روزهای سرد زمستان طرفداران بسیار زیادی دارد. جهت تهیه این نودل سوپ مرغ را از قبل آماده کنید و سپس نودل را به آن اضافه نمایید و کمی صبر کنید تا غذای شما پخته و آماده میل‌کردن شود.

فواید و مزایای نودل و طرز تهیه چندین نودل خوشمزه

املت صبحانه نودل

جالب است بدانید که می‌توان نودل را به‌عنوان یک وعده صبحانه نیز مصرف کرد. جهت تهیه املت صبحانه نودل، ابتدا و پیش از هرچیزی نودل را به روش مرسوم در آب بپزید و آب‌کشی نمایید. حال آن را درون ماهیتابه‌ای بریزید که از قبل گرم شده است. درنهایت تخم‌مرغ‌ها را به مواد خود اضافه کنید و ترکیب نودل و تخم‌مرغ را بصورت کامل هم بزنید و صاف کنید.

در مرحله آخر املت صبحانه نودل، ژامبون و پنیر را به مخلوط خود اضافه و کمی صبر کنید تا غذای شما آماده میل‌کردن شود.

Screenshot 20230811 225122

نودل با بروکلی و پنیر چدار

این وعده غذایی خوشمزه یکی‌دیگر از غذاهای تولید شده با نودل است که برای تهیه آن شما باید ابتدا نودل را به روش مرسوم و معمول آماده کنید و سپس کمی پنیر به آن اضافه نمایید. حال کمی صبر کنید تا ترکیب شما غلیظ شود. درنهایت مقداری بروکلی و فلفل سیاه به نودل خود اضافه نمایید تا آماده میل‌کردن شود.

فواید و مزایای نودل و طرز تهیه چندین نودل خوشمزه

نودل با سبزیجات سرخ‌شده

برای تهیه این غذای خوشمزه شما باید سبزیجاتی نظیر؛ بروکلی، فلفل دلمه‌ای و هویج را تفت دهید و سپس همه مواد را باهم ترکیب نمایید. حال این مواد را به سس سویا آغشته کنید و مقداری تخم‌مرغ و لوبیا به ترکیبات خود اضافه نمایید. درنهایت تمام مواد آماده‌شده را با نودل خود مخلوط کنید تا آماده مصرف شود.

به کمک سبزیجات خوشمزه می‌توان یک نودل خوشمزه دیگر نیز تهیه کرد. برای تهیه این نودل، مطابق با دستور روی جعبه، نودل خود را آماده کنید. البته آن را بطور کامل نپزید. برای آماده‌کردن سس این نوع نودل تنها کافی است که آب‌لیموی تازه، سس سویا، سس ماهی، سرکه سفید، شکر، فلفل سفید و فلفل چیلی تازه خردشده یا خشک و پودر شده را باهم مخلوط کنید و خوب بهم زنید تا شکر بطورکامل حل شود.

حال تابه را بر روی شعله قرار دهید و سیر و زنجبیل و موسیر را یک دقیقه تفت دهید. هویج و کمی از سس آماده شده در مرحله قبل را درون تابه قرار دهید و دو دقیقه تمام مواد را تفت دهید. حال قارچ، بروکلی و فلفل قرمز و کمی از سس تهیه شده را به ترکیبات خود اضافه نمایید و تفت‌دادن را سه تا چهار دقیقه ادامه دهید. درپایان نودل و باقی‌مانده سس را در تابه بریزید و خوب بهم زنید تا همه مواد باهم مخلوط شوند. فراموش نکنید که کمی پیش از برداشتن تابه از روی شعله، جوانه ماش را به مخلوط خود اضافه کنید.

فواید و مزایای نودل و طرز تهیه چندین نودل خوشمزه

نودل با پنیر

اگر از طرفداران نودل‌های پنیری باشید، این نودل یکی از خوشمزه‌ترین انواع نودل با پنیر است که برای تهیه آن تنها کافی است نصف قاشق چای‌خوری کره را به همراه ورقه‌هایی از پنیر دلخواه خود به نودل اضافه نمایید. حال کمی صبر کنید تا پنیر آب شود. در این مرحله با بهم‌زدن ترکیب به دست‌آمده پنیر را به خورد تمام نود‌ل‌ها دهید.

در تهیه نودل با پنیر همانند دیگر انواع نودل شما بر اساس ذائقه خود می‌توانید از ژامبون، سبزیجات و… بهره گیرید.

برای درست‌کردن نودل با پنیر روش دیگری نیز وجود دارد و آن این است که نودل خود را مثل همیشه آماده و آبکشی نمایید. حال کره را در یک تابه ذوب کنید و سپس به آن آرد اضافه نمایید. در این مرحله مقدار کمی شیر به مخلوط خود اضافه کنید و بصورت پیوسته هم بزنید تا یکدست شود. در این مرحله دو فنجان پنیر رنده‌شده را به ترکیب خود اضافه کنید و کمی صبر نمایید تا بطور کامل آب شود. حال سس را به نودل خود اضافه کنید و درنهایت باقی‌مانده پنیر را بر روی آن بریزید.

حال ترکیب خود را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در فری که از قبل گرم‌شده، بصورت در بسته بپزید و سپس ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر با در باز قرار دهید تا درنهایت پنیر روی نودل شما قهوه‌ای رنگ شود.

فواید و مزایای نودل و طرز تهیه چندین نودل خوشمزه

نودل با تخم‌مرغ و سبزیجات

این نودل یکی از جدیدترین و متفاوت‌ترین انواع نودل است که برای تهیه آن باید نودل را با آب مرغ بپزید و سپس آن را با ترکیبی از سبزیجات تفت داده‌شده نظیر؛ قارچ، اسفناج و برگ چغندر ترکیب کنید. در پایان تخم‌مرغ آب پز را بر روی نودل خود قرار دهید. اگر دوست دارید طعم نودل تخم‌مرغ و سبزیجات خود را تغییر دهید، پیش از میل کردن از سس تند نظیر؛ سس چیلی و سیر به همراه کمی فلفل سیاه تازه می‌توانید کمک گیرید.

فواید و مزایای نودل و طرز تهیه چندین نودل خوشمزه

نودل پد تایلندی

تهیه این نودل با نودل‌های قبل کمی متفاوت است و برای این امر شما باید ابتدا نودل خود را مطابق دستورالعمل روی پاکت آماده کنید و سپس با مقدار زیادی کره بادام زمینی مخلوط نمایید. حال در این مرحله ترکیب به دست آمده را به یک ظرف بزرگ انتقال دهید و آن را با انواع سبزیجات و دانه‌های کنجد و دیگر دانه‌ها تزئین نمایید.

فواید و مزایای نودل و طرز تهیه چندین نودل خوشمزه

ترکیب نودل با ادویه‌جات

به کمک ادویه‌های مختلف نظیر؛ فلفل سفید، پودر زنجبیل و حتی فلفل تند قرمز شما می‌توانید ترکیب بی نظیری از نودل تهیه نمایید. شما در تهیه این نودل می‌توانید به دلخواه خود از چاشنی‌های خاص نظیر؛ مرغ، عسل و سس سیراچا استفاده نمایید تا طعم منحصربه‌فردی تجربه نمایید.

فواید و مزایای نودل و طرز تهیه چندین نودل خوشمزه

ادویه کنجد و سیر یکی از محبوب‌ترین ادویه‌ها جهت تهیه نودل ادویه است و برای تهیه آن تنها کافی است سس سویا، سیر خردشده، روغن کنجد، شکر قهوه‌ای و سس چیلی تهیه نمایید. حال نودل را بدون ادویه همراه و مطابق با دستور روی بسته درست کنید و آبکشی نمایید و کنار بگذارید. در این مرحله روغن کنجد را حرارت دهید و سیر را با آن تفت دهید و درنهایت با سس سویا، شکر قهوه‌ای و سس چیلی مخلوط نمایید. حال نودل خود را با ادویه‌های آماده شده در مرحله قبل ترکیب نمایید و درنهایت با پیازچه تزئین کنید.

فواید و مزایای نودل و طرز تهیه چندین نودل خوشمزه

نودل و بیکن

همانطور که از نام این نوع نودل مشخص است برای تهیه آن باید مقداری نودل را آماده و با اسفناج آماده، تخم‌مرغ نیم بند شده و بیکن ترکیب کنید تا به این ترتیب غذایی خوشمزه و سرشار از پروتئین داشته باشید.

فواید و مزایای نودل و طرز تهیه چندین نودل خوشمزه

تهیه نودل در آرام پز

به کمک آرام پز نیز امروزه می‌توان یک نودل سنتی تهیه کرد. برای تهیه این نودل مقداری گوشت، پیاز، سیر، زنجبیل، قارچ، آب گوشت با مرغ را به همراه سس سویا درون آرام پز بریزید و ۸ ساعت صبر کنید. حال نودل‌ها را آماده کنید و تخم مرغ را بصورت کاملاً سفت آب‌پز با بقیه مواد بپزید و مخلوط نمایید.

نودل استراگانوف

برای تهیه این نودل در ابتدا مرغ را بصورت رشته‌ای خرد کنید و سپس پیاز را خلالی کرده و در مقداری روغن تفت دهید. پس از طلایی‌شدن پیازها، مرغ را به ترکیب خود اضافه کنید. پس از گذشت چند دقیقه قارچ و فلفل دلمه را خرد و به مواد خود اضافه نمایید و تفت دهید.

حال نودل‌های خود را مطابق با دستورالعمل روی بسته آماده و آبکش کنید. در این مرحله اگر درون بسته شما ادویه مخصوص وجود دارد از همان استفاده نمایید و در غیر اینصورت مقداری نمک، فلف و پودر سیر بر روی نودل ها بریزید و تفت دهید. در پایان همه مواد را باهم بصورت کامل مخلوط کنید و روی آن را با سیب‌زمینی و کچاب تزئین نمایید.

فواید و مزایای نودل و طرز تهیه چندین نودل خوشمزه

نودل کره‌ای

برای تهیه نودل کره‌ای ابتدا آب درون ظرف بریزید و حرارت دهید تا جوش بیاید. حال رب گوجه و روغن کنجد درون آب بریزید و پس از گذشت یک دقیقه نودل‌ها را به آن اضافه نمایید.

در این گام ظرفی را بردارید و تخم‌مرغ درون آن بشکنید. سپس زرده آن را جدا کنید و به مواد در حال جوش خود اضافه نمایید. پس از گذشت سه دقیقه، پیازچه‌های خردشده و فلفل قرمز را به مواد خود اضافه نمایید و بدون هم‌زدن سه دقیقه صبر کنید تا به جوش آید.

نودل مرغ و قارچ

سینه مرغ را بسوی و سپس به تکه‌های کوچک تقسیم نمایید. حال قارچ را بشویید و خرد کنید و در آب جوش با مقداری آبلیمو و نمک بریزید و پنچ دقیقه صبر کنید و آبکش نمایید. در این مرحله تابه‌ای مناسب بردارید و سپس مقداری روغن درون آن بریزید. پس از داغ‌شدن سیر را خرد کنید و زنجبیل را به شکل ورقه‌های نازک برش دهید و به روغن داغ اضافه کنید و تفت دهید.

پس از آنکه سیر و زنجبیل شما نرم شد، مرغ‌های خردشده را اضافه کنید و سپس قارچ‌ها را به مخلوط اضافه و تفت دهید. حال ظرف دیگری بردارید و سپس سویا، شکر و آب را در آن مخلوط کنید و درنهایت به تابه خود اضافه نمایید. پس از جوشیدن مواد داخل تابه، حرارت را خاموش کنید و نودالیت‌ها را در آب جوش بریزید و کمی صبر کنید تا بطورکامل بپزد. حال رشته‌ها را آبکش کنید و با آب سرد بشویید.

در پایان نودالیت‌ها را درون یک ظرف بریزید و دو قاشق روغن مایع به آن‌ها اضافه کنید تا رشته‌ها بهم نچسبند. پس از آنکه نودالیت‌های شما با روغن مخلوط شدند، آن‌ها را درون ظرف سرو بریزید و درنهایت سی مرغ و قارچ را به ترکیب خود اضافه کنید.

نودل مرغ و پیاز

برای تهیه نودل مرغ و پیاز، ابتدا مرغ را خرد کنید و با نمک، فلفل، آویشن و پاپریکا مخلوط کنید. حال مرغ‌ها را درون یک تابه بریزید و سرخ کنید. در این مرحله پیازهای خود را نیز بطورکامل خرد کنید و تفت دهید و به آن زردچوبه و رب اضافه کنید و تفت دهید تا به این ترتیب خامی رب گرفته شود.

در این مرحله یک لیوان آب جوش به مخلوط خود اضافه کنید و بهم بزنید. نودل‌های خود را درون آب جوش بریزید و پس از گذشت چند دقیقه با مواد دیگر مخلوط نمایید.

فواید و مزایای نودل و طرز تهیه چندین نودل خوشمزه

چگونه سالم‌ترین نودل فوری را انتخاب کنیم؟

همانطور که می‌دانید دانستن آنچه مصرف می‌کنید، می‌تواند مشکلات سلامتی نظیر؛ فشارخون بالا یا کلسترول بالا ایجاد کند. به همین جهت پیشنهاد ما به شما این است که به مواد تشکیل دهنده و مقدار حجم آن در هر وعده غذایی دقت نمایید.

هنگام انتخاب و خرید نودل ابتدا برچسب‌های مواد تشکیل دهنده آن را بطورکامل بررسی نمایید. دیگر نکات مهم جهت انتخاب و خرید بهترین و مناسب‌ترین نودل عبارت است از:

نودل‌های فوری تهیه شده با غلات کامل را انتخاب نمایید

هنگام خرید نودل، نود‌ل‌های تهیه شده با غلات کامل را انتخاب نمایید. چراکه این نوع نودل‌ها فیبر بسیار بالایی دارند و احساس سیری را بسیار افزایش می‌دهند.

نودل های حاوی سدیم کم را انتخاب نمایید

از دیگر پارامترهای مهم جهت خرید نودل، توجه به مقدار سدیم است. چراکه این امر سدیم مصرفی روزانه شما را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

برندهای مختلف نودل را بررسی کنید و ترکیبات آن‌ها را ارزیابی نمایید

هنگام انتخاب و خرید نودل برندهای مختلف را بررسی کنید و ترکیبات آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهید و درنهایت نودلی را برگزینید که در ساخت و تهیه آن از ترکیبات سالم‌تری استفاده شده است.

جمع‌بندی

در مطالب فوق به بررسی فواید نودل پرداختیم و طرز تهیه چندین نودل را بیان کردیم. همانطور که گفتیم نودل یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای فوری و آماده است که با چاشنی‌ها و طعم‌های مختلف خود تمام سلیقه‌ها را در برمی‌گیرد و طرفداران بسیاری دارد. به عبارت دقیق‌تر نودل نوعی غذای اصیل آسیایی است که از برش خمیر فطیر یا همان خمیر عمل‌آوری نشده تهیه و تولید می‌شود. از معروف‌ترین و محبوب‌ترین انواع نودل می‌توان به نودل با طعم سبزیجات، نودل با طعم قارچ و پنیر، نودل با طعم مرغ، نودل با طعم ماسالا، نودل با طعم گوشت و… اشاره کرد.

مصرف نودل فواید مختلف و بسیاری نظیر؛ بهبود میزان متابولیسم، افزایش قدرت ایمنی، تأمین انرژی، استحکام استخوان‌ها، بهبود عملکرد مغز، کاهش سوزش معده، بهبود کلیه و… به همراه دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو