اسمارت بند ۸ پرو شیائومی | بررسی مچ بند مورد انتظار شیائومی

اسمارت بند ۸ پرو شیائومی | بررسی مچ بند مورد انتظار شیائومی


منبع: پلازا

2

1402/5/25

15:31


اسمارت بند ۸ پرو شیائومی | بررسی مچ بند مورد انتظار شیائومی

اسمارت بند ۸ پرو شیائومی که با نام مچ بند هوشمند شیائومی می بند 8 پرو نیز شناخته می‌شود یکی از محصولات مورد انتظار از شیائومی است که قرار است امسال عرضه شود. در این مقاله از پلازا قرار است این دستبند حرفه‌ای و پر کاربرد را با هم بررسی کنیم.

وقتی که نام شرکت بزرگ شیائومی به گوش ما می‌رسد، اولین چیزی که این غول تکنولوژی بزرگ چینی در خاطر ما زنده می‌کند گوشی‌های هوشمند است، اما باید گفت این شرکت در ارائه سایر محصولات مانند ساعت‌ها و دستبند‌های هوشمند نیز به خوبی عمل کرده است. در صورتی که از علاقه‌مندان به ساعت‌های هوشمند و دستبند‌ها باشید، می‌دانید که شرکت شیائومی یکی از پیشتازان این حوزه است و تنوع بالایی را در این محصولات دارد. اسمارت بند ۸ پرو شیائومی محصول مورد انتظار این برند است که قرار است امسال به بازار عرضه شود.

در این مقاله قصد داریم با هم به معرفی و بررسی مچ بند هوشمند شیائومی می بند ۸ پرو بپردازیم و ببینیم که این دستبند از چه ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است و باید انتظار چه محصولی را از شرکت بزرگ شیائومی داشته باشیم.

فهرست مطالب:

معرفی اسمارت بند ۸ پرو شیائومی

شرکت بزرگ و بلند پرواز شیائومی که تقریبا در تمامی حوزه‌های الکترونیکی و محصولات دیجیتال دست برده است، دستبند هوشمند جدید خود یعنی اسمارت بند می ۸ را در اواسط اردیبهشت امسال منتشر کرد و به محض انتشار این محصول فوق العاده میلیون‌ها دستگاه از آن به فروش رفت. هر چند که این محصول توانست فروش خوبی داشته باشد، اما به نظر می‌رسد این اتفاقات نتوانست مدیران این شرکت را راضی کند. همین موضوع باعث شد که نسخه جدید تر و ارتقا پیدا کرده‌ای از این دستبند توسط این شرکت در دستور کار قرار گیرد.

مچ بند هوشمند شیائومی می بند ۸

اینجا نقطه‌ای بود که خبر انتشار نسخه حرفه‌ای دستبند شیائومی مدل می 8 یعنی همان اسمارت بند ۸ پرو شیائومی منتشر شد. به نظر می‌رسد شیائومی تمامی توان خود را به کار گرفته باشد تا محصول جدید را با قابلیت‌هایی بسیار بیشتر به بازار ارائه کند و فاصله کمی که اسمارت بند 7 و 8 داشتند را جبران کند تا بتواند رضایت کاربران خود را بدست آورد. البته تا زمانی که این دستبند منتشر نشود و تمامی قابلیت های می بند 8 پرو مشخص نشود، نمی توان به طور قطع نسبت به برتری آن نسبت به نسخه‌های قبلی نظری داد.

در ادامه با هم به صورت موردی به بررسی اسمارت بند ۸ پرو شیائومی از جهات مختلف می پردازیم. البته باید گفت اطلاعاتی که در این بخش‌ها با هم دنبال می کنیم، حاصل اطلاعات درز کرده از منابع غیر رسمی در اینترنت و همینطور رفتار و قواعدی است که عموما شرکت شیائومی برای نسخه‌های پرو دستبند‌های خود از آنها طبیعیت می‌کند.

مشخصات ظاهری و بدنه اسمارت بند ۸ پرو شیائومی

بر اساس تصاویری که شیائومی برای محصول مورد نظر ما  منتشر کرده‌است می‌توان گفت که بدنه اسمارت بند ۸ پرو شیائومی قرار است از نظر ابعاد بزرگتر از اسمارت بند 8 و به صورت مسطتیلی باشد. ابعاد می بند ۸ پرو بر اساس تصاویر باید در حدود 44.7 میلیمتر ارتفاع، 28.8 میلیمتر عرض و 11 میلیمتر قطر باشد.

می بند 8 پرو

همینطور در مورد وزن اسمارت بند ۸ پرو شیائومی انتظار می‌رود که 20.5 گرم در حالت بدون بند وزن داشته باشد. در مورد رنگ ‌های می بند 8 پرو باید گفت که عموما تنوع رنگ در مدل‌های پرو که توسط شیائومی ارائه می شوند از مدل‌های عادی کمکتر هستند، اما از آنجا که نسخه عادی می بند 8 دو رنگ طلایی روشن و مشکی براق داشت به نظر می رسد بدنه این دست بند همین دو رنگ را داشته باشد، اما رنگ‌های کرمی، زیتونی، نارنجی، آبی، سیاه و صورتی برای بند در دسترس خواهند بود.

نمایشگر اسمارت بند ۸ پرو شیائومی

از آنجا که قرار است این محصول با ظاهری مستطیلی شکل به بازار عرضه شود و بیشتر شبیه ساعت‌های هوشمند اپل به نظر برسد، سایز نمایشگر اسمارت بند ۸ پرو شیائومی به اندازه 1.74 اینچ و با نرخ رفرش 60 هرتز خواهد بود. همینطور نوع نمایشگر می بند 8 پرو از نوع AMOLED است و از نظر کیفیت یکی از بهترین‌های شیائومی به حساب می‌آید.

رزولوشن نمایشگر اسمارت بند ۸ پرو شیائومی تقریبا در حدود 280 در 465 تخمین زده می شود. البته از آنجا که در این دستبند هوشمند از صفحه نمایشی بهتر از سایر مدل‌های قبلی استفاده شده است ممکن است در زمان عرضه با رزولوشن بالاتری منتشر شود.

نمایشگر اسمارت بند ۸ پرو شیائومی

پردازنده و تراشه می بند 8 پرو

در مورد تراشه مچ بند هوشمند شیائومی می بند ۸ پرو باید گفت که این دستبند‌ها از تراشه‌های سری Dialog SmartBond DA14580 استفاده می‌کنند که توسط شرکت Foxconn تولید می‌شوند. این شرکت یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان مدار مجتمع در جهان می‌باشد. این تراشه‌ها در واقع یک تراشه کم مصرف مجهز به بلوتوث هستند و می‌توانند کار پردازنده گرافیکی مچ بند هوشمند شیائومی می بند ۸ را هم به خوبی انجام دهد.

در مورد حافظه ی می بند 8 پرو هم باید گفت که این مدل مانند مدل‌های قبلی یک حافظه 16 مگابایتی داخلی برای برنامه‌هایی که از آن استفاده می کنند دارد. همینطور حافظه رم آن نیز 1 مگابایت است. شاید این منابع کم به نظر برسند اما باید گفت که برای یک ساعت هوشمند با ابعاد رزولوشن پایین که البته اندازه آن باید از یک ساعت عادی بیشتر نشود، بسیار هم قدرتمند به حساب می آیند. در مورد سیستم‌ عامل مچ بند هوشمند شیائومی می بند ۸ پرو نیز باید گفت که این مدل هم مانند سایر مدل‌های دیگر از سیستم عامل MI Band OS استفاده می کند که توسط خود شیائومی برای این ساعت‌ها توسعه پیدا کرده‌است.

پردازنده و تراشه می بند 8 پرو

قابلیت‌های می بند 8 پرو

مهمترین وجه تمایزی که این دیوایس می‌تواند با مدل‌های دیگر داشته باشد، البته به جز صفحه مستطیلی شکل آن که قرار است آن را تا حد زیادی شبیه به می بند 7 پرو و همینطور اپل واچ‌ها کند، همین قابلیت‌ها و برنامه‌های جدیدی هستند که قرار است شیائومی روی آن پیاده کند. در مورد این برنامه‌ها باید گفت که مدل قبلی این دستبند یعنی اسمارت بند ۸ شیائومی 160 برنامه کاربردی مختلف را ارائه داده بود که 30 مورد از مدل قبلی خود یعنی اسمارت بند 7 پرو بیشتر بود، و همین فاصله کم باعث شد که کاربران استقبالی که باید را از این دستبند جدید نکنند.

حالا خیلی از کاربران منتظر این هستند که محصول جدید شیائومی منتشر شده و بتوانند قابلیت‌های تکمیلی را نیز روی این محصول دریافت کنند. عموم این برنامه‌ها و قابلیت‌ها مربوط به برنامه‌های کاربردی برای فیتنس و برنامه‌های ورزشی می باشد. مچ بند می ۸ پرو قرار است قابلیت‌های سلامت زیادی را مانند مراقبت از زنان در دوران بارداری، مراقبت از افراد با فشار خون بالا، چک کردن و کنترل ضربان قلب، فعالیت‌های روزانه و از این دست را به کاربران خود ارائه کند.

در مورد اتصالات اسمارت بند 8 پرو شیائومی هم باید گفت که این دیوایس به وسیله اپلیکیشن به موبایل متصل شده و تمامی دیوایس‌های اندروید و iOS به راحتی می توانند به آن متصل شوند و از آن استفاده کنند.

مچ بند هوشمند شیائومی می بند ۸

از نظر سنسور ها و حسگرها باید گفت که حسگر‌های اسمارت بند ۸ پرو شیائومی آن را به یکی از کامل ترین دستگاه‌های موجود تبدیل کرده اند و مواردی مانند جی پی اس مجزا، فشار سنج، کنترل ارتفاع، کنترل ضربان قلب و حسگر‌های مربوط به سلامت جسمانی و فعالیت‌های ورزشی و بسیاری موارد دیگر برای این دستگاه تعریف شده است.

همینطور این دستگاه قابلیت برقراری تماس و پاسخ دادن به تماس‌های دستگاهی که با بلوتوث به آن متصل شده است را دارد. البته این دستگاه قابلیت استفاده از سیم کارت را ندارد و در صورتی که به دنبال سیم کارت اسمارت بند ۸ پرو شیائومی می گردید باید بگوییم که هنوز در مچ بند‌های شیائومی خبری از سیم کار مجزا نیست!

باتری می بند 8 پرو

در مورد باتری استفاده شده برای مچ بند می ۸ پرو باید گفت که به نظر می رسد شیائومی از همان باتری استفاده شده در می بند 8 برای این دیوایس هم استفاده کند. در سایر دستبند های این شرکت عموم ورژن‌های پرو ارائه شده از باتری‌های یکسانی با ورژن‌های عادی استفاده می کنند.

به نظر می‌رسد باتری این دیوایس یک باتری 190 میلی آمپری باشد. این باتری می‌تواند با یک بار شارژ مچ بند هوشمند شیائومی می بند ۸ را تا 16 روز روشن نگه دارد، اما باید گفت برای اسمارت بند ۸ پرو شیائومی این مدت زمان کمی کمتر خواهد بود. عموما طول عمر باتری در ورژن‌های پرو، بخاطر قابلیت‌های بیشتر، کمتر از ورژن‌های عادی است.

قیمت اسمارت بند ۸ پرو شیائومی

هنوز رقم دقیقی برای قیمت اسمارت بند ۸ پرو شیائومی ارائه نشده است اما می توان با توجه به شرایط بازار قیمت این دستبند هوشمند را در زمان عرضه در بازار جهانی تقریبا 80 دلار تخمین زد. البته در صورتی که قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه شود، این مبلغ می تواند افزایش داشته باشد.

قیمت اسمارت بند ۸ پرو شیائومی

سخن پایانی

در این مقاله با هم اسمارت بند ۸ پرو شیائومی را بررسی کردیم و دیدیم که این محصول جدید از شیائومی که البته هنوز سر و کله آن پیدا نشده است و قرار است تا 3 ماه آینده وارد بازار شود، چه ویژگی‌هایی را دارد. در کل می‌توان گفت تمایل شیائومی برای نزدیک تر کردن محصولات خود به اپل باعث شده است که ارتقای کیفی و البته قیمتی بالایی را از این فعال حوزه تکنولوژی چینی ببینیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو